Rozhovor: Giancarlo Fisichella

Daniel Šupa, 20. října 2004, 08:28 Google+

Soukromý tým Petera Saubera zveřejnil rozhovor s odcházejícím italským jezdcem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fisichella, Giancarlo

Fisichella, Giancarlo | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Jaké jsou vaše pocity, GP Brazílie bude váš poslední závod pro Sauber?
Byl to pro mne skvělý rok. Mám tu výborné kamarády od mechaniků a inženýrů až po kluky v kuchyni. Těším se na Brazílii a budu litovat odchodu z týmu, ale takový je život a taková je Formule 1.

Jaká byla sezona z vašeho pohledu. Splnily výsledky vaše očekávání?
Vůz byl skutečně konkurenceschopný a konzistentní. Trochu jsme se trápili v kvalifikacích abychom dostali maximum z pneumatik. Pomohly až nové gumy v Japonsku. Byli jsme schopni bodovat, v což jsem doufal, když jsem k týmu nastupoval.

Kterého závodu letošní sezony si nejvíce vážíte?
Nejlepším umístěním bylo 4. místo v Kanadě a byl to i nejvíce uspokojivý závod sezony. Měl jsem potíže a ztratil jsem hodně pozic, pak jsem se probojoval až na 4. místo. Také Silverstone bylo dobré, začal jsem poslední a skončil šestý. Líbilo se mi, že jsem mohl jet opravdu tvrdě a přes problémy dosáhl tak pěkných umístění.

Jaké je srovnání aktuálního C23 s vozem, který startoval v Melbourne?
Bylo to velké zlepšení, dosáhli jsme velkého pokroku. V prvních třech závodech nebyl vůz dost rychlý. Od Imoly jsme se hodně zlepšovali, to už byl funkční nový aerodynamický tunel v Hinwilu. S každým závodem jsme měli nové a nové věci a byli stále rychlejší. Celý rok pracoval tým skutečně dobře.

Jakým je Sauber týmem?
Velmi, velmi dobrým. Vzhledem k tomu, že je to soukromý tým, dělá skutečně fantastickou práci. Nový tunel, do kterého investovali obrovské částky, přináší své ovoce. Atmosféra je zde asi nejlepší, jakou jsem kde v F1 poznal. Pracoval jsem v Minardi, Benettonu a Jordanu, všude to bylo fajn, ale tady je asi nejméně tlaku. Spolupráce s mechaniky je super a máme za sebou velmi dobré závody. Dle mého je tato sezona jedna z nejúspěšnějších v historii Sauberu a jednou z nejpříjemnějších pro mne samého.

Pomohl vám tento úspěšný rok a výkon vozu restartovat kariéru?
Samozřejmě, máme za sebou skvělé výsledky, a to byl i důvod, proč mne chtěly pro příští rok týmy Williams a Renault. To se podařilo díky vozu, který mi dal Peter Sauber.

Jaký je váš cíl pro poslední Grand Prix sezony?
Samozřejmě by bylo pěkné zopakovat loňský výsledek. Ve skutečnosti jsme ale jen schopni končit na bodech a líbilo by se mi ukončit naši spolupráci na pódiu. To by bylo slušné poděkování za skvělou sezonu.


Foto: Sauber Petronas

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor: Giancarlo Fisichella

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Coulthard, David

Coulthardovy šance se zmenšují

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud