DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou týmy proti soupeření výrobců pneumatik v F1?
Včera se v Monaku hovořilo o vstupu dalšího dodavatele pneumatik poté, co svůj zájem projevil Michelin. Týmy jsou však jednoznačně proti válce pneumatikářů v F1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč jsou týmy proti soupeření výrobců pneumatik v F1?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Vladooo
08:15 23.05.2015 78.98.40.XXXA čo keby sme to nechali na tými! Tak ako si vyberajú dodávateľov na brzdy tak by mohli aj na pneumatiky :-) a mozno by sme zrazu mali 10 tymov a 10 rôznych pneumatík :-D a teraz otazka kto by bol najrýchlejší :-D niekto by mal pirreli co síce nevydržia 40 kôl ale zase by boli výrazne rychlejsie ako iný dodávateľ ktoreho preukazuje vydržia 40 kôl.... Podla mna by to bolo mega..... Jedine co by sme ovplyvnili by bola velkost pneumatík :-D podla mna by to bolo atraktívne :-) -
mi88ki
16:22 22.05.2015 165.72.200.XXXvyvedení z omylu Někdo si tady myslí, že to vyřeší náhodným výbeřem. Ale problém není v tom, že by vytáhli z pece gumy, a řekli, tyhle se nám trochu připekli hoďte je Sauberu, jak si někdo možná představuje. Problém je v tom, že vývoj gum jde na ruku preferovanému týmu potažmo jezdci. Takže když třeba vůz přetěžuje zadní gumy, tak výrobce zpevní konstrukci, a samozřejmě to pak dolaďuje podle stylu preferovaného jezdce. Takhle to bylo asi myšleno i do minulosti. Ono kdo by taky čekal opak, ve stylu, "Michaeli, nemohli jsem tiu vyjít vstříct, protože kluci z Minardi si přáli něco jiného" :D
Druhá věc je, že nyní je jeden výrobce a je dost možný, že některým týmům či jezdcům nesedí současné gumy víc než jiným a nemají na vybranou, ani možnost přejít jinam. A kdo ví, zda Pirelli taky nejde někomu na ruku ? Ani bych se nedivil :D Stačí, že týmy se po testování vyjádří k novým pneumatikám a kdo ví komu Pirelli naslouchá více. Takže monopolní výrobce, taky nebude záruka spravedlnosti, dost možná naopak.-
Fanda.LH
17:05 22.05.2015 194.228.208.XXXTy směsi jsou dány na celou sezónu a nevyvíjí se, takže se všichni můžou přizpůsobit... Navíc si týmy zavedli pravidlo o rozložení hmotnosti, takže teď mají všichni +- stejné rozložení a rozdíl tedy není takový (Aby někomu sedli a někomu ne)...-
-
-
1
12:43 23.05.2015 178.255.168.XXXano odhlasovyli změnu všichni, zvlášť po tom, co následovala serie defektů kupodivu u vozů těch, co nejvíc byli proti. A výsledek? Pneu na míru red bullu a nevím kolik v tom je náhody a kolik úmyslu...
A s tím, že jsou všechny pneu stejný bych byl opatrný i v současnosti. Dost často jsou slyšet názory pilotů, kdy jim jedna sada sedí a druhá, která by měla být stejná, se chová naprosto odlišně. A teď je otázkou, jestli dostanou týmy sady náhodně, nebo jsou už předem připravené pro jednotlivé týmy...
-
-
-
-
-
-
rock
14:32 22.05.2015 37.188.134.XXXpneu Částečně mají pravdu. Primární problém není v konkurenci, ale v zadání. Jestliže je zadání, aby pneu vydržely míň než polovinu závodu, tak z toho nemůže vypadnout nic jiného, než šmejdy. A dát takové zadání dvěma různým výrobcům nelze, protože co kdyby jeden vyrobil pneu, které přežijí jen 40% závodu (jako dneska) a druhému se to nepovedlo tak dokonale a jeho pneu by zvládly 70%? Nedá se to vynutit, nedá se to ohlídat.
Takže jediná možnost v případě více výrobců pneu je nechat je, ať si vyrobí pneumatiky nejlepší, jaké zvládnou. Ale to musíme přikázat tankování. Protože když se tankovat nebude, výrobci vyrobí pneu, které přežijí závod a my přijdeme o zábavu v boxech.
Pak je ještě možnost nechat výrobce ať dělají co umí a výměnu pneu přikázat. Jenže proč měnit pneu, když by třeba vydržely? To by bylo stejně stupidní a umělé pravidlo, jako ty dnešní dvě smesi na závod...
Pánové s rozhodovací pravomocí si musí nejdřív ujasnit, jak by to vlastně chtěli mít... -
Kapor
13:00 22.05.2015 80.87.214.XXXNie je to tak,... ...lebo ani dodavatel pohonných jednotiek nie je v F1 len jeden a nie je tu zaručená rovnosť, ktorú tak preferujú u pneumatík tímy, kde je lepšie dosiahnuteľná zrovnateľná úroveň, lebo ak nie, tak by malo byť v pravidlách zavedené, aby aj v sezóne mohol prejsť tím k druhému výrobcovi pneumatík, ak by mu ten pôvodný nevedel zaručiť konkurencieschopnosť a dobrú kvalitu. Sračkovým pneumatikám by bol koniec a závodníci by na rozdiel od dneška závodili a nešetrili pneumatiky a nejaké okná výkonnosti o ktoré sa musia závodníci usilovať svojou jazdou, by boli konečne minulosťou.
-
kronos
13:00 22.05.2015 93.185.2.XXX"Jeden výrobce pneumatik znamená rovnost pro všechny týmy" Když tak nutně prosazují rovnost v pneumatikách co zavést všem stejné motory, stejnou elektroniku a stejnou aerodynamiku ? Že je to nesmysl ? Samozřejmě že ano , stejně jako rovnost v obutí. -
-
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek