DISKUZE K ČLÁNKU Tankování během závodů se nevrátí, pokud bude příliš drahé
Jednou z překvapivě schválených změn od roku 2017 na zasedání Strategické skupiny byl návrat tankování v průběhu velkých cen. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa k tomu ale nedojde, pokud by to mělo příliš zvýšit náklady.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tankování během závodů se nevrátí, pokud bude příliš drahé
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Karel
11:15 20.05.2015 109.81.245.XXX
Žel ty evidentně spadáš do obou kategorií, nejen do té s krátkou pamětí.
K první otázce - nebylo.
K druhé nesmyslné otázce: jezdci do boxů zajíždějí častěji než v minulosti, stačí krátký pohled do statistik (Bridgestone éra vs. Pirelli).
Tankování vše jen zhroší, nic nevyřeší. Kořenem problémů je totiž něco úplně jiného. Nudné závody s tankováním částečně souvisely, protože všichni měli přibližně stejnou spotřebu, žádná výhoda s tím nesouvisí ani větší rozmanitost strategií.
Pro ty, kteří pamatují stav před 5 lety, je to jasné. Je to hloupost, která zvýší riziko v boxech, zvýší počet převáženého materiálu a vše prodraží. Těžko to projde, když to navíc nikterak nepřispěje k lepší show - návrat nudy, úbytek diváků. Zjednoduší se nastavení, dnes je to těžké vyladit pro závod i kvalifikaci (viz Rosberg vs. Hamilton v Barceloně). A stačí zapátrat, co říkali odborníci o zákazu tankování v roce 2010.
K první otázce - nebylo.
K druhé nesmyslné otázce: jezdci do boxů zajíždějí častěji než v minulosti, stačí krátký pohled do statistik (Bridgestone éra vs. Pirelli).
Tankování vše jen zhroší, nic nevyřeší. Kořenem problémů je totiž něco úplně jiného. Nudné závody s tankováním částečně souvisely, protože všichni měli přibližně stejnou spotřebu, žádná výhoda s tím nesouvisí ani větší rozmanitost strategií.
Pro ty, kteří pamatují stav před 5 lety, je to jasné. Je to hloupost, která zvýší riziko v boxech, zvýší počet převáženého materiálu a vše prodraží. Těžko to projde, když to navíc nikterak nepřispěje k lepší show - návrat nudy, úbytek diváků. Zjednoduší se nastavení, dnes je to těžké vyladit pro závod i kvalifikaci (viz Rosberg vs. Hamilton v Barceloně). A stačí zapátrat, co říkali odborníci o zákazu tankování v roce 2010.
mi88ki
10:36 20.05.2015 165.72.200.XXX
Je smutné, kolik lidí nepoužívá mozek.
Nebylo důvodem všeho kolem netrvanlivých pneumatik, udělat "bláznivější" závody, tedy s velkým počtem zastávek na základě jednoho bláznivého závodu v Montrealu ?
Stačí si tedy odpověď na otázku, na kolik zastávek jezdí běžně vozy nyní a jak to tedy celé dopadlo ?
A druhá otázka, proč jezdci nezajíždějí častěji do boxů i když mají poměrně netrvanlivé pneumatiky oproti minulosti ? Nebude to tím, že se zákazem tankování ztratili více-zastávkové strategie část své výhody v jízdě s lehčím vozem ?
Stačí zavést tankování a hned se propočty strategií zásadně změní.
Nudné závody neměli nic společného s tankováním ale v nemožnosti předjíždět. Nicméně rozdilná váha vozů v daný moment může spolu s DRS zásadně měnit rozložení výkonnosti vozů v daným moment. A o to snad šlo, aby se to přelévalo chvíli tak podruhé onak, nebo se mýlím ?
Nebylo důvodem všeho kolem netrvanlivých pneumatik, udělat "bláznivější" závody, tedy s velkým počtem zastávek na základě jednoho bláznivého závodu v Montrealu ?
Stačí si tedy odpověď na otázku, na kolik zastávek jezdí běžně vozy nyní a jak to tedy celé dopadlo ?
A druhá otázka, proč jezdci nezajíždějí častěji do boxů i když mají poměrně netrvanlivé pneumatiky oproti minulosti ? Nebude to tím, že se zákazem tankování ztratili více-zastávkové strategie část své výhody v jízdě s lehčím vozem ?
Stačí zavést tankování a hned se propočty strategií zásadně změní.
Nudné závody neměli nic společného s tankováním ale v nemožnosti předjíždět. Nicméně rozdilná váha vozů v daný moment může spolu s DRS zásadně měnit rozložení výkonnosti vozů v daným moment. A o to snad šlo, aby se to přelévalo chvíli tak podruhé onak, nebo se mýlím ?
mi88ki
17:10 18.05.2015 165.72.200.XXX
Hodně lidí pořád nepochopilo, že zákaz tankování ve svém důsledku nutí jezdce jezdit v pro pneumatiky úsporném režimu. Když chcete závody v šetření gum, tak podporujte zákaz tankování. Já volím závodě, které nutí jezdce jet v maximálním možné tempu.
mi88ki
17:05 18.05.2015 165.72.200.XXX
Zákaz tankování ničí možnosti více-zastávkové strategii a nutí používat strategii s maximální úsporou pneumatik. Takže absolutní nesouhlas vycházející nejspíš z tvého absolutného nepochopení problematiky strategií a jejich následků , z pohledu pneumatik, na úsporný způsob jízdy.
Kapor
08:21 18.05.2015 194.160.178.XXX
Tanovanie bolo odstránené z F1 preto,... ...lebo bolo nebezpečné nielen pre jazdca, ale aj mechanikov. Preto nevidím dôvod sa k omu vracať. Vracajú sa k tomu len hlupáci, ako Bernie a s pol, ktorí nemajú čo ponúknúť, tak len mlátia slamu, aby to niečo naniesli, čo ostatní rozumní ľudia zhodia zo stola, ako totálne hlúposti.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek