Mercedes proti návrhu Red Bullu: Aerodynamické tunely jsou nedílnou součástí F1

Petr Hlawiczka, 12. března 2015, 06:30 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner přišel včera s návrhem, aby se v F1 zakázalo využívání aerodynamických tunelů. Mercedes s tím nesouhlasí, podle něj tvoří součást DNA Formule 1.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 12.03. 17:09) Napište svůj názor
aerodynamika

aerodynamika | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Horner včera přišel s revolučním nápadem ve snaze snížit náklady na závodění v F1. Chtěl také, aby týmy měly standardizované CFD a mohly se tak více prokázat schopnosti inženýrů v týmech (více zde).

Mercedes pro takový návrh ale pochopení nemá. "Myslel jsem si, že posledním návrhem Red Bullu byl návrat k atmosférickým V8 motorům," vtipkuje sportovní ředitel Toto Wolff v rozhovoru pro AMuS. "Možná se znovu podívali na data z testů v Barceloně, a pak přišli na nápad zrušit aerodynamické tunely."

Vysvětluje, proč s takovým nápadem nesouhlasí: "Tohle je Formule 1 a ne GP2. Nejde o jednotnou sérii jako IndyCar. F1 je špičkou motorsportu. Aerodynamické tunely k ní už nějaký čas patří, stejně jako slouží pro vývoj sériových vozů."

Tak důležitého vývojového nástroje se podle Wolffa zkrátka nelze jednoduše zbavit: "Formule 1 je mistrovstvím světa jezdců, ale také mistrovstvím světa inženýrů. Pokud bychom vyloučili něco, co už dlouho patří k DNA Formule 1, pak by jí to určitě nepomohlo."

aerodynamicky tunel
Aerodynamické tunely jsou podle Mercedesu nedílnou součástí DNA Formule 1
(foto: Williams F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Mercedes proti návrhu Red Bullu: Aerodynamické tunely jsou nedílnou součástí F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 12.03.2015 17:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Magnussen, Kevin

McLaren toho před prvním závodem moc nečeká, v testech jezdil s malým množstvím…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud