Piloti si svá nejrychlejší kola střádali až na samotný závěr, kdy jim týmy nazuly super-měkké pneumatiky a natankovaly menší množství benzínu. Wehrlein navázal na dominantní výkony Mercedesu časem 1:42,624, druhý skončil mladý Ital Marciello s Ferrari (1:43,208), třetí Verstappen (1:43,763).
McLaren ráno řešil "zcela neznámý" problém elektrického charakteru, po obědě nakonec zvládl instalační kolo, při druhém pokusu ovšem opět na dráze zastavil. Stoffel Vandoorne si toho s Hondou za zády v Abú Zabí moc neužil, za dva dny to nebylo ani pět kol.
Konečné výsledky druhého dne
Průběh dne:
15:00 Konec posledních jízd roku 2014.
14:44 Na závěr pozorujeme bleskurychlá kola: Wehrlein zrychluje o 1,6 s na 1:42,624 min.
14:40 Sauber jde na kratší jízdy s menším množstvím paliva a se super-měkkými pneumatikami.
14:37 Zelená svítí, posledních 23 min jízd v sezóně 2014.
14:30 Pokud si chcete připomenou trable týmů z prvního letošního testu v Jerezu, přidali jsme na hlavní stráknu vpravo odkaz. Vettel první den zvládl jen tři kola, Ericsson pouze jedno.
14:22 Páté červené vlajky dnes, zavinil je Caterham. Stevens zastavil ve svém 76. kole.
14:08 Stevens se dostává k jízdám s menším množstvím paliva, svůj Caterham posílá na druhou příčku - 1:45,174 a 1:44,888 min.
14:00 Po čtvrthodinové pauze garáže opouštějí Ericsson, Marciello, Stevens a Lynn.
13:45 Vandoorne ve svém druhém kole zastavil na dráze, další červená fáze. Wokingu, máme problém.
Vandoorne za dva dny neujel v Abú Zabí ani 5 kol, McLaren s Hondou
stále řeší prvotní problémy (foto: McLaren)
13:30 McLaren s Hondou absolvují instalační okruh, konečně.
13:22 McLaren se konečně chystá vyrazit, dnes vůbec poprvé.
13:20 Australan Goddard s Force Indií po 64 kolech dosáhl na 1:46,726. Na šesté místo jde Lynn - 1:46,702 min.
13:04 Týmy mohou opět na trať.
12:45 Dnes potřetí stojíme. Frustuje to zejména Stevense, který byl na dlouhém výletu, po 6 měřených kolech musí do boxů. Ve druhém sektoru zůstal stát Ricciardův Red Bull s menším požárem.
12:40 Hodně týmů se momentálně věnuje srovnáváním letošních pneumatik s příštími. Ty jsou pro mechanickou i aerodynamickou (jejich deformace ovlivňují proudění vzduchu) výkonnost. Pokud shrneme jejich dojmy: nepozorují velké změny, pouze drobná vylepšení.
12:20 Ricciardo se dostává na druhou příčku - 1:45,151. Red Bull už má na kontě 75 kol.
12:10 Wehrlein zvedá laťku na 1:44,421 min.
11:55 Jak to bude příští rok s omezením radiokomunikace, které v průběhu letošní sezóny vzbudilo rozporuplné názory? Plánované zpřísnění zrušeno: piloti si budou moci se svými inženýry vykládat v rámci stejných mantinelů, jaké byly stanoveny pro druhou část tohoto ročníku.
11:45 Stevens se vrací do boxů po jízdě na pneumatikách pro rok 2015. Jeho hodnocení? "Mnohem lepší, mají více přilnavosti. Dává mi to více sebedůvěry."
11:36 Caterham chce kvůli úspoře nákladů začít příští sezónu s letošním autem. Musel by akorát upravit nos, protože se mění pravidla pro přední část vozu, což nepředstavuje velký problém. Další změnou před příštím ročníkem je zvýšení minimální hmotnosti vozu o 10 kg, což se dá snadno splnit přidáním závaží.
Odpoledne s Lotusem testuje šampion GP3 - Alex Lynn (foto: Lotus F1 Team)
11:35 Komise F1 dnes zrušila dvojnásobné body pro poslední velkou cenu sezóny 2015. Zavrhuje také nápad s pevnými starty po výjezdech safety caru.
11:28 Zelené světlo pouští jezdce znovu na dráhu.
11:25 Vettel si postěžoval, že v Abú Zabí měl testovat s Ferrari, ještě před 2 týdny se zdálo, že to klapne. "Pak si to Adrian Newey najednou rozmyslel." Němec si tak mohl pouze popovídat s inženýry v boxech, i když ani to se Helmutovi Markovi moc nelíbilo - upozornil, že smlouva s Red Bullem mu vyprší až 28. prosince 2014. Ale řešit to už nehodlá.
11:20 Druhé přerušení, moc akce jsme si po obědě neužili. Tentokrát to má na svědomí Verstappen, zastavil kvůli problému s pohonnou jednotkou.
"Info Wing" křidélko s číselnými informacemi, nápad Anthonyho Hamiltona
(foto: Sahara Force India)
11:10 Force India zkouší boční číselné infopanely vedle kamerky nad hlavou pilota.
11:05 Po obědové přestávce testování pokračuje posledním čtyřhodinovým blokem. Lotus od Ocona přebírá Alex Lynn.
10:00 Dopolední část končí, v Abú Zabí je čas na oběd. Testování bude za hodinu pokračovat.
Goddard před mapováním turbulencí za předním kolem za účelem zlepšení korelace
simulačních nástrojů Force Indie (foto: Sahara Force India)
9:39 Zlepšuje se i lídr Wehrlein: 1:44,557 min.
9:28 Marciello s Ferrari zrychlil na 1:45,376, zůstává třetí, čtvrt sekundy za Wehrleinem.
9:25 Boullier podrobněji o problémech McLarenu: zde.
9:05 Týmy vysílají vozy na letošních pneumatikách, pak přezují na ty vyvinuté pro příští rok a hned odjedou několik dalších kol. Specifikace vozu je mezi těmito stinty zmražena, získávají tak řádné výsledky. Bez známých parametrů by testování nových pneumatik nemělo smysl.
8:51 Wehrlein s mistrovským Mercedesem se posouvá do čela - 1:45,116.
8:50 Teploty dráhy stoupají, Stevens se po analýze dat chystá opět vyrazit. Ricciarda překonávají mladíci Marciello i Wehrlein.
V garáži Caterhamu, jehož budoucnost je stále nejistá - brzy by se o ní ale mělo rozhodnout
(foto: Caterham F1 Team)
8:45 Boullier potvrzuje, že McLaren řeší s Hondou elektrický problém, je však "zcela neznámého" rázu.
8:25 Zelené vlajky, Stevens ale vystupuje z Caterhamu, který mu bude upravovat auto.
8:15 První červené vlajky druhého dne testů.
Finally an italian is back in a Red car, and bringing Jules onboard with him! @R_Marciello #ForzaJules #ForzaFerrari pic.twitter.com/ejrjUuBBa2
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 26, 2014
7:45 Marciello s Ferrari se posouvá na třetí místo, zaznamenáváme první čas Goddarda, jenž se seznamuje s vozem Force Indie.
7:35 Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier včera uvedl, že se toho přes zimu na pohonné jednotce Hondy už moc nezmění, pokud jde o rozvržení komponent a architekturu - ta byla před už před nějakou dobou finalizována. Budou ladit hlavně software.
7:30 McLaren jsme stále neviděli, Nasr s Williamsem ujel zatím jediné kolo, také nic moc.
Mercedes po Rosbergovi dnes převzal Wehrlein, Hamilton si
doma užívá titulu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
7:20 Will Stevens je s Caterhamem po 15 kolech čtvrtý (1:49,244): "Auto se chová velmi dobře, lépe než včera dopoledne. Měl jsem také více přilnavosti než včera. Pneumatiky se během jízdy neustále zlepšovaly," hodnotí pilot.
7:15 Pirelli dnes očekává více kol na pneumatikách pro rok 2015. Teplota vzduchu: 26 °C, dráha 31 °C. Časy nemá smysl porovnávat s víkendovou kvalifikací a velkou cenou, podmínky jsou velmi odlišné a týmy používají jiné pneumatiky a díly.
7:10 McLaren má další elektrické problémy s pohonnou jednotkou Hondy a jen tak brzy nevyjede. Snaží se vyřešit dětské problémy, s nimiž se potýkali i ostatní motoráři během první testu letošní rok v Jerezu.
6:50 Jako první dnes zajel měřené kolo Wehrlein s Mercedesem po pěti minutách (1:52,872). Stevens se brzy dostal na 1:49,244, překonali ho Ericsson se Sauberem (1:48,981) a Verstappen (1:45,739).
S Force Indií dnes debutuje Spike Goddard (foto: Sahara Force India)