Rozhovor s Whitingem: Jaké pokyny budou moci inženýři jezdcům nadále předávat?

Petr Hlawiczka, 12. září 2014, 06:20 Google+

Charlie Whiting hovoří o tom, jaké pokyny budou moci týmy z boxové zídky svým jezdcům i nadále předávat, a které budou konkrétně zakázány.

Počet komentářů:  27 komentářů (Poslední 13.09. 07:53) Napište svůj názor
Whiting, Charlie

Whiting, Charlie | foto: FIA

Sdílejte článek

Jak budou hříšníci trestáni?
Charlie Whiting: To je věc sportovních komisařů, ale myslím, že půjde spíše o sportovní trest než o pokutu.

Bude ředitelství závodu tým nejprve varovat, že zachází příliš daleko, nebo sáhne ihned k trestu?
ChW: Vzhledem k tomu, že jsou pravidla jasná, není pro varování důvod.

Týká se článek 20.1 sportovních pravidel (pilot musí řídit sám a bez pomoci) pouze závodů nebo také tréninků a kvalifikace?
ChW: Platí po celý víkend.

Je pokyn, aby pilot zajel do boxů, porušením předpisů?
ChW: Myslíme si, že to bude OK, když týmy řeknou pilotům, aby zastavili kvůli výměně pneumatik.

Je varování ohledně vysoké spotřeby paliva porušením pravidel?
ChW: Ano, podle nás je. Pilot by to měl vidět na displeji (podobně jako s ukazatelem paliva u silničního vozu).

Varování ohledně stavu brzd nebo pneumatik (pomalý defekt) zůstávají povolená?
ChW: Ne, tohle by měl pilot vidět na volantu na základě sběru dat z vozu - podobně jako ukazatel stavu paliva.

pitwall ferrari
Radiokomunikace bude od příštího víkendu v Singapuru směrem
z boxové zídky k pilotům omezená (foto: Scuderia Ferrari)

Příkazy typu SOC 3, MIX 5, FUEL 2 jsou možné?
ChW: Ne, rozhodně ne. Přesně tohle podle nás porušuje článek 20.1.

A co všechny ostatní instrukce, které pilot dostává při nájezdu na rošt při zahřívání pneumatik a brzd, při synchronizování spojky, protáčení kol atd.?
ChW: Opět, nic z toho nebude povoleno, protože se podle nás jedná o porušení článku 20.1.

Co týmová režie (předjížděj, nepředjížděj)?
ChW: Ta by měla být OK.

A informace o provozu v kvalifikaci a v závodě?
ChW: To nebude problém.

Budete kontrolovat rádiovou komunikaci všech 22 vozů, nebo jen ty, které budou přenášeny do světa?
ChW: Posloucháme a zaznamenáváme veškerou konverzaci.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Whitingem: Jaké pokyny budou moci inženýři jezdcům nadále předávat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 13.09.2014 07:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 27 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Paddock Line: Mercedes nadále válčí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud