Úvodní trénink na Velkou cenu Maďarska začal za slunečného počasí, teplota vzduchu dosahovala 23 °C, asfalt 39 °C. Týmy v něm nedali šanci žádnému z testovacích pilotů, čeká je druhý závodní víkend bez FRIC zavěšení.
Jako první do něj vyrazil Pérez s Force Indií následovaný druhým mužem z posledního závodu v Německu - Bottasem na Williamsu, který v poslední době stoupá pořadím vzhůru. Po 9 min jsme se dočkali prvního měřeného kola - Rosberg jej zvládl za 1:32,027 min. Po chvíli se s ním o první příčku začal přetahovat jeho týmový kolega Hamilton.
Renault oznámil, že dnes bude "pokračovat v optimalizaci řídicího softwaru ICE [motoru s vnitřním spalováním] a vývojových verzí paliva Totalu pro Německu, abychom získali maximum výkonnosti."
Jenson Button znovu v růžové přilbě (foto: McLaren Mercedes)
Jenson Button nastupuje opět s růžovou přilbou v upomínku na svého zesnulého otce. "Maďarsko je pro Jensona emocionální a důležité místo," uvádí McLaren.
Teploty rychle stoupají, ale Chilton s Marussií stojí: "Dramatický okamžik byl způsobený únikem oleje do výfuku Maxova vozu. Teď jen zkoumáme, jak k tomu došlo." Brit totiž v oblacích kouře zastavil na vjezdu do boxové uličky, krátce poté vzplál. Tým se po chvíli rozhodl vyměnit převodovku a vůz po hodině znovu nastartoval.
Po půlhodině byl nejrychlejší Rosberg - 1:27,320 min, za ním následovali Räikkönen, Hamilton a Button. Po 50 min svého kolegu na čele vystřídal Hamilton, jenž zvládl kolo za 1:25,814 min. Na čtvrté místo se po chvíli za Kimiho dostal Alonso, na páté Vettel a na šesté Magnussen.
Red Bull očekává, že bude v Maďarsku největším soupeřem Mercedesu a Vettel chce být přinejmenším nejlepší ze zbytku za ním. "Vždy si myslím, že existuje šance na vítězství, bylo by smutné, kdyby nebyla. Mercedes je samozřejmě velmi silný. Jeho piloti by si mohli v sobotu zřejmě zajít do akvaparku vedle trati, a stejně by závod vyhráli. Nejsou ale nepřemožitelní. Viděli jsme, že mívají problémy, pak musíte být v nejlepší pozici, abyste je využili. Takže šance vždy existuje."
Lotus mění Maldonadovi nastavení (foto: Lotus F1 Team)
Ferrari neočekává hvězdný výsledek, přestože Alonso držel čtvrtý nejrychlejší čas: "Okruh nám moc nesedí - vyžaduje dobrou trakci. Na druhou stranu některé okruhy, kde jsme si mysleli, že budeme konkurenceschopnější, tak k tomu nedošlo, a obráceně. Jdeme do toho tedy s dobrou náladou a uvidíme, jak nakonec dopadneme. Příliš by se to ale od minulých závodů nemělo měnit. Red Bull bude možná o něco konkurenceschopnější, protože je tato trať méně náročná na motor. Uvidíme, jestli si Williams udrží dobrou formu na okruhu vyžadujícím dobrou trakci a aerodynamiku. My bychom však měli být víceméně na stejném místě," očekává španělský jezdec.
Williams se skončil až na konci první desítky - silnou stránkou vozu FW36 je totiž spíše aerodynamická efektivita než celkový přítlak. Na Mercedes ztrácí zatím kolem dvou sekund. Dobře by na tom mohl být na Monze, Mercedes však pro ní připravuje speciální aerodynamický balík pro nízký přítlak, nechce "prodat" nic zadarmo.
Čtvrt hodiny před koncem tréninku hlásil Lotus Grosjeanovi technické problémy: "Máme problém s vodním systémem, nevyjedeme." Francouz zajel až 18. nejrychlejší čas, jeho týmový kolega figuroval na 16. příčce. Stáj z Enstone se bez FRICu trápí, používala jej nejdéle ze všech týmu a měla kolem něj postavené celé auto.
Hamiltona v závěru už nikdo včetně jeho týmového kolegy nepřekonal, v Maďarsku tedy začíná nejlépe. Za Mercedesem se seřadila obě Ferrari, tentokrát byl rychlejší Räikkönen než Alonso. Zlepšili se jen Hülkenberg, Maldonado a Kobajaši, Chilton zvládl měřené kolo a dostal se před Bianchiho.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti prvního tréninku
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:25,814 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:25,997 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:26,421 |
4. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:26,872 |
5. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:27,220 |
6. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:27,357 |
7. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:27,683 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:27,782 |
9. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:27,804 |
10. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:27,960 |
11. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:27,967 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:28,101 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:28,208 |
14. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:28,266 |
15. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:28,330 |
16. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:28,376 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:28,593 |
18. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:29,025 |
19. | 10 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Caterham F1 Team | 1:30,363 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:30,892 |
21. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:31,004 |
22. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:31,248 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ