Caterham nesplnil limit 107 %, přesto pojede Grand Prix. Jak to?

iM2, 5. července 2014, 21:17 Google+

Chaotická kvalifikace Caterhamu kýženou možnost na průnik do Q2 nepřinesla. Oba jezdci svoji šanci propásli a na Q2 mohli zapomenout. Naopak nesplnili ani limit 107 % času nejrychlejšího jezdce v Q1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Frijns, Robin

Frijns, Robin | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Proměnlivé podmínky v dnešní kvalifikaci měly nabídnout šanci menším týmům, aby se prosadily na přednější příčky. Caterhamu však tato šance unikla. Zatímco hlavní rival, Marussia, postoupil s oběma vozy do Q2, oba jezdci Caterhamu obsadili poslední řadu. Japonce zdržely problémy s pohonnou jednotkou, Švéd udělal jezdeckou chybu.

Díky tomu se oba nevešli do kvalifikačního limitu 107 % a teď mohou děkovat jen vedení závodu za to, že jim umožnilo startovat v zítřejší Grand Prix. V případě, že se jezdec nevejde do požadovaného limitu, mohou ho komisaři na start závodu na základě výsledků z tréninků pustit. 

"Je to pochopitelně škoda, protože jsme za těchto podmínek mohli dostat jeden nebo oba vozy do Q2," přiznává Japonec. S tím souhlasí i jeho kolega: "Podmínky byly kritické a já jsem udělal hned ve dvou sektorech chybu, protože jsem do toho dával všechno. To už jsem nemohl vyspravit a proto jsme tam, kde jsme."


Štěstěna se k týmu otočila v Británii zády (zdroj: Team Caterham F1)

"Nebyl to náš den. Doufali jsme, že by nám počasí mohlo pomoct, ale bohůžel jsme měli na Kamujově voze problém s ERS. Po resetování se zdálo být všechno v pořádku, ale pak se zastavil na trati a to byl konec. I Marcus měl problémy, avšak ne s motorem. Zítra musíme doufat v trošku více štěstí," shrnul šéf podpory Renaultu, Cedrik Staudohar.

Vytisknout

Diskuze: Caterham nesplnil limit 107 %, přesto pojede Grand Prix. Jak to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maldonado, Pastor

Maldonado vyloučen z kvalifikace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud