RED BULL
Daniel Ricciardo, 1.
Jsem stále v šoku. Díky všem. Tohle je směšné. Je zde spousta australských vlajek, což je hezké. Závod ožil posledních 15 - 20 kol. Hamilton mě problém a Rosberg byl pomalý na rovinkách. Trápil jsem se s předjetím Péreze, ale povedlo se mi to a pak jsem upřel pozornost na Nica několik kol před koncem. Nakonec se mi to povedlo s využitím DRS ve správném místě. Je to teď úžasný pocit.
Sebastian Vettel, 3.
Gratuluji Danielovi, je to jeho den. Mercedesy nám dnes hodně pomohly, na rozdíl od ostatních víkendů, byli jsme ale připraveni na to, abychom to využili. Jde o dobrý den: Danielovo první vítězství a první vítězství pro Renault v nové éře motorů. Dobře se dokázali vrátit do hry, ačkoliv je před námi stále ještě spousta práce, protože Mercedesy jsou na rovinkách rychlejší. Celkově šlo ale o dobrý den.
Christian Horner, šéf týmu
Je to úžasné, bylo to tak vzrušující! Daniel si to zasloužil, odvedl skvělou práci. Stále nám sice chyběla rychlost na rovinkách a on předvedl skvělý manévr na Péreze, který měl výhodu motoru Mercedes. Tohle byl nejnepravděpodobnější okruh, na kterém jsme mohli vyhrát a je to nás obrovské povzbuzení.
MERCEDES
Nico Rosberg, 2.
Nevěděl jsem, na jaké jedu pozici. Jednoduše jsem jezdil jedno kvalifikační kolo za druhým. Teď v cíli jsem ale hodně rád, protože jsem si myslel, že jsem tak šestý nebo pátý. Start se mi moc nepovedl, nepovedlo se mi odjet moc dobře, naštěstí jsem pak ale v první zatáčce dokázal pozici ubránit. S Lewisem to byl dobrý souboj, ale bylo to těsné. Až do druhých zastávek v boxech to bylo všechno v pořádku.
Bylo docela komické, že jsme oba dostali technické problémy ve stejnou dobu. Nevím, jak si to vysvětlit. Pomačkal jsem všechny čudlíky [na volantu], abych mohl dále kroužit. Nic moc se ale nezměnilo, tak jsem prostě jen kroužil. Pak jsme měli problém se zadními brzdami, protože ty se během tohoto problému až moc zahřály. Pak jsem musel na ně opatrně a také jsem pečoval o palivo. Je to neuvěřitelné.
Lewis Hamilton, nedokončil
Jako tým jsme věděli v určité části druhého stintu že máme problém, ale mysleli jsme si, že to zvládneme. Po zastávce jsem si myslel, paráda, mám ho, skvělý pocit. Jenže pak se objevil ten problém.
Jezdil jsem těsně za ním, takže jedete ve větším horku, on měl čistý vzduch. Když jsem se před něj dostal, všechno už bylo zavařené. Musíme se pohnout kupředu. Teď mám dvě odstoupení, Nico nula. Doufáme, že příště budeme mít lepší závod.
Paddy Lowe, technický výkonný ředitel
Problém potkal obě auta ve stejném kole, porucha hybridního systému. Lewise pak potkal problém s brzdami hned po zastávce. Selhal nám systém MGU-K. Myslíme si, že to nesouviselo to s problémem s brzdami u Lewise. Více to ale pak zatěžuje zadní brzdy, protože MGU-K se podílí na zpomalování vozu. Nyní to vše musíme prošetřit.
Nico odvedl neuvěřitelnou práci, když dokázal jezdit bez hybridního pohonu a s narušeným vyvážením brzd. Spoléhali jsme na to, že se Red Bully před nás nedostanou, ale žel Ricciardo předjel Péreze a pak i nás. Je to trochu rána, měli jsme hezký cíl vyhrát všechny závody.
McLAREN
Jenson Button, 4.
Zdržely nás některé incident. Jsem rád, že jsou Sergio i Felipe v pořádku. První stint na super-měkkých pneumatikách pro mě nebyl dobrý, ten druhý na měkkých byl podstatně lepší. V posledních kolech to byla legrace s Hülkenbergem a Alonsem. Všechno se zdálo být špatně, ale ke konci to začalo jezdit.
Kevin Magnussen, 9.
Před závodem jsem si říkal, že bych byl rád, kdybych dnes získal nějaké body. Dojet s oběma vozy do cíle v TOP10 je pro tým skvělé, ale víme, že je zde ještě hodně práce, kterou musíme udělat, abychom dohonili týmy v šampionátu před námi. Každý na to teď hodně tvrdě tlačí, takže se musíme snažit a tlačit ještě tvrději.
Myslím, že teď hledáme tu správnou cestu, v MCT [McLaren Technology Center] se děje spousta dobrých věcí, celý tým hodně tvrdě pracuje a odvádí opravdu dobrou práci. Pro nás to byl trochu frustrující závod, je to těžké, když se musíte starat o gumy, ke konci jsem poměrně dlouho závodil s Vergnem, ale prostě jsem neměl rychlost na to, abych ho předjel.
Eric Boullier, závodní ředitel
Prvně se sluší říci, že toho odpoledne s Kanadskou Grand Prix bylo jak po stránce sportovní tak i po stránce divácké absoltně skvělé. Jako vždy, tento okruh vytvořil okolnosti pro neuvěřitelný závod, mnoho těsných bitev a první vítězství pro Daniela Ricciarda. Bravo Danieli - dnes to byl výjimečný výkon. Zadruhé bychom také rádi popřáli vše nejlepší Felipemu a Checkovi.
Jenson ukázal, že se nikdy nevzdává a to se mu na tomto okruhu vyplatilo. Do předposledního kola najížděl jako osmý a skončil jako čtvrtý, když ve vlásence 69. okruhu parádně předjel Nica a Fernanda. Kevinova rychlost byla během víkendu extrémně silná, ale jeho pozice na roštu a blízkost aut kolem znamenaly, že většinu závodu strávil boji v provozu. Po jeho zastávkách se dobře prokousával polem. Odvážíme si odsud 14 bodů, doufejme, že budeme moci pokračovat v jejich sbírání i po návratu do Evropy.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 5.
Byl to velmi, velmi stresující závod. Jeli jsme opačnou strategii, což znamenalo, že jsem se pořád někde zasekával v provozu. Bylo to náročné a vyčerpávající. Na konci dlouhého stintu na super měkké sadě pneumatik bylo těžké držet se jich držet. Ale myslím, že jsme za ten risk byli odměněni. Potřebujeme vidět data, ale spontánně bych řekl, že to pro nás byla nejlepší strategie.
Sergio Perez, nedokončil
V posledním kole jsem bránil svoji pozici, když jsem zezadu dostal ránu. Náraz byl opravdu hodně silný, ale jsem OK. S ohledem na tým jsem velmi zklamaný, neboť jsme jeli úžasný závod a strategie jediné zastávky v boxech fungovala perfektně. V posledních kolech to nebylo snadné a snažil jsem se ze všech sil udržet druhou pozici. Daniel se přede mne dostal ve chvíli, kdy jsem měl problémy s elektronikou, ale systém se pak ještě podařilo pro poslední kola obnovit. Umístění na pódiu bylo na dosah a ztracené body mne hodně mrzí.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Nejdůležitější dnes je, že je Checo po těžkém nárazu do svodidel v pořádku. Jel fantastický závod v boji o přední pozice a mohl získat velice cenné umístění. To se bohužel nakonec nepodařilo. Ale budeme se soustředit na pozitiva z dnešního našeho vystoupení pro další závody. Nico předvedl další velmi solidní výkon a vytěžil maximum z alternativní strategie jediné zastávky v boxech. Jel velmi chytře, dokázal odolat silnému tlaku v závěrečných kolech a přivezl solidní počet bodů. Podobně jako v předcházejících závodech jsme byli v neděli velmi konkurenceschopní a jsme přesvědčení, že můžeme být v Rakousku v dobré formě opět.
FERRARI
Fernando Alonso, 6.
Nebyl jsem konkurenceschopný, nebyl jsem spokojen s vyvážením a chyběla nám rychlost. Především narovinkách jsem ztrácel. Je to frustrující. S těmito pozicemi nejsme spokojeni a musíme to příště napravit. Zlepšili jsme vůz, ale ostatní udělali také pokrok a především Red Bull je toho důkazem.
Kimi Räikkönen, 10.
Věděli jsme, že to nebude jednoduchý závod kvůli specifikaci okruhu. Nebyli jsem dost rychlí na rovinkách a měli jsme potíže v pomalých zatáčkách. Navíc jsem dnes před sebou nikdy neměl čistou trať, z nějakých důvodů jsem byl pořád zaseknutý za jinými vozy. Zpočátku jsem měl problémy s brzdami a řízení auta nebylo konzistentní.
Po pár kolech se pneumatiky chovaly lépe, ale stále to bylo jednou lepší jednou horší. Dlouho jsem jel za Kvjatem a to mě stálo cenný čas. I když to teď tak nevypadá a nic nám nevychází, náše novinky nám poskytly větší potenciál a musíme jen zkusit najít konzistentní výkony.
Marco Mattiacci, šéf týmu
I před odjezdem do Montrealu jsme věděli, že to pro nás nebude lehký závod, protoze nám tamější okruh nesedí. Finální výsledek není uspokojivý, ale zlepšení, které jsme před víkend viděli, ukazuje, že abychom z vozu dostali maximum, musíme dál pracovat v oblastech, kde nás soupeři porážení.
Dnes to pro mnoho týmů byl souboj se spolehlivostí a řada soupeřů byla schopna využít příležitost poskytnutou Mercedesem. Gratuluji Ricciardovi k jeho první výhře.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 7.
Nebyl to náš den. Začátek byl ok, ale potom byl Red Bull silnější, než jsme očekávali, takže jsme se těšili na boj o pódium. Musíme se podívat na druhou zastávku v boxech a její načasování, protože jsem nevyjel tam, kde jsem měl. Potom jsem se zasekl za Force Indií, přehříval motor a brzdy a musel všechno zachránit, abych se dostal do cíle.
Felipe Massa, nedokončil
Byl jsem jedním z nejrychlejší ch na trati, takže jsme dnes ztratili spoustu bodů. Jsem šťastný, že jsem tady bez následků, ale zklamaný z toho, co se stalo s Pérezem a také kvůli zastávkám v boxech, protože si myslím, že jsem mohl dokonce bojovat o vítězství. Ale ukazuje to, že máme dobré auto a jsem přesvědčený, že další závod bude lepší.
Rod Smedley, šéf výkonnosti vozu
Je to obrovské zklamání ztratit takové pozice (s Felipem na konci). Vypadalo to, jako že Péreze předjede a potom měli kolizi. Valtteriho závod šel dobře, ale museli jsme zvládat teplotu motoru a bzrd podobně jako další auta. To ho odsunulo na deváté místo, které se po Felipeho incidentu zlepšilo na sedmé. Když jsme před sebou nikoho neměli, bylo auto rychlé, ale dnes jsme ztratili mnoho bodů, které jsme měli získat.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 8.
V první řadě bych chtěl gratulovat Danielovi k prvnímu vítězství a jsem si jistý, že nebylo poslední. Je to fantastický kluk, velmi rychlý pilot a velmi si ho vážím. Co se týče mého závodu, jsem opravdu moc šťastný, byl to dnes skvělý den. Zajel jsem možná asi nejlepší závod kariéry v F1. Možná ne co se týče výsledku, ale vše dnes probíhalo dokonale a získali jsme několik cenných bodů. Podařil se mi start, dostal jsem se před Alonsa a v závěru jsem za sebou udržel Magnussena. Tým odváděl celý víkend perfektní práci a auto jsme dokázali připravit na výbornou. Pro Rakousko připravujeme nějaké novinky, věřím, že ještě zrychlíme a přivezeme ještě lepší výsledek.
Daniil Kvjat, nedokončil
Hořký konec na závěr těžkého víkendu. Přestože se mi v kvalifikaci včera nedařilo, pro závod jsem si věřil. Na startu jsem však ztratil pozici a později jsem chyboval v první zatáčce. Na nedostatečně zahřátých gumách jsem ztratil záď a hodně času. Další průběh závodu byl kompromisem, ale snažil jsem se jet co možná nejrychleji. Šikanu před cílem jsem si zkrátil proto, že se do ní vejde jediný vůz, a když jsem se podíval, kde je Raikkonen, nemohl jsem zabránit kontaktu jiným způsobem. Bohužel jsem ze závodu musel odstoupit, když můj vůz ztratil výkon.
Franz Tost, šéf týmu
Mám velkou radost, že se Jean-Ericovi podařilo dokončit závod na osmém místě, zvláště poté, co při několik předcházejících závodech odstoupil z bodovaných míst díky technickým problémům. Dnes jsme mu ukázali, jaké auto dokážeme připravit. Na straně druhé Daniil musel odstoupit zřejmě pro problémy s motorem.
SAUBER
Adrian Sutil, 13.
Dnes to byl dlouhý závod s mnoha incidenty. Dokázali jsme se vyvarovat problémů od startu až do cíle. Z pohledu týmu to byl dobrý výsledek a se svým výkonem jsem spokojený. Dali jsme do toho dnes opět vše, ale stačilo to pouze na 13. místo. Nezbývá nám, než to pro tuto chvíli akceptovat.
Esteban Gutiérrez, 14.
Dnešní závod byl velmi náročný. Zejména v úvodu jsem se trápil s pneumatikami, bylo těžké je udržet ve formě a jet rovnoměrně. Na další sadě byl vůz lepší a závod jsem si mohl užívat. Bojoval jsem s několika auty kolem sebe, ale bylo těžké je udržet za sebou. V závěru mi bohužel odešel motor a musel jsem zastavit předčasně.
Monisha Kaltenborn, šéf týmu
Bezpochyby těžký závod. Tým odvedl dobrou práci, zastávky proběhly bez problémů a byli jsme schopni držet strategii, kterou jsme plánovali. Opotřebení pneumatik probíhalo dle očekávání, po této stránce nebylo nic špatně. \musíme se však podívat pečlivě na získaná data, neboť naše časy nebyly tak dobré, jak jsme předpokládali na základě pátečních tréninků. Budeme se soustředit na lepší nastavení vozu s lepší využití jeho potenciálu.
LOTUS
Romain Grosjean, nedokončil
Dnes to pro mě nebylo nejlepší z pohledu rychlosti, přesto si můžeme odnést několik pozitiv. Vidíme, že tým Renaultu může vyhrát závod, takže z toho plyne náš cíl - obzvlášť proto, že k vítězství došlo na okruhu, který pro ně neměl být nejsilnější. Gratuluji Danielovi k jeho vítězství, sledoval jsem to v garáži.
Zadní křídlo mého auta se poškodilo, takže to bylo bezpečnější odstoupit než riskovat potenciálně nebezpečnou situaci. Máme spoustu práce, kterou musíme odvést. Je tedy čas na to odjet domu apokusit se pochopit naše problémy a vrátit se v příštích závodech silnější.
Pastor Maldonado, nedokončil
Měli jsme včera podobný problém, kdy jsme přišli o spoustu výkonu. Je to škoda, protože závod se vyvíjel velmi dobře a my jsme měli výbornou rychlost. Abych byl upřímný, tak mě auto docela překvapilo.
Strategie byla dobrá, zkoušeli jsme jet na jednu zastávku, zatímco všichni ostatní plánovali zastávky dvě, takže jsme dnes vypadali velmi silně a i bez zastávky jsme jezdili podobnou rychlostí jako ostatní týmy.
Musíme se zkrátka podívat na to, co se přesně stalo, a tvrdě pracovat na nápravě problémů, které nás trápí. Prokázali jsme, že můžeme být konkurenceschopní.
Alan Permane, ředitel traťových činností
Bylo to pro nás těžký den. Pastor jel dobře a udělal vše, co jsme po něm žádali. Mohl dojet velmi dobře vzhledem ke své startovní pozici. Romain se s tempem trápil a postihl ho problém se zadním křídlem.
Musíme analyzovat, co se stalo s oběma vozy. Pastorův problém souvisel s jeho pohonnou jednotkou, objevil se hned po startu závodu. Úzce spolupracujeme s Renaultem na tom, abychom pochopili, co se stalo.
MARUSSIA
Jules Bianchi, nedokončil
Jel jsem dobře, nemohl jsem nic dělat. Jsem hodně zklamaný. Měl jsem dobrý start, předjel jsem dvě nebo tři auta. Nevím přesně, co se stalo, ale jsem zklamaný. Někoho jsem dokonce předjel vnějškem, myslím, že to byl Max [Chilton]. Nechal jsem tam ale místo, na vrcholu zatáčky by se vešlo ještě jedno auto, i když už jsem byl jasně vpředu. Pak jsem ucítil silný náraz a už se to vezlo. Poté už toho nešlo moc udělat.
Max Chilton, nedokončil
Na závěr slibně se vyvíjejícího víkendu takové zklamání. Kolize mezi mnou a Julesem nebyla jen koncem pro naše vlastní závody, ale konec pro náš celý tým. Udělali jsme velký pokrok a pro všechny členy týmu to bylo smutné. Start byl dobrý, ale nehoda byla velmi nešťastná. Po monackém závodě, na který můžeme vzpomínat, potřebujeme na kanadský rychle zapomenout. Jedna věc je ale pozitivní, auto se zlepšuje, všem v týmu díky.
John Booth, šéf týmu
Pro celý tým to byl dnes těžký den, ale věřím, že se z toho rychle dostaneme. Kolize našich dvou vozů znamenala, že jsme přišli o šanci získat nějaký cenný výsledek, neboť víkendy v Kanadě občas přinášejí závody, při kterých přeje štěstí připraveným. Nakonec se ale naše postavení v šampionátu nezměnilo, za což jsme rádi. Příští týden budeme na základně tvrdě pracovat, abychom odstranili důsledky kolize a dokázali jsme se dobře připravit pro další závod v Rakousku.
CATERHAM
Kamuj Kobajaši, nedokončil
Povedl se mi start a pak jsem se vyhnul všem těm troskám po nehodě Marrusií v prvním kole. Dobře jsem pečoval o moje zadní gumy, ale o něco později jsem ucítil, že mám problém se zadní částí auta, bylo to na výjezdu z druhé zatáčky. Pak jsem musel zastavit. Když jsem vystupoval z auta, tak jsem viděl, že mám problém se zavěšením.
Marcus Ericsson, nedokončil
Tento náročný víkend skončil zklamáním. Už ve zahřívacím kole jsem cítil, že motor neběží tak, jak by měl a to pokračovalo i za safety carem. Tým se snažil najít řešení, ale nedalo se s tím nic dělat, a tak jsem na konci safety car fáze odstoupil. V boxech jsme pak viděli, že můj problém byl v místě napojení výfuku na turbo, s hnací jednotkou by to tedy nemělo mít nic společného. Ale raději jsme odstoupili, abychom nepočili motor.
Cedrik Staudohar, šéf vývoje Renaultu
Po startu jsme viděl, že rychlost turba na Marcusově voze se zvýšila, což naznačovalo, že někde něco teče. Tým bude zkoumat proč, ale neměli jsme jinou možnost než odstoupit, abychom motor ušetřili. Kamuj potom zastavil kvůli problému se zavěšením a uzavřel víkend, který byl zklamáním.