Navzdory předpovědím začal úvodní trénink za slunečného počasí, proto všichni ihned vyrazili z boxů a do 4 min měli nainstalováno. Z nováčků dostal u Caterhamu šanci Američan Alexander Rossi místo Kamuje Kobajašiho, zbytek týmů nasadil pouze závodní jezdce.
Nikdo pro ostatní nechtěl čistit trať, proto piloti poté chvíli vyčkávali. Krom toho si stěžovali na příliš kluzký okruh, což Nico Hülkenberg potvrdil smykem při brzdění do zatáčky č. 8 a Daniel Ricciardo si škrtl o zeď na výjezdu z devátý zatáčky.
Ferrari kromě úprav motoru nasadilo nové přední křídlo s upravenými bočnicemi, nové bočnice v zadní části vozu, na kterém byla spousta flow-visu pro vyhodnocování proudění vzduchu. Mercedes představil nové křidélko v centrální části vzadu nad difuzorem, Red Bull upravené přední křídlo. Týmy krom toho pro Montreal přivezly pochopitelně křídla pro tvorbu nižší úrovně přítlaku než doposud.
Nico Rosberg vyráží k instalačnímu okruhu
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
První měřené kolo předvedl po čtvrt hodině Magnussen - 1:23,249 a 1:21,061 min, po chvíli jej překonali Grosjean a Hamilton (1:18,997 min). Po 30 min zavládlo ticho, týmy musely odevzdat první měkkou směs (na super-měkké nejezdily), která je určena pouze pro úvod prvního tréninku.
Podle Buttona bude zákazníci Mercedesu včetně McLarenu kvůli charakteristice okruhu Red Bullu a Ferrari blíže než tomu bylo v Barceloně či v Monaku: "Myslím, že jim všichni budeme blíže, podobně jako v Bahrajnu, díky tomu to bude zábavné. Na čele budou dva týmoví kolegové Mercedesu, a pak od 3. po 12. či 14. místo by to mělo být celkem vyrovnané. Snad budeme mezi těmi týmy."
Po 15 min pauze, kterou někteří využili k výměně dílů (Mercedes např. Rosbergovi odmontoval celou podlahu) se na okruh vydal Daniil Kvjat. Na čele byli piloti Mercedesu - Hamilton (1:18,088) a Rosberg (1:18,138), za nimi v polovině tréninku držel třetí místo Alonso (1:18,577).
Rossi si vedl velmi dobře (1:21,981), jezdi rychleji než závodní pilot Caterhamu Ericsson (1:23,984). Tým ho vybízel, aby se nesnažil "zajíždět příliš skvělá kola," protože měl pneumatiky stále na spodní hranici provozní teploty.
Lotus na bočnicích v Kanadě prezentuje svého sponzora - společnost EMC
(foto: Lotus F1 Team)
Ricciardo se pohyboval na 7. místě (1:18,945), na konci dlouhé rovinky mu bylo naměřeno 319,8 km/h. Po hodině narazil Bianchi na výjezdu ze zatáčky č. 4 do zdi a s poškozeným vozem (spojovací tyč u zavěšení) mířil pomalu do boxů. Rosberg se po rovince řítil rychlostí 333 km/h.
Po 65 min Hamilton vylepšil svůj rekord - 1:17,254 (o téměř půl sekundy rychleji než Rosberg) a dostal se znovu do čela. Velmi rychlé kolo předvedl o 5 min později také Alonso - 1:17,238 min, čímž se dostal před Mercedesy.
Vergnemu selhalo úložiště energie, proto závěr musel vynechat. Dříve musel skončit i Gutiérrez kvůli řídicí elektronice pohonné jednotky Ferrari, Massu zradilo čerpadlo ERS systému Mercedesu.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
Ke konci se již nikdo nezlepšil a Alonsovo Ferrari, které bylo na rozdíl od toho Räikkönenova vybaveno novou podlahou (pro druhý trénink si jí prohodí), na čele nikdo nepřekonal. Těsně za ním skončili Mercedesy a Vettel s Red Bullem, páté místo připadlo Bottasovi s Williamsem, za nímž se seřadily Ricciardo a oba McLareny.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 333,1 km/h; 2. Pérez - 331,1; 3. Massa - 330,9; 4. Button - 330,1; 5. Hülkenberg - 329,5; 6. Hamilton - 329,2 ... 22. Räikkönen - 320,9 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Nejlepší sektory a maximální rychlosti
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:17,238 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:17,254 |
3. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:17,384 |
4. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:18,131 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:18,361 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:18,435 |
7. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:18,446 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:18,514 |
9. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:18,578 |
10. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:18,643 |
11. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:18,733 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:18,959 |
13. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:19,108 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:19,142 |
15. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:19,177 |
16. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:19,340 |
17. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:19,575 |
18. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:19,804 |
19. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:20,200 |
20. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:20,844 |
21. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:21,404 |
22. | T | Alexander ROSSI | usa | Caterham F1 Team | 1:21,757 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ