DISKUZE K ČLÁNKU Přijde Ricciardo o druhé místo kvůli překročení omezeného průtoku paliva?
Skvělé druhé místo Daniela Ricciarda při jeho prvním startu za Red Bull v domácí Velké ceně Austrálie je ohroženo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Přijde Ricciardo o druhé místo kvůli překročení omezeného průtoku paliva?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001112
(Hlasovalo 12 lidí)
16.03.2014 10:54
Protože se tímto opatřením podařilo zachránit… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jens
16:24 19.03.2014 78.157.160.XXXNevšiml jsem si, že Red Bull byl již někdy diskvalifikován, tolik k tvým výmyslům o podvodech Red Bullu. Celkem dlouhé, ale opět o ničem, smíchal si tradičně své lži a polopravdy, navíc otázkou k mé inteligenci snižuješ pouze tu svou. Jestli jsi to měl při svém věku a dobré pověsti tady zapotřebí, to zvaž sám.
Takže když si to tady tak hezky nakopíroval, fakt nechápeš, jaké píšeš nesmysly? Takže ještě jednou, pomaleji - cituji tě:
"Jak je možné, že si do vozu MONTUJÍ SVÉ NEHOMOLOGOVANÉ měření?"
Vidíš, oni tam nic svého nehomologovaného namontovali. To je opravdu komická představa. Nebo si jako malé dítě představuješ, že tam dali podvodnou součástku bez dozoru FIA? V tom případě jsi oním tragédem ty. Skutečnost: Namontovali tam jiný homologovaný průtokoměr.
"Jak je možné, že za používání NESCHVÁLENÝCH součástek nejsou nijak potrestáni?" A zase tvůj klasický žvást, který dokazuje, že vůbec nevíš, která bije. Nepoužívali žádné neschválené součástky, chápeš? Nebo chceš nakreslit schéma?-
odin
17:15 19.03.2014 77.240.96.XXXJensi, povedlo se ti akorát chytit mne za slovíčko. A tím se snažíš omluvit redbullácký podvod. Víc nic.
Vycházel jsem z toho, co řekl Horner o jejich měřeních.Každopádně to není podstatné, zda měli v autě namontované nehomologované zařizení, nebo zda šlo o jejich metodiku měření. Obojí, aby mělo nějakou vypovídající hodnotu, by muselo být schváleno FIA. Čili homologováno. Což nebylo. Tak že závěr je jediný. Podváděli. Víš to ty, vím to já a věděli to moc dobře i u RedBullu. Tak jaképak moje lži?
Snažíš se tu točit pořád dokola na slovíčkaření. Pokud ti to udělá dobře, napíšu ti to přímo. Ano mýlil jsem se v domění, že RedBull měl ve svém autě namontován neschválený měřák průtoku, kterým se řídil. A na místo neschváleného měřáku použili neschválenou metodiku. Z mého pohledu je to v principu stejné počínání.-
Jens
20:44 19.03.2014 78.157.160.XXXJá tohle nepovažuji za chytání za slovíčko, podle mě to je dost podstatný rozdíl, jestli si udělali nelegální úpravu a do auta nasadili nějaký svůj podvodný díl, nebo to bylo tak, jak to bylo, že zaměnili jeden legální za jiný.
Beru to tak, že podle tebe jsou Red Bull podvodníci a vůbec nepřipouštíš, že limit průtoku nemuseli překračovat a že chybovala de facto FIA. Já mám trochu jiný názor, na který už tady nezbývá šířka sloupce.-
odin
21:35 19.03.2014 77.240.96.XXXOK. Máme oba jiný pohled na věc. Možná jsi mne též trochu nepochopil. Já jsem věděl, že RBR měnili čidlo (legální za legální). Tuto výměnu jsem vůbec neměl na mysli, když jsem psal o nelegálních dílech. Opravdu jsem se domníval, (na základě Hornerových výroků), že si tam duplicitně namontovali své čidlo obdobné tomu od Gill. A na základě dat z tohoto jejich čidla ignorovali oficiální údaje. Prostě si myslím, že ať už to bylo jakkoliv, vždy potřebovali mít atest, nebo povolení od FIA pracovat s něčím takovým. A to neměli.
Podle mne jsou RedBull podvodníci, nikoliv proto , že limit průtoku nemuseli překračovat, ale proto, že vědomě porušovali pravidla. Slovo vědomě je z mého hlediska důležité, pro závěry které činním. A sice podvod. Dělám jednoduše rozdíl mezi neúmyslným přestupkem a úmyslným přestupkem. Podvod RedBullu vnímám vůči jejich soupeřům, nikoliv vůči FIA. Už nevím jak bych ti to měl jinak vysvětlit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
14:16 18.03.2014 93.99.87.XXXPromiň, měl jsem za to, že jsem ti odpověděl na otázku celkem jasně. RB poslal pracovní skupinu do Renaultu, aby se podílel na vývoji softwaru. Tím způsobem, že si tam vyjasňovali potřeby jednotlivých map. Vždyť jsem to celkem jasně napsal, tak jaktože neodpovídám na tvoji otázku??? Pochybuju, že přímo pracovníci Red Bullu programují konečné fáze softwaru a kontrolují, že všechno bude fungovat jak má, když v životě nevyrobili jediný motor a ten nový sotva viděli na obrázku. Nebo si vážně myslíš, že je naprosto jednoduché takový software vytvořit za pár hodin, během kterých ten motor vůbec viděli??? V tom případě nechápu, že se tím neživí každý.
Čím jsem tím Helmutova slova (kterým mimochodem málokdy věřím) popíral??? Čím utíkám od tématu? Vždyť mluvím jen o něm!!! Do spekulací tě nutím jen z jediného důvodu. Protože podle mě existují jen 2 varianty (A a B). Jednu jsi sám označil za blbost, druhou pořád vyvracíš. Tak čekám na třetí, protože jsi obě popřel.
A na konec ti odpověděl Jens (v 13:38) naprosto přesně. Vždyť měření průtoku paliva je naprosto nutná věc a používá se snad 100 let. Jesně že mají na to svoje čidla, bez nich by ten motor nefungoval. Má to každý!!! Co je na tom nelegálního???
Zakončil bych to tím, že jsi typický Odin. Vybereš si opět jednu z několika možností a ani na chviličku tě nenapadne, že by za něco RB nemohl, natož tu možnost, že má v tom měření možná i pravdu. Prostě naprosto cokoliv řeknou nebo udělají je lež nebo podvod a žádná jiná možnost se nepřipouští.-
odin
15:18 18.03.2014 77.240.96.XXXTvorba softwaru a výroba motoru jsou dvě na hony odlišné disciplíny. Software píší programátoři a těch může mít (a jsem přesvědčen, že také má) Red Bull ve svých řadách "spousty". A pochybuji, že nejsou schopni napsat program k ovládání "čehokoliv", když před tím to "cokoliv" nepostaví.
Jednoduché napsat software určitě není, ale předpokládám, že nepsali zcela nový program, ale upravovali původní dle svých potřeb. Jinak by bylo zcela zbytečné, aby tam někdo jezdil. Vždyť požadavky a připomínky mohli poslat mailem. Ty nechceš uznat, že se RedBull podílel na tvorbě softwaru, abys mohl kydat na Renault a z RedBullu dělat své svaté, já zas jsem obviňován z kydání na RedBull, když si dovolím tyto skutečnosti zmínit. Ale jedno je jisté. Bez vzájemné spolupráce by nebyl schopen vyrobit auto žádný tým. Tak že přestaň vše svádět na Renault. RedBull musel moc dobře vědět jaký bude motor Renaultu už před návrhem šasi a museli vědět spousty dalších věcí, jinak by to auto ani nevzniklo, protože by zjistili, že se jim tam motor třeba ani nevejde atd.
Samozřejmě, že při tak velikých změnách má každý své problémy, které řeší. Ale jediní RedBulláci kolem sebe kopou a svádí vše na ostatní. Nikde jsem nezaznamenal, že by Caterham, nebo Lotus psal, že za vše může Renault a jeho komponenty. Věřím, že i tyto týmy se potýkají s podobnými problémy a podobně je to i u ostatních s jinými motory, ale nemedializují je. Víš moc dobře, že mi na RedBullu vadí nejvíce jejich "chování". Ano typický Odin. Je pro mne opravdu tytické, že mě dráždí, když někoho komisaři upozorňují na chybu (přestupek) a on na to nedbá a dál si vede svou. Když jej pak potrestají odvolává se a tvrdí, že se žádné chyby nedopustil, protože jeho měření je vpořádku, zatímco homologované měřidlo (které mají všichni ostatní) je špatné. Arogance na entou. Arogantním lidem arogance imponuje. Mě rozčiluje.
Dokážeš si představit, že i ostatní museli korigovat (a také korigovali) výkonnost svých aut na základě údajně špatných čidel? Proč se ostatní dokáží podřídit pravidlům, jen RedBull ne? Nebo jenom chudáci RedBulláci dostali špatná čidla? tak to už máme sabotéry Renault, teď sabotéry Gill, kdo další kazí závody limonádám?-
Mike17
16:12 18.03.2014 93.99.87.XXXTy mi chceš opravdu tvrdit, že se dá udělat software k něčemu takovému, jako je motor F1 bez toho, abys ho vytvářel? Jak si to představuješ? Vzali loňský, řekli si: Bylo 8 válců, teď je 6, tak všude kde bylo číslo 8 dáme 6? Sorry za ten sarkasmus, ale to co jsi napsal je hrozná blbost. Vždyť ten motor má tisíce součástek, které musí pracovat naprosto přesně a každá se něčím musí řídit. Jsou tam tisíce proměnných, které musí o motoru znát a jsou naprosto jiné, než byly loni. A ano předem znají rozměry a váhy, aby ho mohli umístit, ale určitě neznají všechny tlaky, teploty jednotlivých komponent a jejich částí unitř motoru(oni je znát totiž nepotřebují). To prostě nemůže vytvořit nikdo jiný, než výrobce!!! RB jim max mohl sdělit, co by jim víc vyhovovalo z hlediska výstupního výkonu či teplot.
Co se týká jejich čidla průtoku, tak bude taky Renaultu. Nebo si myslíš, že dovolí RB rozdělat jejich motory a dovnitř umísťovat nějaká jejich vlastní zařízení? Ani omylem, to by nedovolil žádný výrobce. Kdybych chtěl kydat špínu na REN, tvrdil bych že to dělají úmyslně, aby poškozovali RB. Ale nic takového si nemyslím. Prostě jejich čidlo ukazovalo, že je všechno OK (což tvrdí pořád) a s tím šli do závodu.
A s tím souvisí i domnělá arogance RB. Přijeli do Austrálie s tímto. V tréninku zjistili, že něco nesedí a mysleli si, že je to vadné čidlo FIA, když jim jejich ukazuje něco jiného. Tak ho zkusili vyměnit. Co je na tom za arognaci? A že s tím nastoupili do závodu? Ono předělat software asi fakt neumí nějaký amatér za pár hodin. Tak co měli dělat??? Říct Riccimu, jeď celý závod na půl plynu? Nebo musíš jet na úsporný režim celý závod, nic si nedělej z toho, že dojedeš poslední? Spoléhali na to, že FIA vysvětlí, že nic neporušují. To je arogance???
O sabotáži jsem NIKDY NEMLUVIL, to je vždy tvoje téma, že někdo poškozuje úmyslně někoho jiného. Podle mě se dělají chyby, jako je dělá každý člověk.-
odin
18:51 18.03.2014 77.240.96.XXXZase si to upravuješ. Pokud vím, tak problém Ricciho s průtokem paliva byl až v poslední fázi závodu, kdy se bránil Magnussenovi. Alespoň tak jsem to tu četl. RB byli opakovaně upozorňováni na překračování povoleného průtoku a nedbali. Z mého hlediska podobná situace, jako loni v Brazílii s Massovým přejížděním čáry. Alespoň v principu. Následoval trest v obou případech. Potud je to z mého hlediska OK. Rozdíl a to proti čemu se bouřím, je reakce. Red Bull tvrdí, že se ničeho nedopustil odvolává se, zpochybňuje čidlo a nechce respektovat pravidla. Massa arogantně neodkroužil celý závod a Ferrari se neodvolávalo zpochybňovat umístění čáry, jinde než předloni a výklad pravidla (také jiný, než předloni). Massa si zajel odpykat trest a tím to haslo. A to je jedno z mnoha srovnání přístupu RedBullu a Ferrari. Pochop, že je rád nemohu mít, alespoň do té doby, dokud se nezačnou chovat podobně jako většina ostatních týmů.
K softwaru, jednoduché to jistě není, ale ukaž mi programátora, který je zároveň konstruktérem, tak jak si to představuješ ty. Software OVLÁDÁ systémy a součástky. Tudíž programátorovi stačí znát řídící parametry a jak vše má fungovat. (napsal jsem to hóóódně zjednodušeně). Nikde jsem nepsal o tom, že by si software psal RedBull sám. Ale že ho dotvářeli spolu s konstruktéry motoru. Bohužel se mi zase snažíš podsunout něco, co jsem neřekl.-
Mike17
07:32 19.03.2014 93.99.87.XXXRicciho měl porušovat průtok doslova "konzistentně". Z toho odvozuji, že to nebylo jen na konci.
Tvoje porovnání s Massou je trochu mimo. Kdyby Riccimu dali v průběhu trest průjezdu, úplně stejně by ho poslechli. Proč? Protože jinak následuje černá vlajka a diskvalifikace. Lepší ztratit 20s, než celý závod. Logicky. Tudíž Ferrari také nezbylo nic jiného, než poslechnout. A úplně stejně jako RB měli po závodě milion keců, jak to bylo vůči Massovi nefér. Odvolat se proti stop&go je už z principu hrozná blbost. V čem vidíš ten rozdíl? Vždyť sis vybral navzájem totálně nesrovnatelné příklady!!! Vyber si nějaký, kde se jiný tým diskvalifikoval a pak se ani neodvolal. To by bylo srovnatelné. Ale přeji hodně štěstí, bude moooc těžké hledání, protože už z principu se v drtivé většině týmy odvolávají a tudíž se RB chová jako většina týmů. Ale pokrytci jsou nepochybně jen u RB.
Nic jsem ti nepodsunul. Mnohokrát jsem tu připustil, že se RB na vývoji podílel. Ale ty nechceš pochopit pointu mého vysvětlení. A to je, že i kdyby ten software dělal milion lidí a půl milionu z RB, tak je stejně na výrobci motoru aby vše zkontroloval a řekl: software k našemu výrobku je OK a splňuje všechny předpisy a požadavky. Úplně stejně, jako dostávám software ke každému hardwaru, který jsem si koupil. A pokud něco nebylo OK, šel jsem to reklamovat k výrobci HW i kdyby použil SW třetí strany. Je to jeho výrobek se vším co k tomu patří a musí celý perfektně fungovat. Pokud na něm cokoliv nefunguje, viním jeho!!!-
odin
09:41 19.03.2014 77.240.96.XXXOk. Já jsem vycházel z následujícího:.
"Domácí miláček po kvalifikaci předvedl i v závodě výborný výkon, když dojel na druhém místě za Nicem Rosbergem se ztrátou 24,525 sekundy poté, co v závěru odolal náporu McLarenu Kevina Magnussena a při tom zřejmě překročil.
Technický delegát FIA Jo Bauer ale při kontrole dat po závodě zjistil, že v jedné části závodu překročil maximální povolený průtok paliva, který letos u nových pohonných jednotek nesmí překročit 100 kg/h. "Během závodu vůz č. 3 konzistentně překračoval maximální povolený průtok ve výši 100 kg/h," píše v oficiální zprávě Bauer."
Srovnání bude vždy trochu nepřesné, protože neexistuje naprosto stejný případ. Dokonce ani v jednom jediném závodě. Vždy budou dvě podobné události jiné. Na to ty sázíš. Ok nebudu ti tu uvádět příklady, protože je stejně z principu neguješ a odmítáš. Bohužel s Jensem nechcete připustit, že RedBull byli a jsou jediní, kteří si dělají co chtějí a nerespektují pravidla. Ani když na to jsou opakovaně upozorňováni komisařem. V 1984 byl Tyrrell diskvalifikován z celé sezóny a nepamatuji se, že by se odvolával. Vyšetřování trvalo déle a byly tam dohady, ale verdikt stáj přijala. A pokud vím, tak i v případě McLarenu z r.2007 k žádnému odvolání nedošlo. Tak zase nekličkuj.
Pokud jsi připustil, že se RBR na vývoji podílel, pak jsem si nevšiml kdy a kde a omlouvám se ti. V tom případě celá tato naše diskuze byla zbytečná. Reagoval jsem na tvé nařčení Renaultu.
Jo a to tvé vysvětlení s reklamacema ti také shodím. Je naprosto mimo. Z jediného důvodu. Ty jsi nikdy žádný HW ani SW nevyráběl, ani se na něm nepodílel. Tak že to není případ o kterém jsme se spolu bavili.
Zamysli se nad "stylem" diskuze. Oba dobře víme, že když někdo z nás uvede "příklad" jedná se o přibližnou situaci, kterou lze jednoduše negovat. Ale negací příkladu ještě nezískáš právo myslet si, že máš pravdu.-
Mike17
10:37 19.03.2014 93.99.87.XXX-Já zase vycházel ze spojení "konzistentně během závodu", ale to je detail.
-Určitě se dá najít příklad, kdy kvůli technickému prohřešku někoho diskli. Takový příklad máš uvést a ne trest stop&go, proti kterému se z principu odvolat ani nedá. Nediv, se že to neguju, když na takovému případě uvádíš aroganci, že se odvolali.
-Ano, psal jsem "V DRTIVÉ VĚTŠINĚ" se týmy odvolávají. To znamená, že jsem si vědom vyjímek. Ty to tu stavíš tak, jako by byl RB jediný tým v historii, který se kdy odvolal (jistě, přeháním). Stavíš jejich aroganci na něčem, co se běžně dělá.
-připustil a psal jsem i jak se podle mě podílel
-Jo, dostal jsi mě. SW jsem nedělal. Dám ukázku svého uvažování:
Koupím si tiskárnu a po výrobci budu chtít, aby dělala něco, co běžně nedělá (softwarově). Řeknu mu svoje požadavky, možná i přispěju při programování svou radou. Po dokončení zjistím, že tiskárna je úplně k ničemu (motor který se diskvalifikuje je k ničemu), protože netiskne to, co potřebuji. Nemám jít za výrobcem, aby chybu napravil? Mám si říct: "moje chyba, měl jsem chtít software který mi nevyhovuje"? Ne. Zaplatil jsem si za to, aby tiskárna dělala co JÁ chci. Pokud se to co chci výrobci nelíbí, má to odmítnout. Jinak ručí za dodané FUNKČNÍ zboží. Rozumíš co tím myslím?-
odin
11:16 19.03.2014 77.240.96.XXXKaždý příklad "kulhá". Já jsem zase uvedl Massu kvůli "podobnému" nerespektování napomenutí. Formu trestu jsem neřešil. Jistě, že máš pravdu v tom, že proti stop and go se nelze odvolávat. Ale lze to nerespektovat a pak se odvolávat proti diskvalifikaci. Ale to už jsme zase jinde. Mně jde o chování týmu. Ferrari nic takového neriskovalo trest přijalo a pak měli kecy, jak jsi napsal. RBR nemíní respektovat napomenutí ani diskvalifikaci. Myslíš, že by Ricci ztratil tolik, kdyby mu upravili průtok? Já odhaduji tak jedno, maximálně dvě místa v pořadí. A je to stejná otázka kterou jsi řešil v 7.32 v případě Massy. Totiž ztratit 20s, nebo celý závod. Jenže oni (RBR) dosud neměli žádnou zkušenost s diskvalifikací. Vše jim doposud procházelo a tak logicky opět spoléhali na to, že bude po jejich. Z mého pohledu prostě měli v minulosti dostávat flastry za prohřešky (nikoliv diskvalifikace, ale drobné postihy), aby si nemysleli, že mohou vše. Ricciho je mi líto a umístění jsem mu přál, o to víc, když ho zajel s autem, které se teprve dere vzhůru. A opět mu to podělal tým. Snad jsem trochu vysvětlil a objasnil můj postoj na druhý a třetí odstavec.
- nenašel jsem, podívám se lépe. OK
-Nechtěl jsem tě dostávat. Chtěl jsem ti ukázat jakým způsobem diskutuješ.
Vysvětlení nebylo ani třeba, pochopil jsem oč ti jde a způsob tvého uvažování. A nic proti němu nemám.
V případě RBR jsem se jen neztotožnil s "házením viny na druhé". Přeci, když na něčem spolupracuji, cítím za výsledek také odpovědnost a je jedno, jak je to popsáno v právním řádu v případě sporu. Jen jsem si dovolil přepokládat spolupráci v odstraňování nedostatků mezi RBR a Renaultem. V tom jsem jaksi nechápal tvoje stanovisko. Ale beru vysvětlení a podívám se kde připouštíš podíl.-
Mike17
11:27 19.03.2014 93.99.87.XXXVůbec si netroufám odhadnout, jakou ztrátu by měl Ricci, kdyby použili jinou "úspornější" mapu. A nevím ani, jestli měli nějakou, která aspoň na vteřinku nemá max průtok. Tomuhle nerozumím, tak mám rozptyl ztráty v závodě někde mezi 1s a několika koly.
Ale je to jedno. Vysvětlili jsme si názory, tradičně odlišné a můžeme to uzavřít ne?-
odin
11:53 19.03.2014 77.240.96.XXXOk uzavíráme.
Ale nechápu, jak můžeš pochybovat o existenci úspornější mapy? V sezóně, kdy šetření palivem je prioritou větší, než šetření pneu. To zase v RedBullu oproti loňsku zhloupli? Ještě loni jsi mi tu vyvracel možnost, že by činili cokoliv sami proti sobě. A teď najednou ani nemají úsporný režim ve svých mapách. Nech toho....-
Mike17
12:38 19.03.2014 93.99.87.XXXOpět nepochopení. Nepochybuji o tom, že mají úspornou mapu. Jen si nejsem NAPROSTO JISTÝ, že v té nejúspornější mapě není na vteřinku max průtok. Třeba na začátku nejdelší rovinky. Ve zbývajících částech okruhu, kde se neztratí tolik času, by se úspora kompenzovala průtokem nižším. A netvrdím, že to tak je. Rozumíš?.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
20:46 16.03.2014 77.240.96.XXXJen tak z voleje se mi vybavují souboje Hamilton-Massa tuším, že z r.2011 a konce závodů v Anglii a v Japonsku.
Prostě v F1 dvojí metr existuje v přímé úměře s "ekonomickou hodnotou pilotů". Tím mám na mysli jejich popularitu, vazby na sponzory atd. Zkrátka vše, co pomáhá Berniemu prodávat formuli 1.-
Mike17
10:22 18.03.2014 93.99.87.XXXPromiň, zase jsi mě nepochopil. Chci příklad, kdy v JEDNOM ZÁVODĚ (ne různých, kdy o tom rozhodují různí lidé s různými pohledy na věc) měli 2 piloti ÚPLNĚ STEJNÉ porušení pravidel (ne podobné, jako jsou různé nehody v PODOBNÝCH ale ne stejných pozicích) a přitom jednoho dikvalifikovali a druhého ne.
Chápu, že příkladů jako jsi uvedl jsou snad stovky a jistě v tom máš pravdu. Ale příklad jako by byl SVxDR si nepamatuju.-
odin
12:12 18.03.2014 77.240.96.XXXNení náhodou jistý zeto tvůj brácha? To, co po mně chceš je nesmysl. Takový příklad neexistuje. Ani nemůže existovat. Protože pokud najdu závod, kdy se náhodou staly dvě PODOBNÉ situace a byly jinak vyhodnoceny, pak mi na to opět Mikovsky napíšeš, že to nebyly stejné situace, ale jen podobné, protože ten udělal to a druhý ono...a pindy, pindy, pindy... Jen abys nemusel uznat, že v F1 (a nejen zde) dvojí metr existuje.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek