Polovina startovního pole bude mít problém s kvalifikováním se do závodů

Pavel Raus, 27. února 2014, 08:21 Google+

Po významných technologických změnách ve formuli 1 je startovní pole v testech roztaháno do rozestupů 10 vteřin mezi nejlepším a nejhorším vozem. Z toho logicky vyplývá, že pro část týmů bude zejména na začátku sezóny problém samotné kvalifikování se do závodů podle pravidla 107%.

Počet komentářů:  46 komentářů (Poslední 27.02. 22:24) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Podle výsledků předposledních testů v Bahrajnu by se do závodů kvalifikovalo dokonce jen 14 ze 22 vozů. Na start závod by se nepostavil například ani jeden vůz mistrovského Red Bullu, Lotus Romaina Grosjeana, nebo Sauber Adriana Sutila.

"Někteří jezdci samozřejmě mohou dostat vyjímku, ale musí pro to splnit určité podmínky a to především zajet konkurenceschopný čas alespoň v pátečním tréninku. Vzhledem k tomu, že se některé týmy nepřiblížily solidním časům ani během čtyř dnů testování, se to však nemusí povést," vyjádřil své obavy bývalý majitel týmu F1 Gian Carlo Minardi.

Zoufalé jsou především týmy, které staví svoje vozy na motorech Renaultu. Ten přitom v posledních čtyřech letech vyhrál společně s Red Bullem mistrovství světa. Letos však zatím motory tohoto výrobce přinášejí v testech jedno selhání za druhým a na řešení tohoto problému už Renaultu zbývají jen poslední čtyři dny testování, které můžete sledovat zde.

Pokud by se Red Bullu a dalším týmům skutečně nedařilo pravidlo 107% prolomit, znamenalo by to obrovské finanční ztráty nejen pro týmy a jejich sponzory, ale také pro televizní společnosti a pro pořadatele závodů.

Vytisknout

Diskuze: Polovina startovního pole bude mít problém s kvalifikováním se do závodů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 27.02.2014 22:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 46 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Ferrari a Red Bull ve čtvtek půl dne stáli, Lotus zabalil předčasně,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud