Lotus minulý týden v Bahrajnu opožděně ukázal veřejnosti svůj nový vůz E22. V Enstone se rozhodli, že využijí čas v továrně a na první předsezónní testy v Jerezu jako jediný tým neodcestovali. Vzhledem k tomu, že se tam ukázalo, jaké problémy má dodavatel jejich motorů, Renault, ztratili tím rozhodně méně, než se původně očekávalo.
Lotus zaujal hned při odhalení první fotografie, protože na rozdíl od svých soupeřů zvolili řešení dvou asymetrických "klů." V Bahrajnu se potýkali s technickými potížemi, spoustu času prostáli v garáži a najeli celkem něco přes 600km.
Na druhou stranu Pastor Maldonado zajel nejrychlejší čas z týmů s motory Renault, který měl hodnotu 1:38,707 (ačkoliv za nejrychlejšími Mercedesy zaostal o 5,4s). Grosjean sice uvedl, že mají co dohánět, přesto v Enstone věří, že postavili "super auto" a budou mít výhodu právě díky jejich unikátnímu řešení nosu. Ten totiž prý nebude nijak jednoduché okopírovat.
"Některé týmy měli to štěstí se na ten kocept ze začátku jasně podívat a já se domníval, že jeden nebo dva týmy to vyzkouší a postaví. Jedna z náročných věcí s tímto řešením nosu je fakt, že se strukturálně těžko vyrábí a je náročný na nárazové testy. Možná se vydali jinou cestou a už bylo pozdě na to tento typ nosu zkoušet," zamýšlí se technický ředitel Lotusu Nick Chester.
"Protože má složitou strukturu, trvalo nám, než jsme to dostali do bodu, kdy jsme byli spokojeni a prošli jsme nárazovými testy FIA. Co se aerodynamických dat týče, auto vypadá, že má dobrý výkon. Neřeknu vám čísla, o kolik si myslíme, že je oproti standartnímu nízkému nosu rychlejší, ale viděli jsme významnou výhodu, proto jsme do toho šli," pokračuje.
"Ostatní týmy by ho mohli okopírovat, ale nos samotný by jim moc nepomohl. Aby z něj mohli těžit, museli by také změnit zadní část auta. A to by jim zabralo spoustu času. Někteří naši inženýři nás minulý rok opustili a k soupeřům si s sebou odnesli poznání o výhodách, dokážu si ale představit, že měli problémy projít s ním nárazové testy," dodal Chester.