Mistrovský tým z Milton Keynes ve španělsku za čtyři dny neujel ani 62 kilometrů, zatímco Ferrari a McLaren jich zvládli už kolem 600 a Mercedes dokonce přes 780 km. Od počátku se ale trápil s přehříváním ERS systému Renaultu, což však dle dodavatele připadá částečně na vrub agresivnímu designu nového vozu RB10 a jeho teplotnímu managementu.
Renault před včerejším dnem tvrdil, že své problémy s bateriemi vyřešil, Red Bull však přesto trávil většinu času v garáži. Ne jinak tomu bylo dnes, kdy s novým monopostem ujel Daniel Ricciardo necelých 31 km.
"Odjeli jsme sedm kol a pokaždé, co Daniel vyrazil, jsme učinili pokroky v řízení motoru. Také jsme opravovali potíže, které vyvstali na naší straně, a v této oblasti jsme se také zlepšovali," popisuje koordinátor závodních inženýrů Red Bullu Andy Damerun.
"Zjistili jsme však potom mechanický problém s vozem a po vyšetření začalo být jasné, že to nedokážeme odpoledne včas opravit, takže jsme se rozhodli to dříve zabalit, sesbírat data, která jsme nahromadili a pracovat na příštím testu v Bahrajnu.
Dva týdny je ve Formuli 1 dlouhá doba a jsem si jistý, že Renault teď bude naplno pracovat, aby vyřešil problémy, které jsme měli," pokračuje Damerun. Tým věří, že za dva týdny bude před dalším testem vše v pořádku.
Red Bull nedokázal své problémy vyřešit, Jerez proto předčasně opustil (foto: Red Bull Racing)
"Šlo o velmi náročný test. Měli jsme s Renaultem početné problémy a problémy se objevili i na straně chlazení šasi, což ovlivnilo náš pokrok. I přes nedostatek kilometrů, ukazuje to, co jsme se naučili, že problémy by měli být do příštího testu v Bahrajnu řešitelné," očekává Christian Horner.
Jeden z účelu tohoto brzkého testu bylo poznat veškeré potíže před startem sezóny. Nyní se budeme v následujících týdnech hodně soustředit na dynamometr," dodává šéf mistrovského Red Bullu.