Jeho zákaznické týmy - Caterham, Red Bull a Toro Rosso (Lotus v Jerezu chybí) kvůli tomu včera ujely dohromady pouze 19 kol, zatímco vozy poháněné Ferrari (Ferrari, Marussia a Sauber) 100 kol a monoposty s turbomotory Mercedes za zády (Force India, McLaren, Mercedes a Williams) dokonce 212 kol.
Renault nyní tvrdí, že přišlo na hlavní důvod problémů u svých baterií a přes noc jej vyřeší, aby toho týmy mohly natestovat podstatně více.
"Zřejmou skutečností je to, že čelíme problémům. U nových aut můžeme pozorovat mnoho problémů, to se také týká našich nových pohonných jednotek. Samozřejmě, že víme, že na naší straně máme jeden problém, který jsme jasně identifikovali a který chceme opravit," přiznává ředitel činností na dráze Rémi Taffin.
"Nemohli jsme to opravit ráno, takže jsme se rozhodli udělat maximum, co jsme z naší strany mohli, abychom si tedy zítra [ve čtvrtek] byli jisti, že obzvlášť Red Bull a Toro Rosso budou moci v 9:00 vyjet na trať. Věříme, že zítra ráno budeme mít všechny vozy na dráze," pokračuje.
Renault má v Jerezu problémy s úložištěm energie nového ERS systému (foto: Renault Sport F1)
"Pohonná jednotka se skládá z několika součástí a nejde o problém s některou jednotlivou. Jde o integraci všech těchto systémů, a konkrétně v tomto případě jde o problém u úložiště energie. Nebudeme popisovat druh architektury našeho systému, ale jasně jsme identifikovali něco, co budeme muset vyměnit.
Máme tady na to díly, lidi i prostředky a jsme připraveni to učinit. Nechtěli jsme to dělat, když jsme se přijeli, ale nakonec na to došlo. Uděláme to, zabírá to čas a žel jde o trochu špičkové technologie, zejména když se podíváte na úložiště energie. Jde o něco, k čemu musíme přistoupit pečlivě, což také děláme. Jsme si však celkem jisti, že zítra ráno budeme v pořádku," dodává Taffin.