Kvjat: Když sedím ve voze, vidím jen volant a cestu před sebou

BŽ, 28. ledna 2014, 11:16 Google+

Daniil Kvjat absolvoval po představení nového vozu STR9 v Jerezu tiskovou konferenci s ruskými novináři

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.01. 14:03) Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Daniil, jaký máte dojem z dizajnu nových vozů?
Daniil Kvjat (DK): „Všichni zvolili různý přístup. Myslím, že do prvního závodu se ještě hodně věcí změní. Možná se objeví i jiné tvary. Ale novinek je určitě víc než vloni…“

Jak se Vám líbí Váš vůz?
DK: „Hlavně aby byl rychlý. Když sedím v něm, tak stejně vidím jen volant a cestu přede mnou.“

Jako první vyjede na trať Jean-Eric, Vy až na druhý den…
DK: „Od samého začátku jsem měl naplánovaný druhý den. Je nepravděpodobně, že už v první den půjde všechno hladce, vůz je úplně nový. Takže je dobře, že si sednu za volant až na druhý den.“

Bylo to rozhodnutí na Vás, nebo na týmu?
DK: „Zajímali se o můj názor, ale rozhodnutí bylo ze strany týmu.“

Jaké pocity máte z prezentace? Proběhlo vše tak, jak jste si představoval?
DK: „Až dodnes jsem podobné prezentace viděl jen v televizi. Být součástí představení je fantastické, mám pozitivní pocity. Přišlo hodně lidí, cítil jsem se dobře. Dlouho jsme se chystali na testování, na novou sezonu. Tento den je významný pro tým i pro mě osobně.“

Nejste z rozhovorů unaven?
DK: „Určitě ne. Styk s novináři je součástí mé práce. Navíc je to zajímavé. Tím, že mluvím s novináři, se dozvím taky něco o sobě. Jednou jsem se například dozvěděl, že můj táta je magnát.“ (smích)

Jste připraven na to, že budete přitahovat více pozornosti?
DK: „Ano, a do jisté míry si to užívám. To je také součástí světa F1. Možná se to v budoucnosti změní, ale zatím je to v pohodě.“ (smích)

Existuje dotaz, z kterého jste už unaven?
DK: „V Austinu a Sao Paolu jsem byl unaven z otázek o mé minulosti. Stále se mě někdo vyptával na můj předešlý život a předešlou kariéru. Nebylo to příjemné.“

Budete přítomen na testování Jeana-Erica?
DK: „Ano, na okruhu budu už od rána. Budu přítomen na všech brífincích, vynasnažím se poznat vše nové. Uvidíme, co se bude dít.“

Znáte okruh v Jerezu?
DK: „Znám ho z testování, když jsem byl ve Formuli Renault 2.0. Po dva roky jsme tady byli v zimě na testech.“

Kolik dní jste absolvoval na simulátoru?
DK: „Tři plné dni, to není špatné.“

Zahrnuje simulátor Red Bullu už i nový vůz STR9?
DK: „Ano a práce na něm byla užitečná. Přítomen byl i můj závodní inženýr. Kvůli příští spolupráci je důležité, abychom se navzájem dobře poznali. Nejsem velkým fanouškem simulátorů, ale pro piloty je důležitý. Můžete se naučit přepínače na volantu, konfiguraci tratě, zkoušet nastavení vozu. Skutečně si užívat jízdu můžete ale jen za volantem skutečného monopostu.“

Máte po zkušenosti ze simulátoru představu, jak moc se liší nový vůz od předešlého?
DK: „Jsou dost odlišné kvůli novým pravidlům. Na začátku sezony nebudou mít velký přítlak. Tato oblast bude jednou z hlavních, na kterých budou technici letos pracovat.“

Jak moc se odlišuje volant?
DK: „Ani bych neřekl, že moc. Objevila se na něm malá obrazovka, doplnily se některé nové přepínače. Je trochu větší a těžší, ale vypadá podobně.“ 

Motor má nový zvuk…

DK: „Upřímně, mě se ten nový zvuk líbí. Mnohým lidem se nelíbí dizajn nových vozů, ale zvuk se podle mě musí líbit všem. Zdá se mi agresivnější. Na změny je nutné si zvyknout. Formula 1 není monotónní disciplína, stále se něco mění.“

Vytisknout

Diskuze: Kvjat: Když sedím ve voze, vidím jen volant a cestu před sebou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.01.2014 14:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Force India zveřejňuje další snímky vozu VJM07

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud