DISKUZE K ČLÁNKU Bude mít Mercedes příští rok nejlepší turbomotor? McLaren si jistý není, ale doufá v to

McLaren příští rok zůstává u motorů Mercedes. Není si však jistý tím, zda po změně pravidel a přechodů z atmosférických V8 na přeplňované V6 turbomotory bude mít ty nejkonkurenceschopnější jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bude mít Mercedes příští rok nejlepší turbomotor? McLaren si jistý není, ale doufá v to

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 01.12.2013 18:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000046 (Hlasovalo 7 lidí) 29.11.2013 11:54
Dovolím si nesúhlasiť. Nemyslím, že budú… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 6 lidí) 29.11.2013 10:56
To je informace... ...vždyť takovou jistotu nemá… »
» uzivatel000224 (Hlasovali 4 lidé) 29.11.2013 15:28
Co to povídáš, že motory Honda nebyly nic extra… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    77.242.95.XXX
    Lehce off topic, ale motorů se to týká Ferrari testuje něco, co točí docela vysoko a zní to oturbeně:
    [odkaz na stránku]

    Že by prováděli to samé, co v roce 2006 s V8 F1 a Enzem?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si myslím,... ...že je to volovina, lebo zadanie je jasne zakomponované do pravidiel, kde je daný plniaci tlak a ostatné parametre motora a turbokompresora a motorári Renaultu, Ferrari a ani Mercedesu, do samotnej stavby turbomotora nemôžu priniesť oproti konkurencii nič prevratného, čo by ich výrazne posunulo pred konkurenciu jeho výkonom, alebo krútiacim momentom. Rozdiel môže byť maximálne niekoľko percent 2 až 5. Kvalita môže byť ukrytá v SW spolupráce MGU-K a MGU-H s turbomotorom a samotnej kvalite jeho máp na jednotlivé trate a voľba tých správnych prevodov, čo je alchýmia, ktorá iste zamieša karty a to, že ich spoľahlivosť vydržať veľké zaťaženie vo viacerých závodoch bude oproti konkurencii porovnateľné, lebo prvá sezóna 2014 sa musí zaobísť tuším so 6 motormi a potom v ostatných rokoch len s 5-timi na celú sezónu, čo nie je nič moc. 01 Ale dobrý hybrid to vraj musí zvládnúť, tak uvidíme ! 14

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    No hlavně, že si jsou jistí, že bude Honda v roce 2015 konkurenceschopnější než Mercedes. Je mi jasné, že McL za motory už dlouho nic neplatil, takže v tom chce pokračovat, ale s tou Hondou to může být slušný risk.

    Před tím než odešli z F1, jejich motory rozhodně nebyly něco extra, a teď přijdou o rok později, když ostatní už budou mít své motory rok prověřené. A to, že chce Honda přetáhnout inženýry z Mercedesu, rozhodně nesvědčí o tom, že by svým motorářům moc věřila. Potřebuje lidi, kteří na vývoji motoru pracovali poslední 3 roky, protože takové lidi Honda nemá, a ty zkušenosti se dohnat do příštího roku nedají.

    + 5 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      194.228.216.XXX
      Dovolím si nesúhlasiť.
      Nemyslím, že budú rozhodujúce samotné motory. Skôr by som vsádzal, že rozdiel budú robiť "pohony", čiže motory plus ERS. A časti ERS asi bude strácať skôr Mercedes. Tam by som počítal, že budú mať náskok skôr Japonci.
      Ročná neúčasť môže byť ( a aj bude ) veľká strata, ale v ďalších rokoch sa to vyrovná.
      Navyše, budúci rok bude skôr lotéria. Kto sa netrafí, bude musieť začínať od začiatku a bude na tom rovnako ako Honda.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Jde o to, že první 3-4 roky budou ještě povoleny úpravy motorů. Takže zatímco Mercedes, Renault a Ferrari v roce 2015 nasadí už svoji druhou odladěnou verzi motoru ve které budou vychytaný nedostatky, co se během sezóny 2014 objeví, tak Honda přijde s první verzí. A každý rok bude několik oblastí vývoje motoru zmrazených, (viz. ...). Tudíž některé věci, co si Mercedes, Renault a Ferrari vylepší na konci roku 2014, nebude moct Honda v roce 2015 dohnat, protože vývoj bude zakázán.

        A proč by měl zrovna Mercedes ztrácet v elektrice nechápu už vůbec. ERS je pouze evolucí KERSu s vyšším výkonem a nezaznamenal jsem, že by s tím měl Mercedes kdy problémy. Naopak Honda s ničím podobným už pár let nepracovala. A ty jejich systémy z cestovních elektromobilů, jsou F1 daleko vzdálenější než cesta od KERSu k ERSu.
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          "ERS je pouze evolucí KERSu s vyšším výkonem"

          Vyšší výkon ano, ale jinak bude nový systém mnohem komplexnější a víc svázaný se spalovací částí (viz např. obousměrná vazba na turbo), takže mluvit o pouhé evoluci současného systému je IMO tak trochu zavádějící.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Chasnik

          217.117.213.XXX
          Na druhou stranu Honda nebude v roce 2014 oficiálním účastníkem F1, takže se na ni (zřejmě, pokud tam není nějaká právní klička) vztahovat pravidla, tudíž by měla mít možnost významně testovat. Sestavit formuli "podobnou modelu 2014", trajdat s ní po testovacím okruhu a sbírat data, tím by mohli kompenzovat absenci závodních dat, alespoň částečně.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • dannak

            89.103.144.XXX
            to asi ne, nebot Renault uz take neni primo ucastnikem, ale testovat az takhle neomezene nemuze

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Chasnik

              217.117.213.XXX
              To jo, ale Renault je oficiálním dodavatelem motorů stájí F1, kdežto Honda ofiko nemá s Formulí 1 nic společného... Ale je možný, že tato situace je v pravidlech nějakým způsobem ošetřena.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000224

      uzivatel000224

      188.120.222.XXX
      Co to povídáš, že motory Honda nebyly nic extra? Japončíci na přelomu milenia měli nejsilnější a nejvíc otáčkový motor!! Jen jim to hatila aerodinamika BAR.. . Co se týče V8, ani tam bych je tak nezatracoval. Jen šetřili na výdajích, tak to možná nebylo tak vidět, jako u MB... A hlavně zase ta aero.. Rozhodně bych netvrdil, že Honda (Japonci) motory neumí...

      Co se týče ERS, bude uplně jiné než KERS a uvidíme, jestli jim tam s nim budou chybět zkušenosti...

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        89.103.144.XXX
        ale jen motor spickovou formuli neudela, musi fungovat cely balik. A ze motor je nejsilnejsi, nebo ma nejvic otacek uz take nemusi byt ulne vypovidajici charakteristika.
        Vsak byly doby, kde si bojova letadla srovnavala podle rychlosti a doletu, a jaka kriteria jsou ted ? uplne jina. Tedy ty dulezite charakteristiky motoru, troufam si tvrdit, jsou uz nekde jinde, treba spotreba na jednotku vykonu, agilita - schopnost rychle reagovat na zmenu - moznost zakomponovani do monopostu ->aerodynamika apod.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Nejsilnější motor mělo BMW.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          217.66.164.XXX
          No říká se to, ale jak to u BMW vědí, když měli v té době brzdu jen do 1000PS to je záhada. 04
          Ale souhlasím a všeobecně to uznal i Lotus, který v modelu 97T měl kvalifikační výkon Renaultu pro Sennu za hranicí 1300PS.Tedy hodnoty do které měl Renault brzdu.
          De Angelis s tím vůbec nejezdil.
          Je to naprosto neuvěřitelný, když člověk uváží, že šlo o patnáctistovku.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000224

          uzivatel000224

          188.120.222.XXX
          Potom ano, říkám na přelomu milenia...

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            188.120.195.XXX
            Ono to teď hlavně bude o špičkovém výkonu ještě míň a ještě víc o celkové efektivitě a spolehlivosti, takže je tohle vaše přetahování IMO úplně zbytečné. 04

            V minulé éře turba měla Honda na konci za největších restrikcí bezkonkurenční motor právě díky jeho efektivitě (RA168E dodnes mnozí považují za nejlepší motorářský počin v historii F1), ale je to už 25 let, takže se z toho dá sotva odvozovat budoucnost. Ač osobně Hondě hodně věřím, vůbec si netroufnu odhadnout její šance na úspěch.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    To je informace... ...vždyť takovou jistotu nemá v této chvíli nikdo.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama