DISKUZE K ČLÁNKU Schumacher: Nechtěl jsem vyhrát jen pár závodů, chtěl jsem titul

Michael si myslí, že se současnou formou Mercedesu mohl letos získat titul mistra světa

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Schumacher: Nechtěl jsem vyhrát jen pár závodů, chtěl jsem titul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 05.08.2013 13:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 26 lidí) 01.08.2013 11:34
Typický Schumacher. Průměrný, nesoudný a… »
» Zix. (Hlasovalo 15 lidí) 01.08.2013 16:19
Schumi Je otázka jak by na tom byl. Sice měl… »
» odin (Hlasovalo 13 lidí) 01.08.2013 14:01
To, co popisuješ je problém většiny "… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Tak za špatný vůz byl zodpovědný Schumi ? OK, nemám s tím problém. V tom případě měl i zodpovědnost za to, že po desetiletích bídy vytáhnul Ferrari až na vrchol ?

            Jinak, kdo neviděl mladého Schumiho létat na mokré trati, tak nemůže soudit. Když na to nemělo auto a přišlo mokro, tak Schumi jezdil jinej level. Za mlada měl talentu víc než v té době všichni ostatní dohromady, tedy vyjma Senny.

            A kdo srovnává jenom body. To byl Schumi tak dobrý, když dal Sennu v 94' po čtyřech závodech 40:0 ? Nebo budeme brát v potaz taky štěstíčko, techniku, problémy, selhání vozy ?

            Ano, Schumi už nebyl u Mercedesu takový dravec jako za mlada a osobně jsem čekal od něj více. Z druhé strany měl pod sebou vůz, který jen 2 x měl na to vyhrát závod. V Číně Schumimu upadlo špatně nasazené kolo a v Monaku doplatil na penalizaci z předchozího závodu. Nicméně vítězství v kvaldě, na trati kde rozhoduje více um než výkon vozu, tak dokazuje, že někde hluboko to v sobě stále má.
            Je ale fakt, že za mlada byl Schumi dobrý právě v tom, že i s horším vozem byl schopen vyhrávat závody a když ne jinak tak aspoň za deště. Když pak měl později k dispozici i nejlepší vůz, tak z toho byla logická dominance, kterou má ještě dnes hodně lidí problém rozchodit.

            A rozhodně Schumi nebyl arogantní. Samozřejmě jako vynikájící jezdec měl prostě velkou důvěru ve své schopnosti. Pamatuji si, jak jednou v Madarsku, zajel brzy kvalikační kolo a poté vjel do boxu, vylezl z vozu, rozepnul kombinézu a zbytek kvaldy sledoval jako divák. Tu kvaldu vyhrál rozdílem třídy asi o sekundu. Novinář se ho poté ptal jestli si tak věřil. A on prostě řekl, že trefil tak dokonalé kolo, že nemělo smysl se ho snažit vylepšovat.
            A ještě mě pobavila jedna historka z jeho života. Když žil na začátku kariéry v Monaku, tak pravidelně jezdil tankovat do Francie, protože mu to přišlo v Monte Carlu příliš drahé :-)
            A přestože žil poměrně skromným životem a dost škudlil, např. bratrovi Ralfovi koupil k narozeninám ojetinu, tak na charitu dával vždy víc než všichni ostatní dohromady a nikdy se tím osobně nechlubil.

            + 6 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Nějak jsi se rozohnil.18 Když padnu na tvoji úroveň, tak tě musím poopravit. Protože v ´94 dal Schumi Sennu rozdílem 92:0 !!! (Nechápu proč počítáš čtyři závody, když Senna byl ve dvou už po smrti)? Na trati spolu ten rok odjeli dva závody a necalá dvě ostrá kola (safety car nepočítám)03
              Posuzuješ talent podle toho jaký měl Schumi auto. A na ostatní a jejich auta nebereš zřetel. Jak víš, že např. Kimi je horší pilot? Já tvrdím, že není horší ani o píď, než Schumi. To samé Alonso, Hamilton, Vettel, Rosberg (ten to ostatně dokázal) i když v součtu nemají ani tolik titulů jako Schumi. Tito piloti jen neměli k dispozici srovnatelnou techniku.
              Je zajímavé jak příznivci Schumachera dokáží žonglovat se schopnostmi pilota a kvalitou auta. Když Schumi vítězil, tak to bylo podle tebe a tobě podobných díky jeho talentu a schopnostem. Když prohával, tak díky špatnému autu. Když měl auto na úrovni, tak opět díky jeho schopnostem a faktu, že byl automechanikem a tudíš si auta dokázal postavit sám.18 Ano takovéto bludy jeho fans píší!!!
              A nikdy tě nenapadlo tohle celé obrátit? A pochopit, že auto je rozhodující? A zjistit, že pokud nesedí v autě, které je jedno ze dvou až tří nejlepších v poli, nemá nárok získat titul? Vždycky se totilž během sezóny rozložení sil přelévá, tak že chvíli má pilot třebas třetí nej auto a pak zas úplně TOP. Ale jestliže by jezdil celou sezónu s horším jak třetím vozem, na titul nemá nárok žádný pilot.
              Prostě Schumi měl štěstí na dobrý tým, který mu dal vítězná auta.Samozřejmě, že k získání titulu musí být i vynikající pilot. To nezpochybňuji. Jen těch vynikajících vidím mnohem víc. Jsem přesvědčen, že kdyby Schumacher seděl v mládí (které ty tak vyzdvihuješ) v podobně "silném" autě, jako byl Mercedes uplynulých sezón, tak nezíská nic, stejně jako nezískal ve své druhé kariéře. A naopak. Kdyby seděl nedávno v Red Bullu, tak by měl o nějaký ten titul více.

              + 8 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                Jo v Imole to byl třetí závod, OK.

                Já nemůžu nesouhlasit, že vůz má velký vliv na výkon. To ví i ten největší hňup, tak nevím proč to tady rozebíráme ? 04
                Já jsem také nikdy netvrdil, že Schumi staví auta. Podílí se však na jeho vývoji především jako zpětná vazba, takže určitě jistý podíl má. I když v době zákazu testování to tak možná nevypadá, ale v době o které se bavíme toi fungovalo trošku jinak. Okruh za humny, vstávačka a od rána až do večera se zkoušelo, testovalo a upravovalo. Takže jezdec tu měl poměrně velký podíl na vývoji než je tomu dnes.

                Podle mého názoru měl Michael toho talentu ve své éře více než lidi kolem, prostě podobně jako Senna. Málokterý pilot dokázal třeba za 5 kol ujet ostatním o 40 sekund na vodě, přičemž za sucha na stejném voze byl rád když jim stačí.

                Kimi je určitě dobrý jezdec, ale osobně ho beru na úrovni Felipeho před pružinou.
                To že poráží na body v závodech blázna Grosjeana a má pod zadkem dobrý vůz je sice hezké, ale nevidím za tím žádnou genealitu. Prostě Lotus má fantastický vůz s obrovskou zbraní ve skvělé práci s gumami. Dá se říct, že je pro mě nepochopitelné, jak dokáží oba jezdci tento potenciál nevyužít. Jeden to nemá v hlavě srovnané a málokdy dojede a druhý to ve většině případů podělá v kvaldě. Co víme, kolik jezdců by dokázali s tímhle autem více ? Podle mého oba jezdci nevyužívají potenciál toho vozu díky Kimiho pomalosti v kvaldách nevyhrávají závody, protože to co ztratí v dohánění špčky mu pak chybí na konci závodu.

                + 3 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Tak vůz má ROZHODUJÍCÍ vliv na výkon. A bavíme se tady právě proto, že tobě, stejně jako ostatním fans Schumiho, tento fakt v případě, kdy jde o Schumachera, uniká. Jak jsem napsal výše. Podle vás Schumacher vítězil díky svým schopnostem (nikoliv díky vozu) a prohrával jen díky vozu (nikoliv díky svým schopnostem). Tak to ale není !!!03
                  Nenapsal jsem, že ty jsi tvrdil o Schumim takové a podobné bludy, ale pokud budeš soudný, tak přiznáš, že takovéto bludy fans o Schumacherovi psali. A napsal jsi jim někdy, že to je nesmysl? Asi ne, co?
                  K testům. Já jsem přesvědčen, že hlavní testovací podíl u Ferrari měl Luca Badoer. A Schumacher těžil z jeho odježděných kilometrů. Dokonce si vzpomínám, že v jednom rozhovoru cosi takového zaznělo. Jak významný vliv měla zpětná vazba poskytnutá Schumacherem, Massou, Barichellem, Irvinem, Badoerem na vývoj auta se lze pouze dohadovat. Problém je, že fans Schumimu automaticky přisuzují všechna plus a mínusy hledají u ostatních.02
                  Talent: Těžko se posuzuje talent, když nejsme přímí účastníci pozorování. Já naopak myslím, že zaměňuješ talent s kvalitou auta. To by totiž musel i dnes s Merglem na vodě všem ujíždět. Což se nikdy nestalo. Tak že se znovu zamysli, jestli to nebylo náhodou např. kvalitnějšími pneumatikami, které mu umožnily jet rychleji. A dnešní formule a pneumatiky, tyto moje doměnky jen podporují. Dnes stačí mít o pár kol více zničené pneu a už je ten samý pilot o "iks" sec. pomalejší.18 A co teprve v dobách Schumiho slávy? Kdy byly rozdíly v ceně i kvalitě gum mnohem větší.
                  Rozdíl mezi námi je jediný. Já nevidím v Kimiho výkonech také žádnou genialitu, stejně jako ve výkonech Schumachera, zatímco ty u Schumachera genialitu vidíš.
                  Jak víš, že Lotus je fantastický vůz? To byl přece Schumacherův Mercedes také. A přesto s ním nebyl Schumi schopen žádného převratného úspěchu. A kdyby mu neodpadlo šest soupeřů před ním, ani by se za svoji druhou kariéru nedostal na bednu.
                  Pokud Lotus dovede šetrně pracovat s gumama, pak je to vykoupeno jinými vlastnostmi, kterých se nedostává v boji o vítězství. Chodí to tak v životě i ve sportu.
                  Ještě ke Kimimu, neposuzuj ho pouze podle jeho druhé kariéry. On snad dokázal jak je dobrý, už ve své první kariéře. A nebýt několika shod okolností, mohl být mistrem světa už v době "Schumiho panování" třebas namísto Schumachera, nebo Alonsa. Před jeho návratem spousta lidí psala, jak dopadne ještě hůř, než Schumacher.Já jsem věděl, že hůř dopadnout nemůže, protože je zvyklý jezdit v horších autech na špici.
                  Ještě k aroganci: Myslíš, že Schumiho vyjádření, že by byl letos mistrem světa, je založeno na reálném základě? Já to teda považuji za hloupé arogantní kecy. To je vůči současným pilotům Merglu dost arogantní a...

                  + 8 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    ...a jakoby říkal, že jsou to neschopní looseři. Přitom nebyl schopen porazit jednoho z nich ani v jediné sezóně. Tak že jakápak důvěra ve své schopnosti? Co umí, to předvedl a nestačilo to ani k pokoření svého týmového kolegy, natož na titul.18

                    + 7 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jelda

                      93.153.33.XXX
                      Záleží jak si ten článek vyložíš......je taky možné,že ten článek je překroucený a nebo se s tímto argumentem Schumi unáhlil,že nevzal v potaz začátek sezony,kdy byl Mercedes v závodech horší jako obvykle.Ovšem technicky vzato je Hamilton teď také v boji o titul stejně jako Rosberg(ikdyž ten už zřejmě out),ale hypoteticky stále může bojovat o titul.

                      Také tvrdíš,že nebyl schopen ani v jedné sezoně porazit Rosberga......laik by ti dal za pravdu,ale kdo to vidí v širších souvislostech,tak by s tebou zcela nesouhlasil.Minulá sezona je toho důkazem tedy pokud nebudeš koukat jenom na body(všichni víme proč tomu tak je).....nejlepší ukazatel jsou kvalifikace a závody kde to je remíza 10:10 mezi MSC a ROS a co víc,když se podíváš na závody,kde dojeli oba jezdci do cíle,tak Schumi byl většinou před Nicem,ale to už není úplně dobrý ukazatel,protože záleží na průběhu daného závodu apod.Také nemůžem vypustit roky 2010 a 2011 kde přiznávám,že v roce 2010 byl Schumi Rosbergem poražen zcela,ale když si všimneš průběhu toho roku,tak v první polovině to měl Rosberg ve svých rukou ovšem v ruhé polovině si byli už téměř rovnocení a to se přehouplo i do sezony 2011.......no a v roce 2012 už nemohl nikdo tvrdit,že na to Schumi nemá.Jezdil opravdu dobře a jenom slepý by to mohl popřít.

                      + 3 / − 5

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Promiň, ale tyto tvoje argumenty považuji za "zástupné". Odpověz mi na jedinou otázku. Jezdí se na body a mistrem světa je ten, kdo jich získá nejvíce, nebo tomu je tak, že mistr světa je ten, kdo má lepší poměr kvalifikací a závodů, či dle jakési převahy během jednotlivých závodů, kterou tu argumentuješ. Ono totiž dle tvé logiky, bychom jednoduše dospěli k přehodnocení veškerých výsledků seriálů F1, prakticky od jeho počátků. Sundej růžové brýle přes které Schumachera vidíš.
                        Úmyslně to otočím a budu posuzovat podle stejných kritérií např. r.2003. Myslíš, že Schumiho titul byl oprávněný? Kdyby se Kimi nedostal 2x do kolize a jednou nedokončil, je mistrem světa. Takhle měl bohužel o dva body méně a Schumacher slavil. Proč vám, jeho fans, někdy bodové hodnocení vyhovuje a jindy hledáte výmluvy? Když totiž budu koukat na celou jeho kariéru právě tímto tvým pohledem, vyjde z toho ještě mnohem hůř, než z pohledu bodů. zkrátka tyhle věci beru jako výmluvy. Body mluví jasně!!! Navíc porazit svého kolegu je teprve první malý krůček k titulu.
                        V r.2012 jezdil podle tebe dobře, ale stačilo mu to pouze na 13. místo. A upřímně, jsi přesvědčen, že nebýt některých jeho "zbytečných" vypadnutí, bojoval by o titul? Já v to nevěřím, stejně jako nevěřím těm jeho kecům letos !!!
                        Argument unáhlení se neberu. V jeho věku už by měl vědět, co mluví. Opět někdy jeho slova berete (fans) jako Boží přikázání a když se to nehodí, tak vymýšlíte nesmysly na jeho omluvu. Proč?
                        Jistě, že v teoretickém boji o titul je ještě spousta pilotů (krom Hama i Rosberga). Jelikož se ještě rozdělí 225 bodů a vedoucí Vettel má "jen" 172b. mohou být v boji o titul i piloti s nulou na kontě. Ale tomu snad nevěříš ani ty.

                        + 5 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Jelda

                          93.153.33.XXX
                          Z toho co jsem ti napsal si udělal úplně něco jiného než co jsem myslel,tak ti to napíšu raději tentokrát stručně.......to,že prohrál na body s Rosbergem je sice fajn,ale nelze to brát jako hlavní ukazatel výkonnosti protože se to odvíjí od formy vozu během sezony + událostí během závodů -> proto pokud oba jezdci jedné stáje nebojují o titul,tak nejlepší srovnání pro porovnání považuji jak se vedli v kvalifikacích a závodech........a jestli já mám růžové brýle,tak pak ty máš své anti-brýle.......v roce 2003 měl jak Kimi tak Schumi své špatné a dobré momenty,nevím že by jeden z nich měl mnohem více smůly než ten druhý.........a jinak bych nenazýval výmluvama to,když se snažíme něčemu příjít na kloub + taky není dobré všechny házet do jednoho pytle. ;-)

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            A co je podle tebe ukazatel výkonnosti? Když Schumacher v TOP autě za pomoci týmové režie a přízně komisařů získá o pár bodů víc než konkurence? Je to ukazatel jeho geniality.
                            Zatímco, když má relativně stejnou techniku a není schopen porazit ani některé průměrné, hledá se výmluva na formu vozu + události během závodů. 18
                            Tak přesně tomuhle říkám UBOHOST.
                            Jednoduše, buď budeme respektovat body, jako jediné hledisko výkonů a pak uznáme veškeré tituly všech mistrů světa.
                            Nebo to budeme zpochybňovat a vymýšlet nesmyslné blbosti jako hledisko výkonnosti. A pak se tu budeme donekonečna dohadovat, co je větší smůla a co je větší štěstí a kdo si počínal kdy lépe a podobné nesmysly. Ono totiž díky všem těmhe věcem v konečném součtu získají piloti právě ty body.03

                            + 1 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Jelda

                              93.153.33.XXX
                              ale jak můžeš porovnávat sakra dva piloty,když jeden z nich nedojede několik závodů díky technice nebo jiným potížím? to přece není objektivní....právě proto narážím na to co jsem poukazoval.....tam se totiž nepromítá forma auta,ale jenom to,jestli byl jeden ten pilot lepší než druhý bez ohledu na to kolik v tom závodě získal bodů........a jinak Schumacher nebyl vždy jediný kdo měl TOP auto......vždy i jeho soupeř v boji o titul měl TOP auto!

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.96.XXX
                                Ano. To je přeci ono. Jak můžeš porovnávat dva piloty, když jeden z nich nedojede několik závodů díky technice, nebo jiným potížím. Rok 2003 Kimi 3x nedojel, zatímco Schumi pouze 1x. V konečném součtu rozdíl pouhé dva body. Chceš říci, že mistrem světa měl být Kimi? Pokud ano, můžeme spolu diskutovat o objektivní výkonnosti Schumachera v roce 2012. Pokud ne, respektujme stav dle získaných bodů. Jak jednoduché.
                                Tohle je totiž přesně ten úhel pohledu, který mě na fans Schumachera vadí. "Když se vám to hodí, respektujete body, když se vám to nehodí příjdou na řadu kecy".02

                                + 1 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Jelda

                                  93.153.33.XXX
                                  No ve Španělsku si nemohu pomoci,ale to vypadnutí si přivodil Kimi z části sám....ano,v tom zlomku sekundy se těžko reaguje,ale dalo se to řešit jinak než jak to provedl.....v Německu už je to jiné,tam ho vyřadil Barrichello,ale co mohl on zase dělat když byl v kleštích mezi Kimim a Ralfem? Navíc je třeba započítat i smůlu Schumachera v tom samém závodě kde by jinak dojel tuším druhý nebýt defektu pneumatiky při souboji s Trullim tuším to bylo......tím můžeme udělat případně u obou jeden škrt a už to na smůly MSC 1x a RAI 2x.......v tom roce tam není nějaká velká odchylka štěstí a smůly na kterou já například narážím v roce 2012.

                                  + 0 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Jelda

                                    93.153.33.XXX
                                    Navíc aby byl mistrem světa někdo kdo vyhrál pouze jeden závod v sezoně(byť sbíral pravidelně podia) místo někoho,kdo vyhrál 6 závodů mi nepříjde také úplně fér.

                                    + 0 / − 2

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
            • ja

              158.195.4.XXX
              Dovolím si ťa poopraviť! Schumacher nikdy nebol výrazný talent, on nemal ani toľko talentu čo mal H. Frenczen. Toto vie a aj to priznáva aj ten najzanietenejší Schumacherista z SK, ktorý by za Miša aj život dal. Vedel to aj Brawn a Briatore aj to potvrdili slovami: "Nie je to výrazný talent, ale je vhodný pre náš projekt !!!"
              A o aký projekt v Benetone sa jednalo, tak to sme mali možnosť vidieť. Nevýrazný Benetoh s nevýrazne talentovaným Schumacherom lieta po trati ako šarkan a to že vraj v slabšom aute, ktoré sa nápadne veľmi dobre správalo v zákrutach a za mokra bolo neporaziteľné a to aj napriek tomu, žeSchumacher nikdy nemenil a ani nezmenil motokárový štýl jazdy. Čím to asi bolo? Čím to bolo, že auto bolo až o tri sekundy na kolo rýchlejšie a v zákrutách v každom kole identicky korigovalo balanc-šmyk, jazdeckú chybu, nedokonalosť? Keď už dnes vieme čo sa našlo v autách Benetonu a dokonca sa to prenieslo aj ho Ferrari aj s celým ansáblom po prevalení kauz z podvodami, tak sa tomu už asi ani nikto nečuduje.
              Schumacher by sám nikdy nedosiahol toho čo dosiahol a ani nikdy by nevytiahol Beneton a Ferrari tam kde boli bez požehnania mocných ( projekt), Byrneho, Brawna, Todta.
              Schumacher bol schopný hneď od začiatku pre peniaze a neskôr aj pre slávu zrobiť čokoľvek a preto bol" vhodný"! Priemerne talentovaný, ale vhodný!!04

              + 6 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                Jasně bez talentu. :-) A že ještě jako nováček v roce 1991 ve zbylých šesti závodech, kterých se zúčastnil, porazil tří-násobného mistra světa Nelsona Piqueta v kvalifikacích poměrem 4:2 ? S minimem zkušeností a na většině okruhů na kterých nikdy předtím nejel.

                A jeho kariéra viz Wikipedia:
                "Motokáry
                Otec Rolf ho k motoristickému sportu přivedl již ve čtyřech letech, když jako součást odměny za práce na rekonstrukci motokárové dráhy Kerpen-Horrem získal členství pro svého syna.[1] První novinový článek o Schumacherovi, nazvaný Michael – klein, aber schnell (česky Michael – malý, ale rychlý) vyšel právě v jeho čtyřech letech, v té době byl asi čtyři týdny členem motokárového klubu. Noviny jej zachytily na domácí trati pojmenované po závodníkovi Wolfgangu von Tripsovi. Jeho motokára byla podomácku vyrobená z dílů šlapacího autíčka Kettcar a motoru z malého mopedu, jako nádrž sloužila plechovka.[2] Toto vozítko, které dostal ke čtvrtým narozeninám,[13] dosahovalo rychlosti až 45 km/h.[14] Závod poprvé absolvoval v roce 1974,[3] kdy získal první vítězství, o rok později se stal juniorským mistrem kerpenského klubu.[15] Ve dvanácti letech chtěl poprvé startovat v oficiálním mistrovství Německa, ale německé předpisy dovolují start až jezdcům starším čtrnácti let, otec proto pro syna musel sehnat potřebná povolení; nakonec startoval pod lucemburskou licencí. V roce 1984 vyhrál juniorské mistrovství Německa, roku 1985 titul obhájil a zároveň získal titul vicemistra světa. V sezoně 1986 si vyjel třetí místa v seniorském mistrovství Německa a Evropy. Sezonou 1987 zakončil své působení v motokárách tituly mistra Německa a Evropy a stanul na druhém místě v jihoafrické velké ceně motokár.

                Juniorské formule
                Schumacherův monopost Formule 3 Reynard F 903-001V roce 1988 se zúčastnil druhého mistrovství Německa ve Formuli König, kde zvítězil v devíti z deseti závodů a stal se mistrem Německa.[16] Startoval také za tým Eufra ve čtyřech závodech v evropském mistrovství Formule Ford 1600, kde si po vítězství v Zandvoortu zajistil druhé místo.[16] Rovněž absolvoval osm z dvanácti velkých cen německé Formule Ford 1600, kde obsadil šesté místo.[4] Na podzim roku 1988 jej pozval tehdejší majitel týmu WTS (Weber Trella Stuttgart)[1] Willi Weber na testy formule 3 na Nürburgringu. Schumacher na něj zapůsobil, Weber s ním uzavřel smlouvu na rok 1989 a zároveň manažerskou smlouvu, za kterou jej byl ochotný celou sezonu finančně podporovat.[13] Měl být oporou týmové jedničce Frentzenovi, v sezoně vyhrál tři závody a skončil jeden bod za mistrem Wendlingerem na děleném druhém místě spolu s Frentzenem. V roce 1990 se stal mistrem německé Formule 3 se šesti výhrami z jedenácti závodů. Další vavřín získal v prestižní Grand Prix...

                + 1 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • ja

                  158.195.4.XXX
                  Keď bol taký dobrý a talentovaný ako sa tebe zdá, tak prečo nikdy v motokárach neporazil nosiča voby Baričela? Prečo musel získavať tituly zákerným spôsobom, podvodami a a zákulisnými intrigami? Prečo jeho mohoposty museli mať vždy niečo(väčsinou nelegálne) naviac ako ostatní.Prečo pri svojích úspechoch musel mať špeciálne gumy, ktoré boli o 1-2 s. na kolo rýchlejšie, atď. Tak prečo, keď bol taký talent ? Myslím, že to ukázal vo svojom druhom učinkovaní v tíme Mercedes,ktorý bol nástupníckym majstrovským tímom, a on z toho dokázal vyťažiť akurát vlastnú ostudu. Kde bol ten jeho" nesporný" talent a všetky tie skúsenosti? Veď predsa jazdil od svojích štyroch rokoch, a to znamená že takú dlhú dobu by sa už aj na osla malo niečo nalepiť a nieto Bože na človeka ktorý nič nerobí celý život len jazdí a jazdí. Takže výsledky ktoré dosiahol vo vysoko nadpriemernom Mercedese,sú len blamážou pre pilota, ktorý celý život len jazdí a jazdí. Toto je jasná odpoveď na to, aký to bol talent!

                  + 4 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jelda

                    93.153.33.XXX
                    Něco ti povím.....motokáry s vozy F1 mají hodně společné,ale ve výsledku je to jiný druh závodění.Tím chci říci,že když je někdo hodně dobrý v motokárách,tak to neznamená,že bude automaticky i hodně dobrý ve voze F1.A jinak......není ti to už trapný každý Schumiho úspěch označit jako podvod?Ano,například v roce 94 byl vůz Benetonu velmi diskutabilní,ale dostali za to tresty a i tak to Schumi vyhrál(kolizi s Hillem neberu jinak než závodní incident).....to v roce 97 byl opravdu zkrat Schumiho,ale velmi podrobně je tento moment popsán v knize (Michael Schumacher cesta na vrchol)....tu bych ti i sám doporučil si přečíst,ale až po tom co dáš pryč své mylné předsudky o něm jinak to nemá smysl.

                    + 2 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Musím tě poopravit. V ´94 nedostali žádný trest za nelegální auto. Tresty dostával Schumacher za své prohřešky nerespektování černé vlajky a za "obroušené prkno" vymezující mezeru mezi silnicí a podlahou.
                      A kolize ´94 a ´97 jsou naprosto totožné úmyslné pokusy zlikvidovat své bezprostřední soupeře v boji o titul. Kdyby to Schumacherovi v ´94 neprošlo, jsem přesvědčen, že by nic takového v ´97 neudělal.

                      + 6 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Jelda

                        93.153.33.XXX
                        Nevím co je za problém s rokem 94 pořád......Schumi udělal chybu,vrátil se zpět na trať a blížila se zatáčka......spíš jsem nechápal Hilla proč reagoval tak ukvapeně(nezkušeně)......byla Schumiho zatáčka,byl tam první a volil si stopu a tak to platí i dnes.......Jerez 97 už je dle mě trochu jiná kapitola,sice podobná,ale určitě ne stejná.........a ano, s těmi prohřešky máš pravdu.

                        + 2 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu