DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: S nízkými tlaky v pneumatikách jsme nejezdili, FIA by je měla monitorovat

Podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna Mercedes v Silverstone nejezdil s nižšími tlaky, než doporučuje Pirelli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes: S nízkými tlaky v pneumatikách jsme nejezdili, FIA by je měla monitorovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 05.07.2013 14:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 12 lidí) 04.07.2013 09:50
Kapříku ty jsi .... Podle ISO není postaven… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 04.07.2013 11:42
18 18 18 Jsi mimo... Napiš to… »
» Tomur (Hlasovali 4 lidé) 04.07.2013 10:59
Brawn tomu rozumí, o tom žádná. Ale nevěřím mu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Niečo bolo vylepšené po prúsere Michelinu v pravidlách,... ...no potom sa na čas na kontrolu zo strany komisárov FIA v tímoch F1 pozabudlo, lebo sa to nerobilo ani námatkovo do VC Angie. Ak sa to bude robiť precízne u všetkých tímov pred závodom a riadne evidovať, to zaručí kvalitu bezpečnsti, že nebudú porušené nielen tlaky mimo hraníc doporučenia, ale aj geometria ktorá stanovuje povolený sklon a tiež, že nedošlo k zámene pneumatiky pravej za ľavú a naopak. Ako vidieť, za tie roky sa nahromadila ľajdáckosť zo strany obsluhy tímov, lebo to nikto nekontroloval a neevidoval a ak to zistí výrobca na základe analýzy, je to pre tímy riadny prúser. Ak jazdci na trati idú s kožou na trh a jazdia na hrane, tím by mal odvádzať kvalitnú prácu a každý kto túto prácu vykonáva, musí byť nezávisle kontrolovaný a FIA by to nemala len kontrolovať, ale mať o tom aj dáta, ktoré by boli kedykoľvek k dispozízcii, ak sa stane nejaká vážna nehoda a predložiť ich, že zo strany tímu bolo všetko v poriadku tak, ako to výrobca preumatík predpisuje. Bez takýchto opatrení sa nedá budovať kvalita bezpečnosti podľa ISO, ktorá už dávno v F1 mala fungovať a zatiať nik nedal ani návrh, aby sa podľa uvedených noriem nezpečnosť v F1 budovala. 14 Je to treba ihneď neodkladne riešiť, lebo bez toho sa nedá ďálej spoľahlivo napredovať.

    + 3 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Kapříku ty jsi ....
      Podle ISO není postaven ani jeden vůz. Ty auta jsou stavěná pro závody a tudíž jejich konstrukce porušují všechny normy, které si jen dovedeš představit. Prosím tě přečti si někde něco o konstrukci vozů F1 (klidně i starších) a nebo se mrkni na nějaký video zabývající se tímto tématem. Ať tady nepíšeš tak z cesty.
      Nepochybuju, že máš F1 rád a žiješ tímto sportem, ale občas tu napíšeš opravdu úlet.

      + 12 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nepochopil si,.. ... Vôbec si nepochopil, že to nie je o monoposte, ale o systéme BOZP, tuším podľa ISO 18001, teda Bezpečnosti práce a ochrane zdravia pri práci. Všetky výroky, ktoré sa vyrábajú vo výrobniach tímov sú určite certifikované na systém kvality, podľa ISO 9000 a 14 000, lebo sa vyrábajú na strojoch CNC s vyššou pridanou hodnotou, ktorou je kvalita a presnosť. Diely preto netreba certifikovať, lebo ide o opakovanú kusovú výrobu, kde výrobok nasledovný je výrobok iný a nesie len určitú dedičnosť toho predošlého, preto je predpoklad, že ak systém je certifikovaný aj výrobky sú kvalitné, lebo sa používajú nielen štandardy ako stroje, ale aj meradlá a ľudia (lebo aj ľudia sa v špičkovej firme certifikujú) a dodávané značkové diely a komponenty od iných výrobcov (subdodávatwľov) majú určite certifikát kvality napr. tlmiče..atď. a potom monopost ako taký je kvalitný, lebo jednotlivé diely z výroby podliehajú crasch testom, ako je kokpit...atď., kde vyhovejú, alebo nie a o tom to je. Ja som ale hovoril o bezpečnosti práce a ochrane zdravia pri práci pilotov a všetkých zúčastnených na závodoch F1, ktorý by sa ňou doteraz neriadi, hoci by sa malai riadiť touto medzinárodnou normou, lebo kontrola podľa ISO by nikdy nedovolila, respektíve jej auditori, ktorí na jej dodržiavanie dohliadajú, aby nejaký imbecil nasadil pravú zadnú na ľavú stranu, vykonal iné nastavenie geometrie, ako je to dovolené, alebo nedohustil gumy a to by to mali aj maršáli FIA jednoduhšie, lebo pri ich množstve a znalostiach, to ani zvládnúť nemôžu, keď navyše jedného v Kanade aj prešli autožeriavom. Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci je v F1 jedna veľká úbohosť. Ak si ma už teraz nepochopil, tak asi už nikdy. 11 18
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 4 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          18 18 18 Jsi mimo... Napiš to Ecclestonovi a Todtovi. Já ti s tímto tvým problémem nepomohu.05
          Ale znovu opakuji F1 je SPORT a ten se žádnými předpisy o bezpečnosti práce a ochraně zdraví NEŘÍDÍ. To by se pak každé zranění z fotbalu, nebo jinde muselo vyšetřovat jako porušení bezpečnostních hledisek. Což je blbost. Pleteš si pojmy s dojmy.18

          + 5 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Pletieš si ich ty,... ...lebo ničomu nerozumieš a už vôbec nie mezdinárodným normám a tu len plkáš ! Normy ISO sú o tom, aby sa nebezpečiu a úrazom predchádzalo budovaním systému, ktorý tomu zabráni a nie vyšetrovaním. Interní a externí auditori sú ľudia, ktorí sa na veci pýtajú a dostávajú na to odpovede, ktoré vyhodnotia a navrhnú opatrenia na ich vyriešenie. Je to všetko bez nátlaku a opierajúc sa o zdravý rozum, bez pút a baranidla, ako sme to pred nedávnom mohli vidieť ! 11 18 18

            + 4 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Buď bez obav, také jsme v práci najeli na ISO. A není to jen o BOZP. Tady si dovolím hrubě nesouhlasit a vyjádřit naopak podezření, že ty nevíš o čem je řeč. ISO jsou také normy kvality práce - alespoň u nás. Na Slovensku to bude nejspíš jen o BOZP.18 18 18

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Mimo toho,... ...závodníci, pracovníci tímov a maršáli FIA sú pri závode v F1, alebo inom v práci, nie na výlete ako ty, preto s im na závodných okruhoch stávajú precovné úrazy. 11

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              Aha, takže když je to práce jako každá jiná, na kterou se vztahují běžné normy BOZP, tak asi proto má účast na závodech snad každá pojišťovna u běžných produktů ve výlukách a musí se pojišťovat speciálním pojištěním. Mhohem dražším, protože jde o podstatně vyšší riziko. 03

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Zase si to pletieš ! Každé poistenie , je poistenie rizika, ktorý má náhodný charaktej a pravidelne sa neopakuje, ako napr. záplavy, alebo stavba domu na pôde kde sú zosuvy,...atď. Ak by to boli majstrovstvá Veľkej Británie, platili by bežné BOZP, ktoré platia v krajine pôvodu,teda v Británii a poisťujú riziká tímov aj závodníkov pobočky poiťovní, ktoré sú etablované v tejto krajine, ale keďže F1 je madzinárodná súťaž, sú to teda medzinárodné preteky, kde jazdia aj zahraničný pretekári a nie sú nakoniec poistený ani vo svojej krajine, ale v krajine svojho zamestnávateľa, kde je poistený aj tím ak zlikviduje auto v závode a platia medzinárodne platné normy BOZP podľa ISO, z ktorých vychádzajú aj tie národné, lebo F1 sa ide v krajinách, kde ISO normy jednoznačne platia a vychádzajú z nich aj národné BOZP,( nejde sa žiaden závod v Burkyňe Faso (vpreklade země spravedlivých), kde ISO normy neplatia, lebo nevedia ani, čo to je), preto produkt musí zahŕňať poistenie do zahraničia a musia tam byť vymenované všetky krajiny, kde sa závody konajú, aby bol potom tím informovaný, že pri vzniku poistnej udalosti, ju majú kde nahlásiť a do ktorej pobočky v krajine, kde sa závod ide a niečo sa prihodí, alebo do najbližšej, kde daná pobočka uvedenej poisťovne existuje. Vždy to platí len pre konkrétnu poisťovňu a ňou ustanovené poistné podmienky. Houg. 11 Preto alfa a omega sú v tomto prípade poistné podmienky a platné produkty uvedenej poisťovne, ktoré treba porovnať a poistiť sa v renomovanej adohodnúť s nimi najnižšiu cenu, lebo z každou poisovňou a jej agentmi sa dá jednať. Najlepšie šarmantní muži so ženami a zmyselné ženy zase s poitovacími agentami. To sú tie najlepšie stratégie, toré ti môžem poradiť. 01

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Tomas77

      213.81.203.XXX
      Rad by som sa vyjadril k lajdackosti obsluhy. Osobne si myslim, ze to skorej vznika v strese a prilisnom tlaku, ktory zapricinilo skratenie pripravy na vymenu (casto tam chudaci musia utekat na poslednu chvilu, aby sa zamedzilo odkukaniu strategie). Vymena trva do 3 sec, takze ak aj obsluha zisti chybu, uz s tym nema co spravit. V tych 3 sec. su z nich len automaty... Dalej skratili sa aj casy pripravy formule (formulu mozes nastavovat a opravovat len vymedzany), co sa podla mna zase podpisalo na navyseni tlaku na technikov (podla mna zbytocne).
      Osobne som za cim menej kontrol a pravidla co najjednoduchsie, aby bolo jasne ci niekto podvadza. V zlozitych pravidlach vzdy niekto najde chybu a tazko to potom vynutis aj sebelepsimi kontrolami.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapoe

        194.160.178.XXX
        Však je to o príprava na výmenu,... ...podľa určenej stratégie na závod, ktorý predchádza nejakej anylýze z minulého roku a závodu predtým, ktoré neprebehli tak ako mali. Je to podobne ako keď ideš na dovolejku, tak nejdeš nakúpiť na pposlednú chvíľu, lebo polovicu zabudneš, musíš si snáď sadnúť a urobiť zoznam. To isté, neprídeš domov a začneš baliť do auta na poslednú chvíľu a celá rodina ťa nasleduje. Nakoniec prídete na miesto dovolenky a zistíte, že polovicu vecí nepotrebujete a polovicu ste nezobrali takých, ktoré by sa vám tam zišli. Všetkému predchádza zdravá úvaha a príprava, než dôjde k realizácii nemyslíš ? 14

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • PC

    212.47.2.XXX
    Takže tenhle pokus Pirelli se z toho vykroutit jim evidentně nevyšel! A zároveň koukám, že ještě o spoustě věcí z prostředí F1 se moc věřejně nemluví. O machinacích s tlaky jsem neslyšel, o prohazování pneu také. Myslel jsem, že toto všechno je dávno ošetřeno pravidly. Třeba ještě někdo příjde s tím, dát zadní dopředu, nebo dát oboje zadní 04 ...
    Nevím, o co se Pirrelli vlastně snaží, jestli udělat pneu s co nejmenší hmotností, nebo si netroufli ztenčit běhoun kvůli mizerné výdrži pneu a tak to kvůli honbě za hmotností přehnali s pevností konstrukce bočnic? Připomíná mi to podobný případ, jako když najednou začaly padat hurdiskové stropy. Ukázalo se, že nový výrobce v honbě za ziskem a s novými moderními technologiemi šel s parametry hurd, až na hranu (kterou ale nikdy nepřekročil!) ale všichni zedníci byli zvyklí na masivní komunistické výrobky, (které běžnou normu vysoce překonávaly kvůli nepřesným strojům a nepotřebě se honit za zisky) a nedodržovali tak správné postupy montáže a neštěstí bylo na světě.
    Možná by stálo za to, udělat článek o zadání pneu pro Pirreli, případně je porovnat s minulými léty. Co a jak se změnilo v konstrukci a jaký je cíl výroby a vývoje.

    + 4 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      Nejsem zadny odbornik, ale prekvapuje me, ze se tady snazis hazet moudra, kdyz sam tvrdis, zes netusil, ze se menili leve pneu za prave a ze jednotlive tymy maji pro sve nastaveni ruzny tlak v pneu. O prvnim se vi davno a to druhe je snad naprosto logicke. Teprve poradne analyzy ukazou jestli je chyba ciste na strane Pirelli, nebo tymy zamerne delaly neco mimo ramec doporuceni Pirelli. Uz v zavode jsme po prvnich explozich v radiu slyseli Neweyho davat prikazy, aby zvysili hochum tlak o nejake dve jednotky. Stejne tak to priznava Brawn, ze po tech nehodach tlak zvysili. Takze je dost mozne, ze v tom tymy maji nemaly podil na vine, ze k tem nehodam doslo. Proto nechapu, proc se porad najdou lidi, kteri vidi pouze cernobile a maji ciste jedineho vinika. 17

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        Brawn sice nechal zvýšit tlak, ale taky napsal, že aspoň jim vyhovuje tlak v doporučeném rozpětí, takže s tímhle problém nemají. Z toho se dá usoudit, že byl v limitu už před přidáním tlaku. Taky dodal, že si nemyslí, že by nějak výrazně nižší tlaky poskytovaly výhodu i u jiných týmů. A řekl bych, že tomu rozumí trošku víc než my všichni dohromady.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Tomur

        Tomur

        95.173.85.XXX
        tak ono přidání tlaku bylo na místě i kdyby tlak byl v doporučených mezích, problém byl na okraji pneu a vyšší tlak okrajům ulevil na úkor středu běhounu, se kterým zjevně problém nebyl 04

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • PC

        212.47.2.XXX
        To Duncan66: vidíš, že podle dohadů níž, neví nikdo nic, tak proč o tom nepodiskutovat, třeba někdo ví víc? A články musíč dočítat celé, ne jen nadpisy. Tak bys věděl, že Brawn, jasně řekl, že se drželi doporučených tlaků a až po této katastrofě doporučili pilotům naopak ještě zvýšit tlak.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          Ja jsem clanek cetl cely uz napoprve. Teprve analyza dat ukaze, kdo mluvi pravdu a ruznych vecech, jestli tymy, nebo Pirelli. Ale ty uz mas jasnou vizi, ze Pirelli dela smejdy, aby meli co nejvetsi zisk. Pritom zisk z prodeje pneu pro F1 bude minimalni jestli vubec nejaky a pro celou firmu zcela zanedbatelny a hlavni duvod je reklama.
          Ja klidne budu diskutovat, ale vadi mi, ze clovek jako ty, ktery se prizna, ze spoustu dlouho znamych veci nevi, ma presto jasno a sdeluje nam, jak to musi byt a vidi veci cernobile bez poradnych informaci. To je vse.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • PC

            46.13.21.XXX
            Ale ty asi opravdu neumíš číst. Nikde jsem nepsal, že Pirelli dělá šmejdy. Jen jsem napsal, že jim pokus se z toho vykroutit nevyšel. A jak správně říkáš, neměli ke svému tvrzení podle stájí žádné důkazy. Čili vařili z vody a obvinili všechny kolem, jenom né sebe. Dál jsem psal, že by mě zajímalo, o co jim jde a psal jsem o konstrukci pneumatik. Jen jsem se ptal, nic víc - když je nakonci věty otazník, jde o otázku. Dal jsem tam i případ o hurdách. To taky tehdy kdekdo obviňoval kdekoho, ale nakonec se ukázalo, že to v podstatě byla souhra náhod. Tím se jen ptám, jestli to není taky tak. Zatím se všichni vzájemně obviňují a nikdo nedal na stůl žádná data, takže nemůžeme vědět ani o co vlastně jde, natož kdo má pravdu. Tak mě přestaň podsouvat nesmysly.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama