DISKUZE K ČLÁNKU FIA při řešení problému s pneumatikami povolí závodním pilotům účast v testu mladíků
FIA potvrdila, že se Testu mladých jezdců v Silverstone budou moci zúčastnit zavodní piloti. Reaguje tak na nejnovější situaci kolem pneumatik Pirelli, když při závodě v Británii čtyřem pilotům neočekávaně explodovaly pneumatiky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA při řešení problému s pneumatikami povolí závodním pilotům účast v testu mladíků
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Mynona
11:39 02.07.2013 165.72.200.XXXJak bez trestu ?
Je jasné, že soupeři zvláště Redbull budou trochu nadhodnocovat význam toho testu a stejně tak Brawn bude naopak tvrdit opak. Řekněme že pravda je někde uprostřed.
Trest vyloučení z připravovaných ale snad není trest ?
Netvrdili náhodou i Limonády, že největší zisk byl v tom, že se testu účastnili závodní jezdci ?
Nyní takové testy budou mít i oni, tedy i se závodními piloty, navíc to nebude slepý test pneumatik, ale oficiální testování se vším všudy. A na trati na které se odjela GP, což byl taky jeden z argumentů o účelnosti testu Merglu. O to vše nyní Mergl přijde.Takže pokud nějaká malá výhoda z jejich testu plynula, tak nyní absence na testech bude pro ně znamenat ztrátu, pravděpodobně větší než byl zisk z jejich testu, neboť se pravděpodobně nebude jednat o slepý test.
Tak prosím, přestaňte přehánět.
Podle mě bylo spravedlnosti učiněno za dost.
-
Pepan
15:41 02.07.2013 89.24.157.XXXTak trochu čísel bez přehánění Letos se odjelo osm závodů, v kterých Mercedes získal 171 bodů. V prvních pěti závodech včetně Barcelony získal 70 bodů, po testu během tří závodů získal 101 bodů, přičemž dva ze tří závodů vyhrál. A nebýt Lewisovy smůly s prasklou pneumatikou v Silverstone, příděl bodů za poslední závod mohl být ještě větší. Fakt je to přehánění? -
-
Pepan
06:34 03.07.2013 89.24.157.XXXCelá řada lidí se tady oháněla jedním. Když dostane Mercedes citelný trest, tak odejde z formule jedna. No a co? V minulosti odešly z F1 jiné značky a přežila to. Odešla Toyota, Honda, Jaguár, BMW a formule jedna žije. Dokonce se spekulovalo že F1 skončí společně s M. Schummacherem. A taky to přežila. Osobně si myslím, že strejcové z FIA věděli o testu více než jsou ochotni přiznat a když se to profláklo, na veřejnost, tak udělali bububu s tribunálem, aby neztratili renomé (které už stejně nemají). Tomu by nasvědčovalo i to, že FIA zaplatila třetinu nákladů na jednání.
-
-
-
-
Mynona
08:59 02.07.2013 165.72.200.XXXJinak výsledek soudu je přesně takový jaký jsem psal, kde jsem uvedl, že FIA dá všem ostatním týmům v co nejbližší době stejnou příležitost jako Mercedesu a ještě to bude prospěšný Pirelli. Takže vlci se nažerou a Mergl zůstane celý. Vždyť už to bylo do nebe volající, aby někdo připravil gumy na sezónu aniž by je mohlo předem otestovat a následně je zakázano udělat změnu, pokud se zjistí, že jsou někde poddimenzované.
Před pár lety se dělali gumy nepřetržitě na míru a měsíc staré gumy byly skoro muzejní kousek a nyní má někdo dělat podporu F1 aniž by je mohli vyzkoušet. A že to není jednoduché dosvědčuje i Michelin kdy tuším v roce 2005 mělo podobný problém v Indy a nebyl schopen dodat bezpečné gumy na závod.-
odin
20:11 02.07.2013 77.240.96.XXXAby se jednalo o stejnou příležitost, tak by FIA musela umožnit každému týmu zvlášť tajný test se závodními piloty (bez konkurence a bez novinářů) a s pneumatikami pro příští sezónu.
Tohle je pouhá hra na spravedlnost.
Pepan ti to vyjádřil výše v číslech (bodech) dost jasně. A já jsem skálopevně přesvědčen, že by bez onoho testu Mercedes přes sto bodů ve třech závodech nezískal. Tak že těmito tvými "argumenty" můžeš oblbovat tak maximálně jednodužší teenagery.
-
-
Pepan
05:30 02.07.2013 89.24.157.XXXFIA tak aspoň částečně dorovnala podmínky i když Mercedes pořád výhodu má Jednak testoval hned po závodě, kdy je trať pogumovaná a auto se chová přece jen jinak než na trati nepogumované. Dále mají výhodu časovou. I když Brawn lhal že nezískali žádná data a stejně tak to tvrdili oba piloti, od testu v Barceloně se Mercedes zázračně zlepšil a každý závod sbírá výrazně větší balík bodů ( a o pár bodů přišli teď v Silverstone protože Hamíkovi praskla guma), čili data mají a mají je o dva měsíce dříve než konkurence. A za poslední - v Silverstone je daleko větší pravděpodobnost než v Barceloně že bude pršet a nebude možno testovat.. Fakt si ještě někdo myslí že FIA Mercedes potrestala?-
Mynona
08:27 02.07.2013 165.72.200.XXXKdyž se tak ptáš, tak já si myslím, že je rozhodně lepší test na aktuálních gumách. Už Ferrari ve dvou utajovaných testech (včetně loňského) získala mnohem více, neboť jezdila na rozdíl od Merglu na aktuálních gumách. A jestli jste si toho nevšimli, tak porozumět aktuálním gumám, je alfa omega současné F1. A jaksi absence aktuálních gum tyto testy degradovali na slepý test.-
anonym
09:43 02.07.2013 178.255.168.XXXSlepý test leda tak z hlediska práce s aktuálními pneumatikami. To ale není ani zdaleka jediná výhoda plynoucí z takhle dlouhého testu. Co třeba provozní spolehlivost, aerodynamika atd.?
Naopak test s několik let starým autem s aktuálními pneu může přinést při správné korelaci (!) poznatky ohledně chování pneu, ale jinak můžeš otestovat maximálně aerodynamiku některých dílů a vůbec ne právě třeba provozní spolehlivost současného vozu.
Všichni dotazovaní insideři (snad jen s výjimkou lidí od Mercedesu) se shodují na tom, že z testu s aktuálním vozem plynou mnohem větší výhody i když pravděpodobně mimo Pirelli nikdo nevěděl, s jakými pneu se jezdí. Máš snad pocit, že jsou všichni blbci? Nebo co se nám tu snažíš nabulíkovat?-
Mynona
10:20 02.07.2013 165.72.200.XXXProvozní spolehlivost je sice hezké téma, ale nevšimnul jsem si, že by měl Mercedes problémy se spolehlivostí. Zasádní problém měl s výdrží aktuálních gum. Výkonnost na kolo či pár kol už měl nejlepší před testem, takže i aerodynamika byla jedna z nejlepších. Tam je určitě bota netlačila. A mohl Mergl řešit problém s aktuálními gumami na jiných gumách ? Podle mne ne, proto jsem přesvědčen, že Mercedes sice porušil pravidla a má být potrestán, ale spojovat si tento s vyřešením jejich problémů s gumami je hodně přehnané. Jedině, že by Pirelli lhalo a poskytli Merglu k testu i aktuální gumy. V tom případě bych ti dal za pravdu, ale na takové obvynění by museli existovat důkazy. Jinak je to jen házení špíny na základě výmyslů. Jinak žádný velký fanda Merglu nejsem, ale z druhý strany jsem rád, že je tu někdo kdo zastaví tu dominanci limonád.-
odin
20:20 02.07.2013 77.240.96.XXXHele a co příští sezóna? Jestliže Mercedes testoval pro Pirelli gumy pro příští sezónu, myslíš si, že nezískal žádnou výhodu? Jsi přesvědčen, že trest napomenutí a neúčast v testu mladíků byl dostatečný i vzhledem k příští sezóně?
Vždyť už dnes mají svá data ohledně chování pneumatik v roce 2014!!! A po skončení sezony 2013 dostanou i oficiální data od Pirelli. V předsezóních testech jim stačí jen vylaďovat.
To jsi opravdu takový fanatik, že hájíš podvod a následnou lumpárnu s trestem?
Nebo jsi jenom hloupý?
-
-
-
PC
08:42 02.07.2013 212.47.2.XXXtrestání je hloupost, to se buď nikoho moc nedotkne a nebo ho to naopak úplně zlikviduje (odejde z F1). Ani jedno si nikdo nepřeje, protože to kazí kšeft všem.
Podle mě by bylo nejrozumnější stejný test nechat oficiálně provést všechny ostatní týmy. Tím se smaže výhoda Mercedesu, ostatní týmy získají stejná data a spokojeno bude i Pirelli, že může testovat s aktuálními vozy. Tohle se mi zdá nejbližší spravedlnosti a nejlépe to minimalizuje škody. -
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek