DISKUZE K ČLÁNKU Pole-position pro Vettela, Bottas na mokru třetí

KANADA - KVALIFIKACE; Sebastian Vettel v deštivé kvalifikaci překonal Hamiltona. Z druhé řady odstartují Bottas a Webber. V Q3 se nedařilo Räikkönenovi. Massa a Button skončili v Q2.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pole-position pro Vettela, Bottas na mokru třetí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 09.06.2013 21:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovalo 6 lidí) 08.06.2013 22:01
pro fandy Lotusu realtivne slibna predpoved,… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 08.06.2013 21:52
mozna to osvetli odbornici, ale ja bych… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 08.06.2013 22:15
kdyz se driftem dostanes do studene louze vody,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • TLA4ENKA

    109.80.16.XXX
    KVALDA byla parádní!!!01 01 01 **GO BOTTAS GO**

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    Zajimava kvalda Kvalda zajimava, pocasi to pekne dramatizuje, aspon nikdo necekal 10 minut z Q3 a Q2 v garazi a vsichni jezdili prakticky celou dobu na plno. Jsem zvedav, v jakem stavu maji jednotlivi piloti svoje prechodne pneu, protoze casti trati vypadaly pomerne suche a tak intermedialky museli dostavat pekne zabrat a obcas v zaberech nektere vypadaly pomalu jako slicky.

    Lewis porazil Nica a tim si drzi statistiku neporazitelnosti od tymoveho kolegy v Kanade, zatimco Nico zde utrzil prvni prohru. Seb prokazal, ze jeho prohlaseni z minulych zavodu, ze se rychlosti na kolo Mercedesum rovnaji.

    Bottas prijemne prekvapeni.

    Mcl se moc nevyznamenal, ten kolaps v pripade Jensna dalsi tymovy fail, skoda. Snad to v zavode bude vypadat lepe.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      jeste bych chtel dodat malo vidany obrazek na vyjezdu z boxu tesne pred restartem, jak tam 15 aut (Massa to svoje zrusil) bylo naskladano na 15 metrech ve 3 radach az jsem si rikal, ze se neco semele. Nastesti se predjizdeni v outlapu obeslo bez kolizi. 14

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.10.XXX
      Zajímavá určitě,ale jak pro koho.Mně a asi ostatním fanouškům Lotusů tečou slzy proudem.Jak máme výborné auto za sucha a horka,tak katastrofální je při obrácených podmínkách.Když jsem auták pozoroval,tak mi připadá, že se to nedá udržet na dráze.Zadek tancuje-předek nedrží no prostě tragédie.Zatimco při horkém počasí je auto v top4 a spíše top2 za těch co jsou v Kanadě to střízlivě tipuju na výkonost kolem 12-15. místa.Kdyby v tom neseděl Kimi tak jsme vzadu měli obě auta.
      Jsem zvědav vzhledem k letošnímu počasí v Evropě,kdy asi žádné horké léto nebude jestli Lotus přistoupí ke zvýšení celkového přítlaku ,ale hlavně toho na zadní nápravu a tím odepíše uspornost auta v ohledu k pneu, nebo to risknou a nechají vše tak jako ted.
      Ono Ferrari je na tom podobně a jsem si jistý, že Massovi bouračky pramení z naprostého nedostatku přítlaku po odlehčení auta.
      Každopádně Vettel začíná nebezpečně utíkat a stačí pár mokrých závodů a má to zase v kapse.
      Tak snad se déšt umoudří a zítra bude sucho.Pak by snad bylo možné počítat se slušnými body.Bude to ale těžké,soupeři jsou na tom zatím o mnoho líp.

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        mozna to osvetli odbornici, ale ja bych problemy Lotusu tipoval prave na praci s penumatikama. Na mokru a za chladnejsiho pocasi je Kimi v kvalde neni za tech par kol schopen zahrat a proto ty spatne casy. Takze bych to svadel spise na spatny grip, nez pritlak. Uvidime jak na tom bude Kimi v zavode.

        Ja jako fanda Mcl taky nejsem 2x spokojeny, ale i tak jsem si kvaldu uzil narozdil od par poslednich zavodu, kdy v Q3 a Q2 jsme videli 5x mene odjetych kol nez dneska a poradi se michalo kazdym okamzikem a pomalu nikdo si nemohl byt uplne jisty postupem do dalsi faze. Kvalda presne takova jaka by mela byt kazdy zavod.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          89.24.10.XXX
          Když se ale podíváš na chování zadní části vozu při výjezdu ze zatáčky na mokru-zadek nedrží stopu a driftuje.To by už gumy musely být horké a auto je přesto pomalé a problém nemizí.Podle mně je problém způsoben právě nízkou urovní přítlaku.Mokrá guma se taky chová jinak.Nelepí se tolik k asfaltu, takže jediný způsob jak auto zrychlit v zatáčce je přicucnout ho k zemi.Pokud je ale sucho-žere gumy.Je to začarovaný kruh.
          Jinak máš pravdu,takový provoz v kvaldě snad ještě nebyl.

          04

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.29.32.XXX
            kdyz se driftem dostanes do studene louze vody, tak spise pneu ochaldis nez zahrejes. Ale jsem v tomhle laik, jen mi to prijde logicke. Sucho a horko (jednodussi zahrati pneu) - Kimi ma pri vysoke zavodni rychlosti vyrazne nizsi opotrebeni pneu. chladno a mokro (horsi zahrivani pneu a dostahnuti spravne teploty a tlaku) - kimi se trapi.
            I co si vybavuju lonske kvalifikace, tak na prechodnych Kimi katastrofa, ale na mokrych, kde uz to zahrivani asi neni tak zasadni, tak jezdil podobne jako spicka. Proto mi prijde divne svadet to na pritlak, kdyz na prechodncyh spatne a na mokrych dobry.

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              89.24.17.XXX
              No jasně že v gumách je to na 100% o tom není pochyb.Ale jek píšeš-Kimi má při velké závodní rychlosti nízké opotřebení.To je mimo jeho jezdecký um způsobeno právě hranicí nižšího přítlaku.Tohle při letošních směsích pneumatik ničím jiným nedocílíš.Stejnou cestou jde i Ferrari.A tomu nižšímu přítlaku odpovídá i celková horší ovladatelnost auta, kterou zvládne jen špičkový jezdec a to hlavně za mokra.Proto ja taky Grosjean a Massa pořád někde vyválenej.

              Před strašnou dobou si Jochen Rindt v tréninku sundal přední spoiler,protože byl pomalý (trénink nepřežil a stal se mistrem světa in memoriam) Nemyslím,že by to dělal na mokru,spíš by si jeden spoiler přidal.To je třeba jeden z argumentů,pro který si myslím,že je to přítlakem.Ale nemusí,je to jen můj názor.Dalším je to,že Mercedes vůbec nemá problém s pneumatikami jako takovými, ale s hmotností benzínu, kterou má na startu.Proto jsem si jistý,že to nevyřeší pokud tohle auto nevyhodí.Je špatné a nemá to řešení.
              Pokud ale bude mokro a zima,nebo se bude jezdit pomalu jako v Monaku-pak mají auto na vítězství.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                89.29.32.XXX
                to s tim pritlakem mi bude muset nekdo vysvetlit. Jestli se nepletu, tak se tady v clancich psal spise opak. Nizky pritlak = rychlejsi opotrebeni pneumatik, protoze kola se casteji protaceji a v zatackach k projeti stejnou rychlosti potrebujes pri nizsim pritlaku vyssi grip pneu a tim padem je vice namahas. Proto nerozumim, jak to myslis, ze Lotus a Ferrarri jezdi s nizsim pritlakem a maji mensi opotrebeni.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Arnoux

                  89.24.22.XXX
                  Duncane myslím to naprosto vážně a za čas uvidíš, že mám pravdu.Dnešní příspěvek Erdedyho mi to asi trochu potvrzuje.Pokud to vyjde a bude dneska teplo a sucho vytře si Lotus a Ferrari se zbytkem pole zadek.Pokud bude závod na mokru jsme v hajzlu.
                  To co píšeš je všeobecná teorie, ale tyhle dva týmy asi přišli na to,že jak se říká "všechno je jinak".Asi totiž platí primitivní teorie, že když budeš mít dvě dodávky ve firmě a jedna bude vozit polystiren a druhá betonovou dlažbu, na který ti dýl vydrží gumy při stejných km? Je to jen blbý přirovnání co mně napadlo, ale zřejmě tlak na gumu při velké rychlosti je pro Pirelky horší než její potenciální smyk v zatáčce a tou cestou se vydal Lotus a Ferrari.
                  Jistě jde o vyvážení a nalezení rovnováhy mezi tím, ale jsem fanouškem F1 dost dlouho na to abych viděl,že oběma stájím na mokru schází vedení auta-podle mně tedy přítlak.To je také matkantní ve velmi pomalých sektorech,kde jsou horší.Naopak v rychlých pasážích a klasických zatáčkách ala 250km/h a více je Lotus jednoznačně nejlepší auto pole a Ferrari v závěsu.Takže můj odhad je ten, že o titulu rozhodne podíl suchých a mokrých závodů.Znepokující je to,že RB není tak špatný v horku jako je Lotus a Ferrari na mokru.To by mohla být jeho vítězná karta.Ale uvidíme a hlavně at už v Montrealu peče sluníčko!

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    Duncan66

                    89.29.32.XXX
                    nejsem v tomhle zadny odbornik, vychazim jen z toho, co se doctu v clancich, vyjadreni tymu apod. A kdyz se podivas na vyjadreni Ferrarri ke vcerejsi kvalde, tak zcela jasne uvadeji, ze jejich problem souvisi se spatnym zahratim gum v chladnu a morku neboli slabou prilnavosti. O aerodynamickem pritlaku za promenlivych podminek ani zminka. Me osobne to prijde logicke, ale treba ty fyzikalni principy funguji jinak, takze sam bych za to ruku do ohne nedal, ale porad si myslim, ze se tady pletes.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Arnoux

                      89.24.22.XXX
                      Nepodcenuj se, máš velice slušný rozhled o F1,jenom jseš ještě mladej kluk a neumíš číst jak se říká mezi řádky.Nemyslíš,že by to soupeřům na tiskovce tloukly do hlavy jak je to ve skutečnosti? To jistě ne.Oba blafujou jak nejlíp umí.Naštěstí jde o celou konstrukci auta-hlavně podlahy,takže to soupeři těžko rozlousknou nějakými prvky na křídle.
                      Jak to odkryl Erdedy asi se blíží velký šok pro ostatní v kvaldě "uspěšné". Má být sucho, teplota nad 25 st. a oni mají ted v Parc Ferme zaparkovaná auta nastavená na povoden..................
                      03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        osobne si myslim, ze profici, co se tim v F1 zivi jen tak neoblafnes a proto neni duvod si vymyslet nejake nepravdive verze, proc se Lotus a Ferrarri na prechodnem mokru trapi.

                        Jinak ohledne dnesniho dne si taky nemyslim, ze ostatni tymy maji pro predpovede nejake amatery a jediny Lotus ma nastaveno na sucho apod. Tu predpoved znaji urcite vsichni, ale ne vsichni maji auto postavene primarne pouze na suche a teple podminky. Pokud pojede Seb na cele, bude mit Lotus s Ferrarri velky problem ho v zavode potrapit. Sam bych radsi nejaky destik a promenlive podminky, aby mel Mcl vetsi sanci urvat poradne body. A hlavne doufam, ze Perez se s Kimi na trati dneska nepotkaji, protoze ikdyz je Kimi v odhadu borec, tak podle me je vuci Perezovi zadreny a uz mu neuhne.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Duncan66

                          Duncan66

                          89.29.32.XXX
                          a hlavne mokro a prechodne podminky z 90% nabizeji zajimavejsi a dramaticke zavody. Pokud by minuly rok neprecenily vydrz pneu Vettel s Alonsem, tak bysme videli na spici docela nudny zavod.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Arnoux

                          89.24.22.XXX
                          To že všichni blafují je naprosto jisté a vůbec o tom nepochybuj.A taky nepochybuj o tom ,že i když jsou to profící jak říkáš neplácají kraviny.Proč tedy nejsou ti profíci schopni u Mercedesu vyřešit problém s pneumatikama asi 2 roky? Měl jsem v tomto duchu dotaz na D.Harlowa ohledně aerodynamiky.Jde o milimetry,které rozhodují o výkonosti vozu a pak ti Kimi dohání prvního Alonsa s dírou v předku a Hamilton to pálí s utrženou podlahou tak rychle,že mu ostatní nestačí a další a další případy.Jak je to tedy možné?
                          Pokud pojede Seb jak říkáš na čele a bude opravdu sucho a teplo, pak zhobluje gumy tak rychle že se nebude stačit divit a Lotus s Ferrari ovládne závod.To je jisté, protože ti mají auto ne jen nastavené, ale hlavně zkonstruované opravdu na sucho.

                          V prognozách si dost věřím,takže pokud bude sucho a teplota nad 25st budou mezi prvnímy pěti oba Lotusy s tím,že jeden bude vítězný.
                          Pokud bude počasí jako včera budou oba kolem 10-15 místa a pujde o totální pohřeb.
                          Tak zatím a po závodě ahoj.

                          + 0 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            tak v prognozach jsi dnes docela silne vyhorel a dopadlo to jak sjem rikal, ze kdyz Seb od startu povede tak to budou mit ostatni tezke a to se jasne potvrdilo. Zadna dominance Lotusu a Ferrarri se nekonala.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                  • McMatej

                    McMatej

                    88.131.62.XXX
                    To je opravdu blbý přirovnání, protože aerodynamický přítlak nezpůsobuje v zatáčce odstředivou a při zrychlení a zpomalení setrvačnou sílu.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Arnoux

                      89.24.21.XXX
                      Jistě, ale způsobuje tlak na běhoun, který se v zatáčce při odvalování víc zahřívá a opotřebovává.Nic jinýho mně v tu chvíli nenapadlo než lehký a těžký auto,jako příklad opotřebení za stejnou ujetou vzdálenost.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama