DISKUZE K ČLÁNKU Pole-position pro Vettela, Bottas na mokru třetí
KANADA - KVALIFIKACE; Sebastian Vettel v deštivé kvalifikaci překonal Hamiltona. Z druhé řady odstartují Bottas a Webber. V Q3 se nedařilo Räikkönenovi. Massa a Button skončili v Q2.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pole-position pro Vettela, Bottas na mokru třetí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Duncan66
20:16 08.06.2013 89.29.32.XXXZajimava kvalda Kvalda zajimava, pocasi to pekne dramatizuje, aspon nikdo necekal 10 minut z Q3 a Q2 v garazi a vsichni jezdili prakticky celou dobu na plno. Jsem zvedav, v jakem stavu maji jednotlivi piloti svoje prechodne pneu, protoze casti trati vypadaly pomerne suche a tak intermedialky museli dostavat pekne zabrat a obcas v zaberech nektere vypadaly pomalu jako slicky.
Lewis porazil Nica a tim si drzi statistiku neporazitelnosti od tymoveho kolegy v Kanade, zatimco Nico zde utrzil prvni prohru. Seb prokazal, ze jeho prohlaseni z minulych zavodu, ze se rychlosti na kolo Mercedesum rovnaji.
Bottas prijemne prekvapeni.
Mcl se moc nevyznamenal, ten kolaps v pripade Jensna dalsi tymovy fail, skoda. Snad to v zavode bude vypadat lepe.-
Duncan66
20:18 08.06.2013 89.29.32.XXXjeste bych chtel dodat malo vidany obrazek na vyjezdu z boxu tesne pred restartem, jak tam 15 aut (Massa to svoje zrusil) bylo naskladano na 15 metrech ve 3 radach az jsem si rikal, ze se neco semele. Nastesti se predjizdeni v outlapu obeslo bez kolizi. -
Arnoux
21:29 08.06.2013 89.24.10.XXXZajímavá určitě,ale jak pro koho.Mně a asi ostatním fanouškům Lotusů tečou slzy proudem.Jak máme výborné auto za sucha a horka,tak katastrofální je při obrácených podmínkách.Když jsem auták pozoroval,tak mi připadá, že se to nedá udržet na dráze.Zadek tancuje-předek nedrží no prostě tragédie.Zatimco při horkém počasí je auto v top4 a spíše top2 za těch co jsou v Kanadě to střízlivě tipuju na výkonost kolem 12-15. místa.Kdyby v tom neseděl Kimi tak jsme vzadu měli obě auta.
Jsem zvědav vzhledem k letošnímu počasí v Evropě,kdy asi žádné horké léto nebude jestli Lotus přistoupí ke zvýšení celkového přítlaku ,ale hlavně toho na zadní nápravu a tím odepíše uspornost auta v ohledu k pneu, nebo to risknou a nechají vše tak jako ted.
Ono Ferrari je na tom podobně a jsem si jistý, že Massovi bouračky pramení z naprostého nedostatku přítlaku po odlehčení auta.
Každopádně Vettel začíná nebezpečně utíkat a stačí pár mokrých závodů a má to zase v kapse.
Tak snad se déšt umoudří a zítra bude sucho.Pak by snad bylo možné počítat se slušnými body.Bude to ale těžké,soupeři jsou na tom zatím o mnoho líp.
-
Duncan66
21:52 08.06.2013 89.29.32.XXXmozna to osvetli odbornici, ale ja bych problemy Lotusu tipoval prave na praci s penumatikama. Na mokru a za chladnejsiho pocasi je Kimi v kvalde neni za tech par kol schopen zahrat a proto ty spatne casy. Takze bych to svadel spise na spatny grip, nez pritlak. Uvidime jak na tom bude Kimi v zavode.
Ja jako fanda Mcl taky nejsem 2x spokojeny, ale i tak jsem si kvaldu uzil narozdil od par poslednich zavodu, kdy v Q3 a Q2 jsme videli 5x mene odjetych kol nez dneska a poradi se michalo kazdym okamzikem a pomalu nikdo si nemohl byt uplne jisty postupem do dalsi faze. Kvalda presne takova jaka by mela byt kazdy zavod.-
Arnoux
22:06 08.06.2013 89.24.10.XXXKdyž se ale podíváš na chování zadní části vozu při výjezdu ze zatáčky na mokru-zadek nedrží stopu a driftuje.To by už gumy musely být horké a auto je přesto pomalé a problém nemizí.Podle mně je problém způsoben právě nízkou urovní přítlaku.Mokrá guma se taky chová jinak.Nelepí se tolik k asfaltu, takže jediný způsob jak auto zrychlit v zatáčce je přicucnout ho k zemi.Pokud je ale sucho-žere gumy.Je to začarovaný kruh.
Jinak máš pravdu,takový provoz v kvaldě snad ještě nebyl.
-
Duncan66
22:15 08.06.2013 89.29.32.XXXkdyz se driftem dostanes do studene louze vody, tak spise pneu ochaldis nez zahrejes. Ale jsem v tomhle laik, jen mi to prijde logicke. Sucho a horko (jednodussi zahrati pneu) - Kimi ma pri vysoke zavodni rychlosti vyrazne nizsi opotrebeni pneu. chladno a mokro (horsi zahrivani pneu a dostahnuti spravne teploty a tlaku) - kimi se trapi.
I co si vybavuju lonske kvalifikace, tak na prechodnych Kimi katastrofa, ale na mokrych, kde uz to zahrivani asi neni tak zasadni, tak jezdil podobne jako spicka. Proto mi prijde divne svadet to na pritlak, kdyz na prechodncyh spatne a na mokrych dobry.-
Arnoux
09:50 09.06.2013 89.24.17.XXXNo jasně že v gumách je to na 100% o tom není pochyb.Ale jek píšeš-Kimi má při velké závodní rychlosti nízké opotřebení.To je mimo jeho jezdecký um způsobeno právě hranicí nižšího přítlaku.Tohle při letošních směsích pneumatik ničím jiným nedocílíš.Stejnou cestou jde i Ferrari.A tomu nižšímu přítlaku odpovídá i celková horší ovladatelnost auta, kterou zvládne jen špičkový jezdec a to hlavně za mokra.Proto ja taky Grosjean a Massa pořád někde vyválenej.
Před strašnou dobou si Jochen Rindt v tréninku sundal přední spoiler,protože byl pomalý (trénink nepřežil a stal se mistrem světa in memoriam) Nemyslím,že by to dělal na mokru,spíš by si jeden spoiler přidal.To je třeba jeden z argumentů,pro který si myslím,že je to přítlakem.Ale nemusí,je to jen můj názor.Dalším je to,že Mercedes vůbec nemá problém s pneumatikami jako takovými, ale s hmotností benzínu, kterou má na startu.Proto jsem si jistý,že to nevyřeší pokud tohle auto nevyhodí.Je špatné a nemá to řešení.
Pokud ale bude mokro a zima,nebo se bude jezdit pomalu jako v Monaku-pak mají auto na vítězství.-
Duncan66
13:50 09.06.2013 89.29.32.XXXto s tim pritlakem mi bude muset nekdo vysvetlit. Jestli se nepletu, tak se tady v clancich psal spise opak. Nizky pritlak = rychlejsi opotrebeni pneumatik, protoze kola se casteji protaceji a v zatackach k projeti stejnou rychlosti potrebujes pri nizsim pritlaku vyssi grip pneu a tim padem je vice namahas. Proto nerozumim, jak to myslis, ze Lotus a Ferrarri jezdi s nizsim pritlakem a maji mensi opotrebeni.-
Arnoux
15:20 09.06.2013 89.24.22.XXXDuncane myslím to naprosto vážně a za čas uvidíš, že mám pravdu.Dnešní příspěvek Erdedyho mi to asi trochu potvrzuje.Pokud to vyjde a bude dneska teplo a sucho vytře si Lotus a Ferrari se zbytkem pole zadek.Pokud bude závod na mokru jsme v hajzlu.
To co píšeš je všeobecná teorie, ale tyhle dva týmy asi přišli na to,že jak se říká "všechno je jinak".Asi totiž platí primitivní teorie, že když budeš mít dvě dodávky ve firmě a jedna bude vozit polystiren a druhá betonovou dlažbu, na který ti dýl vydrží gumy při stejných km? Je to jen blbý přirovnání co mně napadlo, ale zřejmě tlak na gumu při velké rychlosti je pro Pirelky horší než její potenciální smyk v zatáčce a tou cestou se vydal Lotus a Ferrari.
Jistě jde o vyvážení a nalezení rovnováhy mezi tím, ale jsem fanouškem F1 dost dlouho na to abych viděl,že oběma stájím na mokru schází vedení auta-podle mně tedy přítlak.To je také matkantní ve velmi pomalých sektorech,kde jsou horší.Naopak v rychlých pasážích a klasických zatáčkách ala 250km/h a více je Lotus jednoznačně nejlepší auto pole a Ferrari v závěsu.Takže můj odhad je ten, že o titulu rozhodne podíl suchých a mokrých závodů.Znepokující je to,že RB není tak špatný v horku jako je Lotus a Ferrari na mokru.To by mohla být jeho vítězná karta.Ale uvidíme a hlavně at už v Montrealu peče sluníčko!
-
Duncan66
15:30 09.06.2013 89.29.32.XXXnejsem v tomhle zadny odbornik, vychazim jen z toho, co se doctu v clancich, vyjadreni tymu apod. A kdyz se podivas na vyjadreni Ferrarri ke vcerejsi kvalde, tak zcela jasne uvadeji, ze jejich problem souvisi se spatnym zahratim gum v chladnu a morku neboli slabou prilnavosti. O aerodynamickem pritlaku za promenlivych podminek ani zminka. Me osobne to prijde logicke, ale treba ty fyzikalni principy funguji jinak, takze sam bych za to ruku do ohne nedal, ale porad si myslim, ze se tady pletes.-
Arnoux
15:41 09.06.2013 89.24.22.XXXNepodcenuj se, máš velice slušný rozhled o F1,jenom jseš ještě mladej kluk a neumíš číst jak se říká mezi řádky.Nemyslíš,že by to soupeřům na tiskovce tloukly do hlavy jak je to ve skutečnosti? To jistě ne.Oba blafujou jak nejlíp umí.Naštěstí jde o celou konstrukci auta-hlavně podlahy,takže to soupeři těžko rozlousknou nějakými prvky na křídle.
Jak to odkryl Erdedy asi se blíží velký šok pro ostatní v kvaldě "uspěšné". Má být sucho, teplota nad 25 st. a oni mají ted v Parc Ferme zaparkovaná auta nastavená na povoden..................
-
Duncan66
16:21 09.06.2013 89.29.32.XXXosobne si myslim, ze profici, co se tim v F1 zivi jen tak neoblafnes a proto neni duvod si vymyslet nejake nepravdive verze, proc se Lotus a Ferrarri na prechodnem mokru trapi.
Jinak ohledne dnesniho dne si taky nemyslim, ze ostatni tymy maji pro predpovede nejake amatery a jediny Lotus ma nastaveno na sucho apod. Tu predpoved znaji urcite vsichni, ale ne vsichni maji auto postavene primarne pouze na suche a teple podminky. Pokud pojede Seb na cele, bude mit Lotus s Ferrarri velky problem ho v zavode potrapit. Sam bych radsi nejaky destik a promenlive podminky, aby mel Mcl vetsi sanci urvat poradne body. A hlavne doufam, ze Perez se s Kimi na trati dneska nepotkaji, protoze ikdyz je Kimi v odhadu borec, tak podle me je vuci Perezovi zadreny a uz mu neuhne.-
Arnoux
16:42 09.06.2013 89.24.22.XXXTo že všichni blafují je naprosto jisté a vůbec o tom nepochybuj.A taky nepochybuj o tom ,že i když jsou to profící jak říkáš neplácají kraviny.Proč tedy nejsou ti profíci schopni u Mercedesu vyřešit problém s pneumatikama asi 2 roky? Měl jsem v tomto duchu dotaz na D.Harlowa ohledně aerodynamiky.Jde o milimetry,které rozhodují o výkonosti vozu a pak ti Kimi dohání prvního Alonsa s dírou v předku a Hamilton to pálí s utrženou podlahou tak rychle,že mu ostatní nestačí a další a další případy.Jak je to tedy možné?
Pokud pojede Seb jak říkáš na čele a bude opravdu sucho a teplo, pak zhobluje gumy tak rychle že se nebude stačit divit a Lotus s Ferrari ovládne závod.To je jisté, protože ti mají auto ne jen nastavené, ale hlavně zkonstruované opravdu na sucho.
V prognozách si dost věřím,takže pokud bude sucho a teplota nad 25st budou mezi prvnímy pěti oba Lotusy s tím,že jeden bude vítězný.
Pokud bude počasí jako včera budou oba kolem 10-15 místa a pujde o totální pohřeb.
Tak zatím a po závodě ahoj.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek