Hembery: Piloti říkají zajímavé věci, našim filtrem je ale zpětná vazba inženýrů

iM2, 20. dubna 2013, 20:11 Google+

Šéf Pirelli, Paul Hembery, pro britský Autosport reaguje na kritiku jezdců a letošní pneumatiky tím, že přechází do ofenzívy.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.04. 18:27) Napište svůj názor
Hembery, Paul

Hembery, Paul | foto: Pirelli

Sdílejte článek

"Mark Webber naplnil nedávno několik novinových titulků, když F1 po Číně popsal jako "trochu WWF" (World Wildlife Fund). Asi má pravdu, protože to je přesně to, čím F1 potřebuje být. Je to zábava a lidé by jí měli rozumět. Nemůže se jednoduše vrátit zpět k tomu, čím byla, tedy technologickou výzvou extrémů s procesním závoděním, protože veřejnost něco takového nechce sledovat. 

Můžete udělat závody bez potřeby zastávky v boxech, jednoduše by se dalo odstartovat do závodu s dostatečným množstvím paliva a na pneumatikách, které by to zvládli až do cíle. Pak by všichni mohli dojet jako v kvalifikaci a my bychom mohli sedět v motorhomech a pít kávu s několika málo fandy, kteří by se k nám připojili, protože by je to nezajímalo.

Pokud si Mark myslí, že by se toto prodávalo a platilo jeho mzdu, tak žije na jiné planetě. Pokud by toto měla být cesta, jak by to mělo vypadat, tak by Mark měl pochopit to, že zatímco on by byl spokojený, tak by ho nikdo nesledoval.

Svět se změnil. A pokud chceme, aby se F1 rozvíjela na nových trzích a upevňovala svoje postavení na stávajících, tak si musíme uvědomit, že čelí konkurenci ze všech ostaních druhů sportů. Všechny by si chtěly osvojit tu ideu být "tak trochu WWF". Lidé si mohou vybírat ze stovek kanálů a pokud si někdo neznalý F1 sedne, aby jí sledoval, a nechytne ho to, tak už se na ní nebude chtít dívat nikdy.


Pneumatiky jsou letos hodně diskutovaným tématem
(foto: Marussia F1 Team)

Podívejme se na to, co se stalo při GP Číny. V kvalifikaci jsme viděli tři ex-mistry světa bojující ve třech rozdílných autech o pole position a to vše ve třech desetinách sekundy. Je to opravdu tak špatné?

V závodě je tu také šance pro někoho z menších týmů být hře na čele díky množství rozdílných pneumatikových strategií, které jsou k dispozici. Mohou tak bojovat o místa v TOP10, na která by normálně díky čisté rychlosti nedosáhly. Bez toho by se to nikdy neobjevilo v televizi a bylo by tak nemožné nalákat sponzory.

Pokud bychom měli čtyřzastávkové závody jako jsme měli v Turecku 2011, tak by to byl problém. Momentálně je to výběr mezi dvěma nebo třemi. Tyto stížnosti na gumy jsou normální zkraje sezony, když mají inženýři jen velmi malé znalosti o chování na normální trati, protože na testech bývá dost studená. Navíc k tomu přispěly i deště v Austrálii a Malajsii. 


U Force Indie navíc v Malajsii bojovali i s maticemi kol
(foto: Force India)

Jezdci budou vždy jezdit na limitu daného balíčku. Pneumatiky mohou být limitujícím faktorem, ale v minulosti to mohly být brzdy nebo výdrž motoru nebo množství paliva. Vraťme se do 50. let. Chcete mi tvrdit, že gumy tehdy nebyly limitujícím faktorem?

Auta klouzala v každé zatáčce na tři palce širokých gumách, které nebyly zrovna konzistentní. Takže můžeme říci, že Stirling Moss a Juan Manuel Fangio, nebo Tazio Nuvolari před nimi, nebyli skvělými jezdci, protože nejezdili na 100% celou dobu? 

Na dopise, který jsme dostali od týmů, když jsme došli do F1 se nic nezměnilo. Bylo to založeno na GP Kanady 2010. Byl jsem tam, abych podepsal náš kontrakt o vstupu do F1 v následujícím roce. Ten závod byl charakteristický množstvím zastávek. To bylo v éře předchozího dodavatele neobvyklé a fandům se to líbilo. 


Pirelli nic měnit nehodlá (foto: Pirelli)

Občas bylo Pirelli až moc agresivní, ale když už jsme byli, tak jsme udělali nějaké změny, zvláště v prvním roce. Vždy jsme rádi reagovali na podněty od týmů. Ale i přes komentáře v médiích od jezdců nás žádný tým formálně nepožádal o změnu.

Vlastně je to naopak, hodně týmů to hájí. Jezdci říkají někteřé zajímavé věci médiím - tak to prostě v F1 chodí - ale našim filtrem jsou inženýři z týmů. Ti nám poskytují zpětnou vazbu na základě dat. 

Byla zde nějaká kritika, že auta v Q3 nejezdí a rozumím fandům, kteří je chtějí vidět jezdit. Ale kdo sleduje nějak podrobně boj o osmé, deváté či desáté místo, když se bojuje o pole position? A nejlepší jezdci stále vítězí.

Pointou je, že to není žádná loterie. V jednom závodě může převládnout štěstí, ale po deseti závode této sezony bude jasné, že jezdci končící na špici budou těmi nejlepšími. Pokud byste mi nevěřili, tak se jen podívejme na jména pěti nejlepších z Grand Prix Číny."

Vytisknout

Diskuze: Hembery: Piloti říkají zajímavé věci, našim filtrem je ale zpětná vazba inženýrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.04.2013 18:27 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Fotogalerie: Sobotní trénink a kvalifikace v Bahrajnu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud