DISKUZE K ČLÁNKU Majitel Red Bullu: Webber si své místo může udržet, kandidátem je i Räikkönen
Podle majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze si Mark Webber může své místo udržet, přemýšlet budou i o Kimim Räikkönenovi.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Majitel Red Bullu: Webber si své místo může udržet, kandidátem je i Räikkönen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
14:08 08.04.2013 77.240.96.XXXDává to smysl jednoduchý, který jsem také hned po závodě zmínil. Webber se měl po pitu vrátit za Vettela, což o cca 1 sec. nevyšlo. S tím, že do konce závodu se už nepředjíždí. Vím, že zase vymyslíš co všechno neudělali pro to, aby Webbera zpomalili ještě více by to na tuty vyšlo. Já si myslím, že byli přesvědčení, že bude stačit Markovo zpomalení.
Gumy- nemám data potřebná k posouzení rychlosti použitých měkčích a nových supertvrdých. Jen odhaduji, že supertvrdé jsou pomalejší a déle se zahřívají, což bylo v prvních kolech po jejich nazutí rozhodující. S jejich životností na konci závodu, můžeš mít pravdu. I když si myslím, že Vettelovi nové vydržely o dvě kola více a Webber na nich v kvaldě neodjel také více než dvě kola plus zaváděcí kolo. Čili srovnatelné údaje.-
Mike17
14:20 08.04.2013 93.99.87.XXXTo je pořád to samé. Ano jistě, možné to je. Pak Marka zbytečně nechali jezdit 13 rychlejších kol a úplně zbytečně ho nepovolali o kolo později, když si to nedokázali spočítat. A jsme zase u toho, že se museli chovat 2x úplně hloupě. No nic, to asi uzavřeme.
gumy- taky nemám data. Ale jestli počítali, že Mark už vyjede za Sebem a dají příkaz nepředjíždět, proč mu nedat klidně ty měkké? Už by nemusel nic honit ne? Doba zahřátí by už nic neřešila. Promiň, další trhlina v logice.
-
-
-
-
-
-
Petr
15:34 05.04.2013 109.81.245.XXXMoc se o tom nemluvilo, ale Mark ke konci musel také šetřit palivo, podobně jako piloti Mercedesu. Já jsem si zpočátku říkal, proč to předjetí Sebovi zkrátka nevrátil.. jenže zatímco Mark jezdil na rovinkách pořád naplno, Seb se za ním několik kol vozil a ušetřil benzín.-
Mike17
11:54 08.04.2013 93.99.87.XXXAno Petře, už jsem to četl. Samozřejmě to zdůvodňuje, proč mu to Mark nemohl vrátit.
Nicméně je to pro mě další indicie, že to nebyl od RB úmysl (dostat SV před MW). Vždyť jen stačilo neříkat žádné "multi-příkazy" a jen zahlásit Markovi, že mu dochází palivo. Musel by stejně zpomalit. Vettel by to měl pak s předjetím velice jednoduché. Ne? To je podle mne pointa našeho sporu. Tedy aspoň myslím.-
Petr
12:02 08.04.2013 109.81.245.XXXTo nebylo myšleno jako snaha někoho tady v diskusi názorově usměrnit (neměl jsem čas to tady studovat a rozplétat vlákno názorů lidí), spíš jenom obecné "plácnutí" před tím, než jsme o tom zveřejnili článek. Osobně si také myslím, že se nejednalo o úmysl (kromě slov tak soudím i z řeči těla aktérů po závodě). Ale třeba jsem jim skočil na špek (resp. na herecké výkony).
-
-
odin
16:21 05.04.2013 77.240.96.XXXJá závěr nikde nezpochybňuji a jsem ochoten tomu věřit (vždyť také dojel za Sebem 4,3 sec.) Ale tento rozdíl vznikl od 45 kola do 56 kola zhruba za 11 kol.
Já zpochybňuji dění od 41. kola do 43. kola, kdy měl Mark náskok cca 4,5sec. a během dvou kol o něj přišel. Přitom nikde mimo trať se neocitl (vycházím pouze z tv záznamu, ale věřím, že by to ukázali) a pitstop měl rychlejší, než Seb. Čili musel jet na příkaz týmu podstatně pomaleji.
-
-
-
-
odin
19:59 03.04.2013 77.240.96.XXXTak předně, Webber nikde nepotvrdil, že multi 21 znamená to, co po závodě tvrdil Horner (mimochodem s poznámkou, že tomu ani jeden jejich pilot nerozumí, a dokonce že budou muset kódy změnit). Zato vy všichni tomu rozumíte naprosto přesně, co? Tak nevím v čem by mě měl poškozený přesvědčovat.
O šetření vozu a pneu právě mluvil i Webber (nikoliv o multi21, které se mu snažíš vnutit). Tak že komunikace se v některých případech neliší u všech týmů včetně RBR.
Tvůj poslední odstavec už nechápu vůbec, protože jsem to samé, co jsi napsal, tady zmiňoval před týdnem. Tak že jaké teorie jsi zase místo mě vymyslel?-
Mike17
12:43 05.04.2013 93.99.87.XXXSlova "multi21" jsem slyšel na vlastní uši několikrát přímo od Webbera. A to těsně po závodě před vyhlášením vítězů. Ale vnucovat ti to nechci. Sice v té chvíli nerozebíral co to přesně znamená, ale z toho jak o tom mluvil a s kým, bylo celkem zřetelné, co znamenal a kdo ho porušil. Samozřejmě nečekám, že by tě to přesvědčilo.
A co nechápeš na posledním odstavci? Abych ti něco nepodsouval, tak tohle je tvoje citace: A Vettelovi sdělili, aby byl trpělivý (protože potřebovali Webbera zpomalit, aby TR pro diváky vypadala věrohodně) .
Po poznámce aby byl trpělivý Webber ZRYCHLIL a během pár kol na Seba najel 3,5s! Do té chvíle byl Seb trochu rychlejší (použil i DRS, tak musel být do 1s a po předchozí výměně byl dál)! Takže tvé tvrzení, že ho chtěli zpomalit NEDÁVÁ SMYSL. Opět. Mimochodem. Kdyby ho nechali jet stejně, tak by se po zastávce Seb dostal hodně pohodlně před Marka a nic by se neřešilo. Pro mě další důkaz, že něco podělal Seb a ne tým.
-
-
-
-
-
-
odin
09:25 04.04.2013 77.240.96.XXXNaposled k multi21. Tento kód "vysvětlil" pouze Horner tak jak se mu momentálně hodilo, aby vysvětlován byl. Ani jeden pilot to nepotvrdil (nejspíše to s nimi ještě neměl dojednané, co mají o tom říkat) A hned další větou toto své vysvětlení zpochybnil, když řekl, že tomu ani jeden jejich pilot nerozumí a oni budou muset kódy změnit.
Když už si najdeš čas a čteš články, čti prosím tě vše a přemýšlej u toho trochu.
Ještě jinak a polopatě. Dokážeš se vžít do pozice Marka Webbera? Dokážeš připustit, že se cítí podveden a oklamán především týmem? Protože od týmu dostával informace, které vedly k jeho ztrátě vedení a pravděpodobně i vítězství. A tento tým po závodě vše svedl na Vettela. Ale ten samý tým řeší Webbera, jako by právě on byl viníkem celého incidentu? To ti příjde naprosto normální?
Já na rozdíl od tebe jsem ve Vettelově jednání neviděl nic až tak špatného. Vettel jen dělal svoji práci, jak nejlépe mohl. Prostě závodil a šel po vítězství. Ale proč nebylo Webberovi umožněno totéž do smrti nepochopím. A ještě mají tu drzost vykládat, že oba jejich piloti mají stejnou pozici. To ti nepříjde jako lhaní? Mně jo. Asi máme každý jinak nastavený morální kodex.-
Mike17
13:00 05.04.2013 93.99.87.XXXAni jeden ho přímo nepotrvdil, ale ani nevyvrátil. Opět uvedu citaci, abych si nevymýšlel:
Vysvětlil také kód "Multi 21". "Multi 21 znamená vůz dva před vozem jedna. Multi 12 by znamenalo vůz jedna před vozem dva. Není to komplikované a není to těžké to přeložit, ale oba naši piloti v posledních třech závodech tuto zprávu nepochopili. Myslím, že tento kód přestaneme používat. Asi potřebujeme zkusit něco jiného," dodal Horner.
Když to čtu, tak vidím nasranýho šéfa, který se diví že tak stupidně jednoduchý příkaz ani jeden z inteligentních pilotů není schopen respektovat. Sám píše, že to není komplikované. Ale samozřejmě když je snaha, dá se z toho vytvořit šíleně komplikovaný komplot.
Do Marka se vcítit dokážu, taky bych byl naštvaný a znechucený. Ale nikde jsem nečetl, že by obvinil tým z komplotu. Dokonce jsem nečetl O NIKOM z F1, že by RB obvinil z komplotu. Jen je kritizován za neschopnost ukočírovat své jezdce. Ale málo čtu. Pošli mi nějaký odkaz, kde někdo známý viní RB Z TÝMOVÉ REŽIE VE PROSPĚCH SEBA!!! Najdu si čas to přečíst. Slibuju. Zatím jsem podobnou spekulaci četl jen tady a to pouze na fóru!!!
A Mark mohl tím knoflíkem zase otočit zpět. To může sám a tým to nijak neovlivní. Tak kdo mu co zakazoval? Co je na tom za lhaní a TR? To není o kodexu, jen si neupravuju informace aby se mi to hodilo. Nebo jsi slyšel, že už Vettela nemá předjíždět??? Nevím prostě, že mu to nebylo umožněno a nikdo takovou hlášku v radiu nezaznamenal.-
odin
15:15 05.04.2013 77.240.96.XXXK multi a Hornerovi: Já když to čtu, tak vidím NESCHOPNÉHO šéfa, který posílá svým pilotům kódované zprávy ve třech!!! po sobě jdoucích závodech a oni na něho ser*ou. Proč asi-podle tebe? Nebo jsi přesvědčen spolu s Hornerem, že změnou kódů se vše vyřeší? Podle mne ne.
S komplotem jsem možná přišel první já. To je fakt, ale nikdo mě zatím nepřesvědčil o opaku. Ty události do sebe zapadají.
Těžko budou ostatní týmy obviňovat RBR s TR, když ji používají též. Právě, že ostatní nejsou Red Bull, který má stále potřebu se vyjadřovat k ostatním a jejich chování. (ostatně to je důvod, proč tento tým klesá v mých očích sále níž. Jakmile si přečtu nesmysly od Helmuta Marka, jsou mi hned zase o kus méně sympatičtí). Ale např. Hamilton napsal, že RBR měl vždy určeného pilota jako jedničku zrovna nedávno. [odkaz na stránku]
Ale stejně jako RBR řeší vše se svými jezdci za zavřenými dveřmi, tak i takovéto věci týmy většinou netahají do médií.
K Webberovi. Měl jsem pocit, že jsi už pochopil, jak a v čem jsem viděl komplot. Ale když mi napíšeš tohle tak je vidět, že nechceš chápat nic. Jak mohl otočit knoflíkem, když nevěděl, že ho Vettel stahuje? Celý komplot se podle mne odehrál během dvou kol. Než zajel Vettel k poslednímu pitu ohlásil tým Webberovi, aby šetřil auto a gumy (potom, nebo před tím i to vaše multi21), čili, že se už jede na udržení stávajícího pořadí. Webber zpomalil vědom si svého 4,5 sec. náskoku. Vettel přezul a nasadil ke stíhací jízdě. Webber odjel pomalu ještě kolo a myslel že má Vettela za sebou cca 4,5+cca20 (náskok+doba trvání pitu) a zajel si také pro nové gumy. Jenže při výjezdu se najednou objevil Vettel a začal ho předjíždět. Jsem přesvědčen, že tým má všechny informace o jednotlivých úsecích každého svého pilota, o jejich časech, zlepšeních, chybách, nastaveních motorů a vozu atd. Zkrátka, že moc dobře věděli, jak jede Vettel a jak jede Webber a také k čemu dojde. Přesto tomu nebyli ochotni nijak zabránit. Stačilo Webberovi vzkázat, že jej Vettel stahuje.
A opět srovnání dvou postojů týmu, dle jejich a tvé oficiální verze.
Zatímco po Vettelově nářku do rádia, aby mu odstranili Webbera z cesty, neb je pomalý. Tým údajně zareagovat tak, že dal pokyn Webberovi, aby zrychlil. ož se stalo a on Vettelovi poodjel
V druhém případě, přestože tým měl veškerá data a věděl, že Vettel nerespektuje údajné pokyny a tudíž věděl, že může dojít k souboji žádné upozornění Webberovi nedal. Proč, když měl podle vašich pokryteckých názorů vyhrát Webber? Odpověz mi logicky na tuhle otázku a přestanu se komplotem zabývat.-
Mike17
15:54 05.04.2013 93.99.87.XXXProč na něj ser.ou nevím a nijak to nezpochybňuji. Změna kódů nic nevyřeší. Podle mě to Horner myslel ironicky a žádná změna kódů nepomůže. Aspoň tak mi to vyplývá z toho co o tom kódu řekl.
Nejde o to, že by měly ostatní týmy kritizovat obecně TR, ale nikoho kromě vás nenapadlo, že to v MALAJSII RB naaranžoval. Všichni se spokojili s verzí o vině SV. Proč asi?
Tobě to zapadá? Začalo to hláškou o odstranění. Po ní dali pokyn Markovi aby zrychlil. Proč? Když ho chtěli zpomalit, měli udělat opak ne? Pak zavolali Marka do boxů hned po Sebovi. Proč? Mohli ho zavolat později a neměli by žádný rozruch ani problém. Sebovi dali příkaz (který neposlechl). Proč? Nemuseli mu říkat vůbec nic! A to všichni dokonale hráli naštvání a rozpaky, když byli vlastně spokojení s výsledkem? Jak už jsem psal několikrát, všechno se dalo vyřešit krásně, jednoduše a bez toho aby vyvolali sebemenší rozruch. Tak proč to udělali tak, že jsou všichni nasr.ní a většina lidí kritizuje jejich oblíbenou "jedničku"??? Vždyť to pro ně dopadlo nejhůř jak mohlo? Tohle ti do sebe krásně zapadá? Že to Seb prostě podělal ti přijde jako totální nesmysl?
Webber? Jak víš, že ho nikdo nevaroval? Znáš celou jejich konverzaci? Mark něco takového řekl? A jestli ho nevarovali: jejich souboj trval od vyjetí z boxů víc jak jedno kolo. Vyjel a musel vidět kdo je za ním. Nebo si myslel, že je Seb o kolo zpět? To za to celé kolo nedokázal vzít čudlík a pootočit ho zase do závodního režimu? Za to jedno kolo ztatil opravdu hodně, ale tolik neudělal šetřící mód. Kdyby měl ztrácet tolik za jedno kolo jen nastavením celý závod, nezískal by ani žádný bod. Mercedesy byly jen pár vteřin za ním. Musel někde něco pohnojit. Telemetrii nemám, takže jen tipuju. To se ti asi dostatečně logické zdát nebude co?-
odin
16:46 05.04.2013 77.240.96.XXXPro mě to logicky nezní. Ty hledáš spoustu "lepších" variant jak by šlo piloty vyměnit bez šrámů na pověsti týmu. Podle mě to oni vědí také, že se měli zachovat jinak. A kdyby to šlo vzít zpět, tak si buď jistý, že to zpět vezmou a vše udělají úplně jinak. K tomu nepotřebují "generála po boji".
Podle mě to pro RBR vůbec nedopadlo nejhůře jak mohlo. To sem jenom ty podsouváš. Nebo si myslíš, že zisk 43 bodů do PK a vítězství Vettela před svým stájovým kolegou Webberem, když ještě Alonso nedojel, je ten nejhorší výsledek? To už ze mě děláš úplnýho idiota.
Celou konverzaci RBR s Webberem neznám, jen usuzuji z jeho slov po závodě, kdy byl zklamán příkazem k šetření auta a gum, kdy řekl, že byl překvapen Vettelem a kdy vyjádřil pochyby, zda u RBR chce ještě jezdit. Myslím si, že si vymýšlíš zástupné argumenty, aby jsi zpochybnil to, co nemůžeš vyvrátit.
Já ale nezpochybňuji Vettelovo předjetí. Tam jistě jeli OBA v závodním režimu a souboj to byl férový. Webber mu tam nechal dostatek místa k předjetí, tak že vše OK. Já zpochybňuji dobu od 41 do 43 kola. A žádnou chybu jsem nikde neviděl (i když v tv nebyl jen Webber a byly vidět i jiné souboje věřím, že by chybu alespoň reprízovali).
Jo a Mercedesy v té době už byly poměrně vzadu a Ham byl v módu šetření.-
Mike17
11:40 08.04.2013 93.99.87.XXXPromiň. Sice teď jsem "generál po boji", ale udělat tak brutální botu u špičkového týmu si nedokážu představit. Asi ani u Marussie.
Nejhůře jak mohlo myslím při stejné konci (43 bodů). Jak už jsem psal mnohokrát, dalo se dojít ke stejnému výsledku, bez rizika a znechucení fanoušků. Zcela jednoduše. Jestli jsou tak hloupí, že je to nenapadlo běhěm závodu, měl bych poslat Mateschitzovi vizitku.
Chyba nemusí znamenat vyjetí z dráhy a tudíž se nemusí nikde ukazovat. O kolik byly Mercedesy vzadu, je vidět na cílové rovince při vyjetí Marka z boxů. O tom jak moc musí Lewis šetřit asi Mercedes Red Bullu neříkal.-
odin
13:26 08.04.2013 77.240.96.XXXKaždopádně Mateschitzovi vizitku pošli, protože je tě škoda. Připomínáš mi fanoušky, kteří sledují sportovní přenosy a přesně ví, co měl kdo udělat. A dávají otázky třeba při fotbale: "proč nestřílel?"; nebo "proč nahrával"?; a přesně vědí, že kdyby hráči udělali to co jim po akci radí, tak by určitě dali góly a zvítězili.
Dokážeš pochopit, že jednoduše vsadili na nějakou "strategii" která jim sice vyšla, ale uřízli si ostudu?
Promiň, ale zpomalení 4,5 sec je chyba rovnající se vyjetí z dráhy. Tam prostě zpomalil na příkaz týmu. Webber o tom mluvil po závodě, tým to svým způsobem potvrdil, jen pro tebe je jasná chyba Webbera.
Myslíš, že RBR nevědí co hlásí Mergl, když část hlášek je i v televizi? Ty si opravdu vybíráš šílené nesmysly a argumentuješ jimi, jako s fakty.-
Mike17
14:04 08.04.2013 93.99.87.XXXAno. Dokážu pochopit, že je to možné. Jen říkám, že je to velmi NEPRAVDĚPODOBNÉ. Možná jsem takový fanda, ale sám přiznáváš že si uřízli ostudu. Podle mě (jestli to byla strategie) tak naprosto zbytečně a hodně hloupě. Pochybuju, že bys to sám označil za nejlepší strategii. Nebo se pletu?
Považoval bys povolání Marka o kolo později, nebo hlášení o šetření paliva místo multi-příkazů za hloupější řešení? Chápu, že se může někdo při nedostatku času splést, ale takhle do očí bíjící blbostí? Vždyť se málem připravili o všechny body!!! Sorry, nepravděpodobné.
Na nových gumách byl Vettel o hodně rychlejší (2-2,5s?). Tak by stačilo ztratit 2-2,5s, jak sám píšeš během 2 kol. Musí kvůli tomu vyjet z trati? Kdyby ho úmyslně brzdili tak moc, měli by Mercedesy za 5 kol na křídlech.
Z televize věděli co my. Že měl Lewis šetřit palivo. V TÉ DOBĚ nevěděli jak moc, ani že ho nepředjede Rosberg a nebude je honit.
-
Mike17
14:09 08.04.2013 93.99.87.XXXJeště jednu maličkost. Já neříkám, kdo měl co udělat líp (střílet, nahrávat). Podle mě udělali co měli a vše do sebe logicky zapadá. Jen do toho nezapadá Sebova ignorace příkazu. Ty tu vytváříš spekulaci, podle které se chovali nelogicky a hloupě. Pak teprve bych to kritizoval. Podle mě zásadní rozdíl, nemyslíš?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek