Čtvrtý den testů v Jerezu: Räikkönen nejrychlejší, Ferrari půl dne stálo (+foto)

Petr Hlawiczka, 8. února 2013, 17:00 Google+

JEREZ - Po dopoledním vedení Sebastiana Vettela se na čele výsledkové listiny odpoledne usadil Jules Bianchi, v závěru jej vystřídal Kimi Räikkönen. Kvůli problémům s povrchem testování skončilo o 30 min později. Nedařilo se Ferrari, jež po technických problémech ztratilo spoustu času opravou v garáži.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 09.02. 10:25) Napište svůj názor
lotus e21

lotus e21 | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Poprvé dnes bude jezdil testovací pilot Ferrari Pedro de la Rosa, který před sezónou přišel z HRT, a Jules Bianchi, testovací pilot Force Indie, která svého druhého závodního jezdce stále nepotvrdila. Španěl s rudým vozem však ráno už po druhém instalačním okruhu musel s kouřícím vozem zastavit, na vině byla převodovka, kvůli níž Ferrari ztratilo půl dnes.

Mercedesu se ve čtvrtek konečně podařilo prolomit smůlu a ujet dlouhou vzdálenost - 148 kol. Dnes za něj nastoupil Lewis Hamilton, který ve středu kvůli problému s brzdami boural, a také si řádně užil - 145 kol za volantem.

 

Konečné výsledky čtvrtého dne testů v Jerezu

Fotografie y testování v Jerezu najdete zde.

 

Průběh čtvrtého dne:

17:30 Týmy si ještě vyzkoušely pár startů a je tady konec!

17:28 Charles Pic zůstal stát trochu déle na výjezdu z boxů a jeho Caterham se začal přehřívat. Nakonec se ale odlepil z místa. 

17:25 Čas pro posledních pár kol, za pět minut testy v Jerezu končí. 

17:13 A sté kolo ujel už i Charles Pic za volantem Caterhamu CT03.

17:05 Svůj rekord právě zajel Razia s časem 1:21,226 min. 

16:59 Trať se začíná opět zaplňovat. Vergne s měkkými pneumatikami, nejlepším časem ve všech sektorech a celkovým časem 1:18,760 min. skáče na páté místo. 

16:55 Cca půl hodiny před koncem testů v Jerezu se toho na trati moc neděje. Na trati jsou pouze Vettel s Bottasem. 


Lewis Hamilton dnes podobně jako včera Nico Rosberg ujel solidní vzdálenost - 145 kol
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

16:47 Zpravodaj Autosportu Edd Straw pozoruje testy přímo za svodidly trati. Momentálně stojí ve vlásence Dry Sack a chování Mercedesu W04 komentuje takto: "Mercedes tu jezdí velmi čistě, ale je potřeba dávat pozor na pneumatiky. Lewis je na výjezdu ze zatáčky velmi opatrný s plynem."

16:35 Nejvíce má dnes natestováno zatím Mercedes, podobně jako včera, Lewis Hamilton ujel už přes 120 kol. Esteban Guttiérez se Sauberem je v těsném závěsu za ním. 

16:25 Technický ředitel Lotusu James Allison dnešní Kimiho zlepšení očekával. "Dnes vypadá mnohem spokojeněji a časy na kolo tomu odpovídají. Dnes by se mohl ještě zlepšit." 

16:22 Na trati je momentálně velmi rušno. Na trati jsou téměř všichni piloti. 

16:18 Na trať se vrací současný nejrychlejší muž dnešního dne Kimi Räikkönen.

16:12 Jezdci si dávají pozor v místě, kde se během dne vytvořila díra, která na dlouhou dobu zastavila testování. Jedinou výjimku tvoří Sebastian Vettel, který to, zdá se, nijak neřeší. 

16:03 Pneumatiky jsou schopné pouze jednoho ostrého pokusu, Räikkönenovy další časy jsou o tři sekundy pomalejší. 

16:00 Nejrychlejší kolo dnešního dne zajíždí Kimi Räikkönen na měkkých pneumatikách, má hodnotu 1:18,148 min. 

15:55 Už jen pár posledních kol čeká loňský model Williamsu FW34, který dnes řídí Valtteri Bottas. Od příštích testů v Barceloně tým nasadí nový model FW35.

15:44 Už i Lewis Hamilton má za sebou sto odkroužených kol a přidává se tak ke Guttiérezovi. Ten nyní podle Sauberu trénuje dlouhé jízdy s velkým množstvím paliva v nádrži, aby si zvykl na pneumatiky. 

15:31 Do konce zbývají dvě hodiny a Paul Di Resta se snaží nahnat to, co včera Force India kvůli problémům s výfukem přišla. Kimi Räikkönenovi se dnes poměrně daří a jezdí velmi konzistentně, všechny jeho časy jsou hodně podobné jeho nejlepšímu. 

15:24 Prvním týmem, který dnes překonal hranici sta ujetých kol, je Sauber.

15:22 Vettel s tvrdou směsí pneumatik zrychlil, pohybuje se mezi 1:21 a 1:23 min. 

15:14 Většina týmů se nyní věnuje jízdám na střední a tvrdé směsi. Vettel se na nejtvrdší nabízené směsi pohybuje s časy kolem jedné minuty a 25 sekund.

15:02 Na trati je opět Kimi Räikkönen. Zatímco v jednom kole zajel čas 1:18,326 min, v následujícím kole už to bylo 1:19,8 min. Povrch okruhu v Jerezu je k pneumatikám opravdu velmi nešetrný. Fin jel na měkké směsi pneumatik Pirelli.

14:59 Williams poskládal po několika mechanických úpravách vůz FW34 dohromady, Bottas bude muci po 2,5 hod opět vyrazit.

14:50 Razia s Marussií ukrojil pár desetinek (1:24,408 min), přesto je stále poslední.

14:42 Hamilton o dalších dojmech z Mercedesu F1 W04: "Máme na čem pracovat, ale rozhodně to není žádná katastrova. Cítím, že nezačínáme ze špatné pozice, takže to pro ně [Mercedes] musí být velké zlepšení. Cítím, že se jedná o dobrou platformu, dobrý základ pro další práci. Rozhodně ale budu dále požadovat zvyšování přítlaku a doufat, že kluci v továrně budou pokračovat ve skvělé práci."

14:35 Pod článkem si můžete prohlédnout první fotky De la Rosy za volantem Ferrari F138. Ten mezitím zrychlil na 1:21,046 min, najíždí do 17. kola.

14:28 Dnešní testování bude kvůli předchozím problémům s povrchem končit o půl hodiny později, tj. v 17:30 hod.

14:19 De la Rosa zvládl 6 kol za sebou, nejrychlejší - 1:23,188 min.

14:15 Hamilton uvádí, že zatím nemá zdání, jaké je pořadí nejrychlejších tým. Je rád, že se s Mercedesem ale dostává do hry: "Cítím, že mi kilometry chybí..  rychle to však k doháníme. Nico včera zvládl 150 kol, takže opravdu získal půl dne zpět, když ostatní ujeli 80 kol. Dnes jich tolik zřejmě neujedeme, protože Nico jich měl kolem oběda už sto, ale přesto se pokusíme na trati strávit co nejvíce času. Zatím mám na kontě 59 kol, ale s každým okruhem se učím, s každou změnou nastavení. Bude to však chvíli trvat."

14:11 První letmé kolo Ferrari - 1:25,713 min.

14:07 De la Rosa zajel na chvíli k mechanikům a už opět krouží. Bianchi jde do čela - 1:18,175.

14:00 Ferrari je konečně venku

13:47 Bianchi využívá příležitosti k vylepšení svého času - 1:19,689 min, poté mizí v garáži.


Pohled na De la Rosovo poškozené Ferrari - Španěl se po dvou ranních instalačních kolech stále neukázal (foto: Auto Motor und Sport)

13:42 Konečně zelená, týmy mohou znovu vyslat své vozy na trať.

13:36 Trochu se nám to v Jerezu natahuje. Díra se zalévá cementem.

13:20 Probíhá pokus o opravu díry překrytím pomocí velkého kusu plastu připomínajícího naše retardéry.

13:11 Týmy přestávky využívají k obědu.

13:04 U díry postává jeden z místních dělníků a někam telefonuje.

12:52 Znovu červená - bude se opravovat díra?

12:50 Mercedes dnes poprvé naplno testuje svůj pasivní zařízení pro redukci přítlaku (DRD).

12:48 Pokračuje se, díru se nepodaří jen tak rychle opravit. Jako u nás po zimě, resp. letos už během zimy.

12:46 Zdá se, že problém je způsoben rozpadajícím se obrubníkem v zatáčce č. 5.

12:44 Opět červená, provoz zastaven.

12:42 Zlepšil se Razia (1:25,726 min) i Hamilton (1:18,905) na středně-tvrdé směsi.

12:39 Kolem výfuků Caterhamu vznikla menší vřava - podle některých bylo horizontální křidélko ve výfukovém žlábku nelegální, podle týmy však je OK, protože se vyskytuje mimo výseč komolého kužele a vyhovuje technickým pravidlům. Jenže této oblasti se týká i jedna z technických směrnic FIA, která zakazuje takové směrování výfukových plynů dolů. Technický ředitel Lotusu James Allison ale řekl, že v Melbourne na voze nebude. Caterham již dnes jezdí bez tohoto sporného prvku.


Sporná část ve výfukovém žlábku Caterhamu

12:36 McLaren se dostává pod hranici 79 sekund - 1:18,944 min.

12:35 Williams přešel ze svých loňských výfuků směřujících plyny doprostřed na Coanda řešení. Loni s ním měli problémy - několikrát jej testovali, ale nikdy nenasadili. Dostat výfukové plyny do těch správných míst bez přehřívání karosérie či pneumatik není nejjednodušší.

12:30 Dopolední problém Ferrari způsobila převodovka. Nepříjemný den pro Scuderii - Pedro de la Rosa má spoustu zkušeností a potřebuje se před prací na simulátoru seznámit s chováním reálného monopostu F138, ztráta cenného času mrzí. Další příležitost během testů v Barceloně již nedostane.

12:23 Podle Andersona to vypadá, jako by měl Red Bull o 10 % více přítlaku než ostatní. Mercedes je nedotáčivý na vjezdu do zatáčky, pak je záď nervózní. McLaren, jenž letos přešel vpředu na zavěšení typu pull-rod, je v zatáčce konstantně nedotáčivý.

12:15 Sebastian Vettel je zpět v boxech, odjel dalších 5 kol. Delší výjezd absolvuje Lewis Hamilton. Brit se snaží navázat na velkou kilometráž ze včerejšího dne svého kolegy Rosberga. Na tratě je s mistrem světa z roku 2008 ještě Williams a Caterham.

12:12 Už máme opět nový nejrychlejší čas: 1:18,565 min. Stojí za ním Sebastian Vettel s Red Bullem. Němec byl na trati na tvrdých pneumatikách. Rychlý je také Räikkönen, ten Lotus posunul na 3. místo. 

12:08 Zrychluje také Hamilton - 1:19,291. Po 5kolovém stintu zajel do boxů nový vedoucí muž Gutiérrez. Na trať vyjel také Vettel, ten v prvním sektoru zajel absolutně nejlepší čas.

12:07 Už víme, co stálo za ranním problémem Ferrari - vůz F138 zradila převodovka.

12:04 Esteban Gutiérrez nemá stále dost, s novým Sauberem C32 zajel skvělé kol 1:18,669 min, což je nejlepší čas dne. Jeho monopost byl ale obut na měkkých pneumatikách Pirelli. I tak je to ale velmi dobrý čas. Auto má potenciál, což dokazoval i Nico Hülkenberg.

12:02 Lewis Hamilton vyjíždí na trať. Při výjezdu si vyzkoušel start s Mercedesem.

11:58 1:19,198 min, to je další čas Estebana, díky kterému se posouvá na 3. místo před Péreze. Zajel svůj nejlepší čas v 1. a 3. sektoru, absolutně nejlepší čas pak v prostředním sektoru.

11:53 Na trati je klid, že by už týmy vrazily na oběd? Jen připomeňme, že v Jerezu není vyhlášena oficiálně obědová pauza. V minulých dnech však týmy obědvaly spíše kolem 13 hodiny.

11:45 Gutierrez se posouvá před Hamiltona na 4. příčku. Mexičan je již teď rychlejší než byl včera, konkrétně o půl sekundy. 

11:39 Bianchi zrychlil - 1:22,108 min.

11:26 Hamilton absolvoval pětikolový stint, všechna kola byl do 1:21 min. 

11:25 Pod zadním křídlem Mercedesu se nachází vertikální lišta, nikdo ale neví k čemu přesně má sloužit.

11:21 Hamilton se trochu zlepšuje a posouvá se tak na třetí místo - 1:19,575 min. Na kontě mu přibývají kola - aktuálně 27. 

11:19 Ferrari komentuje svůj dřívější požár: "Snažíme se zkontrolovat F138, chvíli to potrvá, než se dostaneme na trať."

11:17 Hamilton má na kontě už 24 kol, což je o mnoho více než ve středu, vede Gutiérrez s 26.

11:10 Momentálně krouží pouze Gutiérrez se Sauberem.


Vettel svůj včerejší nejrychlejší čas právě zlepšil o skoro vteřinu.

10:05 S nejrychlejšími časy se roztrhl pytel, teď je aktuálně nejrychlejší Seb Vettel - 1:18,789 min. Druhý Räikkönen tak ztrácí více než tři desetinky. Vettel tak vylepšil svůj včerejší nejlepší čas o skoro vteřinu.

10:59 Zlepšuje si i Jean Eric Vergne - 1:19,361 min. Francouz tak má na kontě už 15 kol, což je stejně jako Räikkönen, Perez má o jedno méně.

10:56 Nejrychlejší kolo si připisuje Kimi Räikkönen na Lotusu - 1:19,157 min. 

10:51 Na trati krouží Pérez, Räikkönen, Bottas a Bianchi.

10:48 Sauber již prověřil, co stálo za zastavením C32. Vozu došel benzín.

10:47 A je tu zelená vlajka, testy pokračují. 

10:52 Auto už je naloženo na odtahovce, pěknou práci předvedli i lidé od Sauberu, když jej ihned přikryli plachtou.

10:37 Opět červená. Zastavit měl Sauber C32 v rukou Gutiérreze.

10:36 Dlouho na čele nevydržel, překonává jej Sergio Pérez s McLarenem, čas 1:19,696 min.

10:35 Lewis Hamilton je novým lídrem čtvrtého dne testů - s Mercedesem F1 W04 zajel čas 1:19,733 min (nejrychlejší první sektor), zlepšují se také Vergne a Bottas.

10:31 Na trať ihned vyrážejí Räikkönen, Vergne, Gutierrez, Hamilton, Pic a Bottas.

10:30 Zelená vlajka, můžeme opět začít testovat.

10:26 Ferrari už je naloženo na odtahovém voze a míří do boxů. 

10:20 Ferrari na Twitteru píše: "Obtížný start do dalšího dne. Po dvou instalačních kolech F138 zastavilo na trati."

10:16 Na trati naštěstí není žádný olej, mechanici hned vůz překrývají plachtou.

10:10 Červená vlajka, testy zastaveny. Z jednoho z vozů se kouří - je to Ferrari Pedro de la Rosy. Španěl stojí mezi zatáčkami 7 a 8. 

10:08 Pedro de la Rosa poprvé na trati s Ferrari.

10:05 Kimi Räikkönen sice vyjel z garáže, ale ujel pouze 20 metrů. Dále už se jeho Lotus nedostal. Mechanici okamžitě vyběhly z garáže a zatlačují vůz zpět. Že by opět problémy? Včera zdržela tým úprava sedačky.

10:04 Esteban Gutierrez zajel osobní maxima v sektorech 1 a 3, ve 2. zajel absolutní maximum a jde do čela. Čas 1:19,996 min. 

10:03 Další dvě instalační kola pro Péreze, čas u jeho jména stále nenajdeme. Na trať míří Räikkönen a Gutierrez.

9:59 Pedro de la Rosa zatím stále čeká na svou premiéru s vozem Ferrari na trati. Španěl dnes střídá Felipeho Massu. Nová posila italské stáje zatím jako jediná na trať ještě ani nevyjela. McLaren a Lotus mají na svých kontech 4 kola, zatím bez času.

9:58 Pic odjel pouze jedno kolo konstantní rychlostí, aby inženýři mohli posbírat data, poté zajel do boxů. Na trati je klid.

9:55 Trať byla chvíli volná, toho využil Charles Pic. Nový pilot Caterhamu také popsal hlavní rozdíly mezi svým současným vozem - Caterhamem a loňským monopostem - Marussii, čtěte zde.

9:51 Vettel zajel osobní maxima v sektoru 1 a 3, je z toho nové nejlepší kolo 1:20,156 min.

9:47 Na trati krouží jen Mercedes a Marussia. Nová měřící zařízení používaná Force Indií jsou poměrně velká.


S Williamsem dnes opět řádí mladý Valtteri Bottas (foto: Williams F1 Team)

9:41 Na trať vyráží Lewis Hamilton s Mercedesem, na voze jsou nové díly, které si včera poprvé vyzkoušel Nico Rosberg. Němec včera absolvoval neuvěřitelných 148 kol! Nováček týmu Hamilton by chtěl dnes ujet také pořádnou vzdálenost.

9:36 Německý obhájce titulu mistra světa jde do čela, čas 1:20,551 min. Teplota trať teď rychle stoupá.

9:35 Na trati jsou kromě Red Bullu také Gutierrez, Vergne a Bianchi. Na voze Force India jsou na boku namontovaná měřící zařízení.

9:32 Sebastian Vettel dnes jezdí druhý den s novým Red Bullem, teď se časem 1:21,547 min. posouvá na 2. místo.

9:27 Jules Bianchi z Force Indie by se dnes měl soustředit napřed na aero testy, pak by se měl zaměřit na sběr dat o gumách společně s různými nastaveními.

9:26 Na Twitteru si na velkou zimu ztěžuje i Williams, když píše, že "Pastorova venezuelská krev není zvyklá na takové teploty a nemá rád zimu!". 

9:24 I v takové zimě dokázal Esteban Gutiérrez zajet slušný čas - 1:20,797 min. 

9:23 Vzduch už se dostává na 4°C a trať po dvaceti minutách vozy F1 dokázaly rozehřát na 6°C. 

9:15 Hamiton je první, kdo zajel čas - 1:35,876 min. Po úvodních instalačních kolech zůstátá Pedro de la Rosa snad jediným, kdo ještě nevyjel. 

9:11 Po dvou ostrých kolech ze středy Hamilton řekl, že auto Mercedesu má méně přítlaku než loňský McLaren - což není zrovna povzbuzující - a tvrdá páteční práce mu umožní předat týmu info, jak se přiblížit loňskému nastavení.

9:10 Na trať vyjíždí i Lewis Hamilton, snad se dnes sveze více než předevčírem, kdy došlo k selhání zadních brzd jeho Mercedesu a on boural.


Páteční ráno - Kimi vyráží na trať (foto: Lotus F1 Team)

9:05 Na dráze jsou už i Kimi Raikkonen, Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez a Jules Bianchi.

9:02 Sauber dnes bude zkoušet různý brzdový materiál, na dráze se jako první objevuje Pic.

9:00 Zelená svítí, testování začíná.

8:58 V Jerezu je opět chladné ráno (2,6 °C), přes den by však mělo svítit slunce a teplota dosáhnout 15 °C.

Vytisknout

Diskuze: Čtvrtý den testů v Jerezu: Räikkönen nejrychlejší, Ferrari půl dne stálo (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 09.02.2013 10:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Pic: Výhoda Caterhamu oproti Marusii spočívá v motoru Renault a v KERSu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud