Italský výrobce před letošní sezónou sáhl ke změkčení směsí a změně jejich struktury. Nové pneumatiky si týmy mohly vyzkoušet už loni před Velkou cenou Brazílie. Výrobce je od té doby nikterak neupravoval a týmy se tak nebudou trápit jako na počátku sezóny 2012.
"Protože vozy zůstanou relativně stabilní, týmy vycházejí z celkem solidní platformy v porozumění toho, s čím pracují. Měníme strukturu pneumatik, měníme všechny čtyři směsi a vzhledem k tomu, že budeme agresivnější, to možná vytvoří zpočátku některé výzvy," uvádí Hembery pro Autosport.
"Nečekáme však podobné problémy, jaké jsme zažívali v roce 2012, kdy se vozy tak dramaticky změnily," pokračuje s odkazem na změnu v oblasti mapování motorů a výfuků, které v minulé sezóně již nemohly být dole u podlahy a koncovky nesměly směřovat do difuzoru.
Hembery přiznává, že byli ke konci roku kritizování za příliš konzervativní výběr pneumatik pro závody. Problém se podle něj ale v roce 2013 znovu opakovat nebude: "Pravidla se nezměnila, takže se nebudeme držet úplně stejného formátu. Pokusíme se v této sezóně být agresivnějšími."
"Na některých závodech jsme byli kritizování - vlastně možná i právem - že jsme byli trochu moc konzervativní. A často když jsme konzervativní, tak to nepomáhá týmům v Q2. Možná jim to způsobuje více problémů, protože jim trochu schází přítlak," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Potvrzuje, že od zkoušky v Brazílii pneumatiky dále neupravovalo: "Ne, beze změn. Použili jsme loňskou směs z Brazílie, ale ohledně struktury se nám dostalo zpětné vazby, která víceméně odpovídala tomu, s čím jsme se setkávali během testování - což je pozitivní."