Schumacher: Proč je dnes F1 mnohem vyrovnanější

Petr Hlawiczka, 2. ledna 2013, 15:55 Google+

Současná Formule 1 je podle Michaela Schumachera podstatně vyrovnanější než před několika lety, kdy si vyjel sedm titulů mistra světa.

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 09.01. 13:08) Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: www.raceofchampions.com

Sdílejte článek

Michael Schumacher se třech sezónách s kariérou aktivního pilota v Brazílii rozloučil. K vrcholům jeho tříletého období po návratu patřilo vítězství v kvalifikaci v Monaku či pódiové umístění ve Valencii.

"Pole je nyní vyrovnanější. V dřívějších letech mého působení byla vždy šance, že budete rychlejší než soupeř, a to nejen o pár desetin, ale o plnou sekundu," vzpomíná podle Auto Motor und Sport na slavnou éru německý šampion.

"Proč? Protože vozy nebyly aerodynamicky tak vyvážené a pro jízdu byly velmi ostré. Jakožto pilot jste pro sebe měli mnoho možností. Dnes jsou vozy aerodynamicky stabilní a dobře vyvážené. Okno, v němž pracujete, není tak velké," pokračuje bývalý pilot.

To však podle něj automaticky neznamená, že jezdci jsou nyní lepší než v minulosti: "Ve Formuli 1 byli vždy ti nejlepší piloti. Je v ní dnes více nejlepších pilotů?"

schumacher
Podle Schumachera existovala vždy možnost, jak být klidně i o sekundu rychlejší než soupeř
(foto: Scuderia Ferrari)

"Samozřejmě, že jsem zavedl nové standardy ve způsobu práce, ale mí bývalí kolegové se přizpůsobili perfektní práci, někteří nové standardy museli napodobovat. Rozdíl mezi dneškem je, že nové generace zřejmě vyrostla dle těchto stejných měřítek," dodává Schumacher.

Vytisknout

Diskuze: Schumacher: Proč je dnes F1 mnohem vyrovnanější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 09.01.2013 13:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Co stálo za poklesem formy Mercedesu? Nejen odchod šéfa aerodynamiky k Ferrari…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud