DISKUZE K ČLÁNKU Smolná sezona Hamiltona: Jak přicházel o body?
Lewis Hamilton se dlouhou dobu držel v boji o letošní titul mistra světa. Jeho McLarenu rozhodně nechybí rychlost, avšak problémy se spolehlivostí a pomalé zastávky v boxech ho připravily o řadu bodů a tím pádem i možný zisk titulu. Jak probíhala letošní sezona z pohledu mistra světa z roku 2008?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Smolná sezona Hamiltona: Jak přicházel o body?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
18:43 09.11.2012 89.29.32.XXXtak je otazka, jak hodne si za sve spatne nastaveni muze Jenson sam. On je zpetna vazba pro jeho mechaniky a urcite ma rozhodovaci pravomoce jakym smerem se nastaveni jeho auta bude vyvijet, takze tezko muzes davat veskerou vinu na jeho tym a jeho z toho vynechat. To je proste jina situace, nez vymena pneu, tam pilot jednoduse nema zadnou sanci cokoli ovlivnit krome toho, ze tam spravne najede.-
odin
19:08 09.11.2012 77.240.96.XXXTo je sice fakt, ale pokid jsem měl možnost sledovat reakce Jensona, tak bych řekl, že snad vždy s nastavením spokojen nebyl a tak mu to nastavili ještě hůř. Jedna věc je zpětná vazba a druhá schopnost správně přečíst a hlavně interpretovat data z počítačů, případně vhodnost experimentace. Já pořád tvrdím, že jsou všichni na jedné lodi a úspěch je podmíněn vynikajícím a přesným výkonem všech zúčastněných.Nikdo, ani Lewis, ani Jenson, ani Fernando, Kimi, nebo Schumi, není schopen zajet solidní výsledek bez precizní a bezchybné práce celého týmu. A je jedno zda chyby přijdou při výměně pneu, nebo při nastavení auta.-
-
odin
19:48 09.11.2012 77.240.96.XXXProč to Buttonovi najednou začalo jezdit, také nevím. Asi je to předmětem týmového tajemství McL. Ale faktem je, že většina Lewisových technických problémů s nespolehlivým vozem vznikla až po tom, co v McL vyšlo najevo, že Hamík u nich končí. A zhruba od té doby se vyřešily i Buttonovy problémy s nastavením.
-
-
-
-
Nasir
18:54 09.11.2012 188.175.176.XXX"jaký je rozdíl mezi špatným nastavením auta a špatnou výměnou pneu?" - nebo špatná strategie vs špatná výměna pneu. Špatné auto vs špatná výměna. To jsem psal x příspěvků výše. Pouze povrchně jsou chyby v boxech hodně viditelné a tedy se využijí ke spekulacím, že měl někdo nejvíc potíží nebo nejvíc smůly (přitom se tady aspoň my dva shodneme, že toto smůla není). Při podrobnějším pohledu ale zjistíme, že různé jiné, ne tak viditelné, potíže měli i ostatní a nemá smysl některé z nich zveličovat, v horším případě ještě omlouvat.
Na Schumiho problémy jsem původně zapomněl a máš pravdu. Co se techniky týče, tak měl letos potíží určitě nejvíc. Přesto pochybuju, že by to u něj byla také "pouze smůla". Možná více experimentovali s nastavením, aby vyřešili degradaci pneu, se kterou se potýkali, příp. jiné věci. A co si ukuchtili, to mají.-
Duncan66
19:14 09.11.2012 89.29.32.XXXA jak vis, ze "že různé jiné, ne tak viditelné, potíže" nemeli i ti, kteri meli navic i ty viditelne? Kdyz je maji vsichni ostatni, budou je mit teda vsichni a tim padem, kdyz mas jeste neco navic, mas oproti ostatnim ztratu.
Nastaveni auta muze ovlivnit i pilot ktery ho ridi, ma na to se svym tymem cely vikend. Kdyz se podela zastavka v boxech, pokud pilot spravne najede, nemuze to deni nijak ovlivnit v jeho prospech. Ja v tom teda rozdil vidim.-
Nasir
20:32 09.11.2012 188.175.176.XXX1. odst. - to nepopírám, ale tím jsi jenom podtrhl můj závěr.
2. odst. - na nastavení auta má pilot vliv, ale už ti na to odpověděl výše Odin, nebudu psát to samé. Každá z těch věcí se může podělat, pokud selže někdo z týmu, ať už na to jezdec má určitý vliv nebo nemá (boxy). BTW vývoj auta je také v rukou někoho jiného než pilota. Sice ho pilot následně testuje a pomáhá dolaďovat, ale jeho vliv také není velký. Je závislý na tom, jak dobré má tým konstruktéry. Takže bys k boxům musel započítat i to špatné auto, které jsem předtím zmiňoval. A to je další chyba týmu, jen v jiné oblasti.
-
-
odin
19:22 09.11.2012 77.240.96.XXXTy to umíš kratčejc a výstižnějc napsat. Já má problém s interpretací myšlenek. Většinou zabředám do dlouhých souvětí, které pak nemusí být jednoznačně pochopitelné. Ale zdá se mi, že tu diskutující občas úmyslně povyšují problémy svých miláčků nad problémy ostatních. Zkrátka , když ztratí body můj oblíbenec, bolí mě to mnohem víc, než když je ztratí soupeři mého oblíbence.
-
-
-
-
Duncan66
17:02 09.11.2012 89.29.32.XXXTo co pises je samozrejme holy nesmysl. Protoze fakt je, ze s 0% chybovosti vozu HRT behem cele sezony by jim nijak nezvysilo realne sance bojovat o titul a porad by od poloviny startovniho pole dostavali kolo a vic za zavod. Naopak tomu je velmi pravdepodobne, ze stejne vykonny , ale bezchybny a bezporuchovy Mcl v sezone 2012 by i dnes drzel staj v boji o oba tituly ba co vic, byli by zhavi kandidati.
Pokud ten rozdil nevidis, chapu proc veris tomu, ze poruchovost HRT a Mcl maji pro oba tymy stejnou vahu pro zisk titulu.
-
-
-
-
-
-
Duncan66
18:56 07.11.2012 89.29.32.XXXkruta realita Je to opravdu mazec, kdyz ve 13 z 18 zavodu mel Lewis smulu.
Ve zbylych 5 zavodu 3 suverenne vyhral Kanada, Madarsko, Italie. V Anglii mel nekonkurenceschopne auto 8. misto a v Indii to Mcl nejelo s plnou nadrzi prvnich 20 kol, zbyle 2/3 zavodu patril k nejrychlejsim - 4. misto.
Chtel bych videt "SONY", jak by v takove sezone z tohohle udelal titul Senna nebo Prost, kdyz o nich tvrdis, jak jsou o tridu jinde nez Lewis, kdyz by naopak jejich konkurence nemela zadne technicke problemy "Alonso" a nebo jich mela daleko mene "Vettel" -
Duncan66
18:35 07.11.2012 89.29.32.XXXpar zavodu vam tam jeste chybi Australie - chybou v boxech (pomalou zastavkou) se propada za Vettla z 2. na 3. pozici par kol pred koncem
Malajsie - chybou v boxech ztraci pres 5s a je predjet Alonsem, ktery nakonec zavod vyhraje. Navic Lewisovi podelali strategii, kdy ho volali do boxu vzdy 1-3. kola pozdeji nez konkurence, cimz v zavode ztratil cca 15 sekund a ikdyz v zaveru na suchu jezdil o 1s rychleji, nez Alonso s Perezem, uz nebylo dost casu naskok stahnout. -
-
Duncan66
18:38 07.11.2012 89.29.32.XXXnemyslim si, ze kdyz 15 z 16 zavodu vyhral Mcl, ze na tom byli se spolehlivosti jako dnes ale hlavne meli uplne jinou konkurenci, nez je dnes. Si srovnej pocet vitezu VC v dane sezone, kdyz jezdil za Mcl Prost a Senna s rocniky, kdy jezdil Lewis a myslim, ze pochopis, jak nesmyslne je tvoje absolutni srovnani.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek