DISKUZE K ČLÁNKU Smolná sezona Hamiltona: Jak přicházel o body?
Lewis Hamilton se dlouhou dobu držel v boji o letošní titul mistra světa. Jeho McLarenu rozhodně nechybí rychlost, avšak problémy se spolehlivostí a pomalé zastávky v boxech ho připravily o řadu bodů a tím pádem i možný zisk titulu. Jak probíhala letošní sezona z pohledu mistra světa z roku 2008?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Smolná sezona Hamiltona: Jak přicházel o body?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Duncan66
16:42 09.11.2012 89.29.32.XXX1. kdyz nekdo jede na prvnim miste a pokud nema technicke potize, tak z 95% do cile auto doveze, proc bych mel byt skepticky, ze v AbuDabi by tomu melo byt naopak? Statistika je jednoduse na me strane. Ano, obcas se stane, ze nekdo odstoupi z 1. mista v poslednim kole, ale neni to pomerne casty jev a uz vubec to neni casty jev, ze je tak zavinenim pilota.
2. Kdyz uz se spekuluje, jak by sezona mohla vypadat, tak proc bych nemohl u toho spekulovat s body navic. resp. Kdyby se Lewisovi za stejnych podminek v Abudabi 10x nic neprihodilo, jaky by podle tebe byl jeho prumerny bodovy zisk v danem zavode?
3. Kdyz mi vycitas, kde beru jistotu, ze nekdo by vyhral zavod, kdyz vypadne ve 20. kole v dobe, kdy vsem ujizdi, jak ty si muzes dovolit tvrdit, ze kdyby Massa vyhral v Madarsku, ze by mel titul. Zbyvalo jeste spousta zavodu a kdyby Massa Madarsko vyhral, mohl mit sampionat klidne uplne jiny prubeh a mohlo se prihodit milion jinych veci, protoze do konce sezony zbyvalo mnohem vic casu, nez v jednom zavode
4. Kdyz srovnavas F1 a GP2 tak je to spise jako srovnavat prvni a druhou ligu ve fotbale, nikoli jine sporty. A ikdyby to byly podle tebe jine sporty, tak zrovna to pravidlo o nebezpecnem vypusteni meli v danou sezonu GP2 i F1 stejne, tak mi vysvetli, proc Massa dostal pokutu jako tym, zatimco dalsich 20 jezdcu po nem dostali za stejny prohresek v zavode penalizaci projeti boxy? Ten Massa je ale opravdu neskutecny smolar, ze on to projeti boxy nedostal a nepropadl se tak mimo body, ze? Stejne tak v Belgii byl neskutecny smolar, kdyz vyhral od zeleneho stolu, ikdyz mu v zavode Lewis s Kimim ujizdeli rozdilem tridy, ze?-
odin
17:25 09.11.2012 77.240.96.XXXad1. Když někdo jede na prvním místě a nemá tech. problémy souhlasím, že auto do cíle doveze v 95%, ale už nesouhlasím, že jej v 95% doveze na prvním místě. Abu Dhabí jsem v této diskuzi neřešil. Vše, co jsem napsal nebylo myšleno na žádný konkrétní případ (pokud jsem neuvedl konkrétní závod). A i když fandím Kimimu a v Abu Dhabí mě potěšilo jeho vítězství, jsem ochoten přiznat, že Hamík tam byl vynikající a pokud by mu nepo... Pit, nebo by neměl problém s pneu, pravděpodobně by zvítězil.
ad2. SPEKULACE to je ten můj problém. Já spekulace neuznávám a právě proto jsem se ozval a teď se tu nesmyslně dohadujeme.
ad3. Jistotu ti vyčítám, to ano. Ale zároveň jsem jinde napsal, že já nemám jistotu ani při posledním kole a že Massa by PRAVDĚPODOBNĚ (nikoliv jistě) zvítězil. Protože byl s velkým náskokem na čele jen 3 kola před cílem. Což je přeci jen pravděpodobnější, než když by byl první třebas v 15. kole. Navíc dle tvého názoru v bodě "1" , bych řekl, že bys s tímto měl souhlasit.
ad4. Asi máš pravdu s tím srovnáním. tady jsem trochu přestřelil. Uznávám, že "první a druhá liga" je výstižnější. A tudíž se ti omlouvám za " inteligenční omezení".
-
Nasir
18:24 09.11.2012 188.175.176.XXX3 - Takže se v podstatě shodnete. I kdyby Massa vyhrál v Maďarsku a Hamilton letos v Singapuru, v obou případech by se šampionát odvíjet zase trochu jinak a nevíme, co by se přihodilo. Kolik bodů by oba měli je jenom spekulace.
4 - Jsi si jistý těmi 20 jezdci, kteří byli za poslední roky potrestáni průjezdem v situaci, kdy se po vypuštění nic nestalo? Pokud vím, komisaři jsou k tomu naopak dost benevolentní. Trestají jen výjimečně, když došlo k nehodě, jako třeba tehdy, co vypustili auto ve chvíli, kdy do vedlejšího stání zajížděl někdo jiný a oba soupeři se srazili. Vrcholem soubojů v boxech byla přetlačovaná mezi Vettelem a Hamiltonem před 2 lety. Vettel bránil svou stranu vyhrazené dráhy, zatímco Hamáč přejížděl všechna boxová stání, kde se nejezdí. Kdyby měli být komisaři opravdu důslední, museli oba pány potrestat, hlavně Hamáče. Jenže ono to skončilo napomenutím. Ve Valencii se nic nestalo a pro mě je spíš divný trest v GP2 a nikoliv trest pro Massu. Ale to v GP2 jsem neviděl. Rozhodují detaily a když dva dělají totéž, není to totéž.
Spa 2008 - Hamáč asi potrestán být neměl, jelikož v podstatě vyhověl pravidlům, ale zase bylo jasné, že kdyby se tu zatáčku jenom pokoušel projet správně po trati, nikdy by nemohl zaútočit na Kimiho tak brzy a v tom místě, v jakém zaútočil, protože by za ním nebyl tak blízko. Na základě toho byl potrestán, protože získal výhodu. No, je to diskutabilní a nechci to tady propírat.-
Duncan66
19:05 09.11.2012 89.29.32.XXX- pokud vim, pravidla hovori o tom, ze kdyz ziskas vyhodu, ale pozici vratis zpatky, zadny trest neprijde. A tyto pravidla Hamilton dodrzel a i na zaklade toho se pravidlo zmenilo, ze znovu predjet muzes az za dalsi zatackou, nebo jak to presne zni, ale o tom, kdy muzes znovu predjet po vraceni pozici tehdejsi pravidla nerikala vubec nic.
- 4. kolik bylo presne trestu nevim, ale bylo jich dost, hlavne v zavode a nemuselo se kolikrat ani nic prihodit. To s tim GP2 je prave proto, ze stejni komisari za stejny prestupek jednou dali pokutu a jednou trest v zavode. Ono to nema smysl resit, je to pryc, chtel jsem jen na tech nekolika prikladech ukazat, ze ta sezona nebyla vubec cernobila = Massa mel jenom smulu, zatimco Lewisovi vychazelo vse podle planu.-
Nasir
20:23 09.11.2012 188.175.176.XXXMám dojem, že v pravidlech právě není přímo uvedeno, že musíš vrátit pozici a basta. Tam se operuje se slovem výhoda a pokud ji získáš, např. zkrácením trati, musíš se jí zase zbavit. Prosté vrácení pozice a následné zavěšení se za soupeře tedy komisaři neposoudili jako "zbavení se výhody".
-
-
-
-
Duncan66
17:00 09.11.2012 89.29.32.XXX"My spolu máme problém ten, že já pochybuji o dojetí pilota do cíle a zisk bodů i v posledním kole, zatímco ty nepochybuješ a započítáváš body a umístění i v případě, že pilot vypadne na začátku závodu."
Ano ten problem mame. Kdyz ma neco pravdepodobnost 90% zalozenou na realnych datech a spekuluju mozny vysledek, tak ma u me vahu 90%. Bohuzel u tebe je pravdepodobnost 90% cca 0%. A v tom je ten zasadni rozdil mezi nami.-
odin
17:29 09.11.2012 77.240.96.XXXTohle jsi zjednodušil. Protože ty nepočítáš do pravděpodobnosti o jakou fázi závodu jde. Kdyby to fungovalo podle tebe, tak by všechny závody končily stejným pořadím (nebo z 90% stejným pořadím), jaké bylo po startu. A to je blbost !!! Letošní sezóna tomu je dúkazem !!!-
Duncan66
17:55 09.11.2012 89.29.32.XXX- ja jsem pouze klesl na tvoji uroven, kdy pro tebe spekulace se slusnou pravdepodobnosti je porad loterie, do ktere se nechces poustet a s tim nesouhlasim ja.
- tech 90% je pouze priklad. A to fungovani mam na mysli tak, ze napr. Lewis mel podobny vikend jako ted v AbuDabi rekneme 15x za karieru(cisla si cucam z prstu a ze sve derave pameti, nejsou to fakta za ktere dam ruku do ohne ). Na startu sel do cela a vsem ujizdel. 9x vyhral, 1x se propadl vlastni vinou a 5x ho zradila technika, vyjeti SC v nevhodnou dobu atd. Z toho by potom vyplyvalo, ze kdyz spekulujeme o tom, ze by v letosnim AbuDabi nezasahly vnejsi vlivy(ktere zasahly, ale mi je v nasi spekulaci pomineme), je tady 90% sance, ze Lewis by dojel na 1. miste. A to mi prijde jako dost velka pravdepodobnost, abych si dovolil tyhle body zapocitat do spekulaci o tom, coby kdyby
Vubec jsem nemel na mysli, ze by se dal vysledek kazdeho zavodu predpovedet s 90% uspesnosti. To by se na to nikdo nedival.-
odin
18:18 09.11.2012 77.240.96.XXXPro mě slovo spekulace je především nepřípustné. Čili nemáš kam klesat.Já na rozdíl od tebe nespekuluji. A jakékoliv spekulace odmítám. Ostatně proto se tu hádáme. Zatímco pro tebe spekulace je základní životní jistota, já mám raději fakta a mařím tu svůj čas snahou přesvědčit pár lidí, že článek byl z mého pohledu zbytečný, protože je spekulativní.
Primárně nemám problém s Lewisem, ale se spekulacemi o něm!!!
Kdyby byl podobný článek o Schumacherovi, reagoval bych naprosto stejně!!!
A kdyby vyšlo něco podobného o dalších Alonso, Vettel, Button... nebyla by má reakce jiná.
ZKRÁTKA SPEKULACE NESNÁŠÍM.-
Duncan66
18:54 09.11.2012 89.29.32.XXXNevim jestli se vzdycky nechas unest emocemi, nebo jsi takovy vzdy, ale prosim nepodsouvej mi znovu a znovu nesmysly, ktere jsem nikdy netvrdil.
Spekulace nejsou pro me zadna "zakladni zivotni jistota". Samozrejme, ze vzdy vychazim z realnych faktu. Ale nevidim zivot cernobile a jsem ochotny pripustit, ze o titulu mistra sveta v F1 rozhoduje i v urcite mire stestena a nahoda. A proto mi neprijde vubec nic spatneho a bulvarniho na tom sepsat jednotlive udalosti, protoze spousta povrchnich lidi si rekne, ze 5. misto Lewise je jeho totalni selhani, ale kdyz se daji fakta dohromady, tezko muzes vinit za jeho letosni vysledky prave jeho osobu. To je cele.-
odin
19:41 09.11.2012 77.240.96.XXXNechtěl jsem ti nic podsouvat, ale připadá mi, že se ve spekulacích vyžíváš. (Abych použil tvůj způsob argumentace) 90% tvých příspěvků zde, je spekulativních, nebo lépe řečeno je o spekulacích.
A lidem, kteří se o F1 opravdu zajímají, nemůže připadat 5.místo Lewise jako totální selhání. A jak řekl Alonso v první půlce sezóny: Největšími konkurenty na zisk titulu pro mě jsou Lewis a Seb. Nakonec to tak bylo. A já si myslím, že příčina Lewisových "selhání" je v jeho odchodu k Mercedesu, než v jeho jezdeckých kvalitách.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
15:31 09.11.2012 77.240.96.XXXJeště jedna poznámka.Snažím se číst vše a až po přečtení diskutovat (na rozdíl od některých, kteří čtou pouze titulky). A popudilo mě to proto, že je z mého pohledu značně nefér spekulovat o ztrátě zisku titulu u jediného Hamiltona. Na stejné problémy se mohou vymlouvat i další. A stejně tak mohu spekulovat zda díky nim nepřišli o titul. Ale alespoň vím, komu redakce fandí.-
Duncan66
15:47 09.11.2012 89.29.32.XXXA jednoduchy fakt , ze Lewis toho mel jednoduse vice, nez zbyvajici kandidati na titul s tim nema nic spolecneho, proc tento clanek vznikl, hm? Aby to bylo fer podle tebe fer, tak by mel nekdo napsat clanek o tom, ze Alonso 2x skoncil v 1. kole a spatnou strategii ztratil body v Kanade? 3 a 13 je skoro ten samy pocet co?-
odin
16:34 09.11.2012 77.240.96.XXXAby to bylo z mého pohledu fér, by v článku neměla být spekulace ohledně zisku titulu. A mělo by tam být alespoň srovnání s ostatními kandidáty na titul (Button, Alonso, Vettel, Webber, Raikkonen, Schumi...) Minimálně tohle jsem tam postrádal, když přistoupím na spekulativní charakter článku.
Já nemám rád spekulace a nejsem zastánce tvrzení, že " piloti odstupující z určitých pozic v průběhu závodu, by si tyto pozice udrželi až do konce". S tím prostě bytostně nesouhlasím !!!
-
-
Mike17
16:14 09.11.2012 93.99.87.XXXUrčitě to patří k závodům. Já nechci spekulovat, jakou by měl Lewis šanci na titul nebo neměl a už vůbec nechci komentovat jeho výkony. Zajímá mě to asi jako tebe excesy Schumiho. Prostě mi to dává nějaký obrázek o jezdcích, týmech a jejich výkonosti. To je vše.
Možná je to divné, ale mě teď zajímá na 90% souboj AloxVet, pak teprve nějaký souboj o 3. místo a zbytek velmi okrajově. Sleduju, jak jezdí někteří jiní piloti, ale jak jezdí piloti HRT si sotva někdy všimnu. Nějak mám pocit, že nikdo z nich už mistr světa nebude. A ani HRT nevěštím nějakou budoucnost.-
odin
16:27 09.11.2012 77.240.96.XXXPilota HRT jsem zmínil záměrně. Jestliže někdo spekuluje o titulu a používá jako argumenty neschopnost a chyby lidí v týmu, který by měl podle něj titul získat a považuje to za férové, pak mám právo spekulovat stejným způsobem a používat stejné argumenty u jakéhokoliv jiného týmu. HRT jsem použil jako extrém z opačného konce tabulky, aby byla vidět absurdita a hloupost argumentů v Lewisově případě. Jak psal výše Nasir (který mě asi jako jediný pochopil) i HRT nedojíždělo kvůli problémům s technikou a jako výmluva proč nezískali titul to musí mít stejnou váhu.
Souboj o titul zajímá všechny, proto jsem původně napsal podiv nad tím, že za současné situace redakce nemá o čem psát a uchyluje se ke spekulacím.-
Mike17
16:57 09.11.2012 93.99.87.XXXJá to chápu a pochopil jsem, proč si použil zrovna HRT. Jen si myslím, že pokud ten článek zaujal mne a fanoušky Lewise (není jich tu málo), pak asi nebyl zbytečný. A nepřipadá mi ani bulvární. To by se tu psalo o jeho milenkách, co o kom řekl, nebo co nosí a kde chlastá.
Pokud by se našlo dost fanoušků HRT (nebo jiného pilota), určitě by redakce napsala něco podobného i o něm. Ale u soupeřů Lewise by to bylo poměrně krátké a nudné čtení. Letos.-
odin
18:03 09.11.2012 77.240.96.XXXAsi bychom si museli sjednotit znaky "bulvárnosti". Já mezi ně (možná neprávem) počítám i neserióznost argumentů a spekulativní chování, ne jen drby.
Jinak si myslím, že Schumi na tom byl letos podobně jako Lewis, co se týče problémů se vším. A že by neměl dost fanoušků, aby o něm nemohl vyjít podobný článek ?
Navíc, když se nebudu opírat o extrémy a budu srovnávat srovnatelné. Button x Hamilton. Proč není článek o problémech Buttona, kterému přes půl sezóny nastavovali auto zcela nesmyslně závod od závodu hůř a hůř. Jaký je rozdíl mezi špatnou prací týmu při nastavování auta a špatnou prací týmu při výměně pneu? Myslíš, že Jenson nemohl bojovat o titul, kdyby bylo vše OK? A takto můžeme spekulovat donekonečna. Proto neuznávám takové články, které k tomu zavdávají příčinu.-
-
odin
18:52 09.11.2012 77.240.96.XXXNikomu jsem nechtěl brát jakékoliv právo. Ani redakci k napsání něčeho takového, ani čtenářům v jásání nad něčím takovým. Jen jsem vyjádřil svůj pohled na věc a jisté zklamání (letos jediné zde) nad "úrovní" článku. Něco takového bych čekal v jiných periodikách, případně na jiných serverech. Ale je to asi o úhlu pohledu na problém a možná, že jsem k některým "jevům" příliš netolerantní.
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek