Lotus v Koreji konečně nasadí Coanda výfuky, DDRS odloží

Petr Hlawiczka, 9. října 2012, 06:30 Google+

Lotus potvrdil, že součástí jejich rozsáhlého balíku vylepšení v Koreji budou i nové Coanda výfuky, které mají již všechny špičkové týmy.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 09.10. 18:44) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Společně s novým výfukovým systémem se zřejmě vzdají svého pasivního systému DDRS, který sice teoreticky představuje významný přínos, jeho vyladění na dráze je však mnohem obtížnější.

"Razili jsme si vlastní cestu s relativně jednoduchými výfuky maximalizujícími výkon. Od přestavení vozu E20 až do současnosti však probíhá paralelní vývoj v našem aerodynamickém tunelu založený na výfucích s Coanda efektem," přiznává technický ředitel James Allison.

Tento typ výfuků dokáže směrovat horké plyny k okrajům podlahy, přestože koncovka potrubí směřuje vzhůru, a napodobit tak efekt loňských výfukových difuzorů. Díky tomu se zlepšuje trakce a opotřebení pneumatik.

"Jakmile jsme viděli potenciální zisky Coanda systému, který převyšoval náš současný návrh, bylo jasné, že jej budeme muset implementovat - jak pro užitek v poslední čtvrtině sezóny, tak i pro seznámení se s tím, co pro nás bude příští rok představovat. Poprvé s tímto typem výfuků vyjedeme v Koreji," potvrzuje Allison.

Posledním ze špičkových týmů, který tyto výfuky nasadil, byl Mercedes. Německý tým si je nejprve vyzkoušel během testu mladíků v Magny-Cours, v následujícím Singapuru je pak hned nasadil do závodu. Ross Brawn však přiznal drobné problémy a to, že bude nějaký čas ještě trvat, než je vyladí a dokážou z nich dostávat maximum.

lotus
Lotus v pátek nastoupí s Coanda výfuky - jako poslední ze špičkových týmů (foto: Lotus F1 Team)

Protože se pravidla ohledně výfuků pro příští rok nezmění, budeme se s tímto typem setkávat i příští rok. Podle Allisona si však vyžádá přestavbu celé zadní části vozu pro správné vedení plynů a teplotní ochranu podlahy.

"Není to tak velká věc, jako výfukové difuzory v roce 2011. Minulý rok to bylo celkem náročné zajistit, aby nedošlo kvůli výfukům k zapálení auta. Coanda systém není tak přímý a proud vzduchu se trochu ochladí, než dorazí k podlaze, což věci mírně usnadňuje.

Stále však zbývá velké množství změn včetně karosérie, nových výfuků, karosérie kolem nich, teplotního stínění podlahy atd. Když to shrnu, jedná se o dosti velkou změnu, spíše než o změnu enormní. Rovněž je to jednodušší zaměňovat je v rámci vyhodnocování," uvádí technický ředitel Lotusu.

lotus
Vyladění DDRS v praxi bylo složitější, než si tým původně představoval (foto: Lotus F1 Team)

Své DDRS odloží až do testu mladíků v Abú Zabí, do té doby se bude Lotus soustředit na to, aby zoptimalizoval nový výfukový systém. V Suzuce jeho inženýři doufali konečně v průlom, k přepínání tohoto pasivního systému však docházelo i v místech, kde si to piloti nepřáli.

"Neprožili jsme zrovna nejšťastnější nasazení tohoto systému. S omezenými příležitostmi testovat pouze v trénincích to bylo těžší, než jsme čekali, přimět jej efektivně k přepínání. Sundáme jej, znovu si to promyslíme a dáme mu opět příležitost v testu mladíků v Abú Zabí, kde budeme mít více času na jeho vývoj systematickým způsobem," přibližuje plány Lotusu Allison.

Vytisknout

Diskuze: Lotus v Koreji konečně nasadí Coanda výfuky, DDRS odloží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 09.10.2012 18:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Kobajaši: Umístěním na pódiu jsem dokázal, že do F1 patřím

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud