DISKUZE K ČLÁNKU Brawn: F1 nesmí dovolit, aby nahodilé výsledky maskovaly skutečnou formu
Má-li si Formule 1 uchovat své diváky, nesmí ve druhé polovině letošní sezóny podle šéfa závodního týmu Mercedesu Rosse Brawna docházet k tolika "nahodilým" výsledkům, jako v její první části.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brawn: F1 nesmí dovolit, aby nahodilé výsledky maskovaly skutečnou formu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Mynona
15:14 23.08.2012 88.83.166.XXXPřesně tak. Co je to za závody, když jezdci jezdí tak, aby jim vydrželi co nejdéle gumy a nejezdí na hraně možností vozu ? Jsou to závody údržbářů. Je pravda, že nikdy v minulosti to nebylo tak závislé na gumách jako je tomu s příchodem Pirelli. Je to možná pro někoho zajímavé co se týče nevyzpytatelnosti výsledků, ale co se týče pohledu na jízdu, je to maximální hnus. Podívejte jak se předtím jezdilo na hraně a jak se jezdí dnes. Každý jezdec dnes ví, že je lepší zajet zatáčku o dvě desetiny pomaleji než si zničit gumy agresivními průjezdy. Kde jsou doby kdy jezdci jeli takřka v kvalifikačním tempu celý závod ? Je to hnus, chce se mi blejt. -
Mynona
15:14 23.08.2012 88.83.166.XXXPřesně tak. Co je to za závody, když jezdci jezdí tak, aby jim vydrželi co nejdéle gumy a nejezdí na hraně možností vozu ? Jsou to závody údržbářů. Je pravda, že nikdy v minulosti to nebylo tak závislé na gumách jako je tomu s příchodem Pirelli. Je to možná pro někoho zajímavé co se týče nevyzpytatelnosti výsledků, ale co se týče pohledu na jízdu, je to maximální hnus. Podívejte jak se předtím jezdilo na hraně a jak se jezdí dnes. Každý jezdec dnes ví, že je lepší zajet zatáčku o dvě desetiny pomaleji než si zničit gumy agresivními průjezdy. Kde jsou doby kdy jezdci jeli takřka v kvalifikačním tempu celý závod ? Je to hnus, chce se mi blejt.-
odin
18:40 23.08.2012 77.240.96.XXXBohužel jenom dokazuješ, jaký jsi trouba. Než se začneš moudřit v diskuzi, přečti si něco o problémech s pneumatikami. Např. článek o Buttonvých problémech je dosti vypovídající. Tam je to přesně naopak než to ty prezentuješ. Button právě měl problém svým jízdním stylem pneumatiky zahřát a udržet v provozním rámci a jasně přiznává, že musí být k Pirelli agresívnější, aby fungovaly.
Tak že z mého pohledu tu bleješ ještě dříve, než jsi přišel na to, že se ti chce.
-
-
-
odin
16:36 22.08.2012 77.240.96.XXXBrawn by měl jít dělat politiku a nezaclánět v F1, když je schopný něco takového vypustit z úst. Které nahodilé výsledky má na mysli? Tři vítězství dvojnásobného mistra světa Alonsa, nebo vítězství (též mistrů světa) Vettela, Buttona a Hamiltona? Nebo mu vadí, že si dovolili vyhrát Webber, Maldonado a Rosberg? Nebo se mu snad zdá nahodilou forma Lotusu, který pravidelně bojuje o stupně vítězů (i když občas neúspěšně). Či snad Saubery, které jsou schopny už druhou sezónu výborně pracovat s pneumatikami a jezdit o jednen pit stop méně, než ostatní? A jestli nerozumí tomu, co postavili v Mercedesu, tak je čas skončit nadobro.-
uzivatel000792
17:01 22.08.2012 88.212.36.XXXJa s nim suhlasim. Take nieco ako sa stalo v Spanielsku napriklad nie je vobec dobre. Neskor sa to uz zrovnalo, ale v prvej tretine sezony to nebolo ono. Nahodny vysledok z casu na cas je fajn, ale nie prilis casto a nie takym stylom ako v Spanielsku, kedy Maldonado vyhral a potom zvysok sezony sa horkotazko so stastim raz priblizli ku stupnu vitazov. To ozaj nie.-
odin
17:31 22.08.2012 77.240.96.XXXNeodporuješ si trochu? "Náhodný výsledeok z času na čas je fajn..." a kolik těch náhodných výsledků letos podle tebe bylo? Připusťme Maldonada a dál? V počátku sezóny měl Mergl jedno z nejlepších aut, tak že Rosberg pro mne nebyl překvapením. Button v Austrálii také ne. Alonso možná, s tím, co měl k dispozici, ale pomohl mu déšť a na mokru se částečně stírají rozdíly v technice a dominuje umění pilotů. Tak že vlastně opět žádné překvápko. Výhry pilotů Red Bullu též nepřekvapily, ani Alonsovy s předělaným autem. A Hamík též v minulosti dokázal, že vyhrávat umí.
Ještě k Maldonadovi. On tak pomalý pilot není a Williams se hodně zlepšil. Pastor se horko těžko přiblížil k stupňům vítězů, jen díky své zbrklosti a možná jisté "namyšlenosti po vyhraném závodě" a většinu jich pak už nedojel.-
uzivatel000792
18:34 22.08.2012 88.212.36.XXXNeodporujem si. Pomaly v kazdych pretekoch bola nejaka vacsia ci mensia haluz. Vid Vettel napriklad. Ten dokazal vyhrat len raz a raz dominoval neskutocnym sposobom, kym neodstupil. A potom uz sa mu opat taky vysledok nepodarilo dosiahnut. Ani podobny.
Alonso taktiez. Ferrari nema auto, ktore by mohlo vyhrat titul, ale vdaka nevyrovnanosti, o ktorej Brawn hovori, sa dari Alonsovi byt vo vedeni.
Button je tiez dobry priklad. Ten sa niekolko pretekov vylozene trapil prave vdaka tomu o com Brawn hovori. Nie je normalne, ze pilot vyhraje preteky a potom neviem kolko pretekov jazdi na hranici bodovanych pozicii, pretoze viac z auta zrazu vytrieskat nevie.
A aj Perez je velmi pekny priklad.
Nahodne vysledky z casu na cas su fajn, su prijemnym osviezenim. Ale tento rok mame skoro v kazdych pretekoch nejaky nahodny vysledok a to nie je dobre.-
odin
19:02 22.08.2012 77.240.96.XXXOpět se lišíme v úhlu pohledu. Ty vidíš jen důsledky, já se trošku zajímám i o příčiny a nic tak náhodného mi z toho nevychází. Button byl nedávno rozebírán ze všech stran a nabyl jsem dojmu, že se jeho tým vydal špatným směrem při nastavování vozu. Čili pochopitelný propad po vítězné první GP. Nyní bych řekl je opět zpátky a bude bojovat o přední příčky. Piloti Red Bullu jsou trochu zvláštní kategorie, protože jsou závislí na genialitě Adriana Neweye a počtu zákazů jeho "nápadů na vylepšení". Pokud budou vychtávky procházet, budou Webber s Vettelem rychlí a naopak. Alonso a Ferrari: Malaisii jsem už probral, tam pomohl déšť a Alonso potvrdil, že patří do špičky TOP pilotů. Ale pak vyhrál až ve Valencii a Německu, tedy s přestavěným autem, tak že jakápak náhoda?
Opravdu Brawna nechápu, proč chce snižovat úspěchy ostatních? Jestli mu teče do bot a automobilka Mercedes zvažuje další investice do F1, nebo ospravedlňuje Schumiho, nebo proč to dělá, nevím. Ale je to z mého pohledu nefér. -
Nasir
19:45 22.08.2012 188.175.176.XXXKdyž se podíváš na nedávné vyjádření Buttona, tak ten přímo popírá to, co tvrdíš. Jasně řekl, že pro jeho jízdní styl pneu nejsou dobré, protože je nedokáže zahřát, tak zkoušeli s autem různé věci, ale nic nefungovalo. Nakonec přizpůsobil svou jízdu, přestali experimentovat a je zpět. Co je na tom nahodilého? A proč by měl Vettel vyhrát víckrát, když zpočátku jejich vůz trochu zaostával a teď jim zase zamítli jejich mapování? Už nejsou dominantní a pole je vyrovnané, rozhoduje každý detail v nastavení, načasování pitů, teplotě, jízdě.
Pneu mají úzký rámec, kdy fungují ideálně a pro piloty je prostě těžší s nimi vycházet. Pokud se to někomu ze špičky nedaří, tak logicky hodně ztrácí, když je pole vyrovnané. Opět - co je na tom nahodilého? Nahodilost je pouze povrchní pohled, ve skutečnosti dotyční vědí, že prostě nezvládli pneu, nastavení vozu nebo jim nevyhovovaly podmínky na trati. Ale to neznamená, že se to příští závod nemůže otočit, když jsou mezi vozy minimální rozdíly.
Naprosto souhlasím s Odinem. Brawn žvaní jako ukázkový politik a ještě si odporuje. Tak když někdo zvládne pneu lépe, tak je asi v něčem lepší, nebo ne, pane Brawne? Nebo vy tomu říkáte nahodilost, protože práci s pneu neuznáváte?
Mercedes zápasil s opotřebením pneu už v testech a prvních 2 závodech. Potom provedli úpravy, které jim pomohly, ale zdá se, že na úkor rychlosti. V Číně jim to na konkurenci stačilo a sedly jim podmínky, ale postupně se ukazuje, že mají problém zrychlit auto, aniž by tím zvýšili opotřebení pneu. V tom bude nejspíš jádro pudla a Brawn se s tím nemůže smířit.-
odin
21:11 22.08.2012 77.240.96.XXXPřesně tak. Pokud FIA do značné míry odstranila možnost bohatým týmům koupit si lepší vybavení a tudíž lepší výsledky, je pravděpodobné, že se začne pole vyrovnávat a rozdíly stírat. Proto mě překvapuje, jak na to někteří protagonisté reagují a docela o některých ztrácím iluze.
A jak jsi napsal, pneu mají úzký rámec, kdy fungují ideálně a pro piloty je těžší s nimi vycházet. Ale ne jen pro piloty. I konstruktéři a týmy "ladičů" musí podat špičkové výkony, aby byla naděje na úspěch. Právě proto nechápu Brawna. Člověk, který by měl vědět, co vše se skrývá za úspěchem ve formuli 1, žvaní takovéto trapné bláboly a někteří lidi mu to žerou.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek