DISKUZE K ČLÁNKU Brawn: F1 nesmí dovolit, aby nahodilé výsledky maskovaly skutečnou formu

Má-li si Formule 1 uchovat své diváky, nesmí ve druhé polovině letošní sezóny podle šéfa závodního týmu Mercedesu Rosse Brawna docházet k tolika "nahodilým" výsledkům, jako v její první části.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn: F1 nesmí dovolit, aby nahodilé výsledky maskovaly skutečnou formu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 24.08.2012 20:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 10 lidí) 22.08.2012 19:02
Opět se lišíme v úhlu pohledu. Ty vidíš jen… »
» odin (Hlasovalo 9 lidí) 22.08.2012 17:55
Ale vždyť to není pravda. Jak často zajíždí… »
» odin (Hlasovalo 9 lidí) 22.08.2012 18:40
Tak to se o F1 zajímáme stejně dlouho, já též… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Mynona

      88.83.166.XXX
      Přesně tak. Co je to za závody, když jezdci jezdí tak, aby jim vydrželi co nejdéle gumy a nejezdí na hraně možností vozu ? Jsou to závody údržbářů. Je pravda, že nikdy v minulosti to nebylo tak závislé na gumách jako je tomu s příchodem Pirelli. Je to možná pro někoho zajímavé co se týče nevyzpytatelnosti výsledků, ale co se týče pohledu na jízdu, je to maximální hnus. Podívejte jak se předtím jezdilo na hraně a jak se jezdí dnes. Každý jezdec dnes ví, že je lepší zajet zatáčku o dvě desetiny pomaleji než si zničit gumy agresivními průjezdy. Kde jsou doby kdy jezdci jeli takřka v kvalifikačním tempu celý závod ? Je to hnus, chce se mi blejt.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      88.83.166.XXX
      Přesně tak. Co je to za závody, když jezdci jezdí tak, aby jim vydrželi co nejdéle gumy a nejezdí na hraně možností vozu ? Jsou to závody údržbářů. Je pravda, že nikdy v minulosti to nebylo tak závislé na gumách jako je tomu s příchodem Pirelli. Je to možná pro někoho zajímavé co se týče nevyzpytatelnosti výsledků, ale co se týče pohledu na jízdu, je to maximální hnus. Podívejte jak se předtím jezdilo na hraně a jak se jezdí dnes. Každý jezdec dnes ví, že je lepší zajet zatáčku o dvě desetiny pomaleji než si zničit gumy agresivními průjezdy. Kde jsou doby kdy jezdci jeli takřka v kvalifikačním tempu celý závod ? Je to hnus, chce se mi blejt.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Bohužel jenom dokazuješ, jaký jsi trouba. Než se začneš moudřit v diskuzi, přečti si něco o problémech s pneumatikami. Např. článek o Buttonvých problémech je dosti vypovídající. Tam je to přesně naopak než to ty prezentuješ. Button právě měl problém svým jízdním stylem pneumatiky zahřát a udržet v provozním rámci a jasně přiznává, že musí být k Pirelli agresívnější, aby fungovaly.
        Tak že z mého pohledu tu bleješ ještě dříve, než jsi přišel na to, že se ti chce.02

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Brawn by měl jít dělat politiku a nezaclánět v F1, když je schopný něco takového vypustit z úst. Které nahodilé výsledky má na mysli? Tři vítězství dvojnásobného mistra světa Alonsa, nebo vítězství (též mistrů světa) Vettela, Buttona a Hamiltona? Nebo mu vadí, že si dovolili vyhrát Webber, Maldonado a Rosberg? Nebo se mu snad zdá nahodilou forma Lotusu, který pravidelně bojuje o stupně vítězů (i když občas neúspěšně). Či snad Saubery, které jsou schopny už druhou sezónu výborně pracovat s pneumatikami a jezdit o jednen pit stop méně, než ostatní? A jestli nerozumí tomu, co postavili v Mercedesu, tak je čas skončit nadobro.

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000792

      uzivatel000792

      88.212.36.XXX
      Ja s nim suhlasim. Take nieco ako sa stalo v Spanielsku napriklad nie je vobec dobre. Neskor sa to uz zrovnalo, ale v prvej tretine sezony to nebolo ono. Nahodny vysledok z casu na cas je fajn, ale nie prilis casto a nie takym stylom ako v Spanielsku, kedy Maldonado vyhral a potom zvysok sezony sa horkotazko so stastim raz priblizli ku stupnu vitazov. To ozaj nie.04

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Neodporuješ si trochu? "Náhodný výsledeok z času na čas je fajn..." a kolik těch náhodných výsledků letos podle tebe bylo? Připusťme Maldonada a dál? V počátku sezóny měl Mergl jedno z nejlepších aut, tak že Rosberg pro mne nebyl překvapením. Button v Austrálii také ne. Alonso možná, s tím, co měl k dispozici, ale pomohl mu déšť a na mokru se částečně stírají rozdíly v technice a dominuje umění pilotů. Tak že vlastně opět žádné překvápko. Výhry pilotů Red Bullu též nepřekvapily, ani Alonsovy s předělaným autem. A Hamík též v minulosti dokázal, že vyhrávat umí.
        Ještě k Maldonadovi. On tak pomalý pilot není a Williams se hodně zlepšil. Pastor se horko těžko přiblížil k stupňům vítězů, jen díky své zbrklosti a možná jisté "namyšlenosti po vyhraném závodě" a většinu jich pak už nedojel.

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000792

          uzivatel000792

          88.212.36.XXX
          Neodporujem si. Pomaly v kazdych pretekoch bola nejaka vacsia ci mensia haluz. Vid Vettel napriklad. Ten dokazal vyhrat len raz a raz dominoval neskutocnym sposobom, kym neodstupil. A potom uz sa mu opat taky vysledok nepodarilo dosiahnut. Ani podobny.
          Alonso taktiez. Ferrari nema auto, ktore by mohlo vyhrat titul, ale vdaka nevyrovnanosti, o ktorej Brawn hovori, sa dari Alonsovi byt vo vedeni.
          Button je tiez dobry priklad. Ten sa niekolko pretekov vylozene trapil prave vdaka tomu o com Brawn hovori. Nie je normalne, ze pilot vyhraje preteky a potom neviem kolko pretekov jazdi na hranici bodovanych pozicii, pretoze viac z auta zrazu vytrieskat nevie.
          A aj Perez je velmi pekny priklad. 04

          Nahodne vysledky z casu na cas su fajn, su prijemnym osviezenim. Ale tento rok mame skoro v kazdych pretekoch nejaky nahodny vysledok a to nie je dobre.

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Opět se lišíme v úhlu pohledu. Ty vidíš jen důsledky, já se trošku zajímám i o příčiny a nic tak náhodného mi z toho nevychází. Button byl nedávno rozebírán ze všech stran a nabyl jsem dojmu, že se jeho tým vydal špatným směrem při nastavování vozu. Čili pochopitelný propad po vítězné první GP. Nyní bych řekl je opět zpátky a bude bojovat o přední příčky. Piloti Red Bullu jsou trochu zvláštní kategorie, protože jsou závislí na genialitě Adriana Neweye a počtu zákazů jeho "nápadů na vylepšení". Pokud budou vychtávky procházet, budou Webber s Vettelem rychlí a naopak. Alonso a Ferrari: Malaisii jsem už probral, tam pomohl déšť a Alonso potvrdil, že patří do špičky TOP pilotů. Ale pak vyhrál až ve Valencii a Německu, tedy s přestavěným autem, tak že jakápak náhoda?
            Opravdu Brawna nechápu, proč chce snižovat úspěchy ostatních? Jestli mu teče do bot a automobilka Mercedes zvažuje další investice do F1, nebo ospravedlňuje Schumiho, nebo proč to dělá, nevím. Ale je to z mého pohledu nefér.

            + 10 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.176.XXX
            Když se podíváš na nedávné vyjádření Buttona, tak ten přímo popírá to, co tvrdíš. Jasně řekl, že pro jeho jízdní styl pneu nejsou dobré, protože je nedokáže zahřát, tak zkoušeli s autem různé věci, ale nic nefungovalo. Nakonec přizpůsobil svou jízdu, přestali experimentovat a je zpět. Co je na tom nahodilého? A proč by měl Vettel vyhrát víckrát, když zpočátku jejich vůz trochu zaostával a teď jim zase zamítli jejich mapování? Už nejsou dominantní a pole je vyrovnané, rozhoduje každý detail v nastavení, načasování pitů, teplotě, jízdě.

            Pneu mají úzký rámec, kdy fungují ideálně a pro piloty je prostě těžší s nimi vycházet. Pokud se to někomu ze špičky nedaří, tak logicky hodně ztrácí, když je pole vyrovnané. Opět - co je na tom nahodilého? Nahodilost je pouze povrchní pohled, ve skutečnosti dotyční vědí, že prostě nezvládli pneu, nastavení vozu nebo jim nevyhovovaly podmínky na trati. Ale to neznamená, že se to příští závod nemůže otočit, když jsou mezi vozy minimální rozdíly.

            Naprosto souhlasím s Odinem. Brawn žvaní jako ukázkový politik a ještě si odporuje. Tak když někdo zvládne pneu lépe, tak je asi v něčem lepší, nebo ne, pane Brawne? Nebo vy tomu říkáte nahodilost, protože práci s pneu neuznáváte?
            Mercedes zápasil s opotřebením pneu už v testech a prvních 2 závodech. Potom provedli úpravy, které jim pomohly, ale zdá se, že na úkor rychlosti. V Číně jim to na konkurenci stačilo a sedly jim podmínky, ale postupně se ukazuje, že mají problém zrychlit auto, aniž by tím zvýšili opotřebení pneu. V tom bude nejspíš jádro pudla a Brawn se s tím nemůže smířit.

            + 10 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Přesně tak. Pokud FIA do značné míry odstranila možnost bohatým týmům koupit si lepší vybavení a tudíž lepší výsledky, je pravděpodobné, že se začne pole vyrovnávat a rozdíly stírat. Proto mě překvapuje, jak na to někteří protagonisté reagují a docela o některých ztrácím iluze.
              A jak jsi napsal, pneu mají úzký rámec, kdy fungují ideálně a pro piloty je těžší s nimi vycházet. Ale ne jen pro piloty. I konstruktéři a týmy "ladičů" musí podat špičkové výkony, aby byla naděje na úspěch. Právě proto nechápu Brawna. Člověk, který by měl vědět, co vše se skrývá za úspěchem ve formuli 1, žvaní takovéto trapné bláboly a někteří lidi mu to žerou.

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama