DISKUZE K ČLÁNKU Brawn: F1 nesmí dovolit, aby nahodilé výsledky maskovaly skutečnou formu

Má-li si Formule 1 uchovat své diváky, nesmí ve druhé polovině letošní sezóny podle šéfa závodního týmu Mercedesu Rosse Brawna docházet k tolika "nahodilým" výsledkům, jako v její první části.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn: F1 nesmí dovolit, aby nahodilé výsledky maskovaly skutečnou formu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 24.08.2012 20:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 10 lidí) 22.08.2012 19:02
Opět se lišíme v úhlu pohledu. Ty vidíš jen… »
» odin (Hlasovalo 9 lidí) 22.08.2012 17:55
Ale vždyť to není pravda. Jak často zajíždí… »
» odin (Hlasovalo 9 lidí) 22.08.2012 18:40
Tak to se o F1 zajímáme stejně dlouho, já též… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Jeseter

        82.202.116.XXX
        Co ty víš co je Alonso za člověka? S těch přeložených ulhaných anglických stránek?
        Mercedes může klidně následovat BMW, ani pes po nich neštěkne.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • f1fan

          87.197.159.XXX
          a čo ty vieš z tých "ulahných anglických stránek" o Brawnovi a Mercedese??? je to smiešne, ale môj názor a moje antipatie voči Alonsovi sú rovnakej povahy a hodnoty ako tie, ktoré prechováva erdedy voči Mercedesu. čiže sú čisto subjektívne. a žiadne mínuská a ani tvoj názor nech je akýkoľvek na tom nič nezmení. rovnako ako tovje tvrdenie o "ulhaných anglických stránkach". Neviem či narážaš na bulvár, ktorý nečítam alebo na čo. Moja pointa je taká, že nemá zmysel na fórach niekoho urážať a nezmyselne sa navážať do niekoho. Fórum je podľa mňa určené na konštruktívne príspevky. O erdedym si myslím, že ma pomerne slušné vedomosti z danej oblasti a môže prispievať do diskusie kvalitnými postrehmi a príspevkami. Zároveň si však myslím, že prehnane a zbytočne často sa naváža do Mercedesu a pritom to nemusí byť vždy opdstatnené. Len toto som mu chcel dať vedieť. Rozhodne nečakám, že zmení názor.

          No a k tomu BMW.... Továrenský tým možno zanikne, ale Mercedes bude prítomný v F1 ako dodávateľ motorov, takže si ešte budete mať na koho zaštekať 14

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Omlouvám se, že se do vás dvou míchám, ale zajímal by mě tvůj názor na Brawnovo prohlášení. Jsi opravdu přesvědčen, že jediný, kdo chápe současné chování vozů v F1 je Ross Brawn a ostatní zúčastnění jsou hlupáci, kterým pomáhají náhody? Ptám se tě proto, že mi erdedyho argumenty připadají logické, zatímco u Rossova prohlášení logiku naprosto postrádám. A jestliže někdo (erdedy) na základě logických argumentů dokáže vtipně poukázat na slaboduchost kroků, které mocní v Mercedesu učinili a dále činí, nevidím v tom nic zlého, ani nějakou zvláštní nenávist. A omlouvat je tím, že se v F1 vždy dělo a děje spousty špinavostí, je trochu hloupé. (Nejsem přece menší zloděj, než někdo druhý, když ukradnu jen 10 miliónů, zatímco on ukradl 11 miliónů. V každém případě jsme zloději oba - chápeš?) A obdobné je to v případě Brawna a Mercedesu. Proč by o nich nemohl kdokoliv napsat to, co napsal erdedy, když má navíc nejspíše 100% pravdu?
            Chtěl jsem jen říci, že nebýt hloupých Brawnových keců, nebylo by ani těchto negativních komentářů k němu.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • f1fan

              87.197.159.XXX
              takto, určite nie som presvedčený že Ross má vždy pravdu. minulú aj predminulú sezónu som ho aj na týchto stránkach kritizoval za do očí bijúce ospravedlňovanie slabých výkonov Mercedesu a klamlivé prísluby. To, že som na erdedyho zareagoval práve pod týmto článkom je o.i. z toho dôvodu, erdedy, sťa by expert zúčastňujúci sa každého mítngu TWG, opäť nenáležite vysmial Brawnov absolútne všeobecný výrok. Pričom keď si ho prečítaš v originály máš z neho úplne iný dojem. Podľa mňa stále či Brawn, či Schumacher hovoria to isté (a to aj v tomto článku) - gumy majú príliš veľký vplyv na výsledky, už to nie je o umení jazdca, či o tom ako je na tom vaše auto s aerodynamikou atď... nevyhráva najlepší jazdec na najlepšom aute, ale ktorýkoľvek pilot na aute, ktoré v danej chvíli najmenej ničí pneu (keď to trochu zovšeobecním). Konieckoncov spomente si na Čínu, kde všetci čakali, že Mercedes bude ničiť pneumatiky a ich víťazstvo tam je pre mňa osobne obrovská náhoda. Keď čítate vyjadrenia z tlačoviek, nikto vlastne nevie kto má aké rýchle auto, ale všetci riešia to, ktoré auto bude menej šetrnejšie k penu. Stále to isté dookola. Vieme, že je to rovnaké pre všetkých, ale je otázne, či my fanúšikovia chceme aby bola F1 o šetrnosti monopostu k pneu, alebo o závodení. Rozhodne si nemyslím, že obsah článku čo i len trochu naznačoval, že Brawn má v úmysle prísť s nejakou regulou ktorá by zvýhodňovala jeho stajňu, Ja verím, že je dosť inteligentný na to aby vedel že tadiaľ cesta nevedie.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                OK. Jsem rád, že máš střízlivý pohled a tím pádem má smysl s tebou diskutovat.
                Nevím, jak erdedymu, ale mně prostě vadí takovéto řeči, ať už jsou od kohokoliv. Skuteční šampióni (piloti, konstruktéři) by měli umět nejen četně vítězit, ale také čestně prohrávat. Vždyť příští sezónu mají opět možnost být úspěšní. Ale takovéto řeči mi příliš důvěry v tyto lidi nedávají a jen mě utvrzují v přesvědčení, že jak Ross, tak Míša nebyli schopni čestných vítězství a dnes je to vidět jak také neumí čestně prohrát. Proč mluví dnes Brawn, Schumacher o příliš velkém vlivu gum na výsledky? Proč o tomto příliš velkém vlivu gum nemluvili, když dostávali o třídu lepší gumy, než konkurence na počátku milenia ve Ferrari? Vidím v tom jediný rozdíl. Tehdá Schumi s Ferrari vítězil, tak proč by vytruboval, že má lepší vybavení a tedy je to pro něj snažší. Zatímco letos má stejné vybavení jako všichni ostatní, ale nevítězí, tak se to na něco svést musí.
                V čem je pro tebe rozdílné "závodění" a současný stav? To se letos nezávodí? Já bych řekl, že se právě závodí více. Ano, kdo postavil šetrnější auto k pneumatikám, má to lehčí. Ale takový Sauber šetří pneu už druhým rokem a ke kandidátům na titul přesto nepatří. Tak že z mého pohledu, by si měli Brawn se Schumacherem nejprve zamést před vlastním prahem a až pak vypouštět do médií ty své bláboly.
                A co se týče fanoušků? Tak samozřejmě, že ti, co fandí Schumimu spokojeni nejsou a nebudou, ti co fandí Vettelovi měli poslední dva roky žně a tak jsou logicky spokojeni. Ti co fandí Alonsovi mohou být letos spokojeni též. Zkrátka spokojenost fanoušků se odvíjí od úspěchu jejich idolů a nikoliv od funkční charaktristiky pneumatik, jak se nám Ross snaží namluvit.
                Připadá mi, že když Rossovi došly konstruktérské nápady, zkouší to ještě lobbingem, či politicky.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  Problém je v tom bludu, který tady někteří šíří (viz třeba Mynona dole, to je ukázkový blud), že se buď závodí na limitu, nebo se šetří gumy a nic mezi tím. To je nesmysl, taková černobílá naivní představa někoho, kdo nechápe, jak to funguje. Už to tady zmiňovali i někteří piloti. S pneu můžeš jet agresivně, pokud je zahřeješ na jejich ideální provozní teplotu, a abys je zahřál, musíš jet taky přiměřeně agresivně, nikoliv šetrně. Když pojedeš jenom šetrně, budeš zaprvé pomalý, zadruhé pneu nezahřeješ a zničíš je, a závod je v háji - ukázkový příklad byly závody Buttona v době jeho výpadku.

                  U erdedyho jsem si žádné nenávisti nevšiml. Reagoval k danému tématu a nikomu nenadával, naopak f1fan se tématu moc nedržel. Uhýbat k zevšeobecňování, že každý má někoho rád a nerad, není argument k tématu - názoru Rosse. Argumenty protistrany nezmízí jen proto, že je ignoruješ a začneš mluvit o něčem jiném - naopak to pak bude vypadat, že žádné argumenty nemáš. Ross prostě plácl kravinu, tak to schytal, stejně jako to schytávají jiní, např. Helmut Marko. 03

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Problém je hlavně v tom, že Schumacher, když zjistil, že ani s DDRS nebude patřit ke špičkovým pilotům prohlásil, že závodit s Pirelli je jako jezdit na syrových vajíčkách, čímž hledal omluvu pro své budoucí výkony a odstartoval obrovskou vlnu výmluv jeho fanoušků. A tito fanoušci jsou přesvědčeni, že Schumi je nejagresívnější pilot. Čili jim z toho vychází, že oddělá pneumatiky mnohem dříve než ostatní. Většina jeho fans je prostoduchá, proto se ani nenamáhá něco si zjistit o problému který kritizují. A navíc chtějí být klamáni, proto žerou takovéto primitivní pokusy o výmluvy a nadále tu budou šířit bludy o ničení pneumatik agresivní jízdou. Není to tak, respektive není to pravidlem.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • f1fan

                  87.197.159.XXX
                  no s tým závodením.... keď hovorím za mňa, táto sezóna ma baví, konečne sa niečo deje a závody takpovediac vrcholia pár kôl pred koncom. čisto filozofická je ale moja otázka či viac predbiehania znamená viac závodenia. viac predbiehacích manévrov a nevypočitateľnosť sú divácky atraktívne, ale či je to závodenie...nechcem znieť náročne a rozmaznane, ale niečo mi k tomu chýba. príde mi divné že williams či mercedes vyhrajú suverénnym spôsobom jeden závod a v tých ostatných nedokážu bojovať o bednu. či je to skutočne tým, že pole je tak vyrovnané. Na druhej strane tu máme Lotus ktorý je dobrý na každom okruhu, akurát mu chýba ten povestný posledný krok... A potom Ferrari ktoré začalo sezónu asi najhoršie za posledné roky a ich pilot vedie šampionát... veľmi napínavá, ale tak trochu divná sezóna.....

                  k Schumacherovi.... po roku ´97 by som Schumachera najradšej utopil v lyžičke vody. keď končil kariéru, osobne mi celkom odlahlo. No s veľkým záujmom a počudovaním ho sledujem v tejto novej kariére. Nechápem ako to môže znášať, 3 roky mútiť vodu v strede pola, navyše všetky tie prehnané a nereálne očakávnia, kritika... Trošku sa mi pripomenul myslím minulú sezónu s Barichelom, keď ho takmer vyprevadil do bariéry.... Obdivujem, že sa dokáže vyrovnať s tým tlakom. Začínam ho podozrievať z toho, že si to jazdenie užíva. Ale bez ohladu na naše názory na Schumachera a spôsoby akými sa mu darilo vyhrávať, je to taký Lance Armostrong Formuly 1, samé víťazstvá a samé kontroverzie....Tak či onak, nebude mi chýbať :)

                  Celkovo Mercedes a Brawn mali zrejme iné očakávania od svojho pôsobenia. Chce to však viac trpezlivosti. Ross je ohromne skúsený a vplyvný človek a patrične to aj využíva. V tom treba dať erdedymu za pravdu. No treba tiež povedať, že svoj vplyv sa snaží v tomto športe využiť každý. Je pre mňa len zarážajúce, že výsledkom toho všetkého je kopanie jamy pre svoj vlastný tím. To by človek od profíka nečakal. Mrzí ma to o to viac, že som dlhoročný fanúšik značky v športe, aj súkromí a je týmto spôsobom dehonestovaná 07

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Máš můj respekt !!! Pod tento tvůj příspěvek bych se klidně podepsal též. Přestože letošní sezónu (stejně jako tu loňskou) obhajuji, podobné otázky ohledně závodění, si kladu též. Ono je to opravdu těžké si na ně odpovědět. Co si kdo představuje pod pojmem "závodění"? Já tu na fóru asi budu patřit k té starší generaci a nostalgicky vzpomínám na F1 70-tých let. To bylo pro mne to pravé závodění. Od těch dob se vše v kolotoči F1 naprosto změnilo. Jestliže třebas J.Hunt v Holandsku r.1975 si zajel dříve pro suché gumy a tím se dostal do vedení a celý závod vyhrál, byla to pouze jeho zásluha. Dnes k tomu pilot potřebuje tým stratégů, kteří vypočítají na základě údajů z různých telemetrií a časů soupeřů, kdy je ten nejvhodnější okamžik pro pit stop. A hned vědí, jak dlouho by měl trvat a na jaké místo by se pilot měl vrátit. Dokáží naplánovat, kdy bude mít zahřáté pneu na optimum, případně mu do kokpitu radí, jak nastavit vůz, aby jel lépe.
                    A když to tak srovnávám, tak se musím smát lidem, kterým jde v dnešní době "o závodění", nikoliv jen o předjížděcí manévry. Jenže staré časy se nikdy nevrátí, technika je na vysoké úrovni a zakazovat její používání je hloupost. Tak se vymýšlí různé "nástroje" (např.letošní Pirelli), které učiní každý závod pro aktéry novým, originálním (a nevím, jak bych to lépe vystihl).Zkrátka, díky gumám, musí každý závodní víkend každý tým začít "ladit" auto úplně od začátku a jen málo dat je použitelných z minulého závodu. Trochu uměle navozené podmínky 70-tých let, kdy se auta též stavěla více-méně stylem pokus-omyl.
                    K Schumacherovi: že si závody užívá, bych neřekl. Jak jsi napsal, šel do toho s velikým očekáváním, jak veřejnosti, tak i jeho samotného. A vyhlásil útok na titul, tak bych řekl, že to bere se vší vážností. Jen ta F1 je už zase jinde. A nemám na mysli jiná auta. Ty dokáže MS zvládnout během pár tréninků, maximálně během pár závodů. Prostředí je jiné. A přispůsobit se mu, je pro Schumiho neskutečně obtížné. Zkrátka: dvakrát do stejné řeky nevstoupíš.
                    K Rossovi: souhlasím co jsi napsal. A právě proto jsem ho kritizoval. U mě je nekolegiální až sprosté byť jen naznačovat, že ostatní konstruktéři úspěšnějších týmů nic neumí a úspěch mají díky náhodě. Když to ještě prohlašuje člověk, který párkrát slavil své úspěchy díky benevolenci komisařů a FIA.

                    + 4 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                95.103.158.XXX
                Jeeej... sorry, ze som si az teraz vsimol tento prispevok...

                A odkial vies, ze sa tych mitingov nezucastnujem...?04

                Ok vazne - tak na to vsetko co som napisal, nemusis chodit na mitingy. Vsetko je z verejne dostupnych zdrojov. Ze som vyplodil "konstrukciu"? Ano, ale len na zaklade tych verejne dostupnych vyjadreni a clankov.
                Ok, "ked to chces" - niektore "veci", najprv neboli dostupne, az kym ich minuly rok RedBull (doslova v "sebaobrane") vyniesol na svetlo bozie! A dobre spravil! Inak by sme "verejne" napr. nevedeli, ze Mercedes minuly rok urobil presne taku podobnu spinavost - najprv strasne tlacili na FIA aby stopla fukanie RedBull-u. Ok, aj Ferrari to vyhovovalo.
                Lenze - medzitym sa akosi "zabudli" pochvalit, ze (samozrejme neverejne 03 ) hned sami ziadali a aj dostali vynimku na opozdeny zazih pre 4valce! 02 Hned na to, RedBull/Renault ziadal vynimku tiez - sice ju najprv dostal a potom hned stratil, kedze vznikla "proceduralna" 04 chaby v termine podania ziadosti...
                Je to normalne, ferove (samozrejme myslim konanie MB) ?!*04

                Samozrejme - ak hovorim o podpileni si vlastneho konara pod sebou - (tiez nic nove nepoviem) dostali sa (minuly rok) v Silverstone do (stejnej) situacie, ked zistili, ze najviac uskodili sebe!!! Hned sa vybavovali vselijake stretnutia s FIA (kvoli "upravam, na ich ziadost uz upraveneho") aby sa dali doporiadku a potom hadky - "kto, ako, kolko percent, kolko valcov... atdatd", ze uz aj samotna FIA rezignovala, lebo nevedela "co" vlastne chcu! Nakoniec sa ale "podarilo" vybojovat zvrat/dohodu a nechat mapovanie/fukanie aspon "nejake", len sa nesmelo manipulovat s mapami medzi kvalifikaciou a pretekmi (mimo opravnene situacie ako zmena pocasia). Zbytocne dalej rozpitvavat, to vsetko tu (aj inde) uz odznelo a niekolko-krat.
                Este raz ta ista otazka inak - mam ich za toto mat rad, uznavat ich alebo velebit?

                Uz "vtedy" som pisal, ze im to "len tak nezabudnem" (vazne 04 - niekde by som to mozno este nasiel).

                Preto sa nebudem len prizerat, ako sa tu "niekto" snazi vinit z neuspechu "len" Pirelli a hovorit len "A" (to co sa mu zrovna hodi). Ked si cital original a vravis co tam bolo napisane, ok... Len tam neni napisane (ani nebude) to "B" - "mame problem s motorom, je prilis agresivny ku gumam a bohuzial, sa s tym uz len tak lahko nemozme vysporiadat, lebo na nase protesty stopla FIA mapovanie, ktore umoznovalo s tym nieco urobit, preto nutne potrebujeme gumy, ktore budu nasmu agregatu sediet viac" A to je asi tak vsetko, akurat vlastnymi slovami.

                Ze prehanam? Ano12 a tiez mozno tak trochu pisem "co sa mi hodi", ale len "vramci pravidiel" (tak ako aj oni o "iste-istom" probleme len v gumach).03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • ja

                  178.40.239.XXX
                  Oni nemajú problém len s motorom, ktorý je agresívny ku gumám,to je len mizivé percento, ani majú problém hlavne s jedným pilotom, ktorý je agresívny ku gumám a to je kameň úrazu,ale toto oni nepriznajú, radšej sa budu donekonečna vyhovárať na kadeaké sprostosti a vydávať nezmyselné prehlásenia.10

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • erdedy

                    erdedy

                    95.103.158.XXX
                    Tak ten problem s motorom+gumami mal "tak trochu" i McL ale udajne uz ich +/- vyriesil. Mozno ho vyriesil "uplne" a mozno ho nemali az taky velky, ako samotny team Mercedes - je docela mozne, ze sa tym zaoberali problemom/pouzivali uz davnejsie (myslene ako "v referencnom obdobi") inak nastaveny motor (ine mapovanie ako u MB). Faktom je, ze problem (asi) eliminovali. Mozno aj uplne "nejak inak".
                    Ale jasne je, ze problem neni "len" v chovani motora, ani "len" v gumach. Je mozne vsetko. Aj pilotova zasluha aj vsetko dohromady. Aj ked... pilot asi nenarobi nic, ked technika neni uplne "friendly".

                    A Ty myslis ktoreho?04 12 (nemusis odpovedat06 )

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • ja

                      178.40.239.XXX
                      No v Mcl mali tuším problém s prednými pneu. aspom Butom, ale v Mercedese sú to zadné. Tie sa im neustále prehrievajú a dochádza k ich degradácii , ale to nie je chyba motora a jeho mapihgu- aspom nie hlavná! Hlavná príčina je konštrukcia a nastavenie monopostu a to pre jazdecký štýl Schumachera.Už viac krát som čital na stránkach vyjadrenia fanušíkov Schumiho, že jenu veľmi vyhovuje nastavenie silný predok a voľnejší zadok a to by aj tomuto problému s pneu.zodpovedalo.Je to vidno aj v pretekoch, ako mu ustreľuje zadok v zákrutach. Ja tento štýl volám "túlavý psíček na ľade"18 a ten je pre dnešnú F1 úplne nevhodný. Preto tie keci o surových vajciach, jazde na hrane a zákaze mapingu RB, lebo ten neprináša žiadúci efekt pre Schumachera, prínosom je pre Rosberga, ale ten je nepodstatný v komédii Mercedesu.03

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        95.103.158.XXX
        Nie nie...04 Posadnutost ci nenavist a "prilezitost", su rozdielne veci.03

        Strucne by som povedal, ze ak nepocitam reci Helmuta Marka 04, neni znacky, kde by "o sebe" hovorili/chvalili sami seba viac, ako u MB a co "najviac do eteru", nech je z toho taka ta "vseobecna pravda" (dogma?)... Kazdu "chvilu" pocut od nich (potom aj od "posadnutych fanusikov)", aky su "super", maju "najlepsi a najsilnejsi motor" apod. Realita je ina a vidime to uz roky.
        Kym tato propaganda pokracuje, nesetrim "sympatiami" a komentujem. Ked mas pocit, ze ich "nenavidim", este raz opakujem, ze su mi +/- ukradnuty, mimo napisaneho.

        Ze je to len politika, je jasne. V tomto pripade ich vyhlasenia (vzhladom na casovy sled udalosti), sa nedaju ani inak vylozit. Ross sa v tej politike pohybuje nadstandardne obratne, takze u neho by som sa vobec nedivil, ze za tym je nieco "ine".

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • f1fan

          87.197.159.XXX
          nuž s tým motorom.... pred tromi rokmi bol ten istý motor ešte najlepší, vtedy renault prosíkal o nejaké koníky navyše... nuž ale zmenili sa pravidlá, prišli nové pneu, renault utíchol a začali sa prejaovať nedostaky najsilnejšieho motora... predpokladám, že ma doplníš, alebo opraví, bohužial mám aj "svoje vlastné závody" a nemám čas tak dopodrobna to sledovať :)

          Pozri, ja súhlasím s tým, že Ross využíva svoj vplyv vo svoj prospech (síce akosi nešikovne, ako to sám píšeš), ale to by na jeho mieste robil asi každý iný. PR je to, na čom Mercedes postavil tým, spolu so Schumacherom, hľadali sa nový sponzori, tí sa vlastne hľadajú neustále. Nič iné sa ani nedá robiť ked chces kriesiť legendárny tým a máš legendu F1 v monoposte. Reklama nie je o tom, že človek s povesťou geniálneho stratéga sa postaví pred kameru a povie, že ehm, no to auto v tejto sezóne nám napriek podpore automobilky mercedes nejako nevyšlo, prestarnutý pilot, ktorý je mimochodom najúspešnejší pilot v histórii tiež nič moc nejazdí, druhý je dobrý kvalifikant ale slabý bojovník v závodoch. tak držte nám palce a prispejte pár miliónov na rozhadzovanie." Ja fandím značke Mercedes. A ako ich fanúšik som tiež z tých vyhlásení znechutený už tretiu sezónu, myslím, že mohli odviesť aj lepší job. To ja by som tu mal na neho kydať a nadávať... Ja sa snažím (zdôrazňujem snažím) byť objektívny. Ale prečo stále do nich rýpeš, keď, ako vravíš, porážajú sa sami a zvlášť keď tvojmu Lotusu sa darí celkom slušne, tomu, priznám sa nerozumiem, Až tak celkom ukradnutí ti asi nebudú. Ale dobre, rozmanitosť je dôležitá, v iných veciach s tebou súhlasím. Už sa tým nemienim do budúcna zaoberať.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • JOCHEN RINDT

    JOCHEN RINDT

    88.100.75.XXX
    Vždyt má pravdu. Ten co jezdí jako tramvaj tak gumy šetří,ale F1 je přeci o závodění a srdcaři ty gumičky oddělaj.

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Ale vždyť to není pravda. Jak často zajíždí jednotliví piloti týmů k pit stopům? Jediní, kdo dokáží šetřit gumy, jsou piloti Sauberu, kteří mívají o jeden pit méně. Jinak všichni jezdí prakticky stejné strategie, co se počtu pit stopů týče. A navíc před 14 dny tu Brawn tvrdil, že gumám už rozumí.18 Mně to připadá, že to jsou jen výmluvy, které mají ospravedlnit jejich bídné výsledky.
      Letos se právě závodí více, než kdy jindy v blízké minulosti. Navíc všichni mají stejné podmínky a kdo dokázal vytvořit a nastavit lepší auto, vítězí. Nevidím v tom nic náhodného. To bych stejně tak mohl tvrdit, že titul Buttona s Brawnem byl náhodný a tituly Schumachera s Ferrari v jehož službách byl Brawn také byly náhodné. Proč tehdá pana Brawna netrápila nahodilost výsledků? Protože vítězili piloti v jeho vozech !!!

      + 9 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • JOCHEN RINDT

        JOCHEN RINDT

        88.100.75.XXX
        Sorry,ale tenkrát nikdo gumy neřešil.Koukám na každý závod a vidím co vidím ten který jen trochu závodí tak ty gumy oddělá,jedno jesti Schumi nebo Fernando.Za 42 roků co se o formuli zajímám tak nikdy neměli gumy na výsledky takový vliv jako za poslední dva roky,ale to je jen můj osobní pohled na věc.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Tak to se o F1 zajímáme stejně dlouho, já též od r. 1970. Ale na rozdíl od tebe tvrdím, že gumy měly vždy jeden z rozhodujících vlivů na výsledky týmů, vozů, pilotů. Je to o úhlu pohledu. Když se koncem 70-tých let prosazoval Michelin, tak Good Year určil pár pilotů, kterým bude dodávat špičkové pneu, ostatní se museli spokojit se standardem. Když na počátku milénia Bridgestone dodávali Ferrari a Schumimu špičkové pneu a ostatní se museli spokojit se standardem, nikdo to neřešil (jak jsi správně podotkl). Ale proč to dnes tedy řeší? A zrovna Brawn, který z rozdílné kvality těžil? Dnes je kvalita stejná pro všechny, ale rozbourala mýty o genialitě Brawnů, Schumacherů a jiných. Najednou tito lidé nedokáží postavit a vyladit auto lépe, než konkurence. Jak je to možné? Když se o nich tvrdilo, jak jsou právě v těchto činnostech nepřekonatelní.

          + 9 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            88.83.166.XXX
            Bridgestony byly šité na míru Ferrari, aby ne, měli je šít na míru Minardi či jiných outsiderů ? Od roku 2002 měli Bridgestone ve svém portfoliu jedinou špičkovou stáj, ostatní si vybrali Michelin. Nemluvě o tom, že v roce 2003 a 2005 měli Michelini mnohem lepší formu.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama