Tombazis o tom, proč a kdy se Ferrari rozhodlo pro pull-rod vpředu, o vylepšeních a o DRS

Petr Hlawiczka, 13. července 2012, 15:40 Google+

Hlavní designér Ferrari Nicolas Tombazis ve včerejším pořadu Petera Windsora "The Flying Lap" uvedl, že Ferrari nikdy nepochybovalo o pull-rod řešení svého předního zavěšení, které letos používají jako jediný ze všech týmů Formule 1.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 13.07. 12:12) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari přitom nezačalo vůbec dobře, za hlavními rivaly zaostávalo o více než sekundu, a čekalo ho spoustu práce. Měli v Maranellu nějaké pochybnosti o svém radikálním pull-rod zavěšení?

"Abych byl upřímný, tak to byla jedna z oblastí, o kterou jsme neměli vůbec obavy, jakmile jsme začali s vozem jezdit. Byl to samozřejmě extrémní návrh, ale přišli jsme s ním zejména kvůli aerodynamické výkonnosti," popisuje Tombazis.

"U částí předního zavěšení dochází k velké interakci s úplavem předního křídla, což nás hnalo tímto směrem. My jsme na tom samozřejmě odvedli spoustu práce, veškeré simulace, takže jsme cítili, že z hlediska zavěšení je všechno fundamentálně v pořádku, pomohlo nám to snížit těžiště atd.," pokračuje hlavní designér letošního vozu Ferrari F2012. Z těchto důvodů o nasazení pull-rodu vpředu pro příští rok uvažuje rovněž i McLaren.

Kdy se Ferrari rozhodlo pro tento překvapivý návrh předního zavěšení? "Bylo to někdy kolem června 2011, finální rozhodnutí. S původním návrhem jsme přišli někdy kolem března - dubna, pak jsme zahájili práci v aerodynamickému tunelu, simulace zavěšení, strukturální práce," prozrazuje Tombazis.

Co přinesly nové díly ve Španělsku Ferrari. Bylo hlavním problémem aerodynamické vyvážení spíše než přítlak? "Ve Španělsku jsme chtěli zvýšit i přítlak. Měli jsme problémy s ovladatelností vozu, vylepšení nám pomohla s obojím: zlepšit vyvážením i zvýšit přítlak."


Srovnání loňského push-rod zavěšení s letošním pull-rodem (foto: Scuderia Ferrari)

Jak je na tom stáj z Maranella s efektivností svého systému pro snížení přítlaku (DRS) na zadním křídle? "Myslím, že dva nebo tři týmy dosahují silnějšího [DRS] efektu, získávají větší rozdíl v rychlosti ve srovnání s námi, což je patrné zejména na jejich kvalifikační výkonnosti. Pracujeme na tom, neměli jsme mnoho novinek na zadním křídle, takže v následujících závodech představíme některá vylepšení.

DRS nutí lidi navrhovat zadní křídla mnohem blíže svých limitů než obvykle. Proto opravdu musíte přesně určit parametry zadního křídla, je to teď mnohem těžší než v minulosti, kdy jste zkrátka kvůli odporu jen obětovali trochu přítlaku. Nyní máme i ten třetí parametr: sílu DRS efektu, který věci teď hodně ztěžuje," dodává Tombazis.

 

Tip: Pat Fry o předním pull-rodu Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Tombazis o tom, proč a kdy se Ferrari rozhodlo pro pull-rod vpředu, o vylepšeních a o DRS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 13.07.2012 12:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Mercedes chce doma s vylepšeným vozem dosáhnout dobrého výsledku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud