Prohlášení týmů po závodu: Pérez žádá pro Maldonada přísný trest

F1NEWS.CZ, 8. července 2012, 15:40 Google+

Jak hodnotí piloti a hlavní aktéři týmů Velkou cenu Británie, v níž se až do samotného závěru těsně bojovalo o pozice v cíli?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 09.07. 00:13) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Mark Webber, 1.
Byl to zajímavý závod. Fernando Alonso měl velmi dobrou rychlost. Nakonec jsme měli lepší strategii my. Nikdy jsme to nevzdávali, tlačili na to a Fernandovi to nakonec nevyšlo.

Ježdění tady si opravdu užívám. Toto vítězství vstřebávám o něco déle, protože si nemyslím, že jsem někdy vyhrál po předjetí v tak pozdní fázi závodu. Fernando podle mě neměl ke konci správné vyvážení, to se ale může stát komukoliv z nás.

Sebastian Vettel, 3.
Bylo to zajímavé. Start nebyl moc dobrý, protože jsme přišli o pozici vůči Massovi. Byla to na začátku tvrdá bitva i zábava, nakonec to ale až taková velká legrace nebyla, protože jsme se nedostali přes něj.

Rozhodli jsme se pro správnou strategii, takže celkově jsem velmi spokojený. Mark si zasloužil vyhrát. Děkuji všem fanouškům - bylo to pro ně příšerné počasí, nejen pro nás. Dnes se ale ukázalo slunce a to nejlepší britské léto.

Je příjemné být znovu na pódiu, teď se už těším na Velkou cenu Německa. Velká cena Británie je vždy něčím zvláštní, těžko ji zlepšit. Počasí si to za poslední dva dny vynahradilo a atmosféra je skvělá. Těším se už do Německa, kde to budu mít blízko do mého rodného města, takže na závodě budu mít spoustu přátel a rodinu.

Christian Horner, šéf týmu
V závodě se jelo naplno. Zvolili jsme začátek na měkké směsi, překvapilo nás, že Fernando startuje na tvrdé. Věděli jsme, že ke konci závodu budeme rychlejší.

Mark je letos ve skvělé formě. Znovu si užívá ježdění a jeho výkonnost je velmi dobrá. Vyhrát nedaleko místa, kde bydlí, je fantastické. Mark pro nás odvádí skvělou práci, jsme moc rádi, že ho v týmu máme. Dohodli jsme se, že si během příštích týdnů sedneme a probereme jeho budoucnost.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 2.
Dneska to bylo těsné, ale Mark byl nakonec mnohem rychlejší než my a zasloužil si výhru. Nyní jsme v posledních třech velkých cenách bojovali o vítězství. Doufám, že si fanoušci dnešní show užili.

Stále vedu šampionát, což je naším hlavním cílem. Ztratili jsme kvůli Markovu vítězství sedm bodů, ale na zbytek pole jsme nějaké získali.

Felipe Massa, 4.
Jsem potěšený a spokojený. Skončit na druhém a čtvrtém místě je skvělé. Jedná se o nejlepší výsledek mé sezóny, věci se tedy pro mě neustále zlepšují.

Bylo to těžké, rozhodnout se, které pneumatiky zvolit na start, protože jsme neměli moc dostupných dat. Fernando jel jinou strategii a ani jeden z nás si nemá na co stěžovat. Měl jsem dobrý start, potom tam byl souboj s Michaelem (Schumacherem), ztratil jsem tam nějaký čas a Vettel z toho těžil.

Moje rychlost se však vyrovnala Red Bullu, ale nedostal jsem se dostatečně blízko, abych jej mohl atakovat. V závěru jsem se potom spíše bránil, protože Kimi mě zezadu rychle stahoval. Kdyby byl závod delší, možná by mě i předjel.

Musíme se i nadále snažit a pracovat jako jsme to dělali poslední měsíce a jsem si jistý, že výsledky se dostaví. Je to dostatečné potvrzení mého místa ve Ferrari? Nevidím důvod, proč ne, pokud - jak říkám - přijdou výsledky.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Získali jsme zde v Silverstone třicet velmi slušných bodů. Fernando znovu odjel skvělý závod, už poněkolikáté v této sezóně, a získal více bodů než většina jeho nejbližších soupeřů. Dovolte mi ale poznamenat, že jsem obzvlášť spokojený s tím, co předvedl Felipe, který včera bojoval o vítězství v kvalifikaci a dnes až do konce o pódium.

Je to pro něj krásný výsledek, který je pro nás obzvlášť důležitý v Poháru konstruktérů, kde jsme se díky letošnímu největšímu bodovému zisku posunuli na druhou pozici.

Jako tým jsme odvedli dobrou práci, co se týče strategie i zvládnutí závodu na dráze. Když přijdete o vedení jen několik kol před cílem, tak to trochu mrzí, zvlášť v ten daný okamžik, po odeznění se však jedná o opravdu důležitý výslede pro oba šampionáty.

Jsem rád za diváky, kteří se konečně dočkali suchého dne na dráze a mohli sledovat skvělou show. Zde můžete cítit tu opravdu silnou vášeň pro motorsport, je to pro nás vždy potěšení závodit před takovými vášnivými a informovanými fanoušky.

Byli jsme na stejné úrovni jako tým, který je momentálně považován za nejlepší, a můžete si být jisti – opravdu je. Vedli jsme si dobře proti velmi silným dalším soupeřům. Rozhodně je na voze ještě co vylepšovat, obzvlášť co se týče maximální rychlosti, kde stále ztrácíme.

Nyní míříme ke dvěma závodům, které následují hned po sobě: v Hockenheimu a v Budapešti, kde se pokusíme dále vylepšit úroveň naší výkonnosti: to bude našim hlavním cílem v příštích několika dnech.

podium
Oslavy na pódiu (foto: Red Bull Racing)

LOTUS

Kimi Räikkönen, 5.
Nezbylo nám dostatek kol, abychom se pokusili předjet Felipeho Massu. Měli jsme dobré auto a strategii, abychom se Marka Webbera pokusili po startu předjet, ale přišli jsme v prvních kolech o pozici.

Romain Grosjean, 6.
Myslím, že šesté místo je dost dobré. V závodě jsme se propracovali z 22. po výměně nosu až na šesté, takže zisk bodů je neuvěřitelný. Svedli jsme dobré souboje s Lewisem Hamiltonem, Jensonem Buttonem a Nicem Rosbergem, což bylo fantastické a opravdu jsem si to užil.

Trochu zmatku bylo ve 2. a 3. zatáčce, kde vjela Force India z vnitřní strany a dotkla se mého předního křídla a poškodila ho. V těchto podmínkách s tím ale nic nezmůžete.

Eric Boullier, šéf týmu
Viděli jsme opravdu pořádní závod od obou Kimiho i Romaina. Neměli jsme na startu ty nejlepší pozice, ale oba je získali v závodě. E20 podalo dostatečný výkon na to, abychom se dnes poměřili s kterýmkoli vozem a pomohlo nám udržet se třetí pozici v šampionátu konstruktérů.

Myslím, že ve druhé polovině sezóny budeme pouze silnějšími. Jakmile vše zapadne do svých míst v kvalifikaci a v závodě, pak určitě budeme silou, s níž se bude muset počítat.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 7.
Dosáhli  jsme na to, na co jsme dnes měli, musíme s tím být spokojeni. Ke konci závodu jsme byli celkem konkurenceschopní, ale celkově jsme věděli, že nám charakteristika okruhu za normálních podmínek nebude moc vyhovovat - určitě bychom si za deště vedli lépe.

I tak se nám podařilo získat několik bodů, což může být pro tým důležité. Nyní svou pozornost obracíme k Hockenheimu, našemu dalšímu domácímu okruhu, kde by to mělo být každopádně lepší.

Všem fanouškům motosportu můžu pouze vzkázat, že spoléháme na vaši podporu. V Německu to jako vždy bude zvláštní víkend, a my ho chceme oslavit společně s nimi. Takže zařiďte, abyste v Hockenheimu byli.

Nico Rosberg, 15.
Celý víkend se pro mě nevyvíjel podle plánu, což je trochu nečekané a opravdu zklamání. V závodě jsem dnes bídně odstartoval a obecně jsme zkrátka neměli rychlost. Pak mě ke konci zdržela pomalá druhá zastávka, takže to celkově nevyšlo.

Nyní musíme tvrdě pracovat na vylepšení vozu pro náš příští domácí závod v Hockenheimu za dva týdny. Hockenheim je úplně jiný okruh než tento zde, měl by našemu autu více vyhovovat. Doufáme, že tam předvedeme pro všechny naše fanoušky skvělou show.

Ross Brawn, šéf týmu
Dnes jsme byli čtvrtým nejrychlejším týmem, což odráží sedmé místo Michaela na dráze. Naše tempo za suchých podmínek se nevyrovná naší včerejší konkurenceschopnosti za deště, budeme se muset dobře podívat na data, proč tomu tak je.

Oba piloti se odpoledne setkali s drolením měkké směsi - Michael v prvním stintu a Nico v posledním, což rozhodně narušilo naši výkonnost v důležitých fázích závodu. Michael jel solidně pro sedmé místo, bránil se vozům kolem a konkurenceschopný byl obzvlášť v posledním stintu - těsně před tím, než zajel v posledním kole závodu nejrychlejší čas.

Nicův závod byl ovlivněn špatným startem, po kterém na konci 15. kola figuroval na 15. příčce. Pak se probojovával dopředu, bylo těžké pro něj nalézt čistý vzduch, což věci dále komplikovalo.

Z našeho víkendu si můžeme odnést pozitiva - včetně podstatně vylepšené výkonnosti na vodě - a budeme tvrdě pracovat na tom, abychom se z dnešního dne před Hockenheimem poučili.

 

WILLIAMS

Bruno Senna, 9.
Byl to pro nás dobrý závod, i přes start zezadu startovního roštu, což se nám nelíbilo. Pár pozic jsme získali v prvních kolech. Potom jsme měli těžký závod, bojoval jsem proti Force Indii a Sauberu. Jsem s výsledkem spokojen, vypadá to dobře, a pokud zlepšíme naši kvalifikaci, budeme schopni získávat více bodů.

Pastor Maldonado, 16.
Bylo to velké zklamání. Závod se pro nás vyvíjel dobře, měli jsme dobrou strategii. V ten okamžik jsem vyjížděl z boxů na studených pneumatikách, byl jsem na vnitřní straně zatáčky, takže byla moje. Sergio se snažil připravit mě o pozici vnějškem. Snažil jsem se bránit, ujela mi záď vozu a dotkli jsme se pneumatikami.

Bylo to zklamání, pro mě smolný závod, bylo po všem. Sergio si může vykládat, co chce. Závodíme, snažíme se odvádět to nejlepší. Snažil jsem se bránit, on chtěl získat - tohle je závodění.

Jsem zklamaný, protože auto vypadalo konzistentně a to především po zastávce v boxech, když se blížit závěr. Doufám, že se opět dostanu do boje v šampionátu a dostanu tým opět na špici v příštích závodech.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Pastor i Bruno měli oba dobrý start a na začátku jeli naplno. Bohužel byl Pastor zapleten do závodního incidentu s Pérezem, což vedlo k nečekané zastávce a poškození předního pravého kola, což ovlivnilo jeho závod.

Po závodě byl Pastor pokutován, což jako tým akceptujeme. Bruno jel skvělý závod a i přes malé hodiny v úvodní části skončil devátý. Útočil a bránil svou pozici velmi dobře. 

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 8.
Nebyl to speciální závod, mohli jsme pro fanoušky udělat více, ale prostě jsme neměli rychlost. Nevím, co se stalo. Jednu chvíli jsem vedl, ale potom jsem se vrátil tam, kde jsem startoval. Udělali jsme vše, co jsme mohli.

Jenson Button, 10.
Nebylo to super, ale mám bod. Myslím, že rychlost nebyla tak špatná, ale nebyli jsme dostatečně rychlí. Zapomeňmě na Red Bull, Ferrari či Lotus, možná jsme teď pomalejší než Sauber či Williams. Auto není rychlé, musíme na tom zapracovat, jsme McLaren, zlepšíme prostě auto. Je překvapivé, kolik týmů je teď konkurenceschopných. Fanoušci byli úžasní a tu podporu jsme dnes rozhodně potřebovali.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Suchý závod nebylo to, co jsme očekávali. A bezpochyby pokud by bylo mokro, podle předpokladů, naše konkurenceschopnosti by byla odlišná. Lewis zajel fantasticky na tvrdých pneumatikách, konzistentní výkon v první třetině. Ale poté už to tak nešlo a s druhou sadou nebyl tak spokojený.

Co se týče Jensona bylo jasné, že to pro něj bude boj, ze šestnáctého místa. Ale znovu - pokud by pršelo jako brzy odpoledne nebo jako po závodě a stejně jako v pátek a včera a jak také předpovídala předpověď - měl by rozhodně větší šance získat více míst než se mu podařilo.

Zasloužil se ten bod do šampionátu. Dále je na řadě Hockenheim, Německo - a do té doby budeme ve Wokingu pracovat tak tvrdě jak jen to bude možné, abychom tam měli dobrý závod.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 11.
V první řadě: incident v boxech byla moje vina a rád bych se omluvil týmu. Samozřejmě jsem musel jet naplno, abych získal body, ale bezpochyby jsem v boxové uličce zabrzdil pozdě. Přední kola se zablokovala, ztratil jsem kontrolu nad vozem a tak přejel místo pro zastavení.

Strašně mě mrzí, že se to stalo a doufám, že všichni mechanici budou co nejdřív naprosto v pořádku. Co se týče závodu, bylo to dobré. Zlepšil jsem se ze sedmnáctého místa na startu na bodovaná místa a doufal jsem v top 10  a v body

Sergio Pérez, nedokončil
Opravdu doufám, že komisaři s Maldonadem už něco udělají, protože poslední tři nebo čtyři závody vždy něco provedl. Není to poprvé, co zničil můj víkend. Udělal totéž Lewisovi [Hamiltonovi] ve Valencii a dali mu průjezd boxy. To si myslím, že nestačí. Ten kluk se nikdy nepoučí, jestli něco neudělají, protože je velmi nebezpečný jezdec a mohl by někoho zranit.

Jsem hodně zklamaný, protože mi pokazil víkend. Zabrzdil jsem později než Maldonado, nedal mi dost místa a najel do mě. Z mého pohledu to nebyl závodní incident. Všichni tvrdě bojujeme, posunul jsem se z patnáctého místa na sedmé před zastávkou v boxech, takže jsem doufal v body. Je to smůla, protože auto jelo velmi dobře.

Peter Sauber, šéf týmu
Doufám, že naši tři mechanici budou brzy v pořádku. Až do Kamujovy druhé zastávky, během níž ztratil 15 sekund, jsme měli dobrou šance na body. Sergio se zlepšil z patnáctého místa a dostal se na body, což není poprvé, kdy jsme něco takového v jeho podání viděli. Těšili jsme se na závod a věřili v co nejlepší výsledky. Incident mezi Sergiem a Pastorem Maldonadem bude FIA vyšetřován, ale ať už to dopadne jakkoliv, Sergiův závod skončil.

 

FORCE INDIA

Nico Hulkenberg, 12.
Byl to dnes těžký závod a to zejména proto, že byl vůz nastaven přednostně na mokré podmínky. To nám sice pomohlo včera, ale ztratil jsem na nejvyšší rychlosti dnes odpoledne. Vždy okolo mě byly vozy a to zejména v posledních kolech, kdy jsem se musel bránit před Brunem a Jensonem a neudělat žádnou chybu.

Bohužel jsem zablokoval přední kolo v zatáčce číslo tři ve chvíli, kdy do konce zbývali dvě kola a to dalo šanci Brunovi dostat se přede mě v DRD zóně. Je frustrující přijít o body tak blízko u cíle, ale moje pneumatiky už ztratily výkonnost a nebylo snadné s nimi jet.

Paul di Resta, nedokončil
Nejsem si úplně jistý, co se stalo. Jen jsem zatočil do čtvrté zatáčky a v pravé zadní pneumatice nebyl žádný tlak. Byla jasně proražená a spadla z ráfku. Vše, co jsem mohl udělat, bylo přivést vůz zpět do boxů, ale byla docela hodně poškozená podlaha. Nazul jsem nějaké čerstvé pneumatiky a vyjel, ale chybělo mi hodně přítlaku a vyjel jsem mimo trať v Becketts.

Jsem velmi zklamaný, protože jsme zariskovali a včera jezdili s nastavením do sucha, které by dnes bylo ideální. Abych řekl taky něco pozitivního, tak byl chtěl velmi poděkovat fanouškům, kteří se smířili s nepříznivým počasím a po celý víkend byli užasnou podporou.

Vijay Mallya, šéf týmu
Měli jsme bodovat, takže opouštíme náš domácí závod s pocitem zklamání. Nico jel dobrý závod a mohl získat deváté místo, ale několik kol před koncem ho ztratil ve prospěch Senny. Bohužel kvůli jeho dychtivosti při snaze získat ho zpět, vyjel z dráhy u Copse a propadl se mimo body, což je frustrující.

Jsem zklamaný také z Paula, který odstoupil už po pár kolech. Jeho vozu by sucho vyhovovalo a my jsme nikdy neměli šanci vidět, co by před domácím publikem předvedl. Je stále nejasné, co zapříčinilo defekt, ale máme podezření na kontakt v prvních pár zatáčkách.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 13.
Závod utekl velmi rychle. Start byl velmi špatný a mimo ideální stopu vozy jen stály a protáčely kola, přestože se během zaváděcího kola dobře připravily. To znamená, že jsem ztratil několik pozic ve prospěch jezdců startujících na ideální stopě. Moje první kolo bylo zmatečné. Jeden z vozů byl široký v sedmé zatáčce a mě to potrestalo výjezdem ven.

Tlačil jsem na to a snažil se o to nejlepší a poté, co jsem se dostal před svého týmového kolegu, jsem předváděl lepší tempo. Stinty ostatních byly podobné. Po zastávkách nebyly moje časy dobré, ale postupně jsem na to mohl tlačit víc. Moje časy na kolo byly maximem, co jsem z vozu mohl dostat, jelikož jsme ho tlačil na limit.

Jean-Eric Vergne, 14.
Myslím, že jsem zajel dobrý závod bez jakýchkoli chyb. Udělal jsem co jsem mohl abych získal co nejvíc pozicí a využil nový balík úprav, který v tuto chvíli máme. Nejlepší věc na tomto víkendu je, že mám pocit, že jsem se toho hodně naučil, ale nejde o ten typ výsledku, který by mi dělal velkou radost.

Musíme zvýšit výkonnost vozu tak rychle, jak jen to je možné a vím, že se toho tým usilovně snaží dosáhnout. Budeme doufat, že přísní vylepšení vozu nám umožní zlepšit naše pozice.

Franz Tost, šéf týmu
Zatímco houževnatí britští fanoušci si užili slunečný den a nepochopeně si užívali sledování počínání Red Bullu, který má základnu jen pár kilometrů od okruhu a získal zasloužené vítězství, raději bychom viděli déšť. Bylo jasné hned od začátku víkendu, že jsme konkurenceschopnější na mokru, ale z kvalifikace to nebylo zrovna zřejmé a Jean-Eric Vergne se musel vypořádat s trestem deseti míst na roštu.

V závodě předvedl skvělý start, když se v úvodním kole dostal před sedm vozů. Na druhé straně Daniel Ricciardo, který startoval mimo ideální stopu, neodstartoval dobře a většinu závodu byli naši jezdci na trati blízko sebe.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen, 17.
Bylo to pro mě dost nezáživný závod. Jel jsem tak tvrdě, jak jen to dnes a autem šlo, a po celou dobu téměř osamocen. Měl jsem drobný incident v prvním kole, dokázal jsem se z toho ale rychle dostat a od té doby to bylo jen o tom, abych neudělal už žádnou další chybu, abychom mohli využít to, co se bude dít před námi.

Škoda, že závod pro Vitalije skončil tak brzy, myslím si však, že v příštím závodě budeme silnější. Budeme mít více času pro práci na vylepšeních, které jsme sem přivezli, a snad dále snížíme náskok vozů před námi.

Vitalij Petrov, nedokončil
Jsem samozřejmě zklamaný tím, že můj závod skončil před tím, než jsem se dostal na rošt. Auto postihl problém s motorem v mém prvním kole po výjezdu z boxů a musel jsem ho odstavit těsně před vjezdem do boxové uličky.

Mechanici jej zatlačili zpět do garáže, ale bylo hned jasné, že to je konečná. Tyto věci se někdy v závodění stávají, takže se nemá cenu ohlížet zpět. Renault Sport F1 se na to podívá. Víme, jak tvrdě pracují, aby se to znovu nestalo.

Přesto dnešní problém to byl pozitivní víkend. Auto fungovalo ve všech částech dobře a já jsem byl příjemně potěšený tím, jak nám inženýři a mechanici pomohli udělat díky nastavení pokrok.

I když jsme na dráze s vylepšeními měli velmi málo času, bylo hned jasné, že se nám podařilo na auto dostat více přítlaku. Až budeme mít více času pro práci na jemném doladění nastavení, umožní nám to z vozu dostat maximum.

Mark Smith, technický ředitel
Vitalij měl žel poruchu motoru ve svém prvním kole z boxů cestou na rošt, což byl pro něj konec závodu. Z Heikkiho strany garáže – jakmile předjel pomalejší vozy, které měl kolem sebe, jezdil většinu závodu osamocen. Jel dobře, nedělal chyby, což bylo vše, co jsme dnes od něj mohli žádat.

Nyní se vrátíme zpět do továrny a budeme pracovat na všech datech, která jsme dnes i během celého víkendu nasbírali. V pátek provedeme aerodynamický test, který jsme museli posunout z tohoto týdne kvůli počasí. Pomůže nám zoptimalizovat celý balík, který jsme přivezli do Silverstone.

Víme, že jsme udělali pokrok, akorát jsme jej nebyli schopni dnes prokázat, takže se na to v posledních dvou závodech před letní přestávkou v Německu a v Maďarsku zaměříme.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 18.
Byl to pro nás obtížný víkend. Nebylo pro nikoho lehké se do něj dostat, ale museli jsme odvést svou práci profesionálně, a to se povedlo, takže myslím, že můžeme být hrdí. Tréninky byly kvůli počasí chaotické a po kvalifikaci jsme byli zklamaní. Byli jsme připraveni na mokrý závod, ale nakonec to dopadlo jinak. Byl to frustrující víkend.

Myslím, že s výsledkem můžeme být spokojeni, protože jsme získali dobré znalosti o voze. Od prvního kola bylo auto dobré, lépe mu rozumíme a doufám, že to ještě můžeme zlepšit. Příští závod je Hockenheim, kde doufám, předvedeme dobrý výsledek, protože se chci svému domácímu publiku odvděčit za jejich podporu.

Charles Pic, 19.
Můžeme být spokojeni s tím, že obě auta dokončila závod a získali jsme hodně dat, ze kterých můžeme čerpat. Na prvním setu gum jsme byli rychlejší než HRT, ale nedokázal jsem je předjet, zasekl jsem se za nimi. Potom jsme zajeli do boxů a nakonec ukázali dobrou rychlost v závodě. Díky týmu, který odvedl skvělou práci při druhém pit stopu, což mě dostalo před De La Rosu. Když to shrnu, odvedli jsme solidní práci a můžeme být optimističtější, co se Německa týče.

John Booth, šéf týmu
Na závod jsme přišli po frustrující kvalifikaci. Zmenšujeme však ztrátu na Caterham a týmy ze středu pole, ale nejsme v pozici dostat se do Q2. Musíme proměňovat šance. Jedna byla včera, ale zkazilo ji počasí.

Dnes zajeli Timo i Charles solidní závod, dojeli do cíle a vše proběhlo profesionálně. Dokončili jsme na našich obvyklých pozicích a podtrhli tak fakt, že se přibližujeme Caterhamu a oddalujeme HRT. Byl to pro všechny těžký víkend a tým může být s prací na Silverstone spokojen. Je také skvělé vidět pozitivní zlepšení u Marie!

 

HRT

Pedro de la Rosa, 20.
Pravdou je, že závod byl dobrý. Musel jsem trošku zariskovat, co se strategie týče a zkusit něco jiného, protože v naší situaci, pokud uděláte to, co ostatní, nic nezískáte. Zkusili jsme to s jednou zastávkou v boxech a pokusili se porazit Marussii. Ale to se nepovedlo, i když jsme nebyli daleko.

Opotřebení pneumatik bylo menší, než jsme očekávali, takže jsem spokojen. Nakonec nepršelo a věděli jsme, že to bude těžké, ale myslím, že jsme si vedli dobře. Nakonec bych rád dodal, že jsem šťastný slyšet, že stav Marie de Villotaové se zlepšuje, protože jsme se všichni velmi obávali. Doufám, že to tak bude pokračovat i nadále a že ji brzy uvidím.

Narain Karthikeyan, 21.
Tento víkend bylo počasí naprosto nepředvídatelné a nakonec se závod odjel za suchých podmínek, což byl velký kontrast oproti včerejší kvalifikaci. Trošku jsem bojoval s Picem, ale moje pneumatiky odcházeli, tak jsem musel zajet do boxů.

Co se týče rychlosti, jsme tam, kde Marussia, ale v závodě jsme trpěli kvůli předním gumám. Máme týden na to zapracovat na voze do závodu v Německu. A jako všichni ostatní, jsem byl šokován tím, co se stalo Marii, takže bych jí rád popřál brzké uzdravení.

Luis Perez-Sala, šéf týmu
Přes všechno byl dnešek pozitivní, vzhledem k tomu, že se nám dařilo lépe, než jsme očekávali na tak obtížném okruhu. A bojovali jsme s našimi rivaly. Pedro jen na jednu zastávku a jeho pneumatiky dobře držely. Na druhou stranu s Narainem jsme jeli na dvě zastávky, které jsme možná mohli zlepšit. Ale museli jsme zariskovat.

Stále musíme zlepšit zastávky, ale tým se zlepšil, což je důležité. A z jiného soudku - co se týče informací ohledně Marie, je to pozitivní, a přestože si stále nemůžeme být jistí, jsme šťastní slyšet dobré informace a doufám, že se její stav bude i nadále zlepšovat.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodu: Pérez žádá pro Maldonada přísný trest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 09.07.2012 00:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Webber druhým dvojnásobným vítězem!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud