Setkání jezdců v Barceloně slibuje napínavou podívanou

Jana Šrámková, 24. dubna 2012, 21:40 Google+

Kontroverzní rozhodnutí nepotrestat agresivní bránění pozice Nica Rosberga vůči Hamiltonovi a Alonsovi ve Velké ceně Bahrajnu je stále tématem, díky kterému to vře nejen mezi fanoušky, ale také v paddocku Formule 1.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 27.04. 20:49) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V obou případech (s Hamiltonem v 10. a Alonsem ve 24. kole) Rosberg zajel při bránění své pozice na vnitřku za bílou čáru a oba jezdce tak vytlačil z tratě. Článek 20.4 ve sportovních pravidlech praví, že není povolen žádný manévr či změna směru, která by měla za následek vytlačení auta z tratě.

V případě střetu s Hamiltonem je jasně patrné, proč komisaři rozhodli, že Rosberg neměnil směr jízdy a byl po celou dobu před vozem McLarenu. Problematičtější je to při pohledu na souboj s Alonsem. Komisaři tam dokonce museli použít záběry přímo ze Španělova vozu, než došli k jasnému závěru. 

Jenže už při závodě se Alonso nechal slyšet do týmového rádia: "Vytlačil mě z tratě! Musíte nechat prostor! Vždycky musíte nechat nějaký prostor!" 

Toto pravidlo však nikde napsané není. Prostor musí bránící se pilot nechat až po jednom obranném manévru při návratu do ideální stopy. Můžete si tedy myslet, že Rosbergovo jednání bylo nefér a příliš nebezpečné, nicméně komisaři neměli žádné pravidlo, podle kterého by mohli Rosberga potrestat.

Neexistuje žádné pravidlo, které říká, že musíte rivalovi ponechat místo, pokud však není vedle vás. V tu chvíli však vyvstává otázka - jak blízko vedle vás musí být? 

Podle některých není rozdíl v tom, když jste vedle sebe nebo když jeden z jedzců jede vnitřkem, dostane se na půl cesty a oba kolidují. Potom to dopadá tak, že jeden říká: Nenechal jsi mi dost místa! a druhý odvětí: Nebyl jsi dostatečně blízko! 

Komisaři tyto situace řeší i na základě rychlostních rozdílů mezi vozy během incidentu a dalších podobných záležitostí. Nyní ale nastává další problém. Článek 20.2 totiž říká, že pilot musí vždy využívat trať. Což Hamilton neudělal.

A proto byl Rosberg v právu, když do týmového rádia hlásil: "Předjel mě a byl mimo trať!" Proč tedy nebyl penalizován Hamilton? Podle traťových komisařů tím Hamilton nezískal žádnou výhodu. Přesto - využil nepovolaných prostředků a dostal se před soupeře... Takto podle BBC reagovali i někteří z předních jezdců dosavadního šampionátu. 

Problémem je zde samotný okruh v Bahrajnu. Jezdci vědí, že i když vyjednou mimo trať, je to bezpečné, protože nenajednou na trávu ani nenarazí do zdi. Pokud by tam byla tráva, Hamilton by nebyl schopen tento manévr vůbec provést a Alonso by ze souboje vycouval dříve. A stejně tak by jim možná Rosberg nechal více místa. 

Tohle vše museli komisaři zvážit a došli k názoru, že potrestání Hamiltona by bylo za daných okolností příliš kruté.

Pravdou zůstává, že někteří jezdci věří, že měl být penalizován Hamilton, někteří zase, že Rosberg. A Alonso říká, že rozhodnutí komisařů povoluje jezdcům předjíždět mimo trať a vytlačovat své soupeře dle libosti. 

Tento incident bude znovu probírán na poradě jezdců. A proto bude toto setkání jezdců na mítinku v Barceloně velmi zajímavé.

Vytisknout

Diskuze: Setkání jezdců v Barceloně slibuje napínavou podívanou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 27.04.2012 20:49 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Anderson: Schumacher míval lepší pneumatiky, my jsme se na ně nemohli ani…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud