Symonds: Nová pravidla týkající se výfuků menším týmům pomohou

Petr Hlawiczka, 16. ledna 2012, 06:20 Google+

Bývalý technický ředitel Renaultu Pat Symonds věří, že zákaz foukání pomůže menším týmům - jako je Marussia - k vyšší konkurenceschopnosti.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 16.01. 17:41) Napište svůj názor
virgin

virgin | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Symonds nyní pracuje u Marussie jako konzultant. Již v minulém roce provedl analýzu týmu a doporučil důležité změny, po nichž se tým rozloučil s technickým ředitelem Nickem Wirthem a jeho přístupem k návrhu vozu výlučně pomocí počítačových simulací.

"Hlavní změnou pro rok 2012 je opuštění výfukových difuzorů. Pro malé týmy, jako je ten náš, to není špatnou věcí. Byl to neuvěřitelně složitý systém, těžký k pochopení, náročný na zprovoznění mapování motoru ve spolupráci s šasi apod. Letos to tedy v jistých směrech bude o něco jednodušší," popisuje Symonds při svém výkladu na výstavě Autosport International Show.

Marussia zaměstnává celkem 170 lidí, což je ve srovnání s 650 u Red Bullu a 550 u Lotusu a Mercedesu enormní výzvou. Musíme zdolat velkou horu, ale v týmu vládne velmi dobrý duch a ctižádostivost. Já si to naprosto užívám."

Symonds v týmu prosadil odlišný přístup a Marussia už testuje v aerodynamickém tunelu McLarenu: "Hlavní bylo opět dostat do vývoje integritu - podívat se na všechno, co jsme dělali a klást si otázky. Nyní jsme začali s testováním v tunelu, což neznamená, že se vzdáváme CFD, chceme jen zkontrolovat integritu našich změn."

marussia
Timo Glock před svým týmovým kolegou Jeromem d'Ambrosiem (foto: Marussia Virgin Racing)

"Naše spojení s McLarenem je také dobrou věcí. Bylo zřejmě, že něco musíme dělat odlišně, že bychom to bez nich nestihli v daných termínech. McLaren neznamená, že ke změně dojde hned, pomůže nám ale zrychlit.," pokračuje Symonds.

S celkovým vývojem Formule 1 je spokojený: "F1 se ubírá lepším směrem, než řekněme před deseti lety, kdy tu byly automobilky nebo nic. Myslím, že s cigaretovou reklamou a pak s automobilkami byli všichni tak trochu arogantní, trochu samolibí.

Nyní máme RRA [Dohodu o omezení zdrojů], což je skutečný pokus o snížení nákladů. Máme tak KERS. Když byl zaveden, patřil jsem typicky mezi lidi, kteří si mysleli, že je určen někomu jinému. Když ale s těmito systémy začnete pracovat, vidíte jejich potenciál," dodává.

S novým vozem se Marussia představí až ve druhém předsezónním testu.


Rozhovor s Patem Symondsem během výstavy Autosport International Show

Vytisknout

Diskuze: Symonds: Nová pravidla týkající se výfuků menším týmům pomohou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 16.01.2012 17:41 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Coulthard, David

Coulthard: Webber není průměr

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud