Brawn volá po upřesnění pravidel

Daniel Šupa, 22. března 2004, 17:58 Google+

Technický ředitel stáje Ferrari se pozastavuje nad jednáním týmů BAR a Renault.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ross Brawna rozladila mezera v technických předpisech ohledně výměny motorů, díky které nastupovali jak Sato, tak i Alonso do nedělního závodu prakticky ze stejného místa, ale s úplně novými motory.

Oba nedokončili pro smyk kvalifikaci a startovali z poslední řady. Jejich týmy jim vyměnily motory a podle pravidla měli klesnout o deset míst proti kvalifikačnímu výsledku, ale na případ z Malajsie pravidla nepamatují.

„Rád bych věděl, co se smí a co ne, aby v tom bylo jasno,“ volá po vyjasnění Ross Brawn. „Alonso vyjel z dráhy, možná byl Renault schopen dokázat, že jet s původním motorem by bylo nebezpečné a nebo v něm měli písek. Pokud to však udělali z hlediska taktiky, pak by s tím měla FIA něco dělat.“

Sám šéfinženýr Renaultu Pat Symonds přiznal, že neměli výměnou co ztratit, ale naopak při použití nového motoru získat. Brawn varuje, že by mohly být pravidla zneužity a jako příklad uvedl náročný okruh v Monze.

„S kvalifikačním motorem byste vyhráli Pole position, potom byste motor vyměnili za nový pro závod a ztratili deset míst. Ale získali byste spolehlivý motor. Nemyslím si, že právě tohle chceme vidět, proto by se měla pravidla upravit.“


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Brawn volá po upřesnění pravidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso se zlobí na svůj tým

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud