Frank Williams o současné Formuli 1

Daniel Šupa, 14. března 2004, 22:48 Google+

Šéf stáje Williams s médii příliš často nehovoří, několik myšlenek však přece jen nově sdělil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Formule 1 podle něj potřebuje okamžitě snížit náklady a jediné řešení vidí v omezení testů, což však blokuje italská stáj z Maranella. „Ferrari má vlastní testovací okruh hned u továrny a bude proto bojovat o neomezené testy. Sice to chápu, ale testy nás stojí více, než samotné závody a náklady se stupňují, neboť některé týmy na to stále mají peníze,“ říká Frank Williams.

K úzké spolupráci mezi týmy v prodeji starších monopostů, myšlena je tím spolupráce mezi Ferrari a Sauberem, nechává zakladatele stáje chladným: „Tohle nás nevzrušuje!“

Šéf týmu z Grove si myslí, že i malé týmy ve Formuli 1 zůstanou a měla by tomu napomoci dohoda mezi FOM, SLEC a GPWC, ale dodává, že dohoda nebude až tak brzy, jak by si týmy přály. „Vyhlídky na brzký úspěch jsou zatím malé. Taková věc se v dnešní době nevyřeší za pár měsíců,“ myslí si Sir Williams.

Posledním tématem, ke kterému zaujal stanovisko, je v poslední době několikrát zmíněná možnost, že by se týmy mohly z Evropy stěhovat do Asie. Williams tuto možnost nepředpokládá i když kritizuje evropské a i britské zákonodárství. „Celá infrastruktura je ve Velké Británii a skoro veškerý know-how je v Evropě, což omezuje možnosti přesunu. Jakýkoliv dobrý obchod záleží na lidech,“ dodává muž, jenž na kolečkovém křesle stojí pevně v čele jednoho z největších týmů historie Formule 1.


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Frank Williams o současné Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kiesa, Nicolas

Stáj Minardi se rozrůstá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud