Force India měla kontrakt s Aerolabem na vývoj aerodynamických dílů pro své monoposty VJM02 a VJM03. Tvrdí, že Aerolab "mohl prozradit" něco z jejich duševního vlastnictví Lotusu, který to využil pro vývoj svého vozu T127.
Zajímavé, že v případě kopírování T127 tolik za VJM03 zaostával. Monopost Force Indie o body bojoval, Lotus na něj neměl v žádném závodě. Buď je to celé vymyšlené, nebo jsou u Lotusu tak neschopní inženýři. Gascoyne však za sebou má již docela slušné úspěchy.
Majitel Aerolabu Migeot tvrdí, že veškeré tyto právní akce proti jeho osobě a Lotusu vycházejí z toho, že mu Force India dluží peníze, kvůli čemuž proti ní podnikl právní kroky a snažil se mimosoudně se dohodnout.
Vůz Force India VJM03, jehož aerodynamická řešení údajně okopíroval Lotus T127
V jeho zájmu by určitě nebylo předávat informace jednoho klienta proti druhému - zničil by tím veškerou důvěru budoucích klientů vůči sobě. Zlikvidoval by tím svou léta pečlivě budovanou živnost.
Na druhou stranu má Force India velmi pochybnou pověst, pokud jde o včasné splácení svých závazků, a v nedávných letech kvůli tomu již prohrála nejeden spor. Ve stejném duchu pokračuje Mallyova letecká společnost Kingfisher. Za porušení kontraktu byl nedávno až na příkaz soudu odškodněn například Giedo van der Garde.
O košer praktikách Force India nepřesvědčila ani nedávno při rozvázání na rok 2011 platného kontraktu s Vitantoniem Liuzzim. Nejsem si jistý, nakolik měl tým k takovému kroku oprávnění (i když někteří poukazují na nedostatečné výsledky Itala), ani jsem neslyšel o tom, že by Tonio dostal nějaké odškodnění.
Liuzzi je letos bez místa, ačkoliv smlouvu měl. O Mallyových praktikách ví své
Ačkoliv Migeot již vyhrál svůj právní spor s Force Indií, jeho peníze nyní musí počkat až na konečný verdikt v novém případě. Indický tým je chce zpět. Nesmíme zapomenout ani na vztek, který měl v minulém roce Mallya, když od něj k Lotusu putovala řada špičkových inženýrů a aerodynamiků.
Týmy sice spolu uzavřeli dle britského novináře Joa Sawarda dohodu o tom, že si již dále nebudou krást lidi, ale když se Mallya rozhodl věc vytáhnout k soudům, Lotus ochotně přijal každého, kdo se rozhodl Force Indii opustit. A to se rozhodlo udělat několik kvalitních lidí.
Další zajímavost vyplývá z toho, co o Mallyovi říkají indičtí piloti. Indie se letos dočká své první velké ceny - proč ale Mallya do týmu nechce žádného Inda? Údajně proto, že všechnu smetánku chce slíznout sám. Pokud by do svého vozu posadil krajana, dobře ví, že by byl oslavován pilot. To by jeho dobře vyvinuté ego nesneslo, proto ty řeči o tom, že nikdo z indických pilotů není tak dobrý, že by mohl řídit jeho vůz.
Fernandes čelí dalšímu soudnímu útoku. Mallyovo ego se nedokáže vypořádat s jeho úspěchem?
Fernandes navíc dosahuje obrovských úspěchů se svou leteckou společností - mnohem větších než Mallyova společnost. Otec Tonyho je navíc Ind a on sám vypadá spíše jako Ind než Malajec.
Jak si týmy povedou na trati, to budeme moci sledovat již od konce tohoto měsíce. Souboje budou mít nádech žárlivosti, která se do závodů přenese z byznysu majitelů.