DISKUZE K ČLÁNKU Brundle se vyzývá k vyřešení zmatků ohledně Lotusů
Martin Brundle vyzývá k vyřešení zbytečných zmatků související s názvem Lotus ve Formuli 1. Podle něj by měl na startu stát pouze jeden tým s názvem Lotus.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brundle se vyzývá k vyřešení zmatků ohledně Lotusů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Zix
20:57 15.01.2011 XXXMimochodem to že mám samý nesouhlasný příspěvky mě vůbec neštve,taky sem to na konkurenci míval když sem furt ještě věřil že Vettlík získá titul a dal ho.
Tady pro změnu věřim že tenhle boj vyhraje Lotus Cars,kterej má o hodně víc společnýho s původním Lotusem než nějakej Fernandes kterej si jen dokáže koupit jméno.-
Aclaim
20:07 16.01.2011 XXXJsi normální, nebo prostě neumíš číst? Mohl bys sem napsat alespoň jeden rozumný argument, proč tvrdíš, že Lotus Cars má větší právo závodit ve Formuli 1 pod jménem Lotus, než Tony Fernandes? Fernandez šel a koupil od Hunta licenci na značku "Team Lotus". To je ta značka, pod kterou závodil ten "Team Lotus", který založil Colin Chapman. A značka Proton koupila automobilku Lotus Cars, která ve Formuli 1 nikdy nezávodila, byla to prostě jedna z firem, kterou Chapman založil, ale nebyl to "Team Lotus", který závodil ve Formuli 1. Tony Fernandez vlastní (nebo disponuje) značku "Team Lotus", která jediná kdy společně s Colinem Chapmanem figurovala ve Formuli 1. Značka Lotus Cars ve Formuli 1 nikdy nebyla - je to pro Tebe dost jasně vysvětlené, nebo to potřebuješ ještě více polopatě?
-
-
Petr
19:57 15.01.2011 XXXOba právo nastupovat se stejným jménem v F1 logicky mít nemohou. Group Lotus chce získat majoritní podíl v týmu - pak se jména Lotus zbaví, když už nebudou jako sponzor? Nebo budou mít právo je dále používat?
Kdo si hlavně hraje na nástupce - na to mám jiný názor. Viz třeba webové stránky, zbarvení monopostu a komentář k němu.
Když jsi mi neodpověděl na otázku z předchozího příspěvku, tak se zeptám na jinou věc: co bylo špatné na tom, že si Fernandes koupil licenci od "toho, co dělal auta" - když ten neměl zájem o vstup do F1 a Fernandese v tom dokonce podporoval a bral to jako propagaci svých aut?
(Že to pak Bahar otočil, to je jiná věc - podraz. Fernandes se snažil dohodnout se).
Vykřičník, to jsem nemyslel jako nějaký osobní útok - ten jen patří za zvolací větu: když začnu slovem kolik a nemyslím to jako otázku. Žáden hněv či nevraživost za tím nehledej
P. S.: Pokud má být Team Lotus mým týmem, pak jsou mé všechny -
uzivatel000190
19:24 15.01.2011 XXXPetře, já chápu obranu tvého týmu, ale nepřekrucuj něco co jsem neřekl. Předem chci říct, že mě je to celkem jedno kdo nastupuje se jménem lotus i když právo na něj mají oba (jeden si ho koupil a druhý má firmu co se tak jmenuje a co sponzoruje tým, ale rád bych pouze jeden. Na nástupce si hlavně hraje ten co se pojmenoval podle předešlého týmu a započítává si gp jeho předchůdce. Ke jménu - on si vybral právě jméno, které si pronajal od firmy co dělá auta, pokud by si koupil nějaké které právě toto nedělá, udělal by lepé a nic takového by mu nehrozilo, takže ano je spousta týmu co nedělá auta a já s tím nemám nejmenší problém a proto nechápu tvůj vykřičník? -
Petr
18:29 15.01.2011 XXXOn ale právě o to tolik stál - proto si před rokem koupil licenci (nebyla omezena výrobou aut. Jinak to zda někdo vyrábí či nevyrábí auta z něj přece nedělá lepší F1 tým - kolik je v F1 týmů, které auta nevyrábějí!
Proč Proton najednou nemohl pokračovat s Fernandesem? Reklamu v F1 by měl - akorát zadarmo. Mohli ušetřit pár desítek milionů a mohli mít i vlastní tým. Takhle jsou jen sponzoři - copak Chapman v F1 někdy fungoval pouze jako sponzor? -
uzivatel000190
17:09 15.01.2011 XXXNetvrdil jsem, že někdo něco porušil, jen nevidím smysl v tom proč si fernandesuv lotus hraje na pokračovatele legendárního týmu a co z toho mám, když automobilka prezentuje ve stejné soutěži své jméno u jiného týmu. Prostě mám daleko větší pochopení, že si dělá reklamu firma co vyrábí stejnojmenná auta než, že si milionář hraje na pokračovatele legendy, pokud tolik o to stojí, tak by přece mohl někde koupit nějaký název který není omezen výrobou aut. -
uzivatel000190
15:55 15.01.2011 XXXDám výborný příklad, udělám tým a domluvím se s mladoboleslavskou Škodovkou, že použiji název a logo škoda, po půl roce závodění se mno rozváží smlouvu a já místo toho zajedu třeba do Plzně a koupím si tu značku od nich, další rok na to přijde ta mladoboleslavská, že na to nemam právo, že oni dělají ty auta a že chtějí svojí značku používat s jiným týmem.-
Petr
16:23 15.01.2011 XXXK příběhu je třeba ale dodat další věci:
Řekněme, že zakladatel te Škodovky by svůj podnik kdysi rozdělil na Team Škoda pro závodní aktivity a Škoda Cars pro výrobu automobilů. Ty by sis od Škody Cars koupil licenci, a začal bys závodit v F1 - souhlasili by s tím i držitel licence Team Škoda.
Najednou by ti Škoda Cars protiprávně vypověděli licenční smlouvu. Koupil by sis tedy licenci Team Škoda, abys nepřišel o veškerou tvrdou práci a tvé úsilí vrátit značku Škoda do F1 nepřišlo nazmar. Tu by se do F1 přihlásila i Škoda Cars.
Měl by ses vzdát svého názvu Team Škoda jen proto, že Škoda Cars dělá auta? Kdo co porušil?
-
-
Zix
21:01 14.01.2011 XXXKdyby přišel do F1 Team Lotus a majitel by byl David Hunt tak bych nepsal vůbec nic o tom že by to nebyl pravej Lotus,protože Hunt ten tým vlastnil na rozdíl od Fernandese kterej ne a dokázal si jen koupit jméno místo toho aby začal tvořit historii svýho vlastního týmu. -
Zix
20:56 14.01.2011 XXXPodle mě je teda na 100% Lotus Cars ten pravej Lotus,protože ten Colin Chapman založil,pučil si na něj,staral o něj spoustu dalších věcí.
Zatímco Fernandes jen koupil jméno a nic víc.
Ve 2.odstavci s tebou souhlasim,bohužel Proton ten název nikdy nekoupil.
Ale i tak beru Lotus Cars jako původní Lotus a Fernandes mě docela štve,protože furt cpe jak ctí Colina Chapmana a jméno Lotus a přitom boj o jméno nechá dojít tak daleko - kdyby to všechno ctil,tak uzná že on s Lotusem nemá vůbec nic společnýho a pravej Lotus je Lotus Cars od Protonu. -
ala6
20:48 14.01.2011 XXXNemuzu s tebou souhlasit. Co ma spolecneho Lotus Cars s puvodnim lotusem? Moje odpoved: "To same co Fernandez"
Ono je to totiz tak: Colin zalozil nekolik firem, ktere pak byli ruzne prejmenovavany. Mezi nimi i dnesni "Lotus Cars" a "Team Lotus". Tyto firmi meli spolecneho prakticky (krome jmena a loga-a o ne uplne) pouze osobu Colina. Jeho odchodem vlastne jakakoliv spojitost padla. Pote pres par meziclanku tyto (jiz ne firmy, znacky) skoncili v rukou Protonu a Tonyho. Oba na to maji naprosto stejne pravo. Ani jeden nejsou puvodni, ale pravne mohou pod timto brandem vystupovat. Naprosto se nepriklanim ani na jednu stranu ohledne pravosti. Jedine co u me vitezi v sympatiich je, ze Tony byl prvni.
Uplne nejlepsi by bylo, kdyby Proton koupil od Hunta "Team Lotus" a pak treba pres Tonyho vstoupil. Tohle bohuzel ale propasl a ted je urazena jeho jesitnost (presneji jednoho konkretniho zastupce). Proc jim to Hunt neprodal ma hlavne duvod, ze Hunt mel podminku "cistoty" tymu. Proste nechtel, aby byl Lotus sponzor. No a Proton (Lotus Group) se pak kousl a ted nevi jak z toho ven. Soud nema sanci vyhrat, ale zase jim nikdo nemuze zakazat pouzivat znacku Lotus. Snad opravdu jedine castecne FIA. Ale muj nazor je, ze je soud bude neco stat a zaplati to malajci na danich. -
uzivatel000190
18:19 14.01.2011 XXXFernandese moc nechápu, že to nevzdá a nedomluví se s nimi. Přece jen to nemůže vyhrát navíc je opravdu logické, aby lotus byl ten od té automobilky. Udělal by daleko lépe pokud by začal budovat svojí značku, protože ten tým na to má.-
ala6
18:51 14.01.2011 XXXOn tam je ten problem,ze on s tou znacku to nastartoval loni. Proton se domluvit nechce. A konecne problem nejvetsi: Tony by to mozna i zabalil, ale Hunt mu uveril a kdyby to vzdal, tak by to byl podraz na Hunta. Takze Tony je ve slepy ulicce a proste v ramci zachovani tvare pred nekym, komu dal slovo nemuze couvnout. Kdyby to udelal - Hunt se bude citit pravem podvedenej.
-
-
ala6
17:16 14.01.2011 XXXA ted mi doslo, ze se bavime (nejen my) o nicem. Zadny tym "Lotus Renault GP" nebyl do dnesniho dne oficialne do sampionatu prihlasen. Tudiz se naskyta otazka, jestli vubec dalsi Lotus nastoupi. Jestli to dobre chapu, tak oni se muzou prihlasit s tim, ze nazev tymu bude doplnen. Kdyz ale chteji zmenu, ta musi byt schvalena a muze byt zamitnuta. Protoze ale jsou jiz na listine zapsani jako "Renault F1" tak to taky muze byt tak, ze zmena bude v zajmu sportu zamitnuta. I takove veci se obcas ve svete stavaji. Sice to neni pravdepodobny (odhaduji pravdepodobnost 0.0000nic.... a pak nekde mala 1 %), ale staly se i divnejsi veci.
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek