FIA v Monze dále zpřísní testy ohebnosti - zaměří se i na podlahu

Petr Hlawiczka, 26. srpna 2010, 06:45 Google+

FIA dle Autosportu plánuje dále přitvrdit ve svých testech na nadměrnou flexibilitu předních přítlačných křídel, aby z ní některé týmy nemohly čerpat potenciální neférovou výhodu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 26.08. 15:51) Napište svůj názor
GP Španělska (Barcelona)

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Vrcholný orgán motosportu již během Velké ceny Maďarska oznámil, že v Belgii zpřísní zátěžové testy. Red Bull, jehož přední křídla se prohýbají nejvíce, se však již tehdy usmíval, že tlakem 1000 N na obě strany předního křídla s přehledem projde a nic měnit nemusí. FIA proto v Itálii podnikne další kroky.

Rakouská stáj je v podezření, že flexibilita jejich křídel není dána ani tak správnou volbou uhlíkových kompozitů a práci s nimi, ale spíše chytrým návrhem a ohebností podlahy vozu. FIA proto hodlá zavést speciální testy ve spodní oblasti vozů.

V dokumentu, který týmům zaslala během letní přestávky prostřednictvím Charlieho Whitinga, stojí, že se zaměří zvláště na přední část podlahy. Týmům nesdělila přesně, jak budou testy vypadat, pouze to, že se uskuteční ve vzdálenosti 380 mm za osou předních kol po bocích 100 mm od středu vozu.

Upravena budou navíc pravidla týkající se dřevěné desky pod vozem, aby bylo zajištěno, že volnost v této oblasti nebude zneužívána pro nadměrnou flexibilitu.

Skid_block
Dřevěná deska (skid block) pod vozem, na kterou si FIA také zaměří

Tato deska nebrání proudění vzduchu pod vozem, jejím opotřebením se sleduje pouze to, aby vozy nebyly nastavovány na příliš nízkou světlou výšku. Její tloušťka (10 mm) se vždy zkoumá v parc fermé. Pokud je nižší než uvádějí pravidla (sjetá o více než 8 mm v určitých úhlech), je vůz diskvalifikován. Tato část se  nebude smět skládat z více než dvou částí, přičemž každá z nich bude muset být alespoň 1 metr dlouhá.

Napevno uchyceny k vozu budou muset být také veškeré spoje a nosné čepy.

Vytisknout

Diskuze: FIA v Monze dále zpřísní testy ohebnosti - zaměří se i na podlahu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 26.08.2010 15:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sutil, Adrian

Okruh v belgickém Spa - Čím je zajímavý?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud