Massa: Ferrari ještě neodepisujte!

Petr Hlawiczka, 7. června 2010, 06:30 Google+

Felipe Massa věří, že se Ferrari ještě dotáhne na Red Bull a McLaren v letošní bitvě o prvenství ve světových šampionátech - bez ohledu na slabé výkony v Turecku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari přitom letos nezačalo vůbec špatně - úvodní podnik sezóny začalo "doublem," když v Bahrajnu dojel Alonso první a Massa druhý.

Postupně se však propadalo dozadu, což vyvrcholilo v Turecku, kde ztrácelo nejen na McLaren a Red Bull, ale už i na Mercedes a Renault.

Z pohledu postavení v šampionátech není ještě nic ztraceno - na nejlepší týmy ztrácí 25, resp. 26 bodů a Alonso na prvního Webbera pouze 14 - dle vývoje výkonnosti se nicméně zdá, že brzy o šanci na boj o prvenství přijdou.

Massa však věří, že k obratu dojde: "Co se týče šampionátu, situace z našeho pohledu ještě není kritická. Vzhledem k tomu, že zbývá ještě 12 závodů, je to 100% otevřené, což znamená, že ještě můžeme bojovat o oba tituly."

Uvědomuje si, že výkonnost Ferrari stále klesá, což se potvrdilo i v Turecku, kde dojel před svým týmovým kolegou až sedmý: "Myslím, že to můžeme upřímně označit za nejhorší výkon Scuderie letošní sezóny. Byli jsme nekonkurenceschopní po celý víkend od pátku až do neděle, trápili jsme se v každé části, zejména v kvalifikaci."

Ferrari_Turkey

Ferrari do sezóny vstoupilo ve skvělé formě, podle něj je to tedy pouze o tom zjistit, kde udělali chybu a zrychlit tempo vývoje: "Máme na to, protože jsme odvedli přes zimu fantastickou práci a do sezóny vstoupili se skvělým autem, které bylo mnohem lepší než loňské, s nímž jsme zakončili sezónu 2009." Je třeba ovšem poznamenat, že loni ukončili velmi brzy vývoj monopostu F60, díky čemuž přišli nakonec i o třetí místo v šampionátu konstruktérů, ale zároveň získali náskok ve vývoji monpostu.

"V tom čase jsem zvolili správný směr v jeho vývoji. Od jisté doby se díky našemu vývoji nezlepšilo tak, jak jsme očekávali. Zatímco soupeři od stejného okamžiku své vozy vylepšili výrazně," popisuje Brazilec. Ferrari příliš mnoho energie a zdrojů soustředilo mj. i na nasazení F-kanálu, který se snaží všichni po vzoru McLarenu okopírovat, ovšem s horšími výsledky. Po Barceloně dokonce Scuderia prohlásila, že jeho nasazení vedlo k mírnému zhoršení aerodynamické efektivity monopostu F10.

McLarenu se podařil přeci jen husarský kousek - sice neutajil F-kanál a jeho fungování na svém voze, ale soupeře stojí příliš velké úsilí jeho nasazení a zejména správné vyladění na okruzích. A tak zatímco ve Wokingu vylepšují různé jiné části svého vozu, který je již druhým nejrychlejším ve startovním poli (v Turecku za Red Bullem zaostávali pouze o 0,15 vteřiny), většina soupeřů se trápí s vyladěním F-kanálu a přešlapuje na místě.

Ferrari_Turkey_800

"To je situace, které čelíme - musíme proto nejdříve poznat, proč se už ve vývoji neubíráme správným směrem. jsem si jistý, že to dokážeme, protože Ferrari má dostatečné lidské kapacity a protože v minulosti se již několikrát podařilo z konce startovního pole se propracovat na špici s nejlepšími vozy," dodává Massa.

Vytisknout

Diskuze: Massa: Ferrari ještě neodepisujte!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp monaka

Mercedes má s adaptací F-kanálu problémy - aktualizováno

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud