Red Bull / Renault
Mark Webber, 1.
Tenhle výsledek je pro tým. Obě strany garáže měly za poslední dvě noci jen pár hodin na spánek. Ti lidi pracovali opravdu tvrdě a ukazuje se, že čas vražený do auta se odráží na čase na kolo. Byla to senzační kvalifikace. Christian (Horner) před kvalifikací řekl, že se mi pravděpodobně nepoštěstí řídit auto jako je tohle moc často, tak ať si to užiji. A to jsem udělal. Často spolu se Sebastianem svádíme dobré souboje. Seb má dobrý přínos, je fajn do toho taky přispět. Je na tom vidět, jak pracujeme kolektivně jako tým.
Sebastian Vettel, 2.
Mark dnes odvedl velmi dobrou práci, plynule odjel všechny části kvalifikace. Zdá se, že mě vždycky porazil v posledním sektoru, podíváme se na data a zjistíme, co mohu zlepšit. Myslím, že jsme rádi ve společnosti toho druhého. Mark mě očividně chce porazit a já jeho, to není tajemství.
McLaren / Mercedes
Lewis Hamilton, 3.
Ztráta na Red Bull je velká. Myslím si, že jen málokdo čekal, že budou tenhle víkend tak rychlí, ale že budou rychlí, to se vědělo. Je skvělé být na předních pozicích a nejlepší ze zbytku týmů. Ne všechny okruhy budou jako tenhle, silní jsou zejména v rychlých zatáčkách, uvidíme, co nás čeká. Nepřestaneme vylepšovat vůz a budeme se soustředit na oblasti, kde ztrácíme. Vůz má velký potenciál a tým skvělou základnu, musíme najít více přítlaku, ale dnešní výkon je myslím solidním vykročením.
Jenson Button, 5.
Dnes ráno jsme měli trochu potíže a včera jsem si nemysleli, že budeme, kde jsme dnes, takže tohle odpoledne nebylo zase tak špatné. V posledním kole třetí části kvalifikace jsem přejel jednu z těch zelených sekcí v Astroturfu. Nebylo tam moc přilnavosti, takže jsem se roztočil, to mě stálo nějaký čas. I tak jsem ale pátý a jsem s tím spokojený. OK, radši bych byl na lepším místě a možná jsem mohl být, ale tohle není špatné místo pro start. Přijeli jsme sem stáhnout náskok Red Bullu a on místo toho roste, je to překvapivé. Zítra se nám snad povede předjet několik aut v první zatáčce. Pro mě to bude trochu těžší, ale Lewis má určitě šanci. Když všechno dobře půjde, doufám, že si upevním vedoucí příčku v poháru jezdců - a snad já a Lewis získáme dost, abychom udrželi McLaren ve vedení poháru konstruktérů.
Ferrari
Fernando Alonso, 4.
Nebyli jsme bezchybní v otázce přilnavosti a správného nastavení přítlaku. Jistí jsme si nebyli ani co se týče ideálního nastavení vozu v průběhu víkendu. Ale ve třetí části kvalifikace jsme našli víceméně kompromis. Zítra snad budeme podávat výkony bližší Red Bullu. Pokud jste o dvě nebo tři desetiny pomalejší, můžete bojovat o vítězství. Pokud jste ale pomalejší o vteřinu, můžete jen očekávat, že vám příliš neujedou. Za normálních okolností bude Red Bull zítra favorit. Nica jsem zaprvé bohužel vůbec neviděl. Úhel pohledu není ideální, abyste
si všimli vozu projíždějícího boxovou uličkou, spoléháte se na mechanika. Zadruhé, pokud za to budu penalizován, budeme muset přehodnotit některé již odjeté závody z hlediska trestů za pitlane. A zatřetí, trest za ohrožení v bezpečnosti v boxové uličce jde většinou na vrub týmu, takže tohle snad nebude ani jeden z těch případů.
Felipe Massa, 9.
V kvalifikaci jsem měl problém najít správnou úroveň přilnavosti, hlavně ve druhém a třetím sektoru, které obsahují nejpomalejší zatáčky. Cítil jsem se jako jezdec rally, neustále nedotáčivý. Už včera jsem si uvědomil, že to nebude jednoduchý víkend, takže jsem dnes nebyl překvapený. Pracovali jsme na různých nastaveních a vybrali to nejlepší, ale nestačilo
to. Musíme zjistit proč, ale v klidu, bez panikaření. Možná jsem nedal dohromady nejlepší kolo, ale i tak si nemyslím, že bych měl šanci bojovat o čelní umístění. Red Bully jsou tu rychlejší než všichni ostatní, musíme udělat maximum a získat dobrý výsledek.
Stefano Domenicali, šéf týmu
V první řadě bych chtěl pogratulovat Fernandovi. Odjel opravdu fantastické, kolo, dostal z dnešního nastavení každičkou tisícinku. Felipe tenhle víkend nedokázal najít správný cit pro auto a dnes udělal, co mohl. Musíme analyzovat důvody, které vedly k této situaci.
Mercedes
Michael Schumacher, 6.
Po celý víkend se cítím v autě lépe. Proti Číně máme správné nastavení a mohl jsem tlačit. Negativní na naší situaci je velký odstup od nejrychlejších. Máme však ve voze prostor pro zlepšení, Red Bull má výbornou aerodynamiku. Bavit se o pódiu je bezpředmětné, čeká nás náročný závod, především se musím soustředit na zpětná zrcátka než na vozy přede mnou.
Nico Rosberg, 8.
Tenhle víkend není v mém případě zdaleka ideální, zatím mi nový aerodynamický balík nesedí. Michael je na zdejším okruhu lepší, ale zase ztrácet na něj vteřinu není nic tragického. Před víkendem jsem věřil, že budeme moci soupeřit s Red Bull, ale je to obráceně. Situaci v boxech mezi mnou a Alonsem zavinil tým Ferrari a očekávám, že dostanou pokutu.
Renault
Robert Kubica, 7.
Celkově dobrá kvalifikace. Myslím si, že jsem z auta dostal maximum. Nemáme mnoho zlepšení, takže je porážka Ferrari a Mercedesu úspěchem. Bude zajímavé, co přinese kombinace těžkých vozů a měkkých pneumatik v prvních kolech. Věřím, že nám to zítra pojede podobně a že získáme nějaké body.
Vitalij Petrov, 14.
Do Q3 jsem se nedostal díky třem desetinám. Po začátku jsem neměl po ranní nehodě jistotu o limitách. Mechanici udělali velkou práci při opravě. Závod nebude snadný, nedá se tu moc dobře předjíždět.
BMW Sauber / Ferrari
Kamui Kobayashi, 10.
Už od dopoledního tréninku jsem věděl, že moje tempo bude dostačovat na postup do závěrečné fáze kvalifikace. Tým odvedl skvělou práci - ne jen v kvalifikaci, ale za celé ty tři týdny. Změnili jsme směr vývoje auta a za odměnu jsme se podruhé dostali do poslední části kvalifikace. Výkon auta je mnohem lepší. Máme úpravy v aerodynamice a zásah do motoru kvůli spolehlivosti.
Pedro de la Rosa, 12
Nejsem spokojený. Ve druhé části kvalifikace jsem byl šestý a určitě bylo možné se dostat dál. Nerozumím moc tomu, co se pokazilo. Byl jsem občas trochu nedotáčivý a ze druhé zatáčky jsem jel smykem. Pozitivní na tom je, že jsme od Velké ceny Číny postoupili hodně dopředu.
Peter Sauber
Chcete-li se posunout na roštu dopředu, musíte udělat dva kroky, protože konkurence taky nespí. A to se nám přesně povedlo. Velké díky celému týmu.
Force India / Mercedes
Adrian Sutil, 11.
Výsledek není špatný. Máme tu několik zlepšení a zdá se, že pracují dobře. Vůz je konkurenceschopný a postup do Q3 byl reálný. Nepodařilo se mi však dát dohromady ideální kolo a v závěru rozhodujícího jsem se dostal do provozu. Věřím, že můžeme zítra proniknout na body.
Vitantonio Liuzzi, 17.
Náročný den, volný trénink jsem skoro celý ztratil, nemohl jsem pracovat na nastavení. Vůz neměl dobré vyvážení a přilnavost nebyla dostatečná. Věřil jsem v lepší výsledek, pro posun dopředu udělám co bude v mých silách a je tu zítra i možnost deště.
Williams / Cosworth
Rubens Barrichello, 18.
Faktem je, že aktualizace našeho vozu nepracovaly tak jak měly. Na lepší výsledek jsem dnes nebyl dost rychlý. Navíc jsem ani při jedné příležitosti neměl úplně volnou trať. Máme tady šest pomalých vozů a není problém za nimi ztratit tři čtyři vteřiny na kole.
Nico Hülkenberg, 13.
Osobně jsem se svými kvalifikačními koly spokojen. Samozřejmě míříme výš než na třinácté místo, ale taková je naše výkonnost v tuhle chvíli. V první části kvalifikace jsem vyjel mimo trať a způsobil menší poškození na vozu, ale mechanici to rychle opravili. Děkuji všem v továrně, pracovali opravdu tvrdě, abych dostal vylepšení do kvalifikace včas.
Sam Michael, technický ředitel
Tohle pro tým nebyla dobrá kvalifikace. Rubens se kvůli provozu nedostal z první části a nedokázali jsme udržet Nikovo tempo ve druhé části a dostat ho do top ten. Podíváme se na data, abychom zjistili proč, a zapracujeme na zlepšení.
Toro Rosso / Ferrari
Sebastien Buemi, 15.
Čekal jsem lepší výsledek, mohli jsme z auta dostat víc. Dostával jsem se ale hodně do provozu, v posledním kole jsem měl incident s Rosbergem. Mezi mnou a třemi vozy, které postoupily do další části kvalifikace, byl rozdíl asi jedné desetiny vteřiny. Bylo to hodně těsné. Můj hlavní cíl pro zítřek je dovézt auto domů a nebourat, protože to se mi v téhle sezóně stává až moc často. Rád bych také dovezl nějaké body.
Jaime Alguersuari, 16.
Musíme být rádi za tohle umístění. Věděli jsme, že někteří soupeři dovezou na tenhle závod vylepšení, a musíme se reálně postavit k tomu, čeho jsme mohli dosáhnout. Sezóna je dlouhá a my také v určitém bodě budeme mít úpravy. Udělal jsem, co bylo v mých silách, a na konci druhé části kvalifikace jsem zkusil prostě jet na co nejlepší čas. To se mi povedlo, možná zítra dokážu dovézt body, závodní simulace v pátek vypadaly dobře. Takže jsem na zítřek sebejistý, snad vydrží nepršet.
Giorgio Ascanelli, šéf týmu
Můžeme být s výsledkem spokojeni. Dokonce se dařilo v určitém ohledu lépe, než jsme čekali, ačkoli Sebastien bohužel nemohl zajet jediné čisté kolo ve druhé části kvalifikace. Obě byla zasažena hustým provozem, s Rosbergem to byla jednoduše smůla, u Petrova mi to ze strany jeho týmu přišlo úmyslné.
Lotus / Cosworth
Jarno Trulli, 19
Velmi dobrá kvalifikace. Výsledek se nezměnil, ale znatelně jsme stáhli náskok aut před námi. Včera jsem měl lepší tempo, takže se svým dnešním výsledkem nejsem dvakrát spokojen. Máme teď ale velký náskok na naše nejtěsnější konkurenty a můžeme začít přemýšlet, jak dohnat ty před námi.
Heikki Kovalainen, 20
Dosáhli jsme všech cílů, které jsme si stanovili, vidíme mezeru narůstající správným směrem - zmenšuje se směrem dopředu a zvětšuje v poměru s dalšími novými týmy. Nebudeme mít tenhle typ úprav každý víkend, ale myslím, že auto bude zrychlovat a budeme se pořád zlepšovat. Těším se na zítřejší závod, až zjistíme, jak na tom jsme na dlouhých jízdách.
Tony Fernandes, šéf týmu
Jsem opravdu velmi šťastný. O Barceloně jsme hodně mluvili, změnit slova v činy bylo důležité a jednoznačně jsme pokročili o kus dopředu. Myslím, že jsme o jednu a půl vteřiny za zavedenými týmy a očividně se vzdalujeme ostatním nováčkům. Ta rychlost ve spojení se spolehlivostí by z nás mohla udělat konkurenci pro úspěšnější týmy.
Virgin / Cosworth
Timo Glock, 21.
Dnes to nebyla ideální kvalifikace, nedokázali jsme si pojistit nejlepší místo mezi nováčky. Auto se nechovalo, jak bych čekal, máme dobrý základ,ale pořád máme co vylepšovat. Zdokonalujeme se v identifikaci problémů a začínáme jít správným směrem.
Lucas di Grassi, 22.
Měl jsem dobrou kvalifikaci. Ačkoli není ideální, že zatím nemám také nové auto, dal jsem na konci první části dohromady dobré kolo a skončil jen desetinu za Timem. Jsem se svým výkonem tento víkend zatím velmi spokojen.
HRT / Cosworth
Karun Chandhok, 23.
S kvalifikací jsem docela spokojený. Odstup na další nové týmy je takový, jaký jsme čekali, mohl jsem možná být o něco málo rychlejší. Moc děkuji mechanikům, pracovali na mém voze do pěti hodin ráno, bohužel budu i tak startovat za Brunem kvůli penalizaci za výměnu převodovky.
Bruno Senna, 24.
Kvalifikace nebyla pro nás tak dobrá, jak bychom si přáli. Ráno nás zdržely problémy s hydraulikou a odpoledne jsem měl dost velkou ztrátu i na Karuna. Pokusíme se porozumět příčině a na zítřejší závod se lépe připravit. Cílem je zítra závod dokončit.
Colin Kolles, šéf týmu
Soustředili jsme se na nastavení pro závod, ranní přerušení nám v naší snaze příliš nepomohly, cílem je dovézt oba vozy do cíle.