Přehled hmotností - vítěz kvalifikace je nejlehčí (aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 18. října 2009, 00:23 Google+

Podívejte se, kdo bude stát na startu zítřejší Velké ceny Brazílie s nejlehčím vozem v našem přehledu. Zkusíme si také očistit časy o vliv paliva a na závěr zkusíme odhadnout, kdy se který z pilotů objeví v boxech.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 18.10. 12:56) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Nejlehčími muži na startu budou Rubens Barrichello, jenž si tedy krom umu k dnešnímu vítězství v kvalifikaci pomohl i malým množstvím paliva, spolu s Nickem Heidfeldem. Oba si pro začátek závodu nechají natankovat pouze 45,5 kg paliva. U Heidfelda poněkud nezvyklá taktika, očividně pojede minimálně na 2 zastávky. V tak špatných výchozích pozicích volilo BMW vždy téměř plnou nádrž a strategii jedné zastávky. Velmi lehký je i Kimi Räikkönen ve třetí řadě, jenž má v nádrži o pouhý kg více.

Naopak nejtěžšími jsou poměrně nezvykle Sebastian Vettel, jenž je stále ve hře o titul, a Giancarlo Fisichella – oba s nákladem 78,5 benzínu pojedou pouze na jednu zastávku.

 

Pokud bychom očistili vliv paliva na časy, došli bychom k tomu, že nejlepší výkon v kvalifikaci podal Mark Webber, jenž by se stejně těžkým vozem jako nejlehčí Barrichello kvalifikaci zřejmě vyhrál. Na úkor Räikkönena by si polepšili Sebastian Buemi s Nicem Rosbergem. Zdálo by se, že Fin na Ferrari s daným množstvím paliva oslnivý výkon nepředvedl – ovšem je třeba brát v potaz horší techniku než většina jezdců kolem. Ferrari údajně F60 již pár závodu nevyvíjí, v Brazílii se přesto představily s některými novinkami, protože jim teče do bot, respektive v boji o bronz v Poháru konstruktérů jim příliš zblízka dýchá na záda McLaren.

Po korekci časů, kdy jsem počítal se zdržením 0,031 sec za každý kg paliva, by došlo k prohození si pořadí mezi Kubicou a Nakajimou, jenž v Brazílii prožil jednu ze svých povedenějších kvalifikací a za svým týmovým kolegou zaostal teoreticky o pouhou desetinku. O 7 kg lehčí Kubica, jenž se stěhuje od příští sezóny k Renaultu, mohl předvést více. Fernando Alonso se mezi nejlepších deset sice dostal, žel v poslední části toho převedl ještě méně, když na Poláka ztrácel téměř vteřinu – jenže o tolik pomalejší Renault než BMW určitě není. Kubica by si s sebou ale mohl každopádně při přestupu přibalit pár výkresů německého monopostu.

 

Na závěr se podívejme, jak budou nejspíše vypadat zastávky v boxech. Zastávky by měli zahájit kolem 21. kola Barrichello s Heidfeldem, hned v dalším kole by se zde měli objevit Räikkönen s Alonsem.

O dvě kola později bude v garážích docela živo, stavět budou Webber, Kubica, Sutil a Kovalainen. V 25. kole by se po své návštěvě mechaniků mohl posunout o trochu vpřed Trulli na Toyotě v případě, že se mu bude dařit držet se závodníků před sebou. Ve stejném kole navštíví boxy i Rosberg.

Vzhledem k tomu, že je závod vypsán na 71. kol, pojede nejspíše nejtěžší čtveřice - Grosjean, Liuzzi, Vettel a Fisichella - pouze na jednu zastávku.

Poměrně variabilní strategii mají i Alguersuari, Kobajaši a vedoucí muž šampionátu Button. Svou první zastávku plánují na 32. kolo, a pokud do závodu vyrazí na měkčí směsi dovezené Bridgestone, mohli by větší část na tvrdší ujet do cíle bez zastávky. Je to podle mě ale méně pravděpodobnou variantou - i tito piloti se v boxech ukážou nejspíše dvakrát.

Vytisknout

Diskuze: Přehled hmotností - vítěz kvalifikace je nejlehčí (aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 18.10.2009 12:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Heidfeld: To už není o řízení, to je plavání!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud