Ze zákulisí: Silverstone

x-o, 27. června 2009, 20:32 Google+

Kdo bude sponzorovat USF1, jak snáší Lewis Hamilton nepovedený vůz a má Ferrari ještě právo veta?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Manor není jediným nováčkem, který údajně našel sponzora (Virgin). V pokročilé fázi jednání by měl být i americký tým USF1, konkrétně s internetovými stránkami YouTube. Chad Hurley, jeden ze zakladatelů, se v Silverstone sešel s majiteli týmu Peterem Windsorem a Kenem Andersonem. Dohoda už je údajně na spadnutí.
Windsor už se v souvislosti se založením nového týmu musel vzdát jedné ze svých aktivit - po britské Velké ceně poprvé nepokládal třem nejlepším jezdcům otázky na televizních tiskových konferencích FIA. Nahradil ho bývalý komentátor F1 pro britskou ITV (letos F1 vysílá BBC) James Allen.

Sebastian Vettel dostal pro tento závod nové šasi. Na rozdíl od poněkud nezvyklého „Kate’s dirty sister“ (Necudná sestra Kate) tentokrát přidělil novému vozu obyčejné jméno - Kate.
Oba jezdci Red Bullu vysílají tak trochu podle očekávání rozdílné signály, pokud jde o strategii týmu v boji o Pohár jezdců. Webber, který na Vettela ztrácí 3,5 bodu vyžaduje stejné šance pro oba, zatímco Vettel by byl raději, kdyby se tým soustředil jen na jednoho z nich. Šéf týmu Horner tvrdí, že se o strategii rozhodne vždy v kvalifikaci.
Televize BBC mezitím rozebírala, že Vettel neumí předjíždět. Své výhry získal z pole position a vždy, když uvíznul za někým jako Felipe Massa (v Barceloně) nebo Jenson Button (v Turecku), nedokázal nic udělat.

V paddocku se poprvé od Malajsie objevil bývalý sportovní ředitel McLarenu Dave Ryan. Navštívil motorhomy několika týmů, ale novou práci nehledal: „Jsem tu jen na návštěvě kvůli podpoře charitativní nadace závodních mechaniků,“ řekl Ryan.

Lewis Hamilton se sice v rozhovorech prezentuje jako vyrovnaný jezdec, který oddaně čeká na příští sezónu, frustrace ale někdy musí vyjít na povrch. Už v Turecku bylo z jeho rádia při závodě slyšet: „Nedokážu se udržet toho podělaného Renaultu, mám sjeté pneumatiky a jsem těžší, než nějaká podělaná loď.“ V Silverstonu se trápil za těžším Kubicou a nedokázal přimět pneumatiky fungovat. Tým mu zamítnul žádost na předčasnou zastávku v boxech a tak od plánované zastávky vyjížděl agresivně s motorem vytočeným až k omezovači. Za to, ani za závěrečné pálení pneumatik po dojezdu do cíle mu inženýři dohlížející na motor nepoděkovali.

Odchod Virginu od Brawnu není pro tým nejlepší zprávou, hlavní sponzor pro příští sezónu stále ještě není domluven. Mohly by se jím však stát aerolinky Air Asia (momentálně sponzorují Williams), jejichž výkonný ředitel Tony Fernandes diskutoval s Rossem Brawnem.
Solidní příjem zatím zajišťuje týmu prodej reklamních předmětů. Jen o víkendu v Silverstonu prodal tým materiál za více než 1 milion liber.
Další leteckou společností v F1 by se mohla stát britská British Airways. Měla by nahradit Santander, který od McLarenu odchází k Ferrari. Pravděpodobnost této spekulace je ale diskutabilní, ředitel British Airways totiž nedávno žádal své zaměstnance, aby se dobrovolně vzdali jednoho měsíčního platu.

Díky sporům se vynořují některá další čísla z uplynulých let. Rozpočet Toyoty před dvěma lety činil 550 milionů eur. U Hondy zase na projektu F1 pracovalo až 2 500 lidí a na aerodynamickém výzkumu se podílelo 5 tunelů.

Nelson Piquet vyjádřil velký obdiv pro svého kolegu, dvounásobného mistra světa Alonsa. Ztrácel na něj čas v extra rychlé pasáži Maggots-Beckets a nedokázal pochopit, jak může být s jejich autem tak rychlý. Podle Piqueta zkrátka patří k těm nejlepším.

Ze vzniku konkurenční série FOTA by zřejmě měly radost zúčastněné okruhy. Zatímco Bernie si za organizaci závodu vezme od 18 do 35 milionů liber, FOTA plánovala poplatky mezi 5 a 10 miliony liber.

Ferrari už minulý týden rozjelo arbitráž, která měla rozhodnout o platnosti jejich smlouvy s FIA. Po dohodě s FIA ale celá záležitost skončila a Ferrari považuje smlouvy za platné. Jejich právo veta tedy zůstává.


Bruno Senna se v sídle McLarenu připravuje na projížďku v MP4-4

Na další tradiční britské motoristické akci - Festivalu v Goodwoodu - se objeví vítězný vůz Ayrtona Senny, McLaren MP4-4. Pojede s ním nejen Lewis Hamilton, ale i Sennův synovec Bruno. Mimo jiné budou v akci k vidění i Williamsy FW08 Kekeho Rosberga (rok 1982), FW18 Damona Hilla (rok 1996) a FW29 z roku 2007.
Vytisknout

Diskuze: Ze zákulisí: Silverstone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

di Montezemolo, Luca

Montezemolo nebere Mosleyho vážně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud