Shrnutí pátečních tréninků v Bahrajnu

x-o, 24. dubna 2009, 18:14 Google+

Ohlasy jezdců a týmů na páteční tréninky, shrnutí nových úprav na vozech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Bahrajnu (Sakhir)

GP Bahrajnu (Sakhir) | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

1. trénink
Teplota vzduchu cca 35, teplota trati cca 46.

2. trénink
Teplota vzduchu cca 36, teplota trati cca 50.


Ferrari

Massa: 8. a 16., celkem 51 kol
Räikkönen: 10. a 18., celkem 47 kol

Špatný den pro Massu, není spokojen s vyvážením auta, navíc nefunguje tvrdší směs pneumatik. V prvním tréninku jezdil s KERSem, ve druhém bez něj. Räikkönen KERS neměl vůbec, na autu neshledal žádné konkrétní chyby, jen nemá rychlost. Hned při prvním výjezdu se jen tak tak vyhnul bariérám u druhé zatáčky. O dalším použití KERSu v kvalifikaci a závodě se rozhodne večer.
Auto je ve stejné specifikaci jako v Šanghaji a tým neočekává příliš dobré výsledky. Velké zlepšení plánují do Barcelony - vytvoření nové pracovní skupiny se projevilo a plánovaný dvoupatrový difuzor se má objevit už ve Španělsku oproti původně plánovanému Turecku, stejně jako odlehčená verze šasi. Do Turecka se také posunuly jiné úpravy namířené až na pozdější závody.

McLaren

Hamilton: 1. a 11., celkem 49 kol
Kovalainen: 6. a 19., celkem 59 kol

Hamilton chválí vyvážení i přilnavost, nejrychlejší kolo v prvním tréninku zajel na tvrdší směsi. Kovalainen opět porovnával obě verze předního křídla, starší mu zatím vyhovuje více. Ve druhém tréninku mu přestal fungovat KERS, což poznamenalo zajížděné časy. V kvalifikaci očekává větší konkurenceschopnost.
Jedinou změnou na autech jsou větší výstupy vzduchu vzadu kvůli chlazení. Další verze dvoupatrového difuzoru zatím nedorazila, její nasazení se posouvá až do Barcelony. V Bahrajnu jsou na něm jen minimální změny.

BMW Sauber

Kubica: 3. a 17., celkem 48 kol
Heidfeld: 2. a 20., celkem 50 kol

V první části měli oba jezdci lehčí vozy, nejrychlejší časy zajeli na měkkých pneumatikách. Podle Heidfelda jsou na této trati rozdíly mezi směsmi obzvlášť velké a je náročné najít správné nastavení. Navíc mu schází stabilita při brzdění, ale s postupným čištěním trati by se měla zlepšit. Kubica opět jezdil s KERSem a pracoval na jeho lepším přizpůsobení k autu, měl by ho totiž použít i v samotném závodě.
Tým nepřivezl žádné nové součásti a očekává posun dopředu až v Barceloně, ovšem nasazení nového difuzoru není pevně naplánováno ani tam.

Renault

Alonso: 18. a 2., celkem 49 kol
Piquet: 13. a 15., celkem 50 kol

Alonso ověřoval nové chlazení brzd a KERS, dokončil tréninky podle plánu. Většinu dne jezdil s těžkým autem, v závěru zajel nejrychlejší kolo s malým množstvím paliva. Měl novou verzi difuzoru, jeho starou z Činy obdržel Piquet. Ten se ale i přesto domnívá, že bude těžké postoupit do poslední části kvalifikace.
Tým nasadil upravené přední křídlo s křidélkem nad hlavními plochami, Piquet rovnou jedno zničil při výjezdu z trati.



Toyota

Trulli: 15. a 3., celkem 59 kol
Glock: 17. a 8., celkem 57 kol

Data z předsezónního testování týmu příliš nepomohla, protože podmínky na trati byly dnes úplně odlišné a nastavení vozů se muselo změnit. Časy nejsou špatné, ale jezdci si stěžují na horší vyvážení. Dnešní program i tak dokončili bez problémů.

Red Bull

Webber: 9. a 5., celkem 53 kol
Vettel: 12. a 4., celkem 50 kol

Oba jezdci jsou s autem spokojeni a zvládli plánovaný program. Vzhledem k suchým podmínkám očekávají návrat k formě před Čínou.

Toro Rosso

Bourdais: 19. a 14., celkem 48 kol
Buemi: 20. a 13., celkem 52 kol

Bourdais si stěžuje na velké změny v přilnavosti trati, což znesnadňuje ověření práce s pneumatikami, Buemi zase na špatnou trakci na výjezdech z pomalejších zatáček, první trénink pro něj navíc skončil předčasně po selhání vozu v osmé zatáčce. Ani jeden zatím nechce odhadovat, kde se nachází ve srovnání s ostatními kvůli různému množství paliva.

Williams

Rosberg: 4. a 1., celkem 60 kol
Nakajima: 11. a 10., celkem 60 kol

Rosberg je s dnešní prací na nastavení spokojený a chválí nové díly na autě (které má jen on).  Jeho cílem je dokončit závod na bodované pozici. Nakajima na týmového kolegu ztrácí a během večera chce se svými inženýry analyzovat situaci a zjistit, kde je jeho problém.

Force India

Sutil: 14. a 7., celkem 48 kol
Fisichella: 16. a 12., celkem 39 kol

Do Bahrajnu tým připravil menší úpravy na předním křídle a bočnicích a především přechodnou verzi dvoupatrového difuzoru. Nové díly se projevily pozitivně a zlepšily rychlost vozů na úroveň ostatních týmů. Sutil měl na programu ověřování pneumatik a do zítřka potřebuje zlepšit stabilitu při brzdění, Fisichella zkoušel různá nastavení.



Brawn GP

Button: 5. a 6., celkem 50 kol
Barrichello: 7. a 9., celkem 48 kol

Tým zkoušel velké množství různých nastavení a dokončil svůj plánovaný program zaměřený především na práci s pneumatikami. Oba jezdci jsou s vozem spokojení, Barrichello chce ještě vylepšit vyvážení a zítra očekávají velmi vyrovnaný boj v kvalifikaci.

Bridgestone
Trať byla především zpočátku velmi zaprášená, to způsobilo problémy jezdců s nízkou přilnavostí a se stabilitou. Vysoká teplota navíc znamená, že hustota vzduchu je nižší a vozy mají méně přítlaku. Podmínky na trati se budou postupně zlepšovat a obě pneumatiky fungují dobře, takže nabídnou týmům různé strategické možnosti.
Vytisknout

Diskuze: Shrnutí pátečních tréninků v Bahrajnu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Whitmarsh, Martin

Stáj McLaren se písemně omluvila FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  5. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud