Max Mosley obhajuje svůj návrh

Daniel Šupa, 10. ledna 2004, 22:57 Google+

Prezidentem FIA navržený systém penalizací se nesetkal s nadšením, ale Mosley ho i přesto hájí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Max Mosley se ukázal překvapivě nebojácným a neoblomným bojovníkem při prosazování změn na začátku minulé sezony, které se nakonec ukázaly spolu s dalšími souvislostmi velmi přínosnými pro zvýšení atraktivity a zajímavosti Formule 1, jež se dlouhodobě potýká se snižujícím se zájmem ze strany diváků a následně i sponzorů.

V listopadu roku 2003 se vrátil Mosley k diskutovaným a kritizovaným penalizacím a představil nový návrh. Dle něj by nebyli jezdci za své přestupky trestáni přímo při závodě, ale po důkladném prošetření by jim byly připsány trestné body. Při dosažení stanovené hranice by pak následoval zákaz startu v další Grand Prix. Autor návrhu je přesvědčen o jeho efektivitě a průhlednosti ve srovnání se stávajícím průjezdem boxy a nebo trestem stop & go.

„Nový systém by byl spravedlivější,“ tvrdí prezident Mezinárodní automobilové federace v rozhovoru pro Autosport. Připouští, že existuje silná skupina hlasů, která prosazuje okamžité rozhodování, podobné tomu, jaké má rozhodčí fotbalového zápasu. Také požadují skupinu komisařů, která by měla být neměnná a měla by cestovat s kolotočem po všech závodech.

„Naším prvním úkolem je být spravedliví, a to co máme nyní k dispozici je vždy ovlivněno subjektivním pohledem. Dokonce i když není rozhodnutí nefér, jistá část lidí si vždy bude myslet, že je, a to není dobré.“

Mosley si proto myslí, že je lepší v klidu zvážit všechny důkazy a teprve poté přistoupit k penalizaci. „Velkou výhodou totiž je, že pokud s penalizací jezdec nebo tým nebude souhlasit, pak je tam příležitost pro obě strany k jednání a dokazování,“ vyzdvihl základní rozdíl autor návrhu.

Loňskou nejvíce diskutovanou penalizací byl trest Juana Pabla Montoyi při GP USA za kontakt s Rubensem Barrichellem, který prakticky rozhodl souboj Montoya - Schumacher v neprospěch kolumbijského jezdce stáje BMW Williams. Montoya byl po závodě velmi rozzlobený a připomněl, že za podobný kontakt mezi Schumacherem a Alonsem při GP Velké Británie nikdo potrestán nebyl.

K hlavním odpůrcům Mosleyho návrhu patří Frank Williams, jenž tvrdí, že Formule 1 je také o riskování a kolizích a pokud by se zavedl systém trestných bodů, nebudou to závody, ale opatrné kroužení po okruhu v jednom směru...


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Max Mosley obhajuje svůj návrh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

R5 předběhne oficiální prezentaci - anotační foto

R5 předběhne oficiální prezentaci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud