Rozhovor s Martinem Whitmarshem

Daniel Šupa, 28. prosince 2003, 20:36 Google+

Jak je to s "novým" vozem MP4-19 a co očekává od nadcházející sezony výkonný ředitel stáje?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Nový monopost MP4-19 vyjel na dráhu sotva 7 týdnů po skončení letošní sezony. Svoji podobnost s revolučním a nikdy v závodě Grand Prix nepoužitým MP4-18 rozhodně nezapře.

Jak velká část MP4-19 je shodná s MP4-18?
Je to evoluce z MP4-18, ale překvapivě poměr nových a původních dílů vychází ve prospěch dílů nových. Přední část je velmi podobná s předchůdcem, ale zavěšení a oblast zádě je změněna s postupem našich poznatků a vývoje.

MP4-19 je tedy skutečně nový vůz?
Lidé se podívají na číslo u označení a předpokládají, že je to nový vůz. Tak to ale v F1 není. Je zde málo týmů, které berou totožný vůz od závodu k závodu. Každých 14 dní se vůz mění na základě poznatků ve vývoji a podle typu okruhu, na kterém se závod uskuteční. Během testů zjišťujeme, kde je vůz zranitelný a kde musíme přidat. Vůz se neustále vyvíjí. Ve voze MP4-17D bylo uplatněno mnoho myšlenek použitých v MP4-18 a vývoj pokračoval. Nový MP4-19 využívá výhod této práce.

Vyjetí s novým vozem tak brzy vás staví pro příští sezonu do silné pozice?
Očekáváme, že by to měla být jedna z výhod tohoto programu. Další výhodou je to, že již máme úspěšně za sebou všechny bezpečnostní testy. Věřím tomu, že můžeme jet do Melbourne s přiměřeně dobrým vozem.

Výkon je vždy důležitý, můžete popsat nový motor Mercedes pro rok 2004?
Je to nový motor FO 110Q, produkt týmů ve Stuttgartu a Brixworthu. Je to poprvé, co oba týmy pracují společně na jednom programu. S plnou podporou obou center dosahujeme dokonce lepších výsledků.

Jsou nějaké pozoruhodné věci, které teprve hodláte uveřejnit?
Přední část vychází z MP4-18, záď je výsledkem nové teorie založené na poznatcích z vývojového programu sezony 2003.

Mají nová pravidla a především znovupoužité kvalifikace s pohonnými hmotami pro závod vliv na vývoj MP4-19?
Studovali jsme otázku velikosti palivové nádrže. Analýza sezony 2003 říká, že se ani jednou nepoužila strategie jediné zastávky v boxech a přibylo strategií dvou a tří zastávek. V minulosti musela nádrž stačit na více než polovinu závodu. Dnes to již neplatí. Myslím si, že všichni mění velikost nádrží. Jakmile se ale rozhodnete ušetřit třeba 20 litrů obsahu, máte více možností. Buď kratší tank nebo užší nádrž a lepší chlazení a nebo snížíte výšku a dostanete lepší těžiště. Je to zkrátka příležitost pro hledání výhodnějšího řešení.

S vyrovnanou sezonou se ukázala otázka pneumatik klíčovou. Jakou roli hrál Michelin ve vývoji MP4-19?
Máme technický tým, který pracuje s Michelinem. Jsou to dva přístupy a dva požadavky. Ve stručnosti, oni chtějí více přítlaku a my zase více gripu. Je to však souvislý vývoj, pneumatiky i vůz se vyvíjí společně.


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Martinem Whitmarshem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Juana Pabla čeká těžký rok - anotační foto

Juana Pabla čeká těžký rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud