Kovalainen nechce byť obeťou taktiky

Marcel Letko, 3. prosince 2008, 09:00 Google+

Výsledky Heikkiho Kovalainena dosiahnuté počas premiérového roka v McLarene neboli príliš oslnivé. Fínsky pretekár rýchlostne nestačil na Lewisa Hamiltona, hoci on sám tvrdí, že na nelichotivej bilancii mala svoj podiel i taktika.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kovalainen, Heikki

Kovalainen, Heikki | foto: McLaren

Sdílejte článek

Heikki naznačil, že prístup najvyšších bossov z McLarenu ho možno stál nejaké to víťazstvo.

Kovalainen zvyčajne vstupoval do 3. časti sobotňajšej kvalifikácie s monopostom, v ktorého nádržiach sa nachádzalo viac paliva ako vo voze Lewisa Hamiltona. Väčší objem pohonných látok samozrejme do značnej miery ovplyvnil konečný kvalifikačný výsledok a v podstate predznamenal aj vývoj nedeľných pretekov. 

Pri poslednom interview pre švajčiarsku publikáciu Motorsport Aktuell Kovalainen priznal, že práve nie príliš šťastne zvolená stratégia mala vplyv na konečné umiestnenia v pretekoch. Dosiahnuť dobrý výsledok bolo prakticky nemožné.

"Len raz som mal menej paliva ako Lewis a to bolo v Silverstone, kde som stál na Pole," sťažoval si Heikki. "Inak bol môj monopost vždy ťažší a zvolená stratégia výrazne ovplyvnila moje preteky."

Pri štarte z 5-teho, resp. 6. miesta ostal Kovi zaseknutý v premávke a nedokázal sa prepracovať vyššie.

"Tím vedel presne, čo sa deje. Ak by som štartoval z predných pozícii častejšie, častejšie by som aj vyhrával. Je to problém, na ktorý by sme sa mali  v budúcej sezóne pozrieť detailnejšie," dodal Kovalainen.

Heikki zrejme má sčasti pravdu, ale na druhej strane boli momenty, keď mohol zažiariť, no situáciu nezvládol. Veľké sklamanie na tvárach bossov McLarenu bolo badať v Číne, o zmarených šanciach sa dá istotne hovoriť v spojitosti s podujatiami vo Veľkej Británii, Taliansku, či Belgicku. Ani v rôznych anketách sa Heikkimu neverí tak ako Lewisovi Hamiltonovi, zatiaľ sa o ňom nehovorí ako o type pilota, ktorý by dokázal pravidelne víťaziť. Ktovie, možno sa niekedy v budúcnosti dočkáme prekvapenia...

Vytisknout

Diskuze: Kovalainen nechce byť obeťou taktiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nakajima, Kazuki

Škaredá auta nevadí, když se bude předjíždět

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud