Naposledy se vraťme k výkonu Lewise, který si pochvaloval zvláště vyvážení vozu MP 4/23 v Shanghaji - už víte, čím to bylo, že jste byli tak konkurenceschopní?
"Realita je taková, že se v každém závodě snažíme co nejlépe vyvážit MP 4/32 - někdy se nám to povede lépe, na jiných tratích zase hůře. Po nevydařeném závodě ve Fuji na tom inženýři tvrdě pracovali, základ jsme položili v Technologickém centru McLarenu a také v oddělení HighPerformanceEngines v Mercedesu. Inženýři tak poskytli závodnímu týmu velmi konkrétní výkonnostní parametry, které zdokonalili monopost a tak umožnili jeho téměř bezproblémové nasazení na závodní dráhu. Tento přístup zvolíme také příští týden v Brazílii, systématickou a opakovanou analýzu s vyhodnocováním dat, abychom eliminovali negativní veličiny, jenž by nám neumožnili se plně zaměřit na důležité věci. Asi to nezní nějak zajímavě, ale je to především louskání spousty číselných údajů, co nám umožňuje vyhrávat závody."
Máte nějaké starosti ohledně spolehlivosti před závodem v Brazílii?
"Samozřejmě, uvědomujeme si dobře, že šampionát můžeme vyhrát či ztratit díky mechanické závadě. Proto se snažíme vše pečlivě prohlédnout, abychom minimalizovali tuto možnost. například to znamenalo vědomé snížení výkonu Lewisova monotru před koncem v závodu v Číně, aby dobře zvládl i Brazílii."
Pravidla neumožňují využít Lewisovi žolíka na motor v Brazílii - znamená to, že v případě jeho selhání během volných tréninků by dostal trest odsunu o 10 pozic při startu závodu?
"Žel, je to tak. Ale nepředpokládáme, že by s tím měl být problém. Lewisův motor bude mít před sebou druhý závod, zatímco Heikki použije úplně nový, což nám umožňuje rovnoměrně využít dva přístupy k životnosti motoru. Co se týče převodovky, Lewisova absolvuje v Brazílii svůj třetí závod, Heikki dostane novou. Vzhledem ke spolehlivosti převodovek však ani tady nečekáme problémy."
Lewis nemusí zvítězit v posledním závodě, aby se stal mistrem světa - umožní to týmu zvolit konzervativnější přístup k výkonnosti a spolehlivosti?
"Jasně, můžeme si dovolit být více konzervativnější než to běžně děláme u Lewisova závodu, ale my na to budeme tlačit, abychom vyhráli i pohár konstruktérů. Byla by chyba, kdyby tým přehlížel tuto možnost. Ve hře je v Brazílii 18 bodů a nevidím důvod, proč bychom nemohli využít naši rychlost, kterou jsme předvedli v Číně, a získat první i druhé místo.
Pro to jsme připravil několik drobným aerodynamických vylepšení, který využijeme na monopostech v Brazílii. Pro každý závod v letošní sezóně jsme přivezli nějaké vylepšení - i když to přineslo jen pár setinek na kolo. Bylo by to špatné, kdybychom v posledním závodě učinili výjimku."