Čínský císař Hamilton nedal Ferrari šanci

Daniel Šupa, 18. října 2008, 09:21 Google+

ČÍNA – KVALIFIKACE; Vedoucí jezdec průběžného pořadí kontroloval situaci ve všech třech dílech kvalifikace nejlepším časem a rozhodující duel svedený s Raikkonenem vyhrál rozdílem 3 desetin. Massa startuje třetí, Kubica se nedostal ani do Top10 jeho mistrovské ambice jsou zřejmě u konce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

Sdílejte článek

Počasí pro dnešní kvalifikaci nepřichystalo žádné dramatické podmínky, v čínském Šanghaji svítilo slunce a teplota dráhy vystoupila na 36°C. Prvním jezdcem na dráze byl Piquet, jehož čas však brzy překonali Glock a Vettel. Z favoritů vyjel první Massa, který s přehledem převzal první místo tabulky, Raikkonen nebyl avšak vůbec rychlý a musel vyjet ke druhému pokusu. Skvělou formu prezentoval Hamilton, svého soka ve Ferrari překonal o 0,5 vteřiny! Massa se snažil druhým pokusem o zlepšení, ale drobná chyba při brždění a vyjetí až za obrubník v dalším případě kvalitní čas zmařily. První dvě místa nakonec připadla McLarenům, když se za Hamiltona zařadil ještě Kovalainen, následoval Vettel, Alonso, Massa a Raikkonen s Piquetem. Dařilo se poměrně dobře Heidfeldovi, naopak jeho kolega z BMW Kubica měl problémy s přilnavostí v  zatáčkách a rychlostí na dlouhých rovinkách. Až na poslední chvíli postoupil do druhé části 14. místem. Zabojoval i Barrichello, jenž po dlouhé době znovu zavítal do druhé části. Naopak Coulthard, Nakajima, Button, Sutil a Fisichella svoje vozy zaparkovali definitivně.

Ve druhé části srazil Raikkonen 7 desetin vteřiny a zajel lepší čas, než Hamiltonův předchozí vítězný. Avšak Kovalainen a následně Massa šli před úřadujícího šampiona. Kubica měl problémy při akceleraci na nejdelší rovinku na výsledném času se to přirozeně projevilo, bylo jasné, že Polák musí o postup do Top10 ještě tvrdě zabojovat. V samém závěru zlepšil čas Hamilton a znovu bral první místo. O postup do finále se pral jako lev Bourdais a skutečně se mu to i osmým časem podařilo. Naopak Piquet, Kubica, Glock, Barrichello a Rosberg nepostoupili. U Renaultu však s výkonem mladého Brazilce panovala spokojenost. V případě Kubicy se jedná o velice nepříjemnou skutečnost. Zatímco Heidfeld v kvalifikacích se trápící postoupil bez potíží, Polák standardně startující z čelních řad skončil předčasně. Pokud nepřinese zítřejší závod nečekané změny v pořadí, jeho mistrovským ambicím je zřejmě konec.

Jezdci McLarenu a Ferrari vyjeli k prvním měřeným letmým kolům na měkkých směsích, Bourdais naopak na tvrdší. Raikkonen zajel výborný čas a ujal se vedení, Hamilton i Massa jeli pomaleji, do čela šel ale Kovalainen. Na prvním mezičase v rozhodujícím letmém kole oslnil Hamilton, druhým mezičasem Raikkonen zlepšil svůj průběžný čas, ale Brit měl už v tu chvíli náskok 4 desetin. Fin se však nevzdal a v posledním sektoru stáhl tři desetiny proti předchozímu nejlepšímu času se jmenovkou Kovalainen. Vedoucí jezdec průběžného pořadí však neměl dnes přemožitele a nakrátko prvního úřadujícího šampiona v cíli kola porazil o 3 desetiny vteřiny. Massa nedokázal promluvit do boje o pole position srovnatelným časem a musel se spokojit až se třetí pozicí. Alonso znovu dokázal, že jako on sám, tak Renault jsou v závěru šampionátu při chuti a dostávají se do bývalé formy. Třetí řada patří Kovalainenovi a Webberovi, jenž v dnešním klání rozdrtil svého kolegu Coultharda rozdílem dvou tříd – částí kvalifikace. Závěr Top10 na startu obsadí Heidfeld, Vettel, Trulli a Bourdais.

Zítřejší závod může rozhodnout o titulu mistra světa, po dnešní kvalifikaci k němu má blíže znovu Lewis Hamilton z týmu McLaren Mercedes, ale již několikrát jsme jen v letošní sezoně viděli, jak je postavení na startu pro výsledek v cíli nespolehlivým ukazatelem. Opět je nezodpovězenou otázkou množství paliva v nádržích jednotlivých monopostů, více bude jasné v zítřejším závodě, který startuje v 9:00 našeho času.

GP Číny (Shanghai International Circuit)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 22 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:36.303
2. 1 Kimi RÄIKKÖNEN finMarlboro Scudéria Ferrari1:36.645
3. 2 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari1:36.889
4. 5 Fernando ALONSO espING Renault F1 Team1:36.927
5. 23 Heikki KOVALAINEN finVodafone McLaren Mercedes1:36.930
6. 10 Mark WEBBER ausRed Bull Racing1:37.083
7. 3 Nick HEIDFELD deuBMW Sauber F11:37.201
8. 15 Sebastian VETTEL deuScudéria Toro Rosso1:37.685
9. 11 Jarno TRULLI itaPanasonic Toyota Racing1:37.934
10. 14 Sebastien BOURDAIS fraScudéria Toro Rosso1:38.885
11. 6 Nelson PIQUET JR. braING Renault F1 Team1:35.722
12. 4 Robert KUBICA polBMW Sauber F11:35.814
13. 12 Timo GLOCK deuPanasonic Toyota Racing1:35.937
14. 17 Rubens BARRICHELLO braHonda Racing F11:36.079
15. 7 Nico ROSBERG deuAT&T WilliamsF1 Team1:36.210
16. 9 David COULTHARD gbrRed Bull Racing1:36.731
17. 8 Kazuki NAKAJIMA jpnAT&T WilliamsF1 Team1:36.863
18. 16 Jenson BUTTON gbrHonda Racing F11:37.053
19. 20 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 1:37.730
20. 21 Giancarlo FISICHELLA itaKingfisher Force India F1 1:37.739

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Číny
Shanghai International Circuit

Závod - Postavení na startu

1.    
22 Lewis HAMILTON
Vodafone McLaren Mercedes
 2.
    1 Kimi RÄIKKÖNEN
Marlboro Scudéria Ferrari
 
3.    
2 Felipe MASSA
Marlboro Scudéria Ferrari
 4.
    5 Fernando ALONSO
ING Renault F1 Team
 
5.    
23 Heikki KOVALAINEN
Vodafone McLaren Mercedes
 6.
    15 Sebastian VETTEL
Scudéria Toro Rosso
 
7.    
11 Jarno TRULLI
Panasonic Toyota Racing
 8.
    14 Sebastien BOURDAIS
Scudéria Toro Rosso
 
9.    
3 Nick HEIDFELD
BMW Sauber F1
 10.
PENALIZACE +3 MÍSTA   6 Nelson PIQUET JR.
ING Renault F1 Team
 
11.    
4 Robert KUBICA
BMW Sauber F1
 12.
    12 Timo GLOCK
Panasonic Toyota Racing
 
13.    
17 Rubens BARRICHELLO
Honda Racing F1
 14.
    7 Nico ROSBERG
AT&T WilliamsF1 Team
 
15.    
9 David COULTHARD
Red Bull Racing
 16.
    10 Mark WEBBER
Red Bull Racing
PENALIZACE +10 MÍST
17.    
8 Kazuki NAKAJIMA
AT&T WilliamsF1 Team
 18.
    16 Jenson BUTTON
Honda Racing F1
 
19.    
20 Adrian SUTIL
Kingfisher Force India F1
 20.
    21 Giancarlo FISICHELLA
Kingfisher Force India F1
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Čínský císař Hamilton nedal Ferrari šanci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu

Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

Valtteri Bottas nadále na Hamiltona ztrácí

Trocha statistiky a historie nemůže škodit

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Force India oznámilo jezdce pro rok 2009

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

  3. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  4. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  5. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  6. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud